جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۲
۹
پالس‌های جدید و معنادار از بن‌بست جدی صهیونیست‌ها

چرا پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ غزه نزدیک است؟

سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 878761
در روزهای اخیر گمانه زنی های مختلفی در مورد شانس بالای صدور حکم بازداشت نتانیاهو از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری به دلیل ارتکاب وی و دولتش به جنایت علیه بشریت در نوار غزه مطرح شده است.
چرا پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ غزه نزدیک است؟
گروه بین الملل جهان نيوز: قریب به هفت ماه از آغاز جنگ غزه می گذرد. جنگی که تاکنون موجب کشته، مجروح و مفقود شدن بیش از 100 هزار فلسطینی ساکن در نوار غزه شده و البته که بسیاری از ناظران و تحلیلگران و همچنین افکار عمومی در اقصی نقاط جهان، این جنگ را عینی‌ترین نمود از ارتکاب به نسل کشی و جنایت علیه بشریت در دوران معاصر می دانند. رویدادی که صهیونیست ها را بیش از هر زمان دیگری در محیط منطقه‌ای و بین‌المللی منزوی کرده و ماهیت حقیقی صهیونیست ها را فارغ از روایت سازی های رسانه ای و تبلیغاتی، به وضوح در معرض دید جهانیان قرار داده است.

با این همه، به تازگی در بحبوحه تداوم یافتن جنگ غزه و البته طرح گمانه زنی های مختلف در مورد حمله ارتش رژیم اشغالگر قدس به شهر رفح، شاهد وقوع 3 تحول معنادار بوده ایم که در نوع خود از بن‌بست های جدی رژیم‌صهیونیستی در جنگ غزه و در عین حال نزدیک بودن پیروزی برای ملت و مقاومت فلسطین، حکایت دارند. تحولاتی که خبر از در پیش بودن سناریوهای تاریک و ناامید کننده برای اشغالگران صهیونیست می دهند.

یک: افشاگری بزرگ "نیویورک تایمز"
مقام های ارشد سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر قدس و البته جریان های سیاسی و رسانه ای متحد آن ها، از ابتدای جنگ غزه تاکنون مدام به رجزخوانی علیه ملت فلسطین و طرح موضع گیری های مختلف از موضع قدرت علیه آن ها اقدام کرده و می کنند. با این حال، به تازگی نشریه نیویورک تایمز در گزارشی معنادار با عنوان "واقعیت‌های تلخ جنگ اسرائیل در غزه"، به طور خاص به مقام های ارشد اسرائیلی توصیه کرده که بهتر است هر چه سریعتر از نوار غزه خارج شده و نبرد علیه مقاومت فلسطین را به شیوه ای دیگر دنبال کنند.

نیویورک تایمز در گزارش خود افشا می کند که منابع آگاه اعلام کرده اند که دولت آمریکا به صهیونیست‌ها گفته که بهتر است این رژیم در جنگ غزه به صورت نمایشی و ظاهری اعلام پیروزی کند  با با عقب نشینی از نوار غزه، ترور هدفمند رهبران حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطینی را دنبال کند. نیویورک تایمز در ادمه با اشاره به ارزیابی های اطلاعاتی در آمریکا به این مساله اشاره داشته که هنوز بخش قابل توجهی از تونل های زیرزمینی حماس فعال هستند و اسرائیل نتوانسته آن ها را خنثی کند.

موضوعی که در نوع خود هزینه های سنگین و قابل توجهی را روی دستِ صهیونیست ها گذاشته و می گذارد. البته که افشاگری های نیویورک تایمز علیه صهیونیست ها به اینجا ختم نشده و مسائل دیگری نیز مورد اشاره قرار گرفته اند که همه و همه از ضعف های جدی و موقعیت حقیقی صهیونیست ها در بحبوحه جنگ غزه حکایت دارند. موقعیتی که طرف آمریکایی به آن ها واقف است و در موردشان به طرف اسرائیلی هشدار می دهد. موضوعاتی که هیچ تناسبی با رجزخوانی های بی پشتوانه رژیم اشغالگر قدس علیه مردم فلسطین ندارند.

دو: دومینوی استعفا در اراضی اشغالی
در روزهای گذشته شاهد استعفای سرلشگر آهارون هالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل بوده ایم. برخی بر این باورند که عمده دلایل و محرک های استعفای وی، ارزیابی غلط او از حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق و البته پذیرش شکست های سریالی در قالب جنگ غزه و به ویژه عملیات هفتم اکتبر بوده است. تنها اندکی پس از وی، گمانه زنی های مختلفی در مورد استعفای یهودا فاکس، فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم‌صهیونیستی نیز مطرح شده است.
روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" فاش کرده که وی به هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل اعلام کرده که در اوایل ماه آگوست از سِمت خود کناره گیری خواهد کرد. جدای از این ها، شماری از فرماندهان تیپ‌های مخصوص نظامی ارتش اسرائیل نظیر تیپ های "اشباح" و "رفائیم" از اراده خود جهت استعفا خبر داده‌اند.

بسیاری از منابع خبری در اراضی اشغالی به این موضوع اشاره داشته اند که این روندِ استعفا ها همچنان ادامه‌دار خواهد بود و در نوع خود چالش های جدی را برای رژیم اشغالگر قدس در ادامه راه نوید می دهد. موضوعی که در بحبوحه جنگ غزه، یک شکست بزرگ و معنادار را برای صهیونیست ها به ذهن متبادر می کند.

سه: صدور قریب الوقوع حکم بازداشت نتانیاهو
در نهایت باید گفت که در روزهای اخیر گمانه‌زنی های مختلفی در مورد شانس بالای صدور حکم بازداشت نتانیاهو از سوی دیوان بین المللی دادگستری نیز به دلیل ارتکاب وی و دولتش به جنایت علیه بشریت در نوار غزه مطرح شده است. برخی منابع خبری اعلام کرده اند که نتانیاهو به شدت از این سناریو در هراس است و تمامی سعی خود را می کند که با کمک متحدان بین‌المللی اسرائیل شاید بتواند جلوی این فاجعه را بگیرد. البته که منابع آگاه اعلام کرده اند که دیگر مقام های ارشد اسرائیلی نظیر وزیر جنگ این رژیم و رئیس ستاد ارتش صهیونیست ها نیز با حکم بازداشت مشابهی از سوی دیوان بین المللی دادگستری مواجه خواهند شد.

گزاره ای که در صورت تحقق هم انزوای بین المللی صهیونیست ها را عمیف تر از هر زمان دیگری می کند و هم هرگونه همکاری با این رژیم را به یک لکه ننگ بزرگ برای حامیان این رژیم بدل خواهد کرد. مسائلی که همه و همه یک چالش و بحران بزرگ را برای نتانیاهو به عنوان نخست وزیر صهیونیست ها و البته موقعیت رژیم اشغالگر قدس در قالب جنگ غزه به ذهن متبادر می کنند.
https://jahannews.com/vdcepv8vzjh8ffi.b9bj.html
jahannews.com/vdcepv8vzjh8ffi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نتانیابو باید بعنوان جنایتکار جنگی محاکمه و مجازات بشود.
Iran, Islamic Republic of
باید ببندیمش عقب ماشین بکشیمش تو خیابونای غزه تا بمیره
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
و البته همه كساني كه با در اين جنايات مشاركت داشتند و كمك كردند
سران كشور هاي اروپايي و امريكا و برخي حكام عرب
Iran, Islamic Republic of
به امید نابودی رژیم اشغالگر قدس انشالله
Iran, Islamic Republic of
...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
همه سران اسرائيل و حاميان اين رژيم كودك كش جنايتكار هستند فقط جنايتكاران از هم كيش و همكاران خود حمايت مي كنند .
Iran, Islamic Republic of
ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم. خدا قوت ملت مقاوم فلسطین.
Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو در انتظار جهنم دنیایی ات باش که عنقریب دامن نحست رو میگیره
محمدحسن کاظمی
Iran, Islamic Republic of
سلام. من از یزد شهر میراث جهانی هستم. نتانیاهو باید بداند اعتراضات در دانشگاه های آمریکا گریبان نزدیکترین متحد وی را گرفته و بزرگتر از او نیز بوده اند که نابود شده اند. با تشکر.