شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

مجلس درصورت تصویب طرح نظارت کنگره آمریکا بر توافق "اقدام مشابه" می‌کند

جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 417739
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تصویب طرحی برای نظارت بر توافق احتمالی هسته‌ای ایران و ۱+۵ در سنای آمریکا گفت: اگر آمریکا چنین طرحی را تصویب کند مجلس شورای اسلامی اقدام مشابه انجام می‌دهد.
به گزارش جهان، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تصویب طرح قانونی شدن نظارت بر توافق احتمالی هسته‌ای ایران و 1+5 در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، با بیان اینکه مطمئنا اینگونه اقدامات سنای آمریکا در راستای لابی و فشار صهیونیست‌ها است، گفت: دولت آمریکا را متعهد می‌دانیم که در صورت توافق بین ایران و 5+1 نسبت به اجرایی و عملیاتی شدن آن اقدام می‌کند.

وی برهمین اساس تاکید کرد: اگر کنگره آمریکا بخواهد از اینگونه اقدامات دست برندارد، مجلس شورای اسلامی هم مقابله به مثل کرده و با تصویب طرحی دولت را ملزم می‌کند، نسبت به برگشت به عقب و غنی‌سازی تا حدی که نیاز کشور است، اقدام کند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه این اقدام سنای آمریکا سناریویی برای تحت فشار قرار دادن ایران است، گفت: بهتر است سنا و کنگره آمریکا با مسئله مذاکرات هسته‌ای عاقلانه برخورد کنند و اقداماتی که مذاکرات را با چالش و بن‌بست مواجه می‌کند، انجام ندهند.

آصفری در پایان تصریح کرد: اگر کنگره آمریکا چنین طرحی را به تصویب برساند مجلس شورای اسلامی هم اقدام مشابه انجام می‌دهد لذا به نفع آنهاست که دست از چنین اقداماتی بردارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *