دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۰

هر ۳ دقیقه چندنفر وارد بازار کار می‌شوند؟

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 394605
کارشناس ارشد بازار کار با بیان اینکه نهضت گسترش کارافرینی نیاز اصلی و مبرم جامعه است ، گفت : توسعه کارآفرینی به ردیف بودجه ای مستقل در سال ۱۳۹۴ نیاز دارد که امیدواریم مد نظر برنامه ریزی باشد.
هر سه دقيقه ، دو نفر به بازار کار کشور افزوده مي شود

به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد؛ مسلم خانی در گفتگو با این رادیو ، گفت : هر ۳ دقیقه ، ۲ نفر به بازار کار کشور افزوده می شود و باید همه تصمیم های شورای عالی اشتغال عملیاتی شود تا دستاورد داشته باشد.

وی اظهار داشت : نیاز بازار کار برای توسعه اشتغال خیلی زیاد است و انتظار داریم ، حداقل مانند ورزش ، بخشی از بودجه سالانه نهادها و دستگاهها به توسعه کارآفرینی با ماموریت بخش های غیردولتی اختصاص یابد.

مسلم خانی افزود : بالاترین نرخ بیکاری هم در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی است و باید برای ساماندهی این وضع به سمت ترکیب بهینه آموزش نظری و کارورزی و مهارت کاری متناسب با نیاز بازار حرکت کنیم و اعزام نیروی کار به خارج نیز ساماندهی شود که برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر و موارد مشابه فرصت خوبی برای این طرح است.

وی افزود : تا پایان سال ۱۳۹۴ بیش از ۵۰ درصد بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل خواهند داد و باید توسعه اشتغال پایدار و همگرایی اموزش ها با رویکرد کارآفرینی در اولویت نظام بودجه ریزی باشد.

خانی گفت : بیش از ۶۰۰ روش برای پیدا کردن کسب و کار در جامعه ایران وجود دارد و می توانیم از این ظرفیت ها برای کاهش نرخ بیکاری بهره ببریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *