پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۲۲
درباره گفتگوی تلویزیونی ریس جمهور

روحانی به جای عذرخواهی از مردم تشکر کرد/ آقای رئیس جمهور مردم به جای دلداری و حرف درمانی راهکار می‌خواهند!

سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب: 632405
حسن روحانی بدون ارائه راهکار صریح از مردم درخواست کرد مشکلات را تحمل کنند و راه اصلی رفع مشکلات را صبر تحمل ملت ایران دانست.
روحانی به جای عذرخواهی از مردم تشکر کرد/ آقای رئیس جمهور مردم به جای دلداری و حرف درمانی راهکار می‌خواهند!
گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه نژاد: رئیس جمهور بعد از مدت‌ها انتظار شب گذشته جلوی قاب دوربین رسانه ملی ظاهر شد تا از اقدامات دولتش برای رفع بحران اقتصادی که چندماهی است کشور را فرا گرفته، سخن بگوید. انتظار مردم از «حسن روحانی» ارائه راهکار و ابتکارعمل برای برو رفت از مشکلات اقتصادی بود اما بازهم به شیوه قدیمی روحانی آمده بود که با حرف درمانی مردم را امیدوار سازد.

در این حیطه کارشناسان سیاسی مطرح می کردند که بهتر است رئیس جمهور با برنامه جلوی دوربین ظاهر شود.

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر این‌که در شرایط فعلی مردم به این‌که فردی در برابرشان بنشیند و به آن‌ها دلداری بدهد نیازی ندارند، اظهار کرد که اگر دولت و شخص رئیس‌جمهوری برنامه‌ای برای بیان طرح‌ها و ایده‌های اجرایی تصمیمات خود برای حل مشکلات به مردم را ندارند، بهتر است این کار را انجام ندهد.

مهدی محمدی، کارشناس سیاسی جریان اصولگرا نیز در واکنش به صحبت‌های روحانی در رسانه ملی گفت:« رییس جمهور در سخنان امشب خود فاقد هرگونه برنامه موثر، ایده جدید یا ابتکار عمل برای آینده بود.همدردی’ کاری نیست که مردم از رییس جمهور توقع داشته باشند، تشکر از صبر و نجابت مردم هم راه حل مشکلات نیست. سخن گفتن با مردم در این وضع و حال تنها زمانی مفید است که بتواند تلقی ‘بهبود’ ایجاد کند.»

البته اینکه دولتمردان بعد از یک دوره سکوت سعی کردند که با مردم درباره مشکلات کشور سخن بگویند، گام موثری است. در این حیطه مردم تشنه این بودند که دولتمردان برخی از سیاست‌های دولت را در مورد مسائل مختلف برای آنان بازگو کنند. به عنوان مثال موضوع مذاکراتی که «دانلد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مطرح کرد و بیان داشت که بدون پیش شرط حاضر است با مقامات کشورمان مذاکره کند، یکی از همین موارد بود.

در این رابطه روحانی به طور شفاف بیان کرد که مذاکره با فردی که قابل اعتماد نیست در دستور کار دولت قرار ندارد. حسن روحانی همچنین بر وحدت مردم برای مقابله با مشکلات سخن گفت؛ وحدتی که حداقل بایستی پشت سر آن سیاست و برنامه واحد باشد تا انسجام ایجاد کند. سیاستی که دولتمردان بایستی در این عرصه با مردم به طور شفاف در میان بگذارند تا جامعه تکلیف خود را در این عرصه بداند. در این حیطه سردرگمی آفت بزرگی است که با صحبت های دیشب رئیس جمهور درمورد وحدت منافات دارد.

روحانی حتی مطرح کرد که پیشنهاد مذاکره رئیس جمهور آمریکا برای از بین بردن انسجام ملت ایران است که همین مسئله نکته قابل توجهی در سخنان رئیس جمهور بود و هم نشان داد که دولت تحلیل قوی تری نسبت به گذشته دارد و هم اینکه صحبت های رئیس جمهور خالی از تنش بود که نشان می دهد دولت به دنبال انسجام و وحدت واقعی است.
اما صحبت های دیروز روحانی با مردم به غیر از اینکه دلداری و حرف درمانی گذشته بود جای خالی بسیاری داشت که بایستی این موارد در اذهان عمومی پر شود. موضوع مهم در این حیطه اتفاقات اقتصادی است که در این چند وقت اخیر افتاده است و بایستی به طور شفاف منشا و علت آن بازگو شود. موضوع رانتی که سبب شده تا عده ای به واسطه آن سودجویی کنند و به التهابات اخیر شدت بخشند یکی از این موارد بود.

دولت چندین بار از سوی « محمودواعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور به مردم وعده تغییر در ساختار خود بخصوص در بخش اقتصادی را داده بود اما رئیس جمهور در این زمینه از تلاش شبانه روزی وزرا سخن گفت که نشان می داد این موضوع برای دولت دیگر موضوعیتی ندارد. مردم انتظار داشتند که حسن روحانی در مورد چرایی تاخیر در جابه جایی «ولی الله سیف»، رئیس کل پیشین بانک مرکزی و مشکلات ارزی که در این دوره ایجاد شده توضیحاتی بدهد، اما بیشتر از سیف تمجید و تعریف شنیده شد.

بازار خودرو، ارز، مسکن، طلا و ... که مردم را دچار مشکلات کرده و گرانی‌هایی که هنوز تداوم دارد و از گوشت گرفته تا محصولات لبنی را در بر می گیرد و به طور سرسام‌آوری بالا می رود، همه این مسائل در سخنان روحانی گم و گنگ بود.

 روحانی حتی به جای عذرخواهی از مردم در خصوص مشکلاتی که از ابتدای سال 97 ایجاد و سبب شده عده‌ای کسب و کار خود را از دست بدهند و فشار مضاعفی به اقشار کم درآمد آمده نه تنها از آنها عذرخواهی نکرد بلکه از مردم به خاطر صبر و تحملی که دارند، تشکر کرد. اینکه دولت خود را از جایگاه مسئول مشکلات مردم به جایگاه دلداری دهنده و سنگ صبور ارتقاء داده است هم موضوع قابل تاملی است.

روحانی حتی در مورد مشکلات امروز کشور با چند پله صعود مشکلات را نه به دولت قبل که پیشتر همیشه دولت به آن تاکید می کرد بلکه به پیش از انقلاب اسلامی ارتباط داد. موضوعی که نشان می داد دولت هنوز مسئولیت کارهای خود را نپذیرفته است.

روحانی حتی مردم را عامل بهبود اقتصاد دانست و بیان داشت که اگر آنان تحمل خود را بالا ببرند و وحدت داشته باشند مسائل درست می شود اما از برنامه دولت برای اینکه با فساد و رانت جلوگیری کند جز اینکه بیان داشت به کسانی که ارز گرفتند مهلت سه ماهه داده شده است، چیز دیگری نگفت. 

با این اوصاف رئیس جمهور به جای عذرخواهی از سستی و سوء تدبیر دولتش بدون برنامه سعی کرد مردم را امیدوار کند؛ امیدواری بدون برنامه و راهکار بود و بازهم حل مشکلات را به دوش خود مردم انداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عارف
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
روحانی در جریان توزیع سبد کالا در سال 92 از مردم عذخواهی کرد که نوبخت به ایشان معترض شد و تاکنون دیگر بابت اشتباهات خود از جمله برجام بی فرجام و گرانی های اخیر عذرخواهی نکرده بلکه تشکر می نماید !!
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
روحانی دیشب هرچه گفت همان چیزهایی بود که در تبلیغات اتنخاباتی وعده و وعید داده بود هیچ برنامه ای نداشت
Iran, Islamic Republic of
البته،گفت که غیراز احمدی نژاد ،رژیم سابق هم مقصروضع فعلیست.
Iran, Islamic Republic of
...
رضا
ادم سیر چه خبر از گرسنه داره
Iran, Islamic Republic of
...
مائده
Iran, Islamic Republic of
دراینکه مردم صبورهستندپشت نظام هستندهیچ شکی نیست سوال این است وظایف دولت درمقابل این مردم شریف چیست؟آیاقراراست دولتهامشکلات ومسائل آنهارا
حل کنندیاباری بردوش آنان بیافزایند؟
Iran, Islamic Republic of
۵۱درصد یه نفری را بالا آوردن که ... سه نقطه را خودتون تکمیل کنید
علی
Iran, Islamic Republic of
اگر این اقا راهکاری داشت که مملکت به اینجا نمی رسید
Iran, Islamic Republic of
شماها کاری کردید که نون سواره ومردم پیاده بدنبالش میدوند اما بهش نمیرسند ...
حامد
Iran, Islamic Republic of
...
دانا
Iran, Islamic Republic of
خواستم فقط چند نکته را محض یادآوری به رئیس جمهور کشورمان بگویم شاید فراموش کرده باشند؛
- اول در مورد رفراندوم که دوستان اصلاح طلبتان مطرح کردن باید بدانید در کشور انگلستان یعنی کشور مقبول دوستانتان در مورد اینکه انگلستان به یورو بپیوندد یا نه این موضوع همه پرسی شد که مردمشان به پول ملی خودشان پوند رای دادن چطوراست ما هم در مورد چنین چیزهایی همه پرسی کنیم که مربوط به همه است نه تقاضای جناحی یک گروه و یادمان باشد نظام انگلستان سلطنت است نه جمهوری.
- دوم اینکه از اروپاییها خیلی تعریف کردی و برعکس رقیبت را مقصر دانستی یعنی رئیسی و علم الهدی بدن و اروپا خوب اروپا اگر خوب بود و به قول تو در مقابل آمریکا ایستاد به خاطر تو نبود به خاطر منافع ملی خودشان بود الان هم که بسته جدید را با تاخیر دارن میارن به خاطر تعرفه آمریکاست از تو و کشورت در مقابل تعرفه آمریکا مایه گذاشتن .
- گفتی اعتراضات دی ماه 96 راستی در آن اعتراضات و اعتراضات چند روز اخیر ملکه انگلستان و دولت بریتانیا چرا آشوب را بیشتر می کردن در تمام این اغتشاشات افسران امنیتی آمریکا و اسرائیل و انگلستان و عربستان و امارات به کمک سلطنت طلبا و منافقین با سلاح هایی که وارد کردن نقش داشتن آره اونا خیلی خوبن و رقیب تو و دوستاش که حتی بعد شکست در حال کمک به تو، بدن
- یادتون باشه از نظر اروپاییا ما ایرانی ها پینوکیو هستیم و شما بدون که گربه نره به تنهایی سراغ پینوکیو نمی ره روباه مکاری هم حتما باهاش هست و بازم یادت باشه اگه سکه ای بهت دادن تا مثل پینوکیو بکاری منتظر نباش درخت سکه واست بشه چون تو همون کارتون هم درخت سکه چیزی ازش حاصل نشد.
United States
...سفیر جدید انگلیس تمام قصه را در یک کلام گفت که دولت ایران قدر ما را میدونه. الی برکت الله.
Iran, Islamic Republic of
...
عمار
Iran, Islamic Republic of
خوش وبش بجای پاسخگویی
الحق که استاد سیاست وپیچاندن هستند.
بنظربنده که تمام مشکلات زندگیم وهمچنین مشکلات تورم کمر شکن ارزاق عمومی وسایر مشکلات عدیده بوجود آمده در بازار وزندگی مردم با سخنان حکیمانه وراهکارهای کارشناسانه آقای رییس جمهور کلا حل شد!!!!یعنی دوباره کلید قفلها را باز کرد!!!
آشنا
Iran, Islamic Republic of
سلام
آشنا
Iran, Islamic Republic of
همان گفته صحیح است که تفکر لیبرالی دولت کاملا با اسراییل و آمریکا سازگار است گویا آنان با هم کاملا هماهنگ هستند
همان فقتنه ای حضرت آقامون فرمودند که بسیار سنگین تر از 88 هست در حال وقوع و مانندتومار دارد دست و پا پهن میکند
امام حضرت ولیعصر و خون شهداء و رهبری ولی گونه امام خامنه ای و بصیرت مردم توی دهان این فتنه گران خایین داخلی خواهند زد
صلوات بر رمحمد و آل محمد
Iran, Islamic Republic of
حداقل چند وزير كم كار و عوض كنيد
م. ناظر
United Arab Emirates
پیشنهاد میکنم آقای حیدری با توجه مصاحبه‌های قبلی و اخیرش با رئیس‌جمهور به هنر نمایش نقل مکان کند...
روحانی چه گلی به سر مردم زده
Iran, Islamic Republic of
شهر ما با داشتن قدمت چندصد ساله و فاکتور های لازم پس از بی مهری وبی اعتنایی مسئولین دولتهای گذشته در اواخر دولت مردمی دکتر احمدی نژاد قرار بود به شهرستان ارتقا یابد که متاسفانه دولت وی پایان یافت و دولت خدمتگزار روحانی!!!!!!! تشکیل گردید ومصوبات دولت قبل را ملغا نمود
و تاکنون مردم ما در این دولت کریمه!!!!!!! به این خواسته به حق خود نرسیده آند آخه به چه چیز این دولت باید دلخوش بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...