سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۴

تازه ترین شماره هفته نامه پنجره +عکس

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 404791
هفته نامه پنجره در تازه ترین شماره خود در پرونده ای ویژه به بررسی یکی از مهم ترین اتفاقات هفته ی اخیر یعنی اعلام حکم یکی از مسئولان دولت سابق پرداخته است.تصویر جلد شماره ۲۲۷ این نشریه مرتبط با همین موضوع است و با عنوان عدالت در مسیر تحول بر روی دکه های روزنامه فروشی آمده است.
به گزارش جهان، سرویس سیاسی پنجره این موضوع را زیر ذره بین برده است ابتدا به سابقه برخورد با مفسدین اقتصادی و افشاگری در مقابل آنان از سوی نشریه پنجره اشاره کرده است.در ادامه مروري کوتاه بر فعاليت‎‎هاي توکلي، نادران و زاکاني حول این موضوع و نیز نگاهي به پرونده بزرگ‎ترين اختلاس بيمه‎اي کشور داشته است.مصاحبه با الیاس نادران بخش پایانی سرویس سیاسی این شماره پنجره را تشکیل می دهد.

نادران در این مصاحبه به سیر برخورد با معاون دولت سابق و چرایی انتخاب وی به عنوان رئیس دیوان محاسبات در مجلس هفتم پرداخته است.اما مهم ترین موضوع مورد بررسی سرویس بین الملل پنجره مرگ ملک عبدالله و تغییر تحولات پیش آمده ناشی از این اتفاقات است. ميراث مرگ پادشاه سعودي عنوان یادداشتی است که تحولات زمان عبدالله و میراث آن برای پادشاه جدید را بررسی می کند. چشم انداز عربستان پس از مرگ ملک عبدالله نیز عنوان گفت و گوی پنجره با محمد کوثري نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی است.


هم چنین عليرضا کوهکن در مصاحبه ای در همین زمینه تبعات انتقال قدرت در عربستان را مورد بررسی قرار داده است. نگاهي بر آخرين تحولات يمن در گفت‎وگو با حسن رويوران، پيامد‎هاي پيروزي چپ گرايان يونان بر اتحاديه اروپا و همچنان استراتژي جهزوا ملاجئکم... از دیگر مطالب سرویس بین الملل این شماره پنجره است.سرویس هنر این هفته به بررسی مهم ترین رویداد هنری بهمن ماه یعنی جشنواره فجر پرداخته است.

عناوین فیلم های مختلف جشنواره، روایت عضو هيئت انتخاب از متن و حاشيه بررسي فيلم‎‎هاي جشنواره سي ‎و سوم و بررسی ویژه فیلم محمد(ص) اثر مجید مجیدی از موضوعات مورد بررسی این سرویس است.هم چنین سيدسعيد هاشم‎زاده در مطلبی تلاش کرده است تا پاسخ دهد که آیا جشنواره فجر را می توان آينه تمام‎نماي سينماي ايران دانست یا خیر؟


بخش ویژه این شماره پنجره اما بیست و یکمین کتاب ضمیمه آن است که توسط حجت الاسلام سوزنچی نگاشته شده و در آن تلاش شده است که به شبهات اخیر پیرامون حجاب در عصر پیامبر پاسخ دهد.هم چنین پنجره پلاس ضمیمه رایگان و هفتگی پنجره نیز این هفته گفت و گوی ویژه خود را به سید علی شجاعی فرزند نویسنده شهیر، سید مهدی شجاعی اختصاص داده است.

غزل ناتمام سيا براي ايران، جهاني شدن اسلام هراسي، من سيا هستم، ليبي را فراموش نکنيم! و برنامه روسها براي تسلط بر قطب شمال عناوین باشگاه ترجمه و حاشيه اي بر نامه رهبري به جوانان غربي(دکتر محمد فنایی اشکوری)، روش‎شناسي علوم اجتماعي و مسئله فرد و جامعه(عبدالحسين خسروپناه) و مرجع حل اختلاف ‎نظر‎هاي سياسي و اجتماعي کيست؟( سيدمحمد روحاني) نیز عناوین باشگاه اهل قلم پنجره را تشکیل می دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *