دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۰

درآمد ایران از صادرات گاز به ترکیه

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب: 232034
مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: ایران از صادرات گاز به ترکیه سالانه 3 میلیارد دلار سود کسب می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، جواد اوجی در همایش انرژی‌های جایگزین منابع هیدروکربوری که در شرکت ملی گاز برگزار شد، گفت: ایران دارای دومین ذخایر گاز طبیعی است که حجم این ذخایر 134 تریلیون متر مکعب است.
 
وی ادامه داد: اما روند مصرف گاز در کشور بسیار بالا است، به گونه‌ای که در زمستان سال گذشته حتی 560 میلیون متر مکعب گاز در یک روز مصرف شد.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که می‌توان مصرف گاز را تا حد 100 میلیون متر مکعب که معادل چهار فاز پارس جنوبی  است که می‌توان کاهش داد.
 
اوجی در ادامه با اشاره به صادرات گاز به کشور ترکیه گفت: ایران حدود 8 میلیارد متر مکعب گاز در سال به ترکیه صادر می‌کند که درآمد حاصل از این صادرات حدود 3 میلیارد دلار است، اما متأسفانه سالی 150 میلیارد متر مکعب گاز در کشور مصرف می‌شود که علی‌رغم اینکه هیچ منفعتی ندارد، هزینه‌بر است.
 
وی تصریح کرد: باید گفت که هم اکنون 65 درصد از سبد سوخت کشور به گاز اختصاص یافته که باید این رقم کاهش یافته و انرژی‌های دیگر نیز افزایش پیدا کند.
 
اوجی در پایان خاطر نشان کرد: تاکنون 12 هزار و 750 روستا گازرسانی شده است که بر این اساس عمده روستاهای کشور از نعمت گاز بهره‌مند هستند و می‌توان مابقی روستاها را که از اولویت‌ گاز‌رسانی برخوردار نیستند، از انرژی‌های دیگری برخوردار کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *