شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲
۵۲
بانیان وضع موجود در خیال بازگشت به قدرت؛

گزارش روزنامه اصلاح طلب درباره اظهارات جدید ظریف/ کابینه روحانی تحرکات رسانه‌ای انتخاباتی را شروع کرده/ نتیجه انتخابات آخر سال مجلس، رئیس جمهور بعدی را مشخص خواهد کرد

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 839959
«این روزها کابینه روحانی عرصه رسانه‌های موافق و‌ مخالف جریان خود را در اختیار گرفته؛ بازی درست در میدان سیاست که شاید بی‌ربط به انتخابات نباشد».
گزارش روزنامه اصلاح طلب درباره اظهارات ظریف/ کابینه روحانی تحرکات انتخاباتی را شروع کرده/ نتیجه انتخابات مجلس، رئیس جمهور بعدی را مشخص خواهد کرد
گروه سیاسی جهان نيوز: بازی دوگانه مدعیان اصلاحات و اعتدال با انتخابات امری است که جهان نيوز در گزارش های مختلفی تاکنون به آن پرداخته است. از یک سو بحث تحریم انتخابات، شرط گذاری، حمله به نهاد ناظر و ... مطرح می شود و از سوی دیگر بحث جلسات و تحرکات جدی سیاسی برای انتخابات مطرح است.

حتی از دل اغتشاشات سال گذشته هم بحث انتخابات مجلس دوازدهم از سوی فعالان سیاسی دنبال می شد و در این مقطع هم بحث انتخابات و هم بحث هشدار شروع دوباره اغتشاشات را با هم مطرح می کنند.

بیشتر بخوانید:
دورخیز اصلاحات و اعتدال به سمت انتخابات مجلس
از اغتشاشات به فکر انتخابات مجلس +جزئیات


در تازه ترین مورد، روزنامه اصلاح طلب شرق در گزارشی با عنوان «میدان‌داری تیم دوازدهم» پیرامون تحرکات رسانه ای وزیر خارجه دولت های حسن روحانی و اظهارات اخیر او در کلاب هاوس نوشته است: «نام محمدجواد ظریف به سخنوری و کیاست شهره است، نام او به‌عنوان یک سیاست‌مدار و دیپلمات کارکشته در تاریخ دیپلماسی ایران حک شده. همان‌گونه که بعد از سخنان هفت‌ساعت‌و‌نیمی که در کلاب‌هاوس داشت، روحانی برایش نوشت: «شهادت می‌دهم ظریف، رسول امین نظام بوده و هست». اما چرا این وزیر و دیپلمات سابق که دوست و دشمنش می‌دانند هرگز زبان به گزاف نگشوده و در زمان مناسب بهترین برگ خود را رو می‌کند، اکنون در فاصله چند ماه مانده به انتخابات قفل سکوت چندماهه را شکسته است؟! این صحبت‌ها و یادداشت او را شاید باید به روند مصاحبه‌های کابینه روحانی مرتبط دانست. چه زمانی که جهانگیری لب به سخن گشود و از ناگفته‌های بسیاری مانند ندامتش از نامزدی در انتخابات ۹۶ گفت که به مذاق اصولگرایان خوش آمد و چه از پیدا و‌ نهان تأثیر تحریم‌ها گفت.



جهانگیری برای نخستین بار از جزئیاتی گفت که در اتاق فکر اقتصادی دولت دوازدهم می‌گذشت؛ از استراتژی دولت در مواجهه با تصمیم ترامپ مثل خلق ارز چهارهزارو 200 تومانی و این حقیقت که دولت تصور می‌کرد با این کار تاب‌آوری مردم را افزایش می‌دهد و با این کار به تیم مذاکره‌کننده فرصت بیشتری می‌دهد؛ اما واقعیت مطابق میل دولتمردان پیش نرفت و شدت تحریم‌ها به حدی رسید که به گفته جهانگیری دوستانی مانند چین و هند هم ایران را تنها گذاشتند. سخنان او هم مدت‌ها به توییت‌های موافق و‌ مخالفانش و‌ گزارش‌های رسانه‌های مختلف به‌ویژه در نقد وضعیت فعلی خوراک خبری داد. بعد از او مصاحبه علی ربیعی پرسروصدا شد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت‌ یازدهم و سخنگوی دولت دوازدهم، گفت: قضایای ۹۶ علیه دولت روحانی با انگیزه سیاسی از مشهد شروع شد که مثل اثر بومرنگ به کل سیستم برگشت... . همان موقع در دولت این صحبت را کردم که در خیابان‌های ۹۸ حاشیه‌نشینان و فرودستان شهری بودند که حاصل ناامیدی از آینده بهتر بود؛ یعنی فقط بنزین نبود؛ یعنی مثل مرحوم مهسا که عامل شد و اثر پروانه‌ای شد، آنجا هم بنزین اثر پروانه‌ای شد. این روندی بود که مردم سال‌ها شنیدند «یک اختلاس حل بشه، مشکل ما حل می‌شه». او هم‌ موج رسانه‌ای خود را به راه انداخت و ناگفته‌هایش در رسانه‌های هر دو‌ جناح بازتاب داشت. مصاحبه اخیر علی جنتی هم با گذشت چندین روز نکات برجسته بسیاری در خود دارد که در‌حال بازنشرشدن است».

شرق در بخش دیگری از گزارش خود صریحا به انتخاباتی بودن این اظهارات به ویژه تاثیر نتیجه انتخابات مجلس بر ریاست جمهوری تاکید کرده و نوشته است: «این روزها کابینه دولت یازدهم و‌ دوازدهم‌‌ عرصه رسانه‌های موافق و‌ مخالف جریان خود را در اختیار گرفته؛ بازی درست در میدان سیاست که شاید بی‌ربط به انتخابات نباشد. در سال منتهی به انتخاباتی که نتیجه آن رئیس‌جمهور چهاردهم را تعیین خواهد کرد، هر سخن و کنش سیاسی می‌تواند مرتبط با گزاره فعالیت انتخاباتی باشد».

در بخش پایانی گزارش این روزنامه اصلاح طلب با ادعای اینکه میدان برای رقیب قدرتمند اصولگرایان فراهم شده(!)، آمده است: «اصولگرایان مجالی برای دفاع از خود ندارند و برای موفقیت احتمالی در انتخابات یا منتقد وضع موجودند یا هیزم به آتش تندروی می‌ریزند؛ اما تیم روحانی در جای درستی ایستاده‌اند و به‌موقع رازهای مگویی را می‌گویند که ابعاد مختلف شرایط سخت امروز را روشن می‌کند؛ از تصمیمات و کارشکنی‌های بخشی از بدنه اصولگرایان می‌گویند که نتیجه‌اش امروز دامان خودشان را گرفته است».

گفتنی است بهمن ماه سال گذشته روزنامه اصلاح طلب آرمان در گزارشی با بیان اینکه «بازی شروع شده» اذعان کرد که از اين به بعد دولتمردان سابق نقدهای جدی به دولت رئیسی وارد می‌کنند و «ظریف هم باید وارد گود شود».

همچنین لازم به ذکر است چندی پیش رسانه های اصلاح طلب از تلاش روحانی برای بازی سازی در انتخابات امسال مجلس سخن گفته بودند. البته طبق گزارش رسانه های اصلاحات، قرار است مدیران روحانی برای انتخابات مجلس آماده شوند و روحانی راه بازگشت مستقیم خود به عرصه قدرت را از طریق دیگر محاسبه می کند؛ همان موضوعی که در بخشی از گزارش شرق یعنی تاثیرگذاری انتخابات مجلس بر ریاست جمهوری اشاره شد.

بیشتر بخوانید:
خيز انتخاباتی دولت سابق با محوريت رحمانی فضلی
قرار است ائتلافی بین اصلاح‌طلبان و طیف لاریجانی شکل بگیرد

لاریجانی تشکیلات خود را در برخی استان‌ها ساماندهی کرده
روحانی برای برگشت به قدرت دنبال مجلس نیست
از اغتشاشات به فکر انتخابات مجلس
مردم سال آینده جواب سختی به نمایندگان مجلس می‌دهند
احتمال دارد رئیسی تک دوره‌ای شود!

دورخیز اصلاحات و اعتدال به سمت انتخابات مجلس
بهتر است آش دولت سابق را هم نزنید!
بازگشت روحانی به عرصه سیاست شبیه قمار است
ابراز وجود جهانگیری بعد از روحانی

واعظی: در حال فراهم کردن مقدمات انتخابات مجلس هستیم
https://jahannews.com/vdcamonao49neo1.k5k4.html
jahannews.com/vdcamonao49neo1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاظم
Iran, Islamic Republic of
دولتمردان فعلی همین الان هم قافیه رو به بانیان وضع موجود به قول شما باختند. عملکردشون ضعیف تر از ضعیف بوده
Iran, Islamic Republic of
باشه هر چز تو بگی شماها که بیش از سی سال مملکت آوار کردین حالا هم صدای افتخارتون بلنده و منتقد وضعیتی شدین که خودتون ساختین خیلی پررویی میخواد این حالت
Iran, Islamic Republic of
پررو
Iran, Islamic Republic of
دیگه تقصیر قیلبا انداختن جواب نمیده فکر تازه ای بکنین تا دیر نشده
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
خراب كردن خيلي راحته اما درست كردن چند برابر سخت تر هست اول بايد خرابي ها را با بولدزور صاف كرد و دوباره از نو روي آن ويراني ها ساخت !1
Iran, Islamic Republic of
روحانی چرا تا پایان دولتش مشکلات را به گردن احمدی نژاد می انداخت ؟!
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
چرا پررویی؟ این ها از خود راضی و متشکرند
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
دارند امتحان مي دهند
Iran, Islamic Republic of
مردم هنوز صف های طویل واکسن و مرغ و گوشت و روغن و قطعی های مکرر برق در دولت قبل را فراموش نکردند.
کاظم
Iran, Islamic Republic of
جبران خرابکاری دولت قبل سالها زمان میخواد .ولی این دولت انشاالله در همین مدت باقیمانده موفق میشه .
ناظم
Iran, Islamic Republic of
برادر کاظم یکم تفکر لازم
Iran, Islamic Republic of
نخیر اگر ضعیفتر بود پیش بینی‌ آخرین شماره نشریه سازمان‌ برنامه و بودجه دوره نوبخت در تیر ۱۴۰۰ که گفت قیمت دلار در دولت رییسی دوسال دیگر یعنی الان میشود ۲۶۰هزار محقق میشد. چون می‌دانستند چه به ارث گذاشتند.
ولی دولت مردمی نگذاشت حتی بالای ۶۰ برود و الان که زیر ۵۰ آمد.
افق روشن است با مدد خدا و همت دولت مردمی.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اصلا"‌بايد دلار را حذف كرد از سبد ارزي که دست دشمن كوتاه شود
Iran, Islamic Republic of
چشمات ضعیفه
ناصری
Iran, Islamic Republic of
اگر آقای رییسی هم مثل روحانی درچهار سال اول خود به خاطر گرفتن مجدد ر ای دردوردوم پول پاشی میکرد وتورم راثابت نگه میداشت ودردور دوم بنزین را سه برابر میکرد وجمعه صبح می فهمید و واردات واکسن را با این جمله که واکسن سوهان نیست درهر مغازه ای پیداشود به اف ای تی اف گره میزد وبعد از تحویل دادن دولت می گفت واکسنها را ما خریده بودیم منتها تا تمام شدن دولت ما واردات انجام نشد انو قت می گفتید دولت رییسی خوب کار کرده اگر چند ساعت هم اینگونه دسته گلهای دولت روحانی رابشمایم هست .البته تشخیص اینکه کدام دولت چگونه کار کرده بستگی به بصیرت دارد .اقای رییسی توانسته تمام دولتهای منطقه راجذب کند درصورتیکه دولت روحانی زبان دنیا را بلد بود هم اقتصاد هم سانتیفیوژها خوابیدند واستراحت کردند
Iran, Islamic Republic of
.جناب جهان نیوز عزیز ،نمی دانم این چه تیتری که زده اید.مگر طبق قانون اساسی هر کسی نمی تواند خود را کاندید انتخابات مجلس و یا ریاست‌جمهوری کند.مگر طبق قانون اساسی شورای نگهبان وظیفه احراز و یا عدم صلاحیت کاندیدهای ثبت نام شده را ندارد .و طبق قانون اساسی کسانی که احراز صلاحیت شده باشند در معرض انتخاب مردم قرار میگیرند حال سوال از جهان نیوز؛اگر به اصطلاح بانیان وضع موجود بخواهند طبق قانون اساسی خود را کاندید مجلس یا ریاست‌جمهوری کنند و خدای ناکرده احراز صلاحیت شدند از نظر شما مشکلی رخ داده است؟
Iran, Islamic Republic of
به شرطی که اگر رای نیاوردند نگویند تقلب شده و مردم بریزند توی خیابونها !
Iran, Islamic Republic of
باز قانون اساسی داریم طبق قانون اساسی با آنها برخورد شود و مردم از برخورد با انها ناراحت نمی شوند
Iran, Islamic Republic of
منفی زدها جزو تقلبی ها بودن احتمالا آلبانی نشین‌ هستند
Iran, Islamic Republic of
طبق قانون اساسی کسانی که به ولایت فقیه و نظام و قانون اساسی التزام ندارند نمی توانند کاندید شوند
Iran, Islamic Republic of
عزیز برادر طبق قانون اساسی ،کسی از ثبت نام منع نشده، و شورای نگهبان مطمئنا کسانی که التزام نداشته باشند را رد صلاحیت میکند .پس نگرانی شما چیست
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بله شوراي نگهبان بايد عملكرد هشت ساله بانيان وضع موجود را مورد رسيدگي قرار دهد .
داریوش
Iran, Islamic Republic of
در دولت قبل از سوی امریکا و اروپا تحریم بودیم و با چین و روسیه و حتی عربستان و امارات هم رابطه نداشتیم و منزوی بودیم دیپلماسی التماسی ظریف در تراز جمهوری اسلامی و تامین کننده منافع ملی ما نبود.
Iran, Islamic Republic of
روحانی که اصلاح طلب نیست
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب نیست درسته اما اصلاح طلبان رو دوست داره
Iran, Islamic Republic of
روحانی با حمایت خاتمی و هاشمی رای آورد و اصلاح طلب تمام عیار بود.
Iran, Islamic Republic of
رفسنجانی و میرحسین و کروبی و خاتمی و روحانی و ...همه اینها در یک گروه قرار دارند آن هم بانیان وضع موجود
Iran, Islamic Republic of
روحانی نمیخواست یکتنه ارتش را منحل کند ولی شهید صیاد شیرازی ومقام معظم رهبری و امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی مانع شدند!!؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دولت و مجلس اصلاح طلب بیشترین ضربه را به اقتصاد کشور و اعتماد مردم وارد کردند لذا بعید میدانم در انتخابات پیش رو شانس داشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
میزان رای ملت است.
Iran, Islamic Republic of
حداقل یک نمونه بگویید
Iran, Islamic Republic of
افزایش 10 برابری نرخ دلار و سکه و مسکن و خودرو یک نمونه اش بود.
Iran, Islamic Republic of
انشا الله دیگه رای نیارن.
Iran, Islamic Republic of
انشالله رای میارن!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
مي خواهند بيايند و اگر انتخاب نشدند غائله ايي مثل
فتنه 88 را مجددا"‌كليد بزنند ؟!!!
مسعود
Iran, Islamic Republic of
تا 1408 با سید ابراهیم رئیسی اصلاح طلبان با این فاجعه اقتصادی که بوجود آوردند پاستور را باید در خواب ببینند.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
الان هم خواب نداریم
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
به به آقای مازندرانی.
چند ماهی نبودی، کجا بودی؟؟؟
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
داشتم با جدید ترین تکنولوژی های روز، پیشرفتهای اقتصادی و سیاسی کشور را با امار وارقام اعلام شده از سوی دولت جناب رئیسی با واقعیتهای موجود زندگی مردم مقایسه میکردم. حتی هوش مصنوعی هم نتوانست چیزی متوجه بشه
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
عملکرد ضعیف دولت و مجلس در کنترل تورم و وعده های انتخاباتی، شانس پیروزیشان در انتخابات های آینده را خیلی کمرنگ می کند.
Iran, Islamic Republic of
رهبری گفتند این مجلس بهترین مجلس تمام دوران بوده است که گره های زیادی از سر راه کشور باز کرده است
Iran, Islamic Republic of
دولت تورم را کنترل کرده
Iran, Islamic Republic of
مقایسه قیمت اجناس و کالاها با زمان روحانی نشون میده کنترل شده یا نه
Iran, Islamic Republic of
اگه سیاست اقتصادی حسن فریدون حاکم بود حالا نون اب گیر مردم نمی‌آمد.
Iran, Islamic Republic of
حتما اصولگرایان انتظار دارن ، همه افراد و گروهها غلاف کنند تا گروه آنها با انتخابات 42 درصدی مجلس را فتح نمایند
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم.
ا ب
Iran, Islamic Republic of
مردم مواظب باشید.
پیشرفت های این دولت خار چشم شیطان بزرگ شده
آ پ
Iran, Islamic Republic of
نگران نباش مردم مراقبن
Iran, Islamic Republic of
مسئولان لیبرال های غرب پرست غرب دوست و غرب هراس و ناهمراه با مقام رهبری جامعه رابیرون کنید
محمدایوب
Iran, Islamic Republic of
جهان به جای گزارش آنقدر باید پیگیری کنید وانان را به مناظره وپاسخگویی بکشانید رسانه ملی باید آنان را به جلوی دوربین برای پاسخگویی بیاورد
.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه آقای ظریف و بسیاری از اساتید علوم سیاسی دارای کرسی های علمی دانشگاهی بدون بهره مندی از علم سیاستی که خوانده اند درک صحیحی از فضای بین الملل پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی نداشته و آن را تک قطبی با هژمون امریکا تصور نموده و دچار خطای محاسباتی بوده و هستند.