شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۷
۵۷
ادامه واکنش‌ها به ادعاهای ترکان؛

سروری: امروز افشاگری‌کنید چرا سال‌آینده!/فروزنده: کارنامه مالی‌مسئولان از هاشمی تاکنون بررسی‌شود

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 411676
کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر فساد وجود دارد و پول‌های کثیف هست نیاز به اعلام نیست بلکه باید اقدام صورت گیرد
سروری: امروز افشاگری‌کنید چرا سال‌آینده!/فروزنده: کارنامه مالی‌مسئولان از هاشمی تاکنون بررسی‌شود
به گزارش جهان،‌ پرویز سروری کارشناس مسائل سیاسی در واکنش به اظهارات اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهور مبنی بر جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به انتخابات ۹۴ و اینکه سال آینده سال افشاگری است، به فارس گفت: متأسفانه برخلاف مواضع و وعده‌هایی که آقای روحانی در زمان انتخابات داد که از روش‌های غیرمنطقی استفاده نکند و در واقع منتقد رفتارهای گذشته بود اما امروز شاهدیم از همان ادبیات استفاده می‌شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر فساد وجود دارد و پول‌های کثیف هست نیاز به اعلام نیست بلکه باید اقدام صورت گیرد؛ هرکس در جهت سوءاستفاده بوده و برای مسائل شخصی و گروهی‌اش تلاش کرده، دولت باید آنها را با مستندات به قوه قضائیه ارائه دهد.

وی ادامه داد: اما اینکه فضای عمومی کشور را متشنج کنیم و بگوییم ما اعلام خواهیم کرد فضای بی‌اعتمادی در کشور ایجاد خواهد شد که به نفع دولت، ملت و جریانات سیاسی نیست.

سروری با اشاره به اینکه آقای ترکان می‌گوید سال آینده سال افشاگری است، گفت: ما از وی این سؤال را داریم چرا سال آینده همین حالا بگویید چرا می‌خواهید در زمان انتخابات این سخنان مطرح شود از این رو این حرف‌ها سیاسی بوده و شائبه ورود دولت در انتخابات را دامن می‌زند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه دولت نباید در عرصه انتخابات ورود کند، گفت: ما در حال حاضر غیر از این موضوع را شاهد هستیم و سخنانی که آقای مشاور می‌گوید منطقی ندارد چرا که ما در گذشته نیز شاهد این رفتارها بودیم و دیدیم که به حل موضوع فساد کمکی نکرد.

رد پول‌های کثیف را باید از دوران سازندگی و اصلاحات جستجو کرد/اقداماتی برای مهندسی و دخالت در انتخابات آینده


همچنین لطف‌الله فروزنده عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات اخیر مشاور ارشد رئیس جمهور گفت: ترکان اگر ادعا دارد که پول‌های کثیف را اطرافیان احمدی‌نژاد برده‌اند، باید اسناد و مدارک خود را به مراجع قضایی ارائه کند. اینکه بدون سند و مدرک چیزی را مطرح کنیم، کار خوب و درستی نیست.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران ادامه داد: اگر این مسائل که توسط ترکان گفته می‌شود، مستند و منطقی هستند آن را به مراجع قضایی ارائه کند تا بررسی شود. تهدید به افشاگری و متهم کردن دیگران بدون تعیین مصداق‌ها فقط در جامعه التهاب ایجاد می‌کند و موجب بی‌اعتمادی مردم شده و کار اشتباهی است.

فروزنده تاکید کرد: به نظر می‌رسد این آقایان هدف انتخاباتی دارند و می‌خواهند به هر روشی شده رقبای خود را تخریب کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در دولت دهم تصریح کرد: رد پول‌های کثیف را باید از دوران سازندگی و اصلاحات جستجو کرد. بعد از دوران جنگ جریانی به نام جریان کارگزاران روی کار آمد که همه می‌دانند جریان ثروتمندی است و پول‌های باد آورده فراوانی دارد.

فروزنده اظهار داشت: در این راستا ما کاملا موافقیم که از سال ۶۸ وضعیت دولت‌مردان، مخصوصا هاشمی رفسنجانی، خانواده وی، تیم کارگزاران و دولت اصلاحات بررسی شود و بعد وضعیت دولت احمدی‌نژاد هم بررسی شود و هر کسی نسبت به بیت‌المال بی‌مبالاتی کرده و پولی به جیب‌زده، مجازات شود.

وی خاطر نشان کرد: مسلما این اقدامات یک استراتژی تخریب برای دخالت و مهندسی در انتخابات سال آتی است. دولت نتوانسته کار مثبتی انجام دهد، مسلما افکار عمومی از آنها می‌پرسند در مقابل حجم کارهایی که در دولت نهم و دهم انجام شد شما چه کاری انجام دادید و چون اقدامات قابل مقایسه‌ای ندارند خط تخریب را پیش گرفتند.

فروزنده در خاتمه گفت: من به این آقایان نصیحت می‌کنم دست از این کارها بردارند. فصل این گونه اقدامات گذشته است. مردم می‌خواهند مسئولان کار کنند و اگر آنها کاری انجام دهند نمره مثبت می‌گیرند در غیر این صورت خودشان را خراب کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امروز نمی تونن چون سند ندارن باید بسازن
ترکان بهتر بود درباره کمک 5 میلیاردی بابک زنجانی به ستاد انتخابات بنفش توضیح میداد !
Iran, Islamic Republic of
اگر ثروت مفسداتي هاي مملت را بررسي كنيم
خواهيم فهميد ...
Iran, Islamic Republic of
الخير في ماوقع
....
United States
هر چی باداباد ولی اصلاح طلبان باید پاسخگو باشند
Iran, Islamic Republic of
...آقای رحیمی .. 3هزارمیلیارد و....از آن کدام دولت است ؟
صراطی
پرونده استات اویل و جریانات مهدی هاشمی تو کدوم دولت بوده البته من طرف دولت دهم رو بهیچوجه نمی گیریم ولی اینکه با غرض سیاسی یک دولت رو متهم کنیم و سرپوش بگذاریم سر افتضاحات قبلیها درست نیست
Iran, Islamic Republic of
يه دفعه بگين رحيمي معاون اول هاشمي بوده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ali
آره داداشم.اتفاقا رحیمی استاندار هاشمی بوده و از همون موقع شرو کرده به خدمات بیدریغش به ملت!!!!!!!
تو اینترنت بگردی اون رژه معروف تراکتورهای استانو میتونی پیدا کنی.
....
Iran, Islamic Republic of
حالا نوبت بگم بگم هاي ماست جناب سروري................................
Iran, Islamic Republic of
خب چرا نمی گید؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بگم بگم هاي شما از جناب... با ثروت هزاران هزار ميليادري...
خبر
رحیمی در دولت هاشمی اختلاص کرد اشتباه احمدی نژاد این بود به حرف دور بریهایش اعتماد کرد
رضا
Romania
?.... : وقتی 1 میلیارد هزینه میشود حالا 500 میلیون هم اختلاص میشه
اختلاس نه اختلاص!!!!!!!!!!!
3000 میلیارد قدیمی شد حالا باید 6500 میلیارد رو بگی که تو دولت اصلاحات و سال 83 اتفاق افتاده است .
تمام دولت محمود چک شدند این هم رقم بالایی نیست.آن هم مربوط به قبل ازمعاون اولی است. آن راهم اصول گرایان افشا کردند
Iran, Islamic Republic of
رحيمي در سال 82 و در دوران مديريت اصلاح طلبان ....
یا علی ما از تو مدد می خواهیم
Iran, Islamic Republic of
وا قعا قدر احمدی نژاد را ندانستیم فقط احمدی نژاد به فکر بدبخت وبیچاره ها بود ... خدا کند سال 96 برگرده به قدرت
Iran, Islamic Republic of
خدا تورو با احمدي نزاد محشور گرداند آمين
...
Iran, Islamic Republic of
و خدا هم تو را با ............. بهرماني محشور فرمايد !!!

....
Iran, Islamic Republic of
خودتون بازی بگم بگم را دوره محمودجان شروع کردید .یادتون هست؟ چرا اون موقع جوش نزدید؟ ادعا های شد بدون مدرک ؟ شما چه کردید .حالا ترکان هم چیزی گفته شما حرص می خورید . دوست داره سال بعد بگه .محمود جان تو مناظره گفت .چی شد؟
واقعا احمدی نژاد چی گفت اینان چه می گویند؟؟....
تا حالا که هر چه دولت اعلام کرده ؛ موجب اعتماد مردم بوده است /
....
Iran, Islamic Republic of
از نتیجه رفراندم انصراف از یارانه میزان اعتماد مردم به دولت مشخص شد
اشتب مثبت خورد!
Iran, Islamic Republic of
البته ورچپه
....
واکنش های متفاوت
حسین
Finland
احمدی نژاد دوره های قبل خود رو متهم به فساد و چپاول کرد این دولت هم دو دولت قبلی یه اجتماع ساده ریاضی میشه....
آقای فروزنده
رحیمی معاون اول هاشمی نبود
احسنت
امروز رو خوب اومد
محسن
Iran, Islamic Republic of
جان تو هرچه فر کنم اینهایی که جوش آوردند ....
بوسجین
Romania
اگر اراده ای باشد و خط و خط بازی و باند و باند بازی می خواهند درزمینه فساد کنار رود همه گروه های باید زمینه بررسی در همه زمینه ها را فراهم کنند تا این عمل قبح شمرده شود در همه دولت با این روند گروهی پرونده فقط دولت قبل و گروهی پرونده قبل و بعد از ان را فقط مطرح می کنند اشتباه است و فقط انان را جری می کند تا سوء استفاده بیشتری کنند و حق من و شما را که الان مطلب می نویسیم بیشتر ضایع کنند همه گروه ها و گرایش ها باید در زمینه فساد باید هماهنگ باشند و فشار به ستازمان وابسته و قوه قضائیه برای رسیدگی سریع به ان باشیم ان موقع این عمل به شکل قبیح در می اید و پیشگیری می شود و حقوق مردم توسط افراد خاص ازبیت مال به بیت الحال تبدیل نمی شود پس بیائید همه از زنجانی تا استات اویل از کریاسچی تا برادر رفیق دوست و خاوری ها و...و از صاحب بنگاه و شرکت و کارخانه شدهن مدیران را از رانت همه محکوم کنیم تا حق ما را دیگران به ناحق نخورند حتی اگر شایعه باشد تا انان از اب گل الود ماهی نگیرند و به ریش من و شما بابت این در گیری های کامنتی نخندند که انان خوردند و ما را سرکار گذاشتند و از باز رسی ها و قوه قضائیه هم می خواهم که کسانی که به این شکل خیانت به ملت در مقابل صداقت انها می کنند سریع بررسی کند و حد شایعه را با حقیق سریع مشخص کند تا ابروی افرادی هم به ناحق نرود و انانی هم محکوم می شوند اجازه وارد شدن در تشکیلات دولتی ندهد چکون است که یک کارمند دون پایه وقتی خلافی می کگند از کار اخراج میشود اما بالا دستی ها پس مدتی محکومیت هم درسیاست و هم در نهاد های دولتی جولان می دهند این عادلانه نیست نمونه زیاد است و افراد محکومی که الان جولان می دهند هم مشخص
محمد
بنده به عنوان یکی از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی تازه قدر احمدی نژاد و تیم مدیریتیش را در دانشگاه آزاد میدانیم در دولت راستگویان عزت پاسپورت ایرانی رفت ،عزت مقاوت ایرانی به عنوان الگوی کشورهای اسلامی از بین رفت، تولید علم با شیب تند از بین رفت، تلاش دانشمندان هسته ای ما بر باد رفت ،وزیر صنعت ما شده به عنوان وزیر واردات ، تازه یاد حرف نماینده کهگیلویه افتادم که تعدادی از وزیران انچنان پیر هستند که برای برای افتتاح پروژه ای باید سرم به آنها وصل کرد تاآن پروژه را افتتاح نمایند.
Iran, Islamic Republic of
با با هنوز که نگفتن
شما چرا هول شدید . ...
Iran, Islamic Republic of
مثل همان يكباري كه براي بورسيه گفتيد و خنك شديد ؟!!!
....
ترکان چه خبر؟آبگوشت بزپاش چه خبر؟
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشdn همون کسایی که با این پولهای کثیف مدیریت خودشون رو تمدید کردند و بقیه رو آلوده کردند و خریدند و حزب های رنگارنگ زدند به این راحتی نمیگذارند حقیقت روشن بشه ...
جهان جون به قول یه بنده خدایی هرجا پا میگذاریم صدای چند نفر در میاد حال داستان بعضیاست از قدیم گفتن ضمیر مرجع خودش را پیدا میکند
عمار خسروجردی
Iran, Islamic Republic of
نباید فریب بازی دوستان را خورد.
دولت به دنبال انحراف افکار عمومی...
Iran, Islamic Republic of
منظورت داستان نمايش دار بورسيه بود
كه دولت را خنك كرد ؟!!!

....
خود اصولگرایان افشا می کنند و اصلاح طلبان مدعی می شوند!عجیبه
علیرضا
Romania
گرچه احمدی نژاد مانند هردولتمرد دیگری دارای اشکالات فراوانی بود وعلاوه برآن پس از مخالفت رهبر انقلاب با معاون اولی مشایی به یکباره حرکت های بسیار تندی مانند بکارگیری رحیمی وتعدادی دیگر ازافراد را در دستور کارخود قرار داد وبه همین دلیل با مخالفت یکی از مداحان معروف روبروشد که کار به دادگاه کشید ولی با این وصف برای قضاوت در مورد عملکرد دولت نهم ودهم لازم است سری به شهرهای پرند و پردیس وسایر شهرهای اطراف تهران وکلان شهرها و شهرستانهای کشور وساخت میلیونها خانه وسرپناه برای مستضعفین و کم بضاعتها زد ویا اینکه طرحهایی مانند صنایع هسته ای وساخت 19هزار سانتریفیوژ وهزاران سانتریفیوژ نسل های بعدی که آماده بکار هستند ویا سازماندهی اولیه ی هزاران نخبگان ومعاونت علمی فناوری وراه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر و ساخت تاسیسات فردو ، ساخت ماهواره موشک سفینه بر وایستگاه فضایی ، نانو فناوری سلولهای بنیادی و بالا بردن حقوق بازنشستگان وووووووو کرد وبعد نقاط ضعف اورا برشمرد شما هم برای پیشرفت کشور اقداماتی مانند آن دولت انجام بدهید وبعد هرچقدر که می توانید به دیگران فحش بدهید واز آنها در غیابشان هرچه می خواهید بگویید واجازه ی دفاع هم به کسی ندهید
Iran, Islamic Republic of
رهبری زنده باد احمدی پاینده باد.... احمدی نژاد برای بربخت وبیچاره ها کار کرد همان ها در سایه عدالت ولایت سال 96 دوباره به دکتر رای می دهند تا جلوی غارت گران بیت المال را که دم از مردم می زنند بگیرند..
حتما اختلاس دوران سازندگی واعدام خداداد وازادشدن ... را بیاد دارند جناب ترکان اگر بیاد ندارند از جهان نیوز میخواهیم به ایشان یاد اوری کنند
Iran, Islamic Republic of
يكيي از پولهاي كثيف پولهايي هست كه نماينده ها از رحيمي گرفتند ...
خب این دوستان در سالهای متمادی نمایندگی ....
.... آب هم از آب تکان نمی خورد
مجید
Iran, Islamic Republic of
نیاز به برسی اموال انها نیست دارایی انها اعلام شود 0 البته مردم می دانند که چه برسر کشور اورده اند 0
سلام دوستان محترم آیا تاکنون به پیگیری مسایل تاریخی و نتایج یکسری عملکرد ها و دست تقدیر برای عبرت دیگران توجه کرده اید....
سیستانی
کسی هرروز بچه اش راکتک میزدتاهمسایه دلش بسوزد!!!ا...
Iran, Islamic Republic of
بازهم که گروه فشار..به کارافتاده اند و برعلیه دولت...
Iran, Islamic Republic of
آقای ترکان یک حرف زده ...
Iran, Islamic Republic of
درود برترکان ودولت شجاع روحانی باد که اراده کرده پ...
Iran, Islamic Republic of
مدعي العموم بايد افررادي را كه چنين ادعايي مي كنند احضار و از انها دلايشان را بخواهد تا اگر واقعيت دارد به شدت برخورد شود واگر هم واقيعيت ندارد به سزاي عملشان برساند
رادارگریزجهنمی
Iran, Islamic Republic of
من هم جای ترکان بودم می ترسیدم چون هر روز به سال نود وشش نزدیکتر می شویم. اکبر جان چرا هول کردی؟ اگر کارتان درست بوده مردم دوباره به شماها رای می دهند در غیر اینصورت ملت شریف و مومن و صبور ایران اسلامی عزیز، تکلیفتان را روشن می کنند. این که غصه نداره. تعجب می کنم از این آدمهای پر ادعا که نزدیک چهل سال است در پستهای دولتی و سیاسی بوده اند ولی رفتارشان مثل تازه کارهاست. مردم می بینند و می شنوند. به شعور ملت خالق نهم دی توهین نکنید.
کیوان
ـبابا خیلی جدی نگیرید ترکان جو گیر شد حالا یه حرفی زد