يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۷
۲
زاکانی در جمع طلاب قم:

سران فتنه امریکا و دولت‌های غربی هستند/ موسوی و کروبی مجرم و جنایتکارند

دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب: 282862
در زمان فتنه88گفتم که موسوی و کروبی را سران فتنه نمی دانم بلکه سر فتنه آمریکا است اما این ها سران داخلی فتنه، مجرم اند و جنایت کردند.
سران فتنه امریکا و دولت‌های غربی هستند/ موسوی و کروبی مجرم و جنایتکارند
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که به تازگی برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده است، یک شنبه شب در مسجد مدرسه علمیه معصومیه قم اظهار داشت: بزرگترین مشکل ما بهره گیری از الگوی غربی برای ساختن جامعه اسلامی است.

وی افزود: این تفکر بعد از دوران دفاع مقدس در سیستم مدیریتی کشور باب شد، و در دوران دولت اصلاحات نیز ادامه پیدا کرد.

این نماینده مجلس گفت: در دوران آقای خاتمی همه فکر می کردند که خاتمی آمده تا با تفکر دوران سازندگی مقابله کند، در صورتی که دولت خاتمی ادامه کار دولت هاشمی بود و هاشمی هم در سال ۸۴ به همین نکته اعتراف کرد و گفت که اگر من هم در این ۸ سال گذشته جای آقای خاتمی بودم، کار را به جایی می رساندم که آقای خاتمی رساند.

زاکانی اضافه کرد: همین مشکل بهره گیری از الگوی غربی برای ساختن جامعه اسلامی، مشکلات بسیار دیگر را برای کشور ما رقم زده است.

وی در ادامه گفت: در دوران دولت هاشمی، با گذشتن ساده مسئولان از کنار تجمل گرایی، شاهد تورم بالا بودیم. دولت سازندگی برنامه اقتصادی نداشت و این مشکل در دوران اصلاحات هم بیشتر شد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: نظام ما یک نظام ولایی است اما آن ها می خواستند با این موضوع مقابله کنند؛ باید گفت آن ها می خواستند با اسم امام(ره) زیرآب امام(ره) را بزنند.

زاکانی گفت: این ها می خواستند ما در داخل قوانین جهانی را بپذیریم و هماهنگ با جهان حرکت کنیم در حالی که ارزش های انقلاب با این موضوع مغایرت دارد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که نمی شود با اقتصاد آزاد و کلاسیک به سمت حل مشکلات رفت، گفت: درست است که مشکلات اقتصادی داریم اما باید دید ایراد اصلی و منشأ مشکل کجاست و بعد مشکلات اقتصادی را حل کنیم که به نظرم ریشه اصلی مشکلات ما در داخل کشور، مشکلات فرهنگی است.

این نماینده مجلس، با بیان این که امروزه دغدغه اصلی جامعه ما تغییر نوع نگاه مسئولان برای حرکت در مسیر نقشه راه اصلی پیشرفت کشور است، گفت: برنامه شخص من برای آینده، سه اصل، تثبیت قیمت ها، رونق تولید و در نهایت فقر زدایی و توسعه متوازن در سطح منطقه است.

زاکانی در ادامه سخنان خود، فساد اقتصادی اخیر در کشور را مورد توجه قرار داد و با اشاره به نحوه برخورد با افراد معرفی شده به عنوان مفسد در آن، اظهار داشت: به نظرم برخورد با این موضوع کار غلطی بود بلکه کار درست این است که از حداقل آدم های متخلف و با حداکثر نزدیکی به قدرت برخورد قاطع شود تا امکان فساد به صفر برسد.

وی در ادامه سخنرانی خود، در پاسخ به پرسش های حاضران در جلسه و در پاسخ به سؤالی مبنی بر فعالیت های خود در دوران پس از انتخابات ۸۸ گفت: در دوران فتنه ۸۸ و در همان بحبوحه ای که کسی جرأت نمی کرد به دانشگاه ها رفته و با دانشجویانی که دستبند سبز داشتند سخنرانی کند، من به دانشگاه ها می رفتم و سخنرانی برای دفاع از انقلاب داشتم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: برای مثال در دانشگاه شیراز که حدود ۱۵۰۰ نفر دانشجوی دستبند سبز بدست در آن حضور داشتند رفتم و با این که برایم خطر جانی داشت به ایراد سخنرانی برای دفاع از انقلاب پرداختم.

زاکانی تصریح کرد: برخی از افرادی که امروز خیلی فتنه فتنه می کنند و ادعا دارند، در زمان بحبوحه درگیری های ۸۸ حتی به یک دانشگاه هم نرفته و سخنرانی نداشتند.

وی گفت: بنده معتقدم شهدای فتنه ۸۸ از شهدای جنگ تحمیلی بالاترند و این موضوعی است که رهبر معظم انقلاب هم به آن تأکید داشتند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: از همان آغاز فتنه ۸۸ با آقایان هاشمی، موسوی، کروبی و رضایی دیدار کردم و همه حرف ما هم این بود که از جان انقلاب چه می خواهید؟ به آقای موسوی گفتم من یک رزمنده دفاع مقدس هستم و با آن روحیه از شما می پرسم از جان انقلاب چه می خواهید؟

زاکانی گفت: این هایی که امروز فتنه فتنه می کنند در زمان فتنه ۸۸ و اصلا در زمان دوم خرداد ۷۶ کجا بودند؟ من در مجلس به یکی از این آقایان گفتم که اگر شما یکی از کارهای من برای مقابله با فتنه ۸۸ را کرده باشید، حداقل در مورد شما سکوت می کنم.

وی یادآور شد: در زمان سخنرانی خود در دوران فتنه ۸۸ در یکی از دانشگاه ها گفتم که ما حق نداریم با هر کسی که به خیابان ها آمده برخورد کنیم، بلکه باید حرف آن ها را شنید و پاسخ گوی آن ها بود و تنها باید با آشوبگران برخورد کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: همان زمان هم گفتم که موسوی و کروبی را سران فتنه نمی دانم بلکه سر فتنه آمریکا است اما این ها سران داخلی فتنه، مجرم اند و جنایت کردند.

وی در ادامه سخنان خود، در پاسخ به سؤالی در خصوص ارتباط خود با آیت الله مصباح یزدی، گفت: کسی نمی تواند به محبت آیت الله مصباح به من خدشه ای وارد کند و ایشان در دیدارهایی که داشتیم به بنده محبت فراوانی داشته اند.

زاکانی در پاسخ به سؤالی در خصوص دیدار اخیر خود با سعید جلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این دیدار دغدغه های مان را در خصوص کشور مطرح کردیم و دیدیم که دغدغه های ما ۱۰۰ درصد با هم هماهنگ است. ما دو نفر مثل دو بچه دفاع مقدس با هم صحبت کردیم و بنده معتقدم از این نسل دفاع مقدس هر چند نفر برای انتخابات ریاست جمهوری به صحنه بیایند خوب است و می توانند با هم ائتلاف کنند. یعنی هر فردی تلاش خود را داشته باشد و در نهایت همه به نفع فرد مقبول تر کنار بروند.

وی افزود: آرزو می کنم که آقای جلیلی کاندیدا شوند اما گفتند فعلا فکر می کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حرفهای جدیدی بوداااا
حقیقت رو گفته اما این پای........ دارن چوسازی می کنن