پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۱۳
تخیلات پیرمردهای اصلاح طلب؛

از اغتشاشات به فکر انتخابات مجلس/ اصلاح طلبان در کجا سیر می‌کنند؟ +جزئیات

شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 816706
اصلاح طلبان فکر می کنند که می توانند از رهگذر این ماجرا دستاوردی به نام ورود مجدد به عرصه قدرت داشته باشند و رسما با تحلیل های نازل خود مسئله را به سمت انتخابات مجلس می کشانند.
از اغتشاشات به فکر انتخابات مجلس/ اصلاح طلبان در کجا سیر می‌کنند؟ +جزئیات
گروه سیاسی جهان نيوز: پانزده نفر از مردم مومن شیراز قربانی عملیات تروریستی یکی از عناصر داعش در حرم مطهر شاهچراغ شدند. شکی نیست که اغتشاشات اخیر و ناامنی های در پی آن نقش بسیار موثری در رخ داد این عملیات تروریستی داشت.

افراد و رسانه های جریان مدعی اصلاحات برای اهداف سیاسی خود در آتش به پا کردن بعد از فوت مهسا امینی و بنزین ریزی مستمر بر آن برای جلوگیری از خاموشی آن نقش جدی ایفا کرد و با ضدانقلاب خارج نشین و تجزیه خواهان همراهی کرد. حتی در روزهای گذشته برخی رسانه های اصلاح طلب از تبدیل شدن این اغتشاشات به انقلاب(!) و لزوم عذرخواهی از آشوبگران(!) و آزادکردن بازداشتی ها نوشته بوند.

حال اصلاح طلبان فکر می کنند که می توانند از رهگذر وقایع اخیر دستاوردی به نام ورود مجدد به عرصه قدرت داشته باشند و رسما با تحلیل های نازل خود مسئله را به سمت انتخابات مجلس می کشانند. چندی پیش یکی دیگر از چهره اصلاح طلب زمان انتخابات مجلس را نیز نزدیک دانسته بود. جهان نيوز در گزارش پیشین خود به همین موضوع با عنوان «سه گام اصلاح طلبان برای مطرح کردن خود در انتخابات» پرداخت.

در همین باره، حسین مرعشی، چهره اصلاح طلب و دبیرکل حزب کارگزاران به تازگی گفته است: «رخدادهای اخیر در واقع بخشی از نارضایتی عمومی را به تصویر کشید، البته به نظر من فرصتی است تا مسوولان جمهوری اسلامی از طریق آن متوجه شوند که بستن راه‌های کنشگری سیاسی و ناامید ساختن مردم در انتخابات مجلس سال 98 و ریاست‌جمهوری 1400 تا چه اندازه برای کشور خسارت‌بار بوده است. وقتی فضا باز است، صاحبان سلیقه‌های مختلف دست به انتخاب می‌زنند، حتی اگر خواسته‌های آنها حداقلی باشد، مطالبات خود را مطرح می‌کنند و کشور جهت خود را پیدا می‌کند. این روند اما با انسداد در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، حزبی و... متوقف می‌شود و بدل به مطالبات فروخورده و نهایتا اعتراض و خشم می‌شود».


مرعشی همچنین با توهم چند ده میلیونی خواندن صدای اعتراضات گفته است: «نباید ایران را به سمت سیاهچاله‌های ناشناخته هدایت کنیم، بلکه کشور را باید به سمت مودت و دوستی هدایت کنیم. سیستم از همین فردا می‌تواند اقدامات اصلاحی را آغاز کند. ابتدا دولت دست به تغییر کابینه بزند، صدا‌و‌سیما روند تغییر را آغاز کند. اعتراض به رسمیت شناخته شود و دوستانی که در قوای سه‌گانه مسوولیت دارند اگر به آینده کشور علاقه دارند باید صدای معترضان را بشوند. هر چند حضور معترضان هنوز میلیونی و گسترده نیست، اما واقع آن است که این صداها از سوی جمعیت چند ده میلیونی مردم حمایت می‌شود».

بیشتر بخوانید: 
حجاب اجباری را لغو کنید، بازداشتی‌ها را آزاد کنید
پروژه فوری اصلاح طلبان؛ موج سواری بر مرگ تلخ «مهسا امینی»
ناراحتی همراه با تهدید اصلاح طلبان از پایان اغتشاشات
نظام از اغتشاشگران دلجویی و عذرخواهی کند!
واکاوی رفتار مدعیان اصلاحات در ناآرامی‌های اخیر

چرا اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند فضای سیاسی کشور آرام باشد؟
 
در مورد دیگر، مصطفی هاشمی طبا موضوعی شبیه مرعشی را اتاذ کرده و گفته است:  «وقتی مجلس ما برخاسته از رأی اکثریت مردم نیست و درصد کمی از مردم نمایندگان کنونی را انتخاب کرده‌اند، خب طبیعی است که مردم احساس نکنند که نمایندگان مطالباتشان را پیگیری می‌کنند. الا فرض کنید قرار است تغییری در شیوه حکمرانی ایجاد شود؛ در آن صورت باید مجلس حداکثری روی کار آید که تحقق همین موضوع برمی‌گردد به نوع نگاه شورای نگهبان نسبت به موضوع احراز صلاحیت‌ها»


هاشمی طبا همچنین با ادعای دروغ مردم از رسانه های رسمی حقیقت را نمی شوند، گفت هاست: «اعتماد عمومی چیزی نیست که یک‌شبه به وجود آید و یک‌شبه از دست برود. متأسفانه مردم بی‌اعتماد شده‌اند زیرا طی سال‌ها از رسانه‌های رسمی حقیقت را نشنیده‌اند. همین حالا صداوسیما درباره جنگ روسیه و اوکراین واقعیت را به مردم اطلاع‌رسانی نمی‌کند؛ این موضوع که به ما ربطی ندارد و دو کشور با هم در جنگ هستند و رسانه ملی ما باید بدون هرگونه موضع‌گیری واقعیت موجود را اطلاع‌رسانی کند. همه این عوامل باعث شده است که اعتماد عمومی به سیاست‌ورزی رسمی کم شده باشد».

اصلاح طلبان در همه انتخابات ها نمایندگان جدی داشتند اما از سوی مردم طرد شدند. فارغ از تحلیل های اصطلاحا آبکی در تقلیل پروژه بزرگ و ترکیبی دشمنان ملت ایران و اغتشاشات توحش گونه در خیابان به بحث انتخابات های اخیر و عدم اشاره به همراهی خود اصلاح طلبان در ایجاد ناامنی ها؛ باید از پیرمردهای اصلاح طلب بعد از بیان توهمات و آرزوهای دور و درازشان پرسید که چگونه می خواهند پاسخ خون شهدای مبارزه با اغتشاشات، شهدای مظلوم ترور در شاهچراغ و خسارت های چند صد میلیاردی به کشور را بدهند؟
https://jahannews.com/vdcfxvdcvw6dyea.igiw.html
jahannews.com/vdcfxvdcvw6dyea.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رستم سورن سوئد
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان به میکروفون صهیونیسم بین المل و غرب وآلسعود تبدیل شدن..
Iran, Islamic Republic of
دوستی گفت چرا مسئولین دانشگاه ها بی تفاوت هستند به هنجارشکنی ها؟ گفتم حتی رهامی و سایر اصلاح طلبان افراطی از وزیر شدن زلفی گل استقبال کردند! تو خود خوان حدیث مفصل از این مجمل
حمید
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان در انتخابات مجلس سال 98 دوتا دوتا لیست دادند و در انتخابات 1400 ریاست جمهوری از همتی تمام قد حمایت کردند اما با دست رد مردم مواجه شدند.
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات ماندگار و پابرجا
Iran, Islamic Republic of
اصلا" نظام مقدس جمهوری برپا شد برای اصلاح گری و اصلاح طلبی اما نه اون اصلاحاتی که مغلطه زبان جماعت افسادطلب هست.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند و توسط مردم از صحنه سیاسی کشور حذف شدند.
Iran, Islamic Republic of
احمدي نژاد كه اصلاح طلب نبود . ببين . مطمني اشتباه نميكني ؟ اصلاح طلب ها اونهايي هستن كه سردسته شون سيد محمد خاتمي بود ها ..
Iran, Islamic Republic of
حکایت این جماعت ابن الوقت در این ضرب المثل نهفته است : هرکس به فکر خویشه
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان نباید از آب گل آلود ماهیگیری بکنند دیگه کسی برای اصلاح طلب جماعت تره خورد نمیکنه.
...
Iran, Islamic Republic of
ریشه همه بدبختی ها اصلاحات است
Iran, Islamic Republic of
تف به هرچی منفع کثیف جناحی
ادم بالا میاره از دست اینا
مسعود
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان فقط بفکر منافع حزبی و شخصی خودشان هستن و اصلا"بفکر مردم نبوده و نیستن.
Iran, Islamic Republic of
شورای نگهبان در انتخاباتهای بعدی، به هیچ وجه با این جماعت مماشات نکند و اگر ثبت نام کردند، پرونده شان را در آتش بسوزانند .