شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

العبادی: عذرخواهی بایدن تعجب آور است

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 385534
حیدر العبادی نخست وزیر عراق با ابراز شگفتی از عذرخواهی جو بایدن از کشورهایی که آنان را به حمایت از داعش متهم کرده بود، تاکید کرد: « بسیاری از عوامل تحریک کننده تروریست ها در عربستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس حضور دارند».
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، حیدر العبادی نخست وزیر عراق با بیان اینکه عذرخواهی جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا از کشورهایی که آنان را به حمایت از داعش متهم کرده بود، جای تعجب دارد، گفت: بسیاری از عوامل تحریک کننده تروریست ها در عربستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس حضور دارند.

وی در یک مصاحبه تلویزیونی افزود: اظهارات جو بایدن صریح و روشن بود و نمی دانم چرا عذرخواهی کرد، زیرا او به روشنی گفت که اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد داعش از سوی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و ترکیه حمایت می شد.

نخست وزیر عراق افزود: این سخنان پوشیده و محرمانه نیست، زیرا همه این کشورها به آن اشاره کرده و در صدد بودند از گروهی که آن را مخالفان سوریه می نامیدند، حمایت کنند اما باید بدانند که قوی ترین طرفهای مخالفان سوریه همان تروریست های داعش و جبهه النصره هستند در حالی که کشورهای مزبور تصور می کردند که از این ابزارها برای اعمال فشار بر رقبای خود در منطقه استفاده خواهند کرد.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری فراکسیون های پارلمانی عراق با دولت در مبارزه با تروریست گفت: باید در مسیر سازندگی کشور گام برداشت.

العبادی در دیدار با هیئتی از حزب فضیلت به ریاست هاشم الهاشمی دبیرکل این حزب به بررسی اوضاع امنیتی و سیاسی عراق پرداخته و برخی موضوعات مورد توجه مردم و نیز تکاپوی سیاسی برای حل مشکلات پیچیده را به بحث و بررسی گذاشت.

وی در این دیدار تاکید کرد که تمام فراکسیون ها باید در مبارزه با گروهک های تروریستی و گام برداشتن در مسیر سازندگی کشور با دولت همکاری داشته باشند و محور تمام تلاش ها باید بر برداشتن تمام موانع از پیش روی فعالیت دولت متمرکز شود.

هیئت حزب فضیلت نیز اعلام کرد که از دولت و رویکردهای اصلاح طلبانه آن و نیز تمام اقداماتی که در ایجاد ثبات کشور موثر است، حمایت می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
خوبه که ادم رک گویی هست