پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

راهبرد مشترک فتنه و انحراف در انتخابات۹۲

جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 275774
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حساس و پیچیده و چند وجهی خواندن انتخابات ۹۲، راهبرد مشترک فتنه و انحراف را در این انتخابات "ایجاد تکثر در اصولگرایان" توصیف کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم ، حمید رضا مقدم فر معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش بزرگ "هم‌اندیشی بسیجیان عرصه فضای مجازی" که در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، با تأکید بر اینکه امروز یکی از نقاط کانونی جنگ نرم، عرصه سایبری و جنگ سایبری است، خاطرنشان کرد: آمریکائی‌ها با تاکتیک فریب،‌ "جنگ نرم" خود را "قدرت نرم" می‌خوانند و اصرار دارند از این ادبیات استفاده کنند ولی زمانی که به حوزه سایبری می‌رسند، آرایش و سازمانشان به اندازه‌ای جنگی است که دیگر نمی‌توانند با ادبیات و پوشش دیگری آن را به افکار عمومی دنیا وارونه جلوه بدهند و مجبورند از عنوان "جنگ سایبری"( Cyber War) استفاده کنند.

وی افزود: آمریکائی‌ها تنها کاری که برای پوشش خوی تهاجمی خود در عرصه سایبری توانسته‌اند انجام بدهند این است که توان حریف و طرف مقابل را بزرگ و برجسته کرده و خود را در معرض تهاجم نشان دهند، اما واقعیت این است که آنها جنگ سایبری را خودشان علیه اهداف مورد نظرشان آغاز کرده‌اند و امروز در رأس اهداف عملیاتی آنها، جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن اظهار خوشنودی از حضور و ورود بسیجیان به این عرصه گفت: ورود بسیج به عرصه دفاع سایبری در برابر تهاجم دشمن، به مانند دوران دفاع مقدس، شکست را برای نظام سلطه رقم خواهد زد.

مقدم‌فر در ادامه سخنان خود به فرمان حمله سایبری اوباما رئیس‌جمهور آمریکا که چند ماه پیش به صورت رسمی ابلاغ شد و یکی از اهداف اصلی آن حمله سایبری به جمهوری اسلامی ایران بود اشاره کرد و با یادآوری تأسیس دو قرارگاه مهم در آمریکا در زمینه حمله سایبری، تصریح کرد: آمریکائی‌ها همچنین در این زمینه یکی از قویترین سپاه‌های تاکتیکی و عملیاتیشان را برای عملیات سایبری اختصاص دادند و این امر بر هیچکس پوشیده نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ۱۴ اصل را به عنوان اصول و قواعد و الزامات فعالیت در فضای اینترنتی و سایبری، برشمرد و در ادامه با اشاره به انتخابات خرداد ۹۲، این انتخابات را "حساس"، "پیچیده" و "چند وجهی" خواند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود:برخی جریانات در ظاهر با یکدیگر معارض هستند اما در باطن اشتراکات زیادی دارند و یکی از اشتراکات مهم آنان را می‌توان در مواجهه با جریان اصیل انقلاب اسلامی که همانا جریان اصولگرایی ناب است، مشاهده کرد.

مقدم‌فر افزود: فتنه و انحراف به عنوان دو گروه در ظاهر معارض و در باطن مشترک، یکی از راهبردهای اصلی خود در انتخابات ۹۲ را به ایجاد تکثر در میان اصولگرایان اختصاص داده‌اند.
وی تصریح کرد: با وجود اینکه گروه‌های انحراف و فتنه، در داخل خود به دنبال ایجاد وحدت حداکثری و معرفی گزینه واحد هستند، در میان اصولگرایان، تکثر و چندگانگی را دنبال می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *