پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲۳
خیال پردازی اصلاح طلبان و اعتدالیون؛

ماراتن روحانی و رئيسی شروع شده!/ مدیران روحانی دنبال انتخابات مجلس هستند/ خود روحانی برای برگشت به قدرت دنبال مجلس نیست

دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 825296
روحاني با نوع تفکراتي که در مورد مسائل راهبردي دارد اگر هم به بازگشت به قدرت بينديشد، آن مسير را براي خود مسير مجلس نمي‌داند.
ماراتن روحانی و رئيسی شروع شده!/ روحانی برای بازگشت به قدرت دنبال مجلس نیست
گروه سیاسی جهان نيوز: «بازگشت روحانی به عرصه سیاست شبیه قمار است». این جمله ای است که روزنامه اعتماد چند روز پیش در واکنش به تحرکات اخیر رئیس جمهور سابق منتشر کرد و اذعان داشت که «تیم رسانه‌ای روحانی می‌خواهد او را در صدر اخبار نگه دارد».

در همین باره دیگر روزنامه اصلاح طلب یعنی آرمان مدعی شده است: «ماراتن روحاني و رئيسي آغاز شده است. ابراهيم رئيسي، حسن روحاني را به بودجه‌ريزي همراه با کسري متهم کرده است. اقدامي که عملا دست دولت سيزدهم را بست و ميوه تورم را در سبد اقدامات وي گذاشت».

آرمان با تاکید بر اینکه نگاه روحاني به مجلس نيست، نوشته است: «برخي معتقدند حسن روحاني با اظهاراتي که اخير در ارتباط با مسائل جاري کشور داشته؛ قصد دارد مجدد به عرصه قدرت باز گردد و از اين جهت تخريب و تهديد وي را آغاز کرده‌اند و او را توصيه به سکوت کرده‌اند. با اين وجود روحاني فقط يک اظهار نظر کرده است. او به خوبي با لايه‌هاي قدرت سياسي در ايران آشناست و نيک مي‌داند که اگر بخواهد مجددا به عرصه قدرت باز گردد، آن مسير را بايد چگونه انتخاب کند. مجلس فعلي نه مجلس اول دوم است که در معناي واقعي کلمه در راس امور بودند و همه سلايق در آن حضور داشتند و نه مجلس ششم است که تلاش در استقلال نهاد قانونگذاري داشت و نه حتي مجلس دهم است که اعتدالي مي‌انديشيد. از همين مجلس فعلي است که مجلس آينده خارج مي‌شود از اين جهت روحاني با نوع تفکراتي که در مورد مسائل راهبردي دارد اگر هم به بازگشت به قدرت بينديشد، آن مسير را براي خود مسير مجلس نمي‌داند. البته اين احتمال وجود دارد که مديراني که در دولت وي در مراتب عالي و مياني فعال بودند در قالب حزب اعتدال و توسعه تمايلاتي براي ورود به عرصه رقابت براي تصدي پارلمان را داشته باشند اما نگاه روحاني به مجلس نيست».



در پایان گزارش هم روزنامه اصلاح طلب با تهدید تلویحی رئیسی برای عدم تقابل با روحانی نوشته است: «کارنامه حسن روحاني در طول دوران سياست‌ورزي، نشان مي‌دهد که رئيس‌جمهور سابق ايران؛ حاضر به حضور در عرصه قدرت و تصميم گيري و تصميم سازي شده است. نقش روحاني در صلح ايران و عراق، نقش روحاني در عقد قرارداد مودت (ايران و عربستان) در سفر هاشمي رفسنجاني به رياض «قرارداد روحاني» نقش کليدي روحاني در ماجراي مک فارلين، نقش بي‌بديل روحاني در توافق 2003 هسته‌اي با تروئيکاي اروپايي، نقش روحاني در توافق هسته‌اي وين و ده‌ها موضوع ريز و درشت دگر نشان مي‌دهد که شيخ ديپلمات اگر هم نيم نگاهي به قدرت داشته باشد آن نيم نگاه قطعا از کانال مجلس نمي‌گذرد. از اين منظر اساسا دولت فعلي نبايد در توجيه ناکارآمدي‌هاي خود توپ را به زمين دولت سابق بيندازد زيرا حسن روحاني خوب مي‌داند هر سلامي را چگونه پاسخ دهد تا در‌ها گشايش يابد يا مسير انتقادات به وي به منشأ انتقادها باز گردد».

هم تحرکات رئیس دولت ناکارآمد سابق و هم گزارش های رپرتاژی اصلاح طلبان برای روحانی بر پایه یک تخیل قوی بنا نهاده شده وگرنه بهترین گزینه برای منفورترین چهره سیاسی کشور در سال های اخیر سکوت است. فقط بازخوانی بلایی که اعتدالیون بر سر معیشت مردم آوردند برای باطل کردن آرزوهای خام این جریان منزوی کافی است. بازی با سلامت مردم تا روزی هفتصد کشته کرونایی و تعلیق اقتصاد، سلامت و هرچیز دیگر به برجام، تحریم و FATF هیچ گاه از یاد مردم نخواهد رفت.

رویکرد اخلاق مدار آیت الله رئیسی علی رغم توصیه های اکید به ایشان در اعلام اوضاع اسف باری که تحویل دولت سیزدهم شد، قطعا یکی از دلایل ایجاد این توهم است.


بیشتر بخوانید:
بهتر است آش دولت سابق را هم نزنید!
بازگشت روحانی به عرصه سیاست شبیه قمار است
ابراز وجود جهانگیری بعد از روحانی
https://jahannews.com/vdcjhieomuqe88z.fsfu.html
jahannews.com/vdcjhieomuqe88z.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هیچوقت روحانی را با رییسی مقایسه نکنید.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
کارنامه دولت روحانی با هیچ دولت دیگری قابل مقایسه نیست میانگین رشد اقتصادی کشور در 8 سال گذشته صفر بود و 4 سال پیاپی تورم 60 درصدی داشت.
Iran, Islamic Republic of
قیمتها رو با دوران روحانی مقایسه کنید
Iran, Islamic Republic of
تورم به جای گذاشته فریدون را می گی؟
Iran, Islamic Republic of
فقط یه مقایسه ساده همه چیزو روشن میکنه
Iran, Islamic Republic of
آره قیمتهای زمان قبل از روحانی را با روحانی مقایسه کنیم البته سایر کارها از قبیل قطعیهای برق، صف‌های مرغ و تخم مرغ و مواد شوینده و ........
Iran, Islamic Republic of
آره با کدخدا بست و تورم نجومی و قحطی مصنوعی با بیش از دو برابر کردن تحریمها و بتن و خراب کردن صنعت هسته ای، فضایی و ..... با روحانی محشور بشی
Iran, Islamic Republic of
چطور ممکنه یک نشسته بر صندلی در ماراتن یک پرکار و فعال و دونده برنده شود .
شاهین
Iran, Islamic Republic of
روحانی چرا در مورد عملکرد فاجعه بار دولتش پاسخگو نیست ؟!
مسعود
Iran, Islamic Republic of
اینها اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند و توسط مردم از چرخه سیاسی کشور حذف شدند.
Iran, Islamic Republic of
یعنی اگر قرار باشد دوباره به این اشخاص....دوباره اجازه ظهور و حضور در عرصه مدیریت و اداره کشور و سیاست داده بشه قطعا و قطعا و قطعا باید فاتحه این کشور و ملت و نظامش رو خواند.!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوستان نگران نباشند روحانی زیرک ترازاین حرفهاست.دولت بجای فرافکنی به فکر حل مشکلات مردم باشد که راه حل آن رابطه متوازن ومتعادل بادنیاست.
Iran, Islamic Republic of
فرافکنی اصلاح طلبان هیچ فایده ای ندارد چنان ضرباتی به اقتصاد کشور وارد کرده اند که حالا حالا اقتصاد کشور درست بشو نیست
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خرابی وضع اقتصاد در دولت حسن فریدون از هشت سال جنگ باصدام بیشتر بود
فهیم
Iran, Islamic Republic of
روحانی کاندید نمی شود .
Iran, Islamic Republic of
روحانی و اصلاح طلبان به تاریخ پیوستند .
Iran, Islamic Republic of
حالا دیگه نگران نباش برو لالا
Iran, Islamic Republic of
روحانی یک تموم شده سیاسی است
Iran, Islamic Republic of
زمانی که در ایران روزی 700 نفر بر اثر کرونا می مردند در آمریکا و اروپا و چین روزی هزاران نفر می مردند. فاجعه کرونا هیچ مرز و حدی نداشت و همه را درگیر کرده بود. اگر دولت رئیسی بر سر کار بود مطمئنا تعداد فوتی های روزانه هزاران نفر بود چرا که با تدابیر و سیاست های این دولت نباید مدرسه ها تعطیل می شد، نباید محدودیت های کرونایی برقرار می شد......!!!!!
Iran, Islamic Republic of
هنوز فراموش نکردیم که با بهانه تحریم و FATF واکسن وارد نمی کردند و روزی 700 نفر فوتی کرونا داشتیم.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بهترين مسير مسير زندان اوين هست كه بايد بپيمايد .
Iran, Islamic Republic of
درود بر بزرگ مرد ایران زمین آقای حسن روحانی