پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۵
۱۱۲
تحلیل اشتباه بانیان وضع موجود برای برگشت؛

ابراز وجود جهانگیری بعد از روحانی/ باید از افتادن کشور در چرخه خشونت جلوگیری کنیم/ آزادی زندانیان و دلجویی از آسیب دیدگان راهگشاست/ آیت الله هاشمی نگران روزی بود که زنان کشور دست به اقدام تند بزنند

شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب: 824245
در آمارهایی که امروز ازسوی مسئولین اعلام می‌شود، این تعداد بازداشتی، نگران‌کننده است. بهرحال، هر فرد زندانی دارای خانواده و فامیل، دوست و... است و نتیجه هر برخوردی، در مجموعه بزرگی انعکاس یافته، و نگرانی ایجاد می‌کند.
ابراز وجود جهانگیری بعد از روحانی/ باید از افتادن کشور در چرخه خشونت جلوگیری کنیم/ آزادی زندانیان و دلجویی از آسیب دیدگان راهگشاست/ آیت الله هاشمی نگران روزی بود که زنان کشور دست به اقدام تند بزنند
گروه سیاسی جهان نيوز: اسحاق جهانگیری، معاون اول اصلاح طلب همه هشت سال دولت‌های حسن روحانی که تا روز آخر هم مدافع این ناکارآمدی ها بود و حتی در سال 96 به عنوان کاندیدای پوششی روحانی وارد صحنه انتخابات شد، در مطلبی تحت عنوان پرسش و پاسخ مکتوب در روزنامه جمهوری اسلامی ابراز وجود کرده است.

این اعلام حضور جهانگیری را می توان در ادامه تحرکات حسن روحانی و به طور کلی در راستای پروژه فعال شدن(ماهیگیری) مسئولان دولت سابق با نگاه به انتخابات آینده با توجه به ناآرامی های خیابانی و تلاطم قیمت ارز و طلا دانست.

البته که قسمت دیگر فعال شدن بانیان وضع موجود را حساب باز کردن بر فراموشی مردم و سواری بر موج سازی رسانه ای دانست که فرض کاملا غلطی است.

از نکات قابل توجه اظهارات جهانگیری اشاره به ماجرای مهسا امینی و نوع برخورد نسنجیده مسئولان است؛ در حالی که آقای معاون اول سابق اشاره نمی کند که او و دوستانش سریعا فوت این دختر جوان را وسیله کاسبی سیاسی خود قرار دادند.

از نکات دیگر اظهارات او درباره ناآرامی های اخیر، عدم اشاره به رفتار آشوبگران، شهادت بیش از 60 مدافع امنیت، شهادت بیش از 20 نفر در عملیات های تروریستی و هزاران میلیارد خسارت به اموال عمومی و خصوصی است. جهانگیری آزادی زندانیان، دلجویی از آسیب دیدگان و آزادی رسانه ها را پیشنهاد داده است. باید متذکر شد در آشوب های اخیر برخی رسانه های اصلاح طلب عملا نقش شاخه رسانه ای اغتشاشات را بر عهده داشتند که جهان نيوز در گزارشات متعددی به آن پرداخت.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از یادداشت جهانگیری را در ادامه خواهید خواند:

*در آستانه سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هستیم. شخصیت ممتاز و تاثیرگذاری که جای نظر و عمل او در تاریخ معاصر ایران، از فرایند شکل‌گیری انقلاب و پیروزی آن، تا تشکیل نظام جمهوری اسلامی و سپس در مواجه با بحران‌ها و چگونگی عبور از آنها به وضوح دیده می‌شود. هوش سیاسی و برخورداری از دانش تاریخی و تجربه‌های متنوع، از او شخصیتی ساخته بوده که همواره در رویارویی با مسائل پیش‌روی کشور، راه‌حلهایی واقع‌گرایانه و در عین حال افق‌گشا داشته باشد.

*متاسفانه، شرایط فعلی که با فوت خانم مهسا امینی سر باز کرد، به ‌دلیل عدم واکنش سنجیده و به ‌موقع مسئولین ذیربط، و بی‌توجهی به افکار عمومی، به‌ سرعت گسترده شد، و یک چالش جدی، واقعی و کم‌سابقه را به‌وجود آورد. راه‌حل این وضعیت، در درجه نخست، فهم درست ابعاد پیچیده آن، و در مرحله بعد، پرداختن به آن به‌صورت پایدار است. این‌ که چه زمینه‌هایی منجر به شکل‌گیری و بروز اعتراضات عمومی شد؟ و جای اقرار به اشتباهات، خطاها و برخورد صادقانه با مردم کجاست؟ باید به این واقعیت توجه داشت که مردم ایران با تکیه بر شاخص‌ها و نیز نظر نخبگان و کارشناسان، با مشکلات متعدد، چالش‌ها و ابرچالش‌هایی به‌طور مستمر روبه‌رو بوده و هستند، که اگرچه برخی از آنها از سال‌های قبل از انقلاب نیز پیش‌روی ملت قرار داشته‌اند.

*امروز هر انسان دغدغه‌مند نسبت به آینده ایران، چه در حکومت و چه در جامعه باشد، باید با فهم درست انتقادها، اعتراض‌ها و خواسته‌های ملت، ضرورت اصلاح و تغییر را بپذیرد و از افتادن کشور در چرخه خشونت به سهم خود جلوگیری کند. باید سخن همه مردم خصوصاً مردم معترض و ناراضی را به درستی شنید.

بیشتر بخوانید:
خیز بلند آذری‌ جهرمی و جهانگیری برای ۱۴۰۲
گعده انتخاباتی سید حسن، روحانی و خاتمی در منزل جهانگیری

بازگشت روحانی به عرصه سیاست شبیه قمار است

*اگر هاشمی رفسنجانی امروز بود به ‌عنوان مدیری همه جانبه نگر و آینده‌نگر، با کوله ‌باری از تجربه و شناخت عمیقی که از ایران و مسائل بحرانی آن داشت، به‌مثابه مشاوری دلسوز برای رهبری و جامعه، راه برون‌رفت از بحران کنونی را در جلب مشارکت تام و تمام مردم در حل مساله می‌دید. راهبرد بلندمدتی با محوریت توسعه ایران و حل موانع آن ارائه می‌داد. در کوتاه ‌مدت توصیه‌اش به نحوی بود که نظامی که مردمی بودن مهمترین سرمایه و امتیازش بوده است، به همان مسیر برگردد. و با برخی اقدامات نسنجیده و افراطی به بهانه مقابله با بحران، موجب افزایش نارضایتی و خشم عمومی و مایه تمسخر دشمنان جهانی و منطقه نشود.
هاشمی رفسنجانی همانند هر انسان و مدیری خالی از نقد نبود، اما او را باید در یک فرآیند و به‌ویژه در مقاطع حساس دوران آخر عمر پربارش دید و بر آن اساس قضاوت کرد. او در نماز جمعه تیرماه سال 88 که آخرین نماز جمعه او هم شد برای حل وقایع آن سال در کوتاه مدت، پنج پیشنهاد داد که اکنون هم همان پیشنهادها می‌تواند راه‌گشا باشد.

*در آمارهایی که امروز ازسوی مسئولین اعلام می‌شود، این تعداد بازداشتی، نگران‌کننده است. بهرحال، هر فرد زندانی دارای خانواده و فامیل، دوست و... است و نتیجه هر برخوردی، در مجموعه بزرگی انعکاس یافته، و نگرانی ایجاد می‌کند. دشمنان نیز همین را به فرصتی برای تبلیغ علیه کشور بدل کرده‌اند. رئیس قوه قضائیه در اقدامی مناسب در ارتباط با پیروزی تیم ملی فوتبال، جمع درخور توجهی را آزاد کرد. باید از جناب اژه‌ای خواست که به این روش، استمرار دهد و به قضات دستور دهد ضمن طی روند قانونی و دقیق در محاکم، در صدور احکام، قانون و رافت اسلامی اصل و مبنا باشد نه به شکلی که نه فقط افکار عمومی، که صاحبنظران حقوق و فقه هم به احکام صادره ایرادات جدی وارد کنند. این توجه در بحث حیات دوچندان است، چرا که پس از اجرای چنین احکامی، راه بازگشتی وجود ندارد.

*باید در هر رخدادی به دلجویی از آسیب‌دیدگان و مردم پرداخت. در این دوره اعزام هیات منتخب رهبری به سیستان و بلوچستان، آنهم استانی با آن حجم از محرومیت، و مردمی کاملاً وفادار به ایران اقدامی مناسب بود. مسئولین و اعضای هیات باید با پیگیری و مذاکره با چهره‌های ذی‌نفوذ استان و نیز افراد صاحب‌نظری که در دوره‌های مختلف در این استان مسئولیت داشته‌اند، راهکارهای خود را تکمیل و مسئله احساس تبعیض مردم شریف بلوچ را به نحوی پایدار حل کنند. همین کار در مورد سایر مناطق کشور خصوصاً کردستان عزیز و نیز شهرستان ایذه می‌تواند انجام بگیرد.

*آزادی رسانه امروز جز مهمترین حقوق و مطالبات مردم است که در قانون اساسی هم به آن پرداخته شده است. اگر رسانه‌های تصویری، مکتوب و مجازی محدودیتی جز قانون نداشته باشند، مردمی که اعتراض و مطالبه‌هایی دارند، سخن خود را در رسانه‌های داخلی و یا در زبان نمایندگان واقعی خود می‌بینند. در این صورت است که دیگر ضرورتی برای اجتماعات و تحرک‌های اعتراضی تند نمی‌بینند و مرجعیت رسانه به خارج از کشور نمی‌رود.

*آقای هاشمی در موضوع زنان هم نظرات بسیار راه‌گشایی داشت. نگرانی او از بی‌توجهی به نیمی از جمعیت کشور در سخنان و رفتارش انعکاس داشت. یک‌بار در ملاقاتی که با او داشتم به این موضوع پرداختم که این میزان محدودیت برای زنان مشکل‌ساز است. اگر بخواهیم زنی با داشتن همه شایستگی‌ها در مدیریت کلان به‌کار بگیریم باید ملاحظات افراد و شخصیت‌های مختلف را مدنظر داشته باشیم. گویی ناراحت نشدن فلان شخصیت مهم است، ولی بی‌اعتمادی و ناامیدی نیمی از جمعیت کشور نه. او با صراحت این نظر را تایید کرد و با ناراحتی گفت من نگران روزی هستم که زنان کشور دست به اقدام تندی علیه ما بزنند.

*جنگ اقتصادی ترامپ تنها با مقاومت و تدبیر توامان مردم و مسئولان به اعلام شکست فشار حداکثری آمریکا در دولت قبل انجامید. این یک واقعیت است که در زمانی که امکان مناسب‌تری برای برگشت به برجام وجود داشت، باید از آن فرصت استفاده می‌شد تا پیچیدگی‌ها و تحولات نوین بین‌المللی، امروز کار را سخت‌تر نکند. با این‌ حال، هنوز هم دیر نشده، و همچنان مردم انتظار رفع سریع تحریم‌ها را دارند. نظرسنجی‌های پیش از اعتراضات نیز به خوبی این خواسته را نشان می‌دهند. البته علاوه بر تحریم، حل مشکلات ساختاری و مدیریتی نیز در این شرایط موثر است.

*در پایان می‌گویم حل مسائل کشور نیازمند حل مشکلات معیشتی و بهبود وضعیت رفاهی مردم ایران است. لازمه حل مشکلات معیشتی نیز تمرکز بر مسائل اقتصادی، و این یعنی اقتصادی به مسئله اصلی ایران تبدیل شود. پذیرش این سیاست بمعنای قبول تمام الزامات آن است در زمان کنونی حل مسائل اقتصادی نیز به میزان زیادی به حل مسائل خارجی و تحریم‌ها برای فراهم شدن بستر لازم بر‌ای تعامل گسترده و بدون محدودیت با کشورهای هدف است نیاز دارد. و برای حضور پر قدرت در مذاکرات برای حل مسائل خارجی هم خود مستلزم حل مسائل سیاسی داخلی و تحقق تفاهم و انسجام ملی است. تحقق این امر، در به‌ رسمیت شناختن مطالبات و حقوق مردم، و نقش و سهم آنها در همه امور کشور است. باید به مردم امتیاز داد و از آن معنای عقب ‌نشینی را استنباط نکرد. باید ایران را از آن همه ایرانیان دانست و به اعتبار این حق و خواست مردم، سیاست عملی اصلاح همه امور و بازگشت به جمهوریت نظام را به موقع به اجرا درآورد. و با قدرت مردم می‌توان در مذاکرات خارجی هم به تفاهم رسید و با داشتن رابطه خوب با کشورهای دنیا می‌توان به توسعه و پیشرفت و حل مشکلات اقتصادی کشور پرداخت و این چرخه صحیح و تقویت‌ کننده کشور است.
https://jahannews.com/vdcc00q4p2bqii8.ala2.html
jahannews.com/vdcc00q4p2bqii8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
انجای که به اسلام عمل نکردید نتیجه اش اتفاقات امروز است!!!
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها آب را گل آلود می کنند تا بتوانند ماهیگیری کنند.
Iran, Islamic Republic of
کسانی که خودشان صبح جمعه متوجه گران شدن بنزین در سال 98 شدند دیگران را نهی می کنند!!
Iran, Islamic Republic of
اینها اول باید جوابگوی تصمیمات و سیاست های غلط خود و خسارت مادی و معنوی وارده به کشور و مردم باشند.
Iran, Islamic Republic of
یک جوری راجع به هاشمی صحبت می کنند مثل اینکه زمان ریاست او تورم ، رکود ، بیکاری ، رانت خواری ، اختلاس و...و آشوب خیابانی و برخورد با آشوبگران وجود نداشت.
Iran, Islamic Republic of
بزرگ و کوچیک مخالفان هاشمی انگشت کوچیکه هاشمی هم تمیشن
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوشحال هستیم و افتخار میکنیم که انگشت کوچک جناب هاشمی نیستیم چون باید خیلی حساب پس بدهیم ...!!
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
هاشمی اقتصاد مملکت را ته دره بُرد.
میلاد
Iran, Islamic Republic of
حجت الاسلام هاشمی اگر عملکرد قابل قبولی داشت در انتخابات مجلس ششم و ریاست جمهوری سال 84 با دست رد مردم مواجه نمی شد.
Netherlands
بعنوان هفتاد ساله که از قبل از انقلاب در انقلاب بودم عرض می کنم که انقلاب کردیم و شاه رو انداختیم بیرون حالا عرض میکنم نوبت اسحاق ...خیلی وقته که گذشته.
اسحاق خوشنظر
Netherlands
...سیزده ثانیه و پانزده منفی! اما حتی این تعداد در ایران اسلامی بعد از وقایع آن هشت سال بسیار غیر قابل باور است ، ...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خب طبیعیه پیر و پاتالهای لجن آلبانی نشین و فارسی زبانهای آموزش دیده اسرائیلی بیکار نمی نشینن .
Iran, Islamic Republic of
همش تقصیر آلمانی هاست
اصغر خوش فکر
Iran, Islamic Republic of
یک ثانیه و هفتاد مثبت کار نشد نداره
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری کدام زنان کشور را می گوید؟! زنانی که در قتل ماموران همراه می شوند یا زنانی که کشف حجاب و لباس می کنند یا زنانی که پول می گیرند تا در آشوب و اغتشاش شرکت کنند یا زنانی که الفاظ زشت و ناموسی به زبان می آورند یا زنانی که به دنبال آزادی ارتباط با جنس مخالف هستند یا ....!
Iran, Islamic Republic of

نتیجه مماشات بی حساب
Iran, Islamic Republic of
شمایی که عمل کردین چرا وصعتون اینه
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
این وضعیت ادامه وضعیت شماست
Iran, Islamic Republic of
کی در زمان ما دلار بالای چهل تومن رسید؟
Iran, Islamic Republic of
یه رکوردی زدید که غیر خودتون هیچکی نمیتونه بشکنش
Iran, Islamic Republic of
رکورد افزایش قیمت دلار در دوره روحانی هست ۳ را ۳۰ هزار تومان کرد
ابوذر
Romania
در علم ریاضی و اقتصاد با اعداد بازی نمی کنند بلکه برای مقایسه با درصد بیان می کنند.
درست این است که بگویید در دولت قبل دلار چند درصد افزایش قیمت داشته و در این دولت چند درصد؟؟؟.
یاور
Iran, Islamic Republic of
اصلاح‌طلبان تندرو در زمان خشونت اغتشاشگران در کف خیابان سکوت کرده بودند و در اطاق های فرمان خود خشنود از اتفاقات بودند حالا بعد از شکست زامبی ها در کف خیابان از افتادن کشور در چرخه خشونت نگران شده اند!!!!.
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانگیری جزء مدیران عملگراست، دلار 4200 جهانگیری را به 39 هزار تومان رساندید
Iran, Islamic Republic of
البته دلار 4200 فقط مختص خواص؟! بود.
Iran, Islamic Republic of
مگر این دولت نمی تواند مثل دولت قبل دلار 4200 یا حتی دلار 1200 را از ذخیره ارزی کشور حراج کند؟
Iran, Islamic Republic of
دولت قبل خزانه را که جارو کرد هیچ یک عالمه هم بدهکاری به جا گذاشت و رفت خدا از سرشان نگذرد
Iran, Islamic Republic of
لطفا درست حساب کنید. دولت قبل دلار حدود 3500 تومان را تحویل گرفت و حدود 28000 تومان تحویل داد. یعنی حدود 8 برابر!!!!!
داریوش
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان قیمت ارز را 10 برابر کردند یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
الان اون پول ها کجاست؟ یا دست کیه؟
Iran, Islamic Republic of
اگه مال خواص بود چرا ما روغن مایع 1 لیتری را 15هزار تومان میخریدیدم.
فرا فکنی نکنید
Iran, Islamic Republic of
هنوز صف های طویل واکسن و مرغ و کمبود روغن و قطعی های مکرر برق در دولت قبل را فراموش نکرده ایم.
Iran, Islamic Republic of
پیر شده یادش رفته البته در ظاهر
دادار
Iran, Islamic Republic of
با محاکمه شما اصلاح طلبان همه در آرامش خواهند بود و کشور در بالاترین سطح پیشرفت قرار خواهد گرفت
Iran, Islamic Republic of
خواب هستی یا خودت را به خواب زدی ا.
Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو اگه یه حرف درست زده این بود که اصلاح طلبا رو سرمایه های اسرائیل دونسته.
Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو مگه حرف درستم میزنه
Iran, Islamic Republic of
دلار 4200 فقط در اختیار دوستان کارگزاران و اصلاح طلبان قرار می گرفت....؟!!
Iran, Islamic Republic of
دیگه تو این مملکت چی مونده که شما اصلاحات اسمتون نیومده باشه
Iran, Islamic Republic of
اجرای سند 2030 در دولت شما باعث اینهمه مصائب شد
پیش خدا چه جوابی خواهی داشت.
Iran, Islamic Republic of
فکر میکنند مثل الان که امریکا و اجانب پشت سرشان هست و در ظاهر قدرت دارند فردا هم خدا به همین چیزها نگاه میکند و میگذرد وای به حالتان وای به حالتان
Iran, Islamic Republic of
انظر الي ما قال و لا تنظر الي من قال. انصافا درست گفته
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
در 8 سال گذشته ولنگاری را ترویج کردند حالا باید پاسخگو باشند نه مدعی !
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
منظور ایشان این است که آقای هاشمی هشدار داده (تهدید کرده) که دختر خانمشان ( فائزه ) میل به ساندویچ پیدا خواهد کرد


.
Iran, Islamic Republic of
راستی جناب جهانگیری یادت هست از دختر یک وزیر مفلوک حمایت می کردی که لباس وارد کرده میخاد کسب و کار راه بندازه؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
مماشات دستگاه قضایی با این متخلفین باعث زبان درازی اینh شده!!!دستگاه قضا مماشات تا کی و تا کجا؟
عادل
Iran, Islamic Republic of
ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری گفته:
بهرحال، هر فرد زندانی دارای خانواده و فامیل، دوست و... است

آنهایی که به دست اغتشاشگران کشته شدند، یا آسیب دیدند، خانواده و فامیل و غیره نداشتند؟!
آنهایی که محل کار یا وسیله و اموالشان آسیب دید،
آنان که از طرف اراذل و اوباش تهدید شدند و از ترس باز کردن فروشگاه، از کسب و کار افتادند،
خانواده و فامیل نداشتند؟!

خودت را به نادانی می زنی؟
Iran, Islamic Republic of
اینهایی که منفی می دهند آلبانی نشین هستند ....؟!!
Iran, Islamic Republic of
صحنه گردان‌های پشت پرده اغتشاشات اخیر بعد اینکه متوجه شدند از این آشوب هم آبی برای آقایان فتنه گر گرم نمی شود خود به میدان آمدند
Iran, Islamic Republic of
اقی جهانگیری زمانی که دولت تحویل گرفتید دلار چند بود و چند تحویل دادید ما که از سال 98 به اینور خونه ماشین که جز ارزو شد برامون دلمون خوش بود ی موتور بتونیم بخیرم اینم ارزو شد
در این چند ماه نوچه هاشون نتونستن، الان خودشون از لانه بیرون آمدند.
شما بهتر است در مورد میراث شوم دولتتان اعم از کرونا و قرارداد فروش مفت بنزین و بدهکاری که برای دولت بعد روحانی بجای گذاشتید صحبت کنید
در نهایت اگر خواستید در مورد زنان هم صحبت بکنید، از مصیح علینژاد که در دولت خاتمی تربیت شد و از زن مقتول توسط وزیر قاتل اتو کشیده تان، جناب نجفی صحبت کنید. واقعا خجالت نمی کشید اف بر شما اف بر شما
Iran, Islamic Republic of
وای خدای من اینها چه رویی دارند
سعید
Iran, Islamic Republic of
پررویی نجومی !
Iran, Islamic Republic of
به نظرم هیچکس انرژی به خرج ندهد جواب امثال جهانگیری رو بدهد چون خداوند متعال برای او کافی است!!!!!
دادار
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
پررویی نجومی الحق
United States
لطفا جناب جهانگیری و اعوان و انصار اصلاح طلب اتش به جان جوانان نیندازید قدرت این قدر شیرین هست
Iran, Islamic Republic of
تکرار میکنم سایبری اصلاح طلب خیلی فعال هستند
Iran, Islamic Republic of
پول تفاوت ارز جهانگیری است
Iran, Islamic Republic of
دعا میکنم قطره قطره خون شهیدان بخصوص حاج قاسم دامن تان را در همین دنیا بگیرد
Iran, Islamic Republic of
به ده راه نمی دادند خونه کدخدا را سراغ می گرفت!!!!!به جای جوابگویی ترک فعل ها ،طلب کار شده اند
Iran, Islamic Republic of
درود بر سالار اقتصادی دکتر اسحاق جهانگیری..
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله نوبت دولت های سازندگی، مشارکت و اعتدال نیز خواهد رسید...!!
Iran, Islamic Republic of
بدبخت کسی که دوباره دولت اعتدال .... را ببیند
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانگیری آقای هاشمی الان بود حتما راجع به ارز پاشی شما نگرانی و ناراحتی وعصابانيت خودش را ابراز میداشت اگه درمورد مدیریت بسیار ضعیف خودتون توضیح بدهید بهتراست.
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری یادش رفت بِغض کنه ...
علی
Iran, Islamic Republic of
اسحاق فکر میکنه میتونه بیاد ریس جمهور بشه نه عمو اسحاق از این خبرا نیسسسسسسسسسسسسس
Iran, Islamic Republic of
بعد از نتیجه نگرفتن اغتشاشات اخیر طبق نقشه از قبل طراحی شده امروز بانیان وضع موجود به میدان آمدند تا پازل دشمن را تکمیل نمایند.
Iran, Islamic Republic of
وقتی قوه قضائیه با مسببین اصلی وضعیت کنونی برخورد نمی کند ، لطفا با انتشار این مطالب این طیف نمک به زخم مردم نپاشید.
کیوان
Iran, Islamic Republic of
. زمانیکه افرادی مثل جهانگیری به خاطر لطمات جبران ناپذیری که به این کشور زدند محاکمه نمی شن طبیعیه که زبون در میارن..
Iran, Islamic Republic of
تلاطم. بازار ارز باعث زنده شدن جریان دولت نا کار آمد قبل.... شده گویا دوباره خواب روزهای طلایی خودشان را دیده اند که چنین ابراز وجود می کنند.
حاشا و کلا
محمد ایوب
Iran, Islamic Republic of
باید از افتادن کشور در چرخه خشونت جلوگیری کنیم گویا ایشان مانند رییسش که صبح جمعه فهمیده بود بنزین گرون شده حالا این بابا بعد 90روز از خواب بیدار شده و فهمیده باید از خشونت با وفا آن روز که سر پلیس را با چاقو قلقلک میدادند
آن روز که آرمان را نوازش میکردند آن روز که عجمیان را خوابانده با او شوخی میکردند و تعداد زیادی قلقلک میدادند ووو..... حالا.....
Iran, Islamic Republic of
درود بر هاشمی دور اندیش جای او بسیار خالی است خطبه نماز جمعه اش ارام بخش بود ....
Iran, Islamic Republic of
آره اینقدر آرامبخش بود که دختر و پسر کنار هم با کفش نماز میخوندند!!
Iran, Islamic Republic of
آرام بخش بود اما واسه تجملگراها و مدیران شیفته قدرت و ثروت که در همون خطبه های کذایی اوایل دهه هفتاد بهشون فرمان شرکت در مسابقه تجملگرایی داد و شد آنچه نباید میشد.
Iran, Islamic Republic of
معلومه بچه های تازه به دوران رسیده از خطبه های مهم و آرامش بخش هاشمی در خطبه های نماز جمعه دوران جنگ چیزی یادشون نیاد
Iran, Islamic Republic of
میتونی از بزرگترات در باره خطبه های هاشمی در دوران سخت جنگ سوال کنی تا راهنماییت کنن
Iran, Islamic Republic of
حق با شما بود من اشتباه فکر میکردم
Iran, Islamic Republic of
احسنت بچه حرف گوش کن
Iran, Islamic Republic of
کوچولو برو بازی کن!
Iran, Islamic Republic of
فقط اطلاعاتتو ببر بالا که ازت سو استفاده نکنن
Iran, Islamic Republic of
هاشمی دور اندیش نبود وگرنه اوضاع مملکت در دولت روحانی اینگونه نمی شد.
Iran, Islamic Republic of
اگر هاشمی مدیریت اشرافی گری را رواج نمی داد وضعیت مملکت ما الان این نبود
جواد
شما همیشه جای هاشمی را خالی کنید و با آن حال کنید .ما را و ملت ما را، مکتب سلیمانی را عشق است که عشق به ولایت در آن موج می زند
Iran, Islamic Republic of
روح فرمانده کل قوای خمینی کبیر حضرت آت الله هاشمی شاد
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
حجت الاسلام هاشمی هرگز فرمانده کل قوا نبود.
Iran, Islamic Republic of
قرار ‌شد از بزرگترات سوال کنی بچه جان. بازم سوال کن هاشمی فرمانده بوده یا نه
بچه جان
Iran, Islamic Republic of
بازم بدون سوال از بزرگترا گول مخالفای هاشمی رو خوردم
Iran, Islamic Republic of
اطلاعاتتو ببر بالا تا براحتی گولت نزنن
Iran, Islamic Republic of
منفی ها کاملا"مشکوک است.
Iran, Islamic Republic of
این استایل طلبها فقط از پست ومقام افتادنشون آزارشون میده .
Canada
جهانگیری و روحانی باید محاکمه بشن.
Iran, Islamic Republic of
امام امت فرمودند بد خواهان بدانند هاشمی زنده است
Canada
و البته اما فرمودن «میزان حال فعلی افراد است». ..
Iran, Islamic Republic of
پس کی بایداز شهدای امنیت دلجویی کند وگناه آنها چه بود اینطور شهید شوند غیراز این بود از امنیت تو وامثال تو دفاع کردند
Iran, Islamic Republic of
تو وامثال تو باعث این مشکلات شدید حالا طلب کار هم هستید؟
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانگیری مقدمه سازی برای کاندید شدن
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانگیری شما و امثال شما امتحان خودتان را پس داده آید بهتر است نظر ندهید.
Iran, Islamic Republic of
حالا نظر میدی که چه
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
جهان جان دست از سر اينها بردار ديگه اينها تمام شدند .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اينها دائم از هاشمي رفسنجاني مايه مي گذارند
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
به اندازه دويست سال به كشور لطمه وارد كردند.
Iran, Islamic Republic of
تو دیگه چی می گی چند وقت یه بار سر و کله پیدا میشه .
هاجر
Iran, Islamic Republic of
.
بوی خراب کاری دولت تون هنوز م میاد کاری کردید که خدا می دونه تا کی باید ما نتیجه شو ببینیم