شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۰

آیا مردم از قیمت کتاب رضایت دارند؟

پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 880653
تا پایان روز هفتم، مجموع فروش ثبت شده به ۳۱۱ میلیارد تومان رسید و ۵۴۵ هزار نسخه در ۳۵۵ هزار بسته ساماندهی شدند.
آیا مردم از قیمت کتاب رضایت دارند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایبنا، سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران از فروش در نشست خبری روزانه نمایشگاه کتاب، نتیجه نظرسنجی روزانه از مردم درباره قیمت کتاب در نمایشگاه را اعلام کرد.

نشست خبری علی رمضانی، سخنگو و قائم‌مقام سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و حسین تیموری، مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه کتاب چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت‌ماه) در ستاد اجرایی برگزار شد.

رمضانی با اشاره به هشتمین روز نمایشگاه کتاب تهران، گفت: از عصر روز گذشته، روند تزایدی و افزایشی حضور در نمایشگاه سرعت گرفته و رکورد حضور در نمایشگاه افزایش پیدا کرده است. چهارشنبه هم از ساعت‌های اولیه، حضور مردم را گسترده‌تر از قبل دیدیم و آخر هفته پُررونقی خواهیم داشت.

وی افزود: از کمیته اجرایی تشکر می‌کنم که عمده زحمات نمایشگاه در غرفه‌بندی و مسائل رفاهی و دغدغه مردم و رسانه‌ها را دنبال کرده‌اند.

رمضانی با اشاره به پرسش نظرسنجی روزانه نمایشگاه گفت: ۷۲ درصد شرکت‌کنندگان، قیمت عرضه شده در بخش حضوری نمایشگاه را رضایت‌بخش، ۵۱ و نیم درصد خیلی کم و ۲۶ درصد کم رضایت‌بخش می‌دانستند؛ همچنین مردم به روز هفتم نمایشگاه ۷۲ از ۱۰۰ رای مثبت دادند.

وی با بیان اینکه هشتمین روز نمایشگاه، میزبان رئیس قوه قضاییه بودیم، گفت: ایشان حدود ۲ ساعت در نمایشگاه با ناشران و مردم گفتگو کردند و بعد به غرفه فلسطین رفتند و از آنچه در نمایشگاه دیدند ابراز رضایت کردند.

رمضانی با بیان اینکه تا پایان روز هفتم، روزانه ۳۹ برنامه در هشت سرا برگزار می‌شود، گفت: با برنامه‌هایی که برای امروز پیش‌بینی شده، حدود ۲۳۴ عنوان برنامه در موضوعات مختلف، برگزار شده است.

وی ادامه داد: تا پایان روز هفتم، مجموع فروش ثبت شده به ۳۱۱ میلیارد تومان رسید و ۵۴۵ هزار نسخه در ۳۵۵ هزار بسته ساماندهی شدند. ۱۴۱ میلیارد تومان در درگاه‌های رسمی و ۷۴ میلیارد تومان در درگاه‌های غیررسمی فروش رفته است. در بخش مجازی نیز در مجموع، ۹۶ میلیارد تومان کتاب خریداری شده که ۶۵ میلیارد تومان سهم ناشران و ۳۱ میلیارد تومان سهم کتابفروشان است.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران، همچنین به یکی از بخش‌های کمتر دیده شده نمایشگاه اشاره کرد و گفت: سالن یاس، شامل گزیده آثار منتشر شده در سال ۱۴۰۲ است که می‌توانید به تفکیک موضوعی و رده‌ای با راهنمای مشاوران آن‌ها را مشاهده کنید. در این سالن که مجمع ناشران انقلاب اسلامی برپا کرده است، ۵۰ بسته جدید پیشنهادی مطالعه برای مخاطبان ارائه شده است.

رمضانی به آراء هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران نیز اشاره کرد و گفت: سه‌شنبه (۲۵ اردیبهشت) در مجموع ۵ رای صادر شد که عمده تخلفات، عرضه کتاب مغایر با ضوابط نمایشگاه و ارائه تخفیف بیشتر از سقف مجاز در شیوه‌نامه بوده است.

وی ادامه داد: آراء صادره نیز عبارتند از: توبیخ با درج در پرونده، اخذ تعهد و رفع تخلف، تعطیلی غرفه و پنل مجازی. همچنین ۵۰ درصد از متراژ غرفه سال آینده ناشر مذکور کسر خواهد شد و برخی از ناشران متخلف به‌مدت یک‌سال از تسهیلات حمایتی محروم می‌شوند.
https://jahannews.com/vdchmvn6x23n6-d.tft2.html
jahannews.com/vdchmvn6x23n6-d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *