شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

عربستان؛ مقصد بعدی تور عذرخواهی بایدن

سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب: 384526
پس از اظهارات معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در دانشگاه هاروارد علیه ترکیه، امارات و عربستان که با عذرخواهی وی از آنکارا و دوحه همراه شد، حال تنها یک عذرخواهی دیگر از عربستان باقی مانده است تا تور عذرخواهی خاورمیانه بایدن تکمیل شود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا پس از عذرخواهی از مقام‌های ترکیه و امارات متحده عربی در روزهای گذشته حال تلاش می‌کند تا با رهبران عربستان تماس بگیرد تا توضیح دهد که اظهاراتش به این معنا نیست که ریاض تلاش می‌کند تا از القاعده و یا سایر گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت کند. دردسر جو بایدن روز پنج‌شنبه هفته گذشته در جریان پرسش و پاسخ در دانشکده جان اف کندی آغاز شد.

در آن نشست دانشجویان این سوال را مطرح کردند که بزرگترین مشکلی که آمریکا برای رویارویی با سوریه و افزایش فعالیت‌های داعش در منطقه خاورمیانه روبروست، چیست؟ بایدن در پاسخ گفت که ترکیه اجازه می‌دهد تا تروریست‌های خارجی از طریق خاک این کشور وارد سوریه شود و در همین حال امارات و عربستان سعودی تسلیحات و سایر کمک‌ها را به شورشیان سوری می‌رسانند که در انتها به دست جبهه تروریستی النصره، القاعده و سایر گروه‌های تروریست می‌افتد.

پس از این جنجال جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت که معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا آنقدر شخصیت مهمی است که در زمانی که اشتباه می‌کند به آن اذعان دارد. با این حال این سخنگو نگفت که اظهارات بایدن اشتباه بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *