جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷
خبرسازی مخالفان توافق؛

رشوه ایران به سناتورهای دموکرات!+عکس

چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب: 442316
جریانی خزنده برای تخریب حامیان توافق، به فضاسازی رسانه ای دست زده وشایعه دریافت رشوه از ایران را به خبری پربازدید تبدیل کرده است.
به گزارش جهان به نقل از جام‌نیوز، با اعلام حمایت دو سناتور دموکرات دیگر از توافق هسته ای، شمار حامیان توافق در سنا به ۳۳ نفر رسید و "باراک اوباما" برای نافذ شدن وتوی خود تنها به یک رای موافق دیگر نیاز دارد.

با قطعی شدن نسبی پیروزی موافقان توافق در سنا، جریانی خزنده برای تخریب حامیان و ایجاد هراس میان سناتورهای مردد از متهم شدن در صورت رای مثبت به توافق، به فضاسازی رسانه ای دست زده و شایعه دریافت رشوه توسط سناتورهای آمریکایی از ایران برای رای مثبت به توافق هسته ای را به خبری پربازدید در رابطه با ایران تبدیل کرده است.

در هیمن راستا پایگاه صهیونیستی "جوز نیوز" (Jews News) با انتشار گزارشی تحت عنوان "هشدار: فهرست دموکرات هایی که از ایران رشوه گرفته و از توافق هسته ای دیوانه وار حمایت کردند." به فضاسازی در این رابطه پرداخته است.

پایگاه صهیونیستی "جو فور آمریکا" (Jew For America) ضمن پرداختن به این خبر به صراحت نوشته است: «"دلار": دلیل واقعی حمایت دموکرات ها از توافق هسته ای ایران.»

پس از آن نیز برخی از رسانه های آمریکایی مانند "پالیتی فکت" (Politifact) با عناوین مختلف به انعکاس این خبر پرداخته اند. این پایگاه خبری، گزارشی مفصل (۱۶۰۰ کلمه ای) در این رابطه منتشر کرده است.

در عنوان این گزارش آمده است: «پست های اینترنتی می گویند ۳ سناتور دموکرات برای حمایت از توافق هسته ای از ایران رشوه دریافت کرده اند.»

هر چند این پایگاه خبری پس از تجزیه و تحلیل این خبر عنوان می کند که چنین مطلبی نادرست است؛ اما آنچه در این موارد مهم است مطرح شدن شایعه و رسانه ای شدن آن است.

البته منبع اصلی این خبر مجله آمریکایی "فرانت پیج" (Frontpage) است که در خبری تحت عنوان "سناتورهای خائن از لابی ایران پول گرفته و از برنامه هسته ای ایران حمایت کرده اند" به این موضوع پرداخته و نوشته است: «دموکرات ها درحال تبدیل شدن به حزب جاسوسان بمب اتم هستند.»

این مجله آمریکایی مدعی شده است سناتور "مارکی"، "ال فرنکین"، "جنی شاهن" و سناتور "گیلیبرند" از "کمیته اقدام سياسي ايراني آمريكايي" (IAPAC) که به ادعای این مجله لابی ایران در آمریکا است، رشوه دریافت کرده اند.

این مجله آمریکایی به سناتور ها بسنده نکرده و حتی جان کری را نیز تحت تاثیر لابی ایرانی دانسته و نوشته است: «این توافق به دست سیاستمداران تحت تاثیر لابی ایران مانند کری حاصل شد و توسط اعضایی از کنگره که از لابی ایرانی پول گرفته اند در حال پیش رفتن است. این خیانتی روشن و واضح است.»



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *