چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
رپرتاژ/

راهنمای سفر به شهر خفته در تاریخ "ماکو"

شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 625240
اگر هنوز شما غرب ایران استان آذربایجان غربی را ندیده‌اید و به ماکو سفر نکرده‌اید، وقت آن رسیده برای سفر به ماکو برنامه‌ریزی کنید. جاینت به کمک شما می‌آید تا شما را به مقصد سفر دلخواه تان نزدیک کند.



ماکو یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی در شمال غربی ایران است. این شهر در نزدیکی مرز ایران و ترکیه قرار دارد. شهر ماکو مرکز شهرستان ماکو است. شهر ماکو در دره‌ای بنا شده که رودخانه زنگمار از آن می‌گذرد و شهر را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند. قسمت جنوبی شهر در دامنه کوه سبد قرار گرفته و آبادی چندانی ندارد ولی بخش شمالی آن آبادتر و بزرگتر است. این شهر به دلیل آنکه در کنار مرز و گمرک بازرگان واقع شده‌است محل عبور مسافرینی است که قصد دارند از طریق زمینی به ترکیه سفر کنند. زبان اکثریت مردم شهر ماکو ترکی و گروهی نیز به کردی تکلم می کنند.
جاذبه های فرهنگی و تاریخی شهر ماکو
علاوه بر جاذبه‌های گردشگری موجود در سطح شهر ماکو آثار تاریخی و فرهنگی نیز در این محدوده شهری ماکو وجود دارد. 
 جاذبه های تاریخی فرهنگی  ماکو را میتوان به ایوان فرهاد (بام فرهاد)، عمارت کلاه فرنگی، کاخ باغچه جوق، بافت قدیم ماکو (قلعه قبان)، گرمابه تاریخی ماکو، پل پنج چشمه، قره کورپو( پل سیاه )، پل قلعه جوق، ساختمان بیمارستان قدیمی ارتش، تالاب بور آلان، سد پناهکندی، قلعه و مقابر صخره ای شدی و حمام تاریخی صوفی اشاره کرد. هم چنین جاذبه های طبیعی و تفرجگاههای ماکو را میتوان به رودخانه زنگمار،  رودخانه مرزی ارس، گُوزلو، دره باغی، سودره سی، چنگیز خان بولاغی، چشم ثریا (هزار چشمه، چشمه آبگرم باش کندی، چشمه آبگرم شوط، کوه مورس، کوه دوماننی (آغبلاغ قارلی سی، کوه چرکین، کوه سُکار، کوه قَیه (ساری قیه) نام برد. ماکو روستاهای زیبایی نیز دارد قره خاچ با آب هوای ییلاقی و محیطی آرام یکی از جاذبه‌های طبیعی این شهر می‌باشد علاوه بر آن روستاهای بارون، رند، هندور، سنگر، و قلعه جوق و باغچه جوق از زیباترین روستاهای ماکو می‌باشند. البته ماکو دو جاذبه مذهبی به نام های  کلیسای زور زور و مسجد حضرت ابوالفضل هم دارد.



آب و هوای ماکو
ماکو دارای آب وهوای نیمه خشک  با توجه به مکانش تحت تأثیر باران‌هایی از کوه های زاگرس است. هوای شهر گرم و خشک در تابستان، و سرد همراه با بارش برف در زمستان است. بیشترین بارش ناشی از رگبارهای بهاری است.
سوغات ماکو
حیف است راه درازی را تا ماکو آمده باشید و بدون خرید سوغات و یادگار از سفر بازگردید. و قطعا در هر سفری، گشت و گذار در بازارهای شهر مقصد، جزو برنامه سفر هر مسافری است؛ مخصوصا اگر مقصد یک شهر مرزی مانند ماکو باشد.
ماکو دارای یک بازار مرزی معروف است  که چند سالی بیشتر از عمر آن نمی‌گذرد. در این بازار اجناس تفاوت قیمت فاحشی با اجناس مشابه بازارهای داخل کشور دارند و معمولا با برندهای معروف و با کیفیت که اکثر آن‌ها متعلق به کشور ترکیه هستند، عرضه میشود. پوشاک، لوازم خانگی و مواد غذایی، بخش عمده‌ای از اجناس این بازار را تشکیل می‌دهد. در این بازار با کمی صرف وقت می‌توانید پوشاک مردانه با کیفیت، لوازم خانگی اصل برندهای معتبر و بیسکویت، شکلات و تنقلات با کیفیت بسیار خوب را به راحتی پیدا کنید. زمانی که وارد این بازار می‌شوید، باور نمی‌کنید شهر کوچکی مانند ماکو چنین بازار بزرگ و پرپیچ و خمی داشته باشد.



مسافت و زمان پرواز داخلی به ماکو
کیلومتر و حدود یک ساعت و ده دقیقه زمان پرواز، قیمت بلیط هواپیما تهران ماکو و بالعکس بلیط هواپیما ماکو تهران شروع نرخ از 164000 تومان
 
<span style="color:black; font-family:b nazanin; font-size:12.0pt; mso-ascii-font-family:" times="" new="" roman";="" mso-fareast-font-family:"times="" mso-hansi-font-family:"times="" roman""="" lang="AR-SA">هم چنین مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: پرواز های فرودگاه این منطقه از بیست و ششم ماه جاری به مقصد ارومیه به صورت روزانه انجام می شود.


 
بلیط داخلی پرواز ماکو
در حال حاضر پرواز چارتر تهران به ماکو و بالعکس پرواز چارتر ماکو به تهران روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه،  چهار شنبه هر هفته پرواز دارد. برای مشاهد آخرین وضعیت بلیط هواپیما ماکو در سایت هوشمند جاینت ابتدا مبدا، مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران را مشخص کنید، تمام پرواز های ماکو برای شما به نمایش خواهد آمد که می توانید با استفاده از فیلترهای سمت راست پروازها را براساس قیمت (بلیط ارزان ماکو)، نوع پرواز، ساعت پرواز، کلاس پرواز و نوع ایرلاین تفکیک کنید و پرواز مورد نظرتان را بدست آورید. و یا در صورت لزوم جهت راهنمایی بیشتر با واحد پشتیبانی جاینت به شماره 09126076900 تماس بگیرید، تیم پشتیبانی جاینت به صورت ۲۴ ساعته حتی در روزهای تعطیل عملکرد جاینت را تحت نظر داشته و شما را تنها نخواهند گذاشت و در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستند.
همچنین این امکان در وب سایت جاینت موجود میباشد تا مسافران محترم بدون تماس با فرودگاه ماکو، از اطلاعات پرواز فرودگاه ماکو و تمام برنامه پروازی فرودگاه اطلاعات کسب نمایند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *