کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاج و تخت ماتادوری +اینفوگرافی

2 تير 1393 ساعت 7:50

پسر جایگزین پدر؛ یک انتقال سلطنتی نرم. فیلیپه ششم، تاج و تخت ماتادورها را از خوان کارلوس آن هم قبل از مرگ پدر، تحویل گرفت. فیلیپه ششم، در روز سی ام ژوئن ۱۹۶۸ به دنیا آمد.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، فیلیپه ششم سومین فرزند خانوادۀ سلطنتی اسپانیاست و سالهای کودکی خود را تحت حکومت فرانکو، دیکتاتور اسپانیا گذراند.

پادشاه جدید اسپانیا از سال ۱۹۷۵ بعنوان وارث تاج و تخت اسپانیا انتخاب شد. فیلیپه ششم از آکادمی نظامی اسپانیا فارغ التحصیل شده و درجۀ ژنرالی دارد. علاوه بر آن، خیلی خوب می تواند یک هلیکوپتر را از جا بکند و به دل آسمان بزند.

صوت

پادشاه جدید ماتادورها، دستی هم در ورزش دارد؛ پیشتر و در جریان بازیهای المپیک بارسلون در سال ۱۹۹۲ بعنوان یکی از اعضای تیم قایقرانی اسپانیا، پرچمدار این کشور بود. تمام این مسائل باعث نشده که این شاهزاده از درس و مشق غافل شود؛ فیلیپه ششم، در دانشگاه مادرید حقوق خوانده و مدرک روابط بین المللش را از دانشگاه جورج تاون واشنگتن اخذ کرده است.

جالب اینجاست که همسر او ، نوه یک راننده تاکسی است و در سال ۲۰۰۴ با هم ازدواج کردند. لتیسیا اورتیس همچنین یک مجری تلویزیونی اسپانیا بود و هیچ نسب پادشاهی هم ندارد. حالا همان نوه راننده تاکسی، ملکۀ اسپانیا شده است. البته آنها پسری ندارند و پادشاه اسپانیا فقط ۲ دختر دارد.

باید دید که آیا پادشاه جوان اسپانیا برای بازگرداندن وجهۀ از دست رفتۀ خاندان سلطنتی و پاک کردن سوء شهرت مربوط به اختلاس و سواستفاده از قدرت توسط برخی از اعضای خانوادۀ پادشاهی از خاطره ها، کار از پیش می برد یا نه؟

برای دیدن اینفوگرافی در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید
https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000366/nf00366649-1.jpg


کد مطلب: 366649

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/366649/تاج-تخت-ماتادوری-اینفوگرافی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com