شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
کنفرانسی برای هیچ

ابهام در باره موفقیت کنفرانس صلح خاورمیانه در پاریس

يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب: 498119
بعد از چندین بار تعویق دربرگزاری کنفرانس صلح خاورمیانه در پاریس سرانجام امروز، فرانسه توانست نمایندگان بیش از ۷۰ کشور را گرد هم آورد. اما نکته عجیب این کنفرانس آن بود که دو طرف اصلی درگیری‌های فلسطین در این نشست حضور نداشتند.
ابهام در باره موفقیت کنفرانس صلح خاورمیانه در پاریس
  نشست پاریس که چندین بار تشکیل آن به تعویق افتاده قرار بود ابتدا در سطح سران کشورهای حاضر برگزار شود اما عدم اجماع جهانی و ناتوانی فرانسه در ایجاد تفاهم در سطح بین‌المللی و نیز مخالفت شدید اسرائیل با آن، باعث شد که این نشست در سطح نمایندگان کشورها و نهادهای بین‌المللی برگزار شود. به گزارش بی بی سی اجلاس پاریس با هدف احیای روند سازش بین رژیم صهیونیستی و دولت خودگردان با سخنان ژان مارک آرو، وزیر خارجه فرانسه، گشایش یافت. آرو در سخنانی احیای تعهدات بین المللی به راه حل دو دولت مستقل، ترغیب اسرائیل و فلسطینیان به مشارکت در گفتگوهای مستقیم و ارائه طرحی عملی برای آینده را سه هدف این کنفرانس عنوان کرد. این کنفرانس در حالی برگزار شده که تردیدهای زیادی در مورد سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا نسبت به خاورمیانه وجود دارد. گفتگوها میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان از سه سال پیش (۲۰۱۴) متوقف شده است. این اجلاس در حالی برگزار می‌شود که طی ماه‌های گذشته تنش میان دو طرف این مخاصمه دوباره بالا گرفته است. این تنش‌ها چند هفته پیش به اوج خود رسید، هنگامی که شورای امنیت سازمان ملل متحد با رای ممتنع آمریکا قطعنامه‌ای در محکومیت شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس به تصویب رساند. این در حالی که است که زمزمه‌های انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس در چند روز اخیر دوباره بر تنش‌ها افزوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *