پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
رپرتاژ/

راهنمای سفر به بیرجند؛ سرزمین کاج ها

سرزمین بهشت بنفش در ایران
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب: 620329
اگر هنوز خراسان جنوبی را ندیده‌اید و به بیرجند سفر نکرده‌اید، وقت آن رسیده برای سفر به بیرجند برنامه‌ریزی کنید. جاینت به کمک شما می‌آید تا شما را به مقصد سفر دلخواه تان نزدیک کند.



بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی و مرکز شهرستان بیرجند در شرق ایران است, این شهر در سال 1395 تعداد ۲۰۳٬۶۳۶ نفر جمعیت داشته و چهل و نهمین شهر ایران بوده‌است.
بیرجند نخستین شهر در ایران است که دارای سازمان آبرسانی بوده و بنگاه آبلوله بیرجند به عنوان اولین سازمان آبرسانی ایران شناخته می‌شود. این شهر همچنین دومین شهر در ایران است که در سال ۱۳۰۲ و پیش از تهران از لوله‌کشی آب شهری برخوردار گردید.
جاذبه های گردشگری بیرجند
علاوه بر جاذبه‌های گردشگری موجود در سطح شهر بیرجند آثار تاریخی و مکانهای تفریحی نیز در این محدوده شهری بیرجند وجود دارد
 جاذبه های تاریخی بیرجند را میتوان به عمارت اکبریه (ثبت میراث جهانی یونسکو در سال 2011 میلادی ) ، آب انبارها، آرامگاه حکیم نزاری، ارگ کلاه فرنگی، قلعه بیرجند، مصلی بیرجند، باغ رحیم آباد ، یخدان رحیم آباد، مدرسه شوکتیه و خانه پردلی اشاره کرد. البته بیرجند دارای شش موزه به نام های موزه باستان شناسی، موزه مردم شناسی، موزه حیات وحش، موزه مشاهیر، موزه میراث پهلوانی، موزه وقف است.
جاذبه های طبیعی بیرجند را میتوان به آبشارچهارده، بند النگ، بند دره و بند عمرشاه اشاره کرد. همچنین به خاطر کاج‌های بسیار و کهنسال آن به سرزمین کاج‌ها هم نامیده می‌شود.
آب و هوای بیرجند         
آب و هوای بیرجند، نیمه بیابانی بوده و دارای زمستانهای سرد و تابستانهای گرم و خشک است. میزان بارش در این شهر با توجه به آب و هوای آن، کم بوده و بیشترین میزان آن، از آذر تا اردیبهشت رخ می‌دهد که در فصل زمستان اغلب به صورت بارش برف است. بهترین زمان سفر از اواسط پاییز تا انتهای فروردین است.
سوغات بیرجند       
حیف است راه درازی را تا بیرجند آمده باشید و بدون خرید سوغات و یادگار از سفر بازگردید. معروف‌ترین سوغات بیرجند زعفران است. ( به همین علت به شهر بیرجند بهشت بنفش هم میگویند) خوشمزه‌های دیگر آن عناب و زرشک هستند.
قوروت یا همان کشک بنفش بیرجندی، قورمه، اشکنه عدس و بنه از جمله غذاهای سنتی بیرجند است.
اگر دوستدار صنایع دستی هستید، از بیرجند با دست پر برمی‌گردید. رودوزی، زیرانداز پلاس و حصیر از مهم‌ترین محصولات این شهر هستند.



فرودگاه بیرجند      
در سال ۱۳۱۲ شمسی، فرودگاه بیرجند به همت محمدابراهیم علم، به عنوان سومین فرودگاه کشور تاسیس و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. فرودگاه بیرجند در زمینی به ابعاد دو کیلومتر در دو کیلومتر (چهار میلیون مترمربع) از طرف دولت وقت تهیه و در آن با تسطیح اراضی و ایجاد یک باب ساختمان دو اطاقه فرودگاهی احداث شد. از تاریخ تاسیس اداره کل هواپیمایی کشوری (مهرماه ۱۳۲۷) این فرودگاه در اختیار سازمان مذکور قرار گرفته و در این تاریخ باند خاکی شرقی، غربی به طول حدود هزار متر (۱۰۰۰ متر) با علائم دو طرف باند ساخته شده است.
روند توسعه فرودگاه بیرجند در سال‌‌های پس از انقلاب اسلامی نیز ادامه داشت. در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷، با انجام پرواز بیرجند - مدینه به فرودگاه بین‌المللی بیرجند ارتقا یافت. در تاریخ 12/05/1389 اولین پرواز از فرودگاه بیرجند به مقصد دمشق انجام شد. در تاریخ 28/02/1390 اولین پرواز به مقصد بغداد انجام شد.
اقامت در بیرجند        
بیرجند چهار هتل دارد که دوهتل یک ستاره و دو هتل سه ستاره است، بیرجند دو اقامتگاه بومگردی و هفت مهانپذیر نیز دارد.جهت رزرو هتل به وب سایت giant.ir سر بزنید
 
مسافت و زمان پرواز داخلی به بیرجند:          
تهران به بیرجند با فاصله 747 کیلومتر و حدود یک ساعت و نیم زمان پرواز، قیمت بلیط هواپیما از تهران به بیرجند و بالعکس بیرجند به تهران شروع نرخ از 138400 تومان
مشهد به بیرجند با فاصله 381 کیلومتر و حدود یک ساعت زمان پرواز، قیمت بلیط هواپیما از مشهد به بیرجند و بالعکس بیرجند به مشهد شروع نرخ از 94300 تومان
 
بلیط داخلی پرواز بیرجند
در حال حاضر بلیط هواپیما از تهران به بیرجند و همین مسیر، بالعکس بلیط هواپیما از بیرجند به تهران هر روز هفته و پرواز مشهد به بیرجند و بالعکس بیرجند به مشهد در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته پرواز دارد. برای مشاهد آخرین وضعیت بلیط هواپیما بیرجند در سایت هوشمند جاینت ابتدا مبدا، مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران را مشخص کنید، تمام پرواز های بیرجند برای شما به نمایش خواهد آمد که می توانید با استفاده از فیلترهای سمت راست پروازها را براساس قیمت (بلیط ارزان بیرجند)، نوع پرواز، ساعت پرواز، کلاس پرواز و نوع ایرلاین تفکیک کنید و پرواز مورد نظرتان را بدست آورید. و یا در صورت لزوم جهت راهنمایی بیشتر با واحد پشتیبانی جاینت به شماره 09126076900 تماس بگیرید، تیم پشتیبانی جاینت به صورت ۲۴ ساعته حتی در روزهای تعطیل عملکرد جاینت را تحت نظر داشته و شما را تنها نخواهند گذاشت و در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستند.



همچنین این امکان در وب سایت جاینت موجود میباشد تا مسافران محترم بدون تماس با فرودگاه از اطلاعات پرواز فرودگاه بیرجند و نمام برنامه پروازی فرودگاه اطلاعات کسب نمایند.                             
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *