دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

عصبانیت اسرائیل از موضع دولت فرانسه

يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۸
کد مطلب: 470999
یک مسئول عالی رتبه اسرائیلی سخنان وزیر امور خارجه فرانسه مبنی بر به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین از سوی پاریس را به شدت محکوم کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه خبرداد: یک مسئول عالی رتبه اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود، سخنان لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه مبنی بر به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین از سوی دولت پاریس در صورت شکست کنفرانس بین المللی مربوط به نزاع اسرائیلی- فلسطینی را محکوم کرد.
 
این مقام عالی رتبه اسرائیلی در این باره گفت، این موضع دولت فرانسه در قبال مذاکرات برای حل نزاع بین فلسطینیان و اسرائیل باعث تشویق فلسطینیان برای شکست مذاکرات خواهد شد.
 
این مسئول اسرائیلی در بخش دیگری از سخنانش به خبرگزاری فرانسه افزود: پیش از این نیز لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه گفته بود، اگر مذاکرات برای حل نزاع فلسطینی و اسرائیلی به یک نتیجه قابل قبول نرسد و به عبارتی با بن بست روبه رو شود، پاریس دولت مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.
 
این مقام اسرائیلی در ادامه گفت: این قبیل مواضع و سخنان مقامات فرانسوی باعث خواهد شد تا مذاکرات حتما به بن بست برسد،‌ از این رو باید گفت که به این شیوه نمی توان مذاکره کرد و نمی توان انتظار داشت در صورت انجام مذاکرات نتایج آن به راه حل بیانجامد.
 
لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در مراسم جشن تبریک سال جدید فعالیت های دیپلمات های فرانسوی که روز جمعه برگزار شد گفت: فرانسه در هفته های آتی تلاش های خود را برای فراهم کردن مقدمات لازم به منظور برگزاری کنفرانس بین المللی با مشارکت کشورهایی که برجسته ترین شرکای آنها آمریکا و اروپایی ها هستند، به عمل خواهد آورد تا از این طریق به راه حل تشکیل دو دولت مستقل برسیم و این طرح به موفقیت برسد.
 
وی افزود: نباید اجازه بدهیم راه حل تشکیل دو دولت از بین برود، اگر چه لازم است، تاسف خود را نسبت به ادامه روند شهرک سازی های اسرائیلی هم بیان کنیم، چرا که این مساله خود یکی از عوامل شکست مذاکرات به شمار می آید، از این رو اگر این بار هم این مذاکرات به شکست منجر شود، لازم است مسئولیت خود را برعهده بگیریم و به دولت مستقل فلسطین اذعان کنیم و آن را به رسمیت بشناسیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *