شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۶
۵

بی‌بی‌سی: موشک‌های سپاه به پایگاه نواتیم اصابت کرده است

دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۶
کد مطلب: 877641
بی بی سی فارسی طی مطلبی عنوان کرد که تحقیقات این رسانه نشان می‌دهد که خسارت‌های حمله ایران به پایگاه اسرائیل قابل تایید است.
بی‌بی‌سی: موشک‌های سپاه به پایگاه نواتیم اصابت کرده است
به گزارش جهان نيوز، بی بی سی فارسی طی مطلبی تاکید کرد که تحقیقات این رسانه خسارت‌های حمله ایران به پایگاه نواتیم اسرائیل را تایید می‌کند.

اعتراف بی بی سی درحالی است که رسانه های ضدانقلاب سعی کردند روایت صهیونیست ها در مقابله با عملیات وعده صادق را به افکارعمومی القا کنند.

اطلاعات مذکور از تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای قبل و بعد از حمله و مقایسه میان این دو بدست آمده است.

 
این رسانه می افزاید:‌ حمله به پایگاه هوایی نواتیم، حمله به یکی از پایگاه‌های اصلی اسرائیل است. پایگاهی که در ۲۰ کیلومتری مرکز هسته‌ای دیمونا قرار دارد و می‌تواند حامل پیامی تهدیدآمیز باشد. برخی از تحلیل‌گران امور نظامی چون عمر آشور، پروفسور مطالعات امنیتی-نظامی انستیتو دوحه، حمله ایران را هم از نظر نظامی و هم اطلاعاتی پراهمیت خوانده است.

این گزارش تصریح می‌کند:‌ اهداف حمله ایران نشان می‌دهد، جدای از توانایی‌های موشکی که همواره غرب از آن نگران بوده و در جریان برجام هم سعی کرد با قطعنامه ۲۲۳۱ آن را مهار کند، ایران شمال و تقریبا جنوب اسرائیل را هدف قرار داد. گستردگی حمله ایران حاوی این پیام است که به هر نقطه‌ای از اسرائیل دسترسی دارد. طبق این گزارش عمر آشور عنوان می‌کند که این تعداد پهپاد و مسافت طی شده، در حملات پهپادی تاکنون «بی‌سابقه» بوده است.

 
بر اساس این گزارش طبق تصاویر ماهواره‌ای بین روزهای ۱۲ تا ۱۴ آوریل، دستکم در چهار نقطه از پایگاه نواتیم تغییراتی دیده می‌شود.

«اسکات ریتر» کارشناس سازمان ملل متحد و شبکه‌های آمریکایی تایید می‌کنند که بین 5 الی 7 موشک به پایگاه نواتیم اصابت کرده است.

کارشناسان ازدحام پهپادها و پرت کردن حواس دفاع هوایی چندلایه اسرائیل را دلیل و راه نفوذ و اصابت موشک‌های بالستیک دانسته‌اند.

این رسانه با جعلی خواندن ادعای اسرائیل نسبت به رهگیری موشک‌های ایرانی تاکید می‌کند:‌ تحقیقات بی‌بی‌سی ‌فارسی نشان می‌دهد با اینکه اسرائیل خود را در مهار موشک‌های ایران پیروز دانسته است اما موشک‌های سپاه از لایه‌های پدافند هوایی اسرائیل در چند مورد عبور کرده‌اند.

صهیونیست‌ها ادعا می‌کردند که 99 درصد از موشک‌ها و پهپادهای ایران را در حمله وعده صادق رهگیری کرده‌اند اما هر روز اسنادی منتشر می‌شود که نشان می‌دهد این موارد واهی و بی اساس بوده است.
https://jahannews.com/vdcay0na649n0i1.k5k4.html
jahannews.com/vdcay0na649n0i1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقتصاد هم برای مردم مهم است
Iran, Islamic Republic of
ربطی داره به این خبر؟ برو زیر همه پست ها بنویس اقتصاد مهمه!!!!
همه چیزها مهم است
Iran, Islamic Republic of
باید افتخار کنی.
Iran, Islamic Republic of
تا امنیت نداشته باشی هیچ چیز دیگه نخواهی داشت
Iran, Islamic Republic of
کل دنیا رو هم بهت بدهند تا امنیت نداشته باشی تا بتونی از داشته هات دفاع کنی کل اون دنیا ارزشی نداره