جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
رپرتاژ/

راهنمای شهر کاشان شهر گلاب و فرش و شاعری

يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 623823
اگر هنوز مرکز ایران استان اصفهان را ندیده‌اید و به کاشان سفر نکرده‌اید، وقت آن رسیده برای سفر به کاشان برنامه‌ریزی کنید. جاینت به کمک شما می‌آید تا شما را به مقصد سفر دلخواه تان نزدیک کند.
کاشان یکی از شهرهای استان اصفهان است، این شهر در مرکز ایران در 220 کیلومتری پایتخت است. کاشان مهد تمدن و فرهنگ سنتی ایران و مشهور به دارالمومنین است. این شهر دارای ۷۰۰۰ سال قدمت شهرنشینی و یکی از زیباترین شهرهای ایران است. کاشان شهری با اصالت و با مشاهیر علمی و ادبی زیادی است و نقش پررنگی در صنعت گردشگری ایران دارد. عده‌ای از مورخین کاشان را با اصالت‌ترین و اولین شهر ایران و جهان می‌دانند.



جاذبه های گردشگری کاشان
در کاشان دیدنی های معماری و تاریخی فراوان است. چند خانه‌ی تاریخی بسیار تماشایی دارد که سر زدن به هر کدام می‌تواند ساعت‌ها شما را به خود مشغول کند.
خانه طباطبایی ها، خانه بروجردی ها، خانه عباسیان، خانه منوچهری ها، خانه تاریخی احسان، خانه آل یاسین و خانه تاریخی بهی از جمله بناهای تماشایی تاریخی هستند. هم چنین از مسجد و مدرسه آقا بزرگ، حمام سلطان امیر احمد، بقعه ی خواجه تاج الدین، مسجد جامع کاشان، حمام فین معروف کاشان و تپه های باستانی سیلک بازدید کنید.
جاذبه های طبیعی کاشان را میتوان به چشمه سلیمانیه، روستای مرق، باغ فین کاشان اشاره کرد.
 
آب و هوای کاشان
آب و هوای شهرستان کاشان همانند دیگر شهرستان‌های مرکزی کشور بنا بر پستی و بلندی متغیر است. قسمت‌های مرتفع آن سرد سیر است. دامنه‌های معتدل و جلگه به خصوص حاشیه کویر گرمسیر می‌باشد. آب روستاهای کوهستانی از چشمه و قنات و آب روستاهای جلگه آن از قنات است و آب اطراف کویر کمی شور می‌باشد.فصل بهار مخصوصا اردیبهشت و خرداد بهترین ماه برای سفر کردن به کاشان است، چرا که وقتی در این زمان به این شهر سفر می‌کنید و پا در مزارع گل محمدی می‌گذارید، گویی روح شما از کالبد خود خارج می‌شود و به دنیای دیگری پرواز می‌کند؛ دنیا غرق در زیبایی و رایحه خوش یک هوش از سر شما می‌برد.
 
سوغات کاشان
حیف است راه درازی را تا کاشان آمده باشید و بدون خرید سوغات و یادگار از سفر بازگردید. عرقیات گیاهی که گل سر سبد آن‌ها گلاب است، یکی از هیجان انگیزترین سوغاتی های کاشان است. باقلوای لذیذ کاشان، کلوچه سنتی، شیرینی حاجی بادومی، پشمک و قطاب از خوشمزه‌های کاشان هستند.
اگر دوستدار صنایع دستی هستید، از کاشان با دست پر برمی‌گردید. آوازه‌ی فرش کاشان را همه شنیده‌اند. فرش،‌ گلیم، شعربافی، سفال، کاشی و گیوه از صنایع دستی ارزشمند کاشان هستند. همچنین چند تن از هنرمندان صنایع دستی کاشان از طرف یونسکو مهر اصالت دریافت کرده‌اند.



فرودگاه کاشان
فرودگاه کاشان با حرف یاتا KKS یکی از قدیمی ترین فرودگاه کشور است که در سال ۱۳۷۴ به بهره‌برداری رسید. این فرودگاه در ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی کاشان است.
به این منظور زمینی به وسعت حدود ۸۰۰ هکتار در جنوب شرقی کاشان انتخاب شد. این اقدامات در فاصله زمانی کوتاهی به احداث باندی به طول ۲۷۰۰ متر و عرض ۴۵ متر و یک تاکسی وی و پارکینگ هواپیما که قابلیت پارک چند فروند هواپیمای نیمه سنگین و یک ساختمان پاویون بود، منجر شد. در تاریخ ۱۳ خرداد سال ۱۳۷۴ با نشستن یک فروند هواپیمای فوکر ۲۸ حامل ریاست جمهوری وقت این فرودگاه افتتاح و عملاً بهره‌برداری شد. پروانه نهایی بهره‌برداری فرودگاه کاشان، توسط ریاست کل سازمان هواپیمایی کشوری صادر شده‌است. در تاریخ ۱۳ خرداد سال ۱۳۹۵ هم‌زمان با بیست و یکمین سالگرد افتتاح اولیه ، بخش کشوری و مسافری فرودگاه کاشان با پرواز مشهد به‌طور رسمی افتتاح گردید.
 
 
هواپیمای قابل پذیرش در فرودگاه کاشان
در طرح جامع فرودگاه بین‌المللی کاشان، امکان پذیرش هواپیماهای پهن پیکر و غول پیکر پیش‌بینی شده‌است. در طرح جامع، طول باند ۴۰۰۰ متر و عرض باند ۷۵ متر خواهد بود. هواپیماهایی که در حال حاضر در فرودگاه کاشان امکان پذیرش دارند، هواپیماهای بدنه متوسط هستند که عبارتند از : ایر تاکسی ( تاکسی هوایی)، پایپر(تک موتوره)، ایرباس 320، بوئینگ MD،737،  آنتونوف ۷۴، فوکر ۱۰۰، ATR
 


اقامت در کاشان
کاشان دارای یک هتل پنج ستاره تاپ با نام هتل سرای عامری، چهار هتل چهار ستاره تاپ، هفت هتل سه ستاره تاپ، سه هتل دو ستاره تاپ و دو هتل یک ستاره میباشد، هم چنین کاشان چهار مجتمع سنتی نیز دارد.
 
مسافت و زمان پرواز داخلی به کاشان
 
مشهد به کاشان با فاصله 1140کیلومتر و حدود یک ساعت و چهل دقیقه زمان پرواز، قیمت بلیط هواپیما از مشهد به کاشان و بالعکس کاشان به مشهد شروع نرخ از 163000 تومان
کیش به کاشان با فاصله 1013 کیلومتر و حدود یک ساعت و نیم زمان پرواز، قیمت بلیط هواپیما از کیش به کاشان و بالعکس کاشان به کیش شروع نرخ از 180000 تومان
هم چنین در روز های آتی پرواز چارتر کاشان به شیراز و بالعکس شیراز به کاشان در حال اجرا میباشد.
 
بلیط داخلی پرواز کاشان
در حال حاضرپرواز کیش به کاشان و بالعکس کاشان به کیش روزهای دوشنبه،  پنج شنبه هر هفته و پرواز مشهد به کاشان و بالعکس کاشان به مشهد در روزهای یک شنبه، چهارشنبه هر هفته پرواز دارد. برای مشاهد آخرین وضعیت بلیط چارتر هواپیما کاشان در سایت هوشمند جاینت ابتدا مبدا، مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران را مشخص کنید، تمام پرواز های کاشان برای شما به نمایش خواهد آمد که می توانید با استفاده از فیلترهای سمت راست پروازها را براساس قیمت (بلیط ارزان کاشان)، نوع پرواز، ساعت پرواز، کلاس پرواز و نوع ایرلاین تفکیک کنید و پرواز مورد نظرتان را بدست آورید. و یا در صورت لزوم جهت راهنمایی بیشتر با واحد پشتیبانی جاینت به شماره 09126076900 تماس بگیرید، تیم پشتیبانی جاینت به صورت ۲۴ ساعته حتی در روزهای تعطیل عملکرد جاینت را تحت نظر داشته و شما را تنها نخواهند گذاشت و در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستند.
 
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *