سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۷

بهترين زمان براي خريد خانه است

دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 235334
از آنجاييكه بعد از ركود فعلي در بازار مسكن در آينده شاهد شكوفايي اين حوزه از اقتصاد كشور مي‌شويم، شرايط فعلي بهترين زمان براي خريد خانه است.
به گزارش جهان، مصطفي قلي‌خسروي _ رييس اتحاديه كشوري مشاوران املاك _ در گفت‌وگو با ايسنا، درباره‌ي بهترين زمان براي معامله مسكن با تاكيد بر اين‌كه توصيه من به مردم اين است كه هر زمان نياز به خريديا فروش خانه دارند، نسبت به انجام آن اقدام كنند، اظهار كرد: واقعا اگر نيازمند هستيد خانه را بخريد، قيمت چه بالا برود و چه پايين بيايد، براي خريدار چه فرقي مي‌كند؟!

وي ادامه داد: كسي كه نياز به خريد خانه دارد، براي چه بايد دست نگه دارد؟! چون تامل در خريد خانه ممكن است باعث پشيماني شود.

قلي‌خسروي با بيان اين‌كه در زمان مطرح‌شدن پروژه‌ي مسكن مهر قيمت‌ها به خصوص در شمال تهران از افت شديدي برخوردار شد، خاطرنشان كرد: اگر اين پروژه مطرح نمي‌شد، ما شاهد قيمت در ميانه شهر با متري 10 ميليون تومان بوديم.

رييس اتحاديه كشوري و مشاوران املاك گفت: اگر نيازمند هستند در هر مقطعي خريد كنيد، اگر براي سرمايه‌گذاري كسي مي‌خواهد خانه بخرد، ركود بهترين زمان براي خريد خانه است.

وي در پايان با بيان اينكه افراد بايد حواسشان به پول‌هايشان باشد و در زمان ركود به سراغ خريد خانه بروند، اظهار كرد: شرايط كنوني براي خريد خانه در حال حاضر بسيار مطلوب است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


واقعا آدم نمیدونه چه بکنه ؟
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دیروز فرمودند که خریداران دست نگه دارند، طرح هایی داریم که تا دو ماه آینده ؟! بله درست خوندید فقط تا دو ماه آینده قیمت مسکن پنجاه درصد میاد پایین . حالا این آقا میگه بخرید گرون تر میشه ؟ به هر حال با این قیمت ها خونه خریدن یه رویاست . چون برای خریدار گرونی و ارزونی به قول این آقا فرقی نداره پس بهتره صبر کنیم. اگه پنجاه درصد ارزون شد میخریم اگه هم نه که فرقی نمیکنه نه حالا میتونیم بخریم نه وقتی گرون تر شد.
Iran, Islamic Republic of
به نظر من هم بهتره یکم صبر کرد، مخصوصا در تهران. چون هم تا یکماه آینده ثبت نام مسکن ویژه در تهران شروع میشه هم طرح مالیات بر خانه های خالی اجرا میشه . با توجه به رکود شدیدی که الان در مسکن هست این دو جریان حتما به کاهش حداقل 15 تا 25 درصد حباب مسکن کمک میکنه. فکر نمیکنم بیشتر از این تاثیر بذاره ، چون ملزومات ساخت مسکن شامل مصالح،کارگر و زمین و... خیلی گرون شده.
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من هم با نظر دوستمون در مورد صبر کردن موافقم. چون قدرت خرید مردم اصلا در حد واندازه های این قیمت ها نیست. رکود شدید و بیکاری املاکی ها این موضوع رو ثابت میکنه . این آقا هم احتمالا نگرش صنفیش باعث شده این حرف رو بزنه تا شاید یه عده ای رو تحریک به خرید کنه و رونق رو به بازار مسکن بگردونه تا املاکی ها از این وضعیت اسفناک که البته خودشون در ایجادش مقصرند خارج شوند
به عقیده حقیر بهترین راه و تنها راه کنترل همیشگی قیمت مسکن در حد متعادل ساماندهی مشاورین املاک هستش. اگه در هر منطقه بنگاهها تحت نظارت قوی یک اتحادیه باشن و قیمت گذاری روی ملک توسط کارشناس اتحادیه صورت بگیره و هر کس به میل خودش روی ملک قیمت نذاره هیچ وقت وضعیت مسکن به این شکل آشفته نمیشه.
عزیز من تا زمانیکه نظارت کافی برای سازندگان مسکن نباشد و آنها سودی در حدود 40% تا 50% را دارا باشند قیمت مسکن همچنان بالا خواهد رفت.
در واقع حرف این مسئول محترم اینه : بهترین زمان خرید خانه از نظر این آقا وقتیه که خودتون تشخیص می دهید چون ایشون وقتش را نمی دونند و تخصص این کار راندارند
United States
مگر اینکه در خواب ارزونی ببینیم! ارزونی تمام شد، از این به بعد باید شاهد گرانی های بیش از گذشته باشیم. وقتی مرغ طی یک ماه چند برابر می شه و دولت با کمال خونسردی قیمت 2800 تومان دو ماه پیش رو تبدیل به 4700 تومان می کنه دیگه انتظار ارزانی می شه داشت؟!!!