دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۲
۱

تاج و تخت ماتادوری +اینفوگرافی

دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 366649
پسر جایگزین پدر؛ یک انتقال سلطنتی نرم. فیلیپه ششم، تاج و تخت ماتادورها را از خوان کارلوس آن هم قبل از مرگ پدر، تحویل گرفت. فیلیپه ششم، در روز سی ام ژوئن ۱۹۶۸ به دنیا آمد.
تاج و تخت ماتادوری +اینفوگرافی
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، فیلیپه ششم سومین فرزند خانوادۀ سلطنتی اسپانیاست و سالهای کودکی خود را تحت حکومت فرانکو، دیکتاتور اسپانیا گذراند.

پادشاه جدید اسپانیا از سال ۱۹۷۵ بعنوان وارث تاج و تخت اسپانیا انتخاب شد. فیلیپه ششم از آکادمی نظامی اسپانیا فارغ التحصیل شده و درجۀ ژنرالی دارد. علاوه بر آن، خیلی خوب می تواند یک هلیکوپتر را از جا بکند و به دل آسمان بزند.


پادشاه جدید ماتادورها، دستی هم در ورزش دارد؛ پیشتر و در جریان بازیهای المپیک بارسلون در سال ۱۹۹۲ بعنوان یکی از اعضای تیم قایقرانی اسپانیا، پرچمدار این کشور بود. تمام این مسائل باعث نشده که این شاهزاده از درس و مشق غافل شود؛ فیلیپه ششم، در دانشگاه مادرید حقوق خوانده و مدرک روابط بین المللش را از دانشگاه جورج تاون واشنگتن اخذ کرده است.

جالب اینجاست که همسر او ، نوه یک راننده تاکسی است و در سال ۲۰۰۴ با هم ازدواج کردند. لتیسیا اورتیس همچنین یک مجری تلویزیونی اسپانیا بود و هیچ نسب پادشاهی هم ندارد. حالا همان نوه راننده تاکسی، ملکۀ اسپانیا شده است. البته آنها پسری ندارند و پادشاه اسپانیا فقط ۲ دختر دارد.

باید دید که آیا پادشاه جوان اسپانیا برای بازگرداندن وجهۀ از دست رفتۀ خاندان سلطنتی و پاک کردن سوء شهرت مربوط به اختلاس و سواستفاده از قدرت توسط برخی از اعضای خانوادۀ پادشاهی از خاطره ها، کار از پیش می برد یا نه؟

برای دیدن اینفوگرافی در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید
https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000366/nf00366649-1.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


واقعا اروپا در قرن 21 هنوز پادشاه داره!!!!!