دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
همراه با استان‌ها؛ شماره ۳۵

بسته استانی جهان نیوز// ماجرای نوزادی که تلفنی به دنیا آمد/ جان‌ باختن فرمانده پلیس در سانحه تصادف/ حادثه تلخ برای دختر دوچرخه‌سوار ایران/ همه شهرهای کرمانشاه سبز شدند/ زمان راه اندازی شهربازی پارک ملت

جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 871884
سی و پنجمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// ماجرای نوزادی که تلفنی به دنیا آمد/ جان‌ باختن فرمانده پلیس در سانحه تصادف/ حادثه تلخ برای دختر دوچرخه‌سوار ایران/ همه شهرهای کرمانشاه سبز شدند/ زمان راه اندازی شهربازی پارک ملت
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

البرز - دستگیری یکی از اشرار خطرناک تهران توسط پلیس البرز
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - فرمانده انتظامی البرز از دستگیری یکی از اشرار و اوباش خطرناک استان تهران توسط عوامل سازمان اطلاعات فراجا در استان البرز خبر داد.

بر اساس گزارش ایسنا، سردار حمید هداوند فرمانده انتظامی البرز روز چهارشنبه ۹ اسفند گفت: در پی رسیدگی به پرونده‌ای با موضوع تخریب اموال شخصی و قدرت نمایی با سلاح سرد توسط یکی از اوباش و اشرار استان تهران در منطقه گلشهر کرج،  شناسایی مخفیگاه این متهم به صورت ویژه در دستور کار ماموران سازمان اطلاعات فراجا در استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: علی‌رغم اطلاع متهم از تحت تعقیب بودنش و تغییر مکان دائم، با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مخفیگاه این اوباش سطح‌دار در منطقه کهریزک استان تهران شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سردار هداوند با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مراجع قضایی، گفت: برهم زدن آرامش جامعه از طریق ایجاد ناامنی و قدرت نمایی اشرار به هیچ وجه پذیرفته نیست و پلیس برابر قانون شدیدترین برخوردها را با این گونه جرایم دارد.
 
 
خراسان جنوبی - پرنده افسانه‌ای هما در خراسان جنوبی رویت شد
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: پرنده افسانه‌ای هما در خراسان جنوبی رویت شد و تصویر آن به ثبت رسیده است.
 
اسدالله حاتمی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: سعید کاملی، عکاس حیات وحش اهل روستای تخته جان استان خراسان جنوبی در صحنه‌ای نادر موفق به عکسبرداری از پرنده کمیاب هما در استان شد.

مدیر کل محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: لازم به ذکر است پرنده همای سعادت یا هما، در افسانه‌های ایران به عنوان یک نماد ارزشمند و مهم شناخته شده است.

حاتمی افزود: این موجود افسانه‌ای به نام علمی Gypaetus barbatus و ملقب به مرغ استخوان‌دار، نقشی مهمی در میراث فرهنگی دارد.

گفتنی است این پرنده به عنوان نمادی از سعادت، خوشبختی و پاکیزگی در افسانه‌ها و ادبیات ایرانی ظاهر شده و به عنوان حامل خبرهای خوب و نیایش‌های مثبت شناخته می‌شود.
 

خراسان رضوی - شهربازی پارک ملت تا نوروز ۱۴۰۳ راه‌اندازی می‌شود
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته امیدواریم تا نوروز سال 1403 بتوانیم شاهد راه‌اندازی مجدد و بهره‌برداری از شهربازی پارک ملت باشیم.

بر اساس گزارش خبرآنلاین، مجید دبیریان رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در گفتگویی با بیان اینکه یکی از مجموعه‌های تفریحی و گردشگری شهر مشهد که زائران و مجاوران خاطره زیادی با آن دارند، «شهربازی پارک ملت» است، اظهارکرد: با نگاه شورای شهر و کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورا، معاونت اقتصادی شهرداری فرآیند واگذاری این مجموعه را تسریع بخشید.

وی گفت: برهمین اساس، مزایده شهربازی پارک ملت برگزار شده و شرایط آن هم به نحوی است که ضمن حفظ منافع شهرداری، موضوعات توسعه‌ای و افزایش تعداد دستگاه‌های بازی نیز لحاظ شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و مسکن شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: امیدواریم هرچه زودتر شاهد ابلاغ قرارداد و در نوروز سال 1403 بهره‌برداری مجدد و راه‌اندازی شهربازی پارک ملت و سرویس‌دهی و خدمات‌رسانی این مجموعه به زائران و مجاوران بارگاه رضوی باشیم.


خوزستان - زنده‌گیری مار افعی سمی در دزفول
شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - با تلاش آتش نشانان یک مار افعی سمی در شهرستان دزفول زنده گیری شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت: در پی مشاهده یک مار افعی سمی در یک باغ ویلا، آتش نشانان به این مکان واقع در کوچه باغ نهال اعزام شدند.

وی افزود: آتش نشانان ضمن حضور در محل  با استفاده از ابزار تخصصی مارگیری، توانستند این مار افعی را زنده گیری کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول ادامه داد: سپس آتش‌نشانان این مار افعی را در طبیعت رهاسازی کردند.
 

کرمان - کشف جسد عامل شهادت ماموران انتظامی فارس در سیرجان
دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی سیرجان از کشف جسد یکی از اشرار مسلح عامل شهادت سه نفر از ماموران انتظامی استان فارس و توقیف دو دستگاه خودرو مربوط به این اشرار خبر داد.
 
سرهنگ خواجه‌پور روز هفتم اسفندماه با اعلام این خبر گفت: با اشراف اطلاعاتی ماموران انتظامی سیرجان جسد یک نفر از اشرار مسلح عامل شهادت سه نفر از ماموران انتظامی ایست بازرسی قطرویه_نی‌ریز استان فارس که در درگیری با ماموران استان فارس به هلاکت رسیده بود، شناسایی و در اقدامی جسد این شرور مسلح را کشف و با هماهنگی مراجع قضایی تحویل عوامل انتظامی استان فارس دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان با بیان اینکه دو دستگاه خودرو پژو متعلق به اشرار نیز در این راستا کشف شده، بیان کرد: تحقیقات با همکاری ماموران انتظامی شهرستان‌های همجوار به منظور دستگیری و کشف سایر جرائم این اشرار مسلح همچنان ادامه دارد.


کرمانشاه - آخرین شهر استان کرمانشاه گازدار شد
سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - با بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به شهر ازگله، ضریب نفوذ گاز در شهرهای کرمانشاه به ۱۰۰ درصد رسید و همه شهرهای استان، سبز شدند.

ناصر حسینی مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر، افزود: در مراسمی که با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استان برگزار شد، پروژه گازرسانی به شهر ازگله و سه روستای دیگر شهرستان ثلاث باباجانی به بهره‌برداری رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه، با گازرسانی به شهر ازگله و سه روستای دیگر ثلاث باباجانی، بالغ بر ۵۰۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند.

وی از گازرسانی به شهر ازگله به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم این منطقه یاد کرد و گفت: برای گازرسانی به ازگله و سه روستای این منطقه کار جهادی انجام شد و نزدیک به ۸۵۵ میلیارد ریال اعتبار نیز هزینه شده است.

حسینی با بیان اینکه ازگله آخرین شهر استان بود که به شبکه گاز متصل شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم شهرهای استان از نعمت گاز برخوردار بوده و ضریب نفوذ گاز در بخش شهری استان به ۱۰۰ درصد رسیده است. تنها «نفت‌شهر» به شبکه گاز متصل نیست که این شهر نیز بواسطه جمعیت محدودی که دارد مشمول طرح‌های گازرسانی نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر دو هزار روستای استان نیز به شبکه گاز متصل است و گازرسانی به تعداد دیگری از روستاها را نیز در دست اقدام داریم، تاکید کرد: هم اکنون ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی استان نیز بالغ بر ۹۷ درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، با اتمام طرح‌های گازرسانی در دست اقدام، به زودی تمام شهرستان‌های استان با پوشش جمعیت شهری و روستایی از نظر بهره‌مندی از گاز، سبز شوند.
 
 
لرستان - فرمانده پلیس راه سلسله و دلفان در پی سانحه تصادف جان باخت
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - فرمانده انتظامی شهرستان سلسله از جان باختن فرمانده پلیس راه سلسله و دلفان به علت سانحه تصادف خبر داد.

سرهنگ محمد بوستان افروز شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در پی وقوع تصادف زنجیره‌ای بین چند خودرو در جاده خرم آباد به نورآباد در منطقه گاوکش، سرهنگ عبدالرحمن حقیقی مقدم فرمانده پلیس راه سلسله و دلفان به همراه چند نفر از نیروهای خود جهت بررسی صحنه تصادف مراجعه می‌نمایند.

وی افزود: در این سانحه سرهنگ حقیقی مقدم در حال بررسی صحنه تصادف بوده که یکی از خودروهای عبوری با وی و یکی از کارمندان پلیس راه برخورد می‌کند که متاسفانه در این حادثه سرهنگ حقیقی مقدم به علت شدت جراحات جان خود را از دست می‌دهد.

سرهنگ بوستان افروز بیان کرد: کارمند مذکور که میلاد حیدری نام داشته نیز بلافاصله توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل می‌شود و حال عمومی وی مطلوب است.

فرمانده انتظامی سلسله عنوان کرد: سانحه تصادف زنجیره‌ای رخ داده در این منطقه تلفات جانی نداشته است.


 
حادثه تلخ سوختگی برای دختر دوچرخه‌سوار ایران
سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایسنا، آریانا ولی‌نژاد دختر دوچرخه‌سوار ایران به علت سوختگی در بیمارستان بستری شد.

ولی‌نژاد به علت نشت گاز از بخاری و انفجار در منزل، دچار ۷۰ درصد سوختگی شد.


مازندران - ماجرای نوزادی که تلفنی به دنیا آمد/ کارشناس اورژانس جان مادر و نوزاد گرفتار در برف بابل را نجات داد +صوت
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - مشاوره تلفنی کارشناس اورژانس ۱۱۵ بابل، باعث نجات جان یک نوزاد تازه به دنیا آمده در منزل شد.

بر اساس گزارش تسنیم، رمضانی رئیس اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: طی تماس تلفنی با مرکز اورژانس، وضع حمل خانم باردار در منطقه برف‌گیر جاجن بخش بابلکنار بابل گزارش شد که 25 دقیقه‌ طاقت‌فرسا و تلاش بی‌وقفه کارشناس ارتباطات اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی بابل، منجر به نجات جان مادر و فرزندی به نام عبدالله شد.

رئیس اورژانس 115 دانشگاه علوم‌پزشکی بابل افزود: این اتفاق در مناطق بالادست بخش بابلکنار در منطقه برف‌گیر جاجن افتاد که با وجود بسته بودن مسیر عبور به علت بارش شدید برف امکان انتقال مادر به مرکز درمانی میسر نبود و مادر در منزل فرزند خود را به دنیا آورد.

وی ادامه داد: این ماجرا از آنجایی دلهره‌آور شد که هم جان نوزاد و هم جان مادر در خطر بود، چون هم نوزاد بعد به دنیا آمدن گریه نمی‌کرد و هم جفت از مادر خارج نشده بود که با تلاش خانم مهرآور؛ کارشناس اورژانس 115 بابل اقدامات مشاوره‌ای به پدر خانواده داده شد و جان مادر و فرزند نجات پیدا کرد.

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: پس از انجام مشاوره تلفنی، آمبولانس 115 بابل از پایگاه هلیدشت و هلال احمر به مکان مورد نظر رسیدند و مادر و فرزند را به بیمارستان 17 شهریور مرزیکلا منتقل کردند که پس از انجام مراقبت‌های لازم و برطرف شدن خطر ترخیص شد.

رمضانی خاطر نشان کرد: با تولد این نوزاد، این خانواده دارای دو فرزند دختر و یک فرزند پسر شد.
همدان - اعزام نوزاد ۲ ماهه همدانی با جت فالکن اورژانس به تهران
شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - رئیس اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: نوزاد دو ماهه در همدان به وسیله جت فالکن اورژانس کشور در مدت زمان ۳۰ دقیقه به تهران اعزام شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان، شکوهی رئیس اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: روز شنبه ۵ اسفندماه، بدنبال هماهنگی واحد پایش مراقبت های درمانی جهت اعزام نوازد دو ماهه به بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) تهران ، با هدف دریافت خدمات فوق تخصصی، هماهنگی لازم صورت گرفت و جت فالکن اورژانس برای اولین بار در استان همدان به پرواز درآمد.

وی گفت: بیمار به وسیله آمبولانس مرکز اورژانس ۱۱۵ از بیمارستان اکباتان به فرودگاه همدان منتقل شد و بعد از تحویل بیمار به تیم درمانی اورژانس هوایی، در مدت زمان ۳۰ دقیقه بوسیله جت فالکن سازمان اورژانس به تهران اعزام شد و تحویل بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) گردید.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان افزود: هزینه اعزام هوایی بیمار حدود ۱۸۰ میلیون تومان است که هیچ گونه هزینه‌ای از بیمار دریافت نخواهد شد و تمام خدمات ارائه شده توسط اورژانس ۱۱۵ رایگان است.

وی بیان کرد: این اقدام بی‌نظیر در قالب یک کار تیمی و هماهنگ با همکاری سازمان اورژانس کشور و ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد.
https://jahannews.com/vdcdjf0joyt05j6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdjf0joyt05j6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *