دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۳
۳
همراه با استان‌ها؛ شماره ۳۲

بسته استانی جهان نیوز// هنرنمایی یک استاندار با «نانچیکو»/ سلاخی اسب و قاطر در رباط کریم برای استفاده مردم؟!/ خط ۲ مترو اصفهان ریزش کرد/ حمله دلهره آور سگ‌ها به یک زن در زعفرانیه/ بازیکن تیم ملی فوتبال ۵ زندانی را آزاد کرد/ ۸ تن گوشت تاریخ‌ گذشته معدوم شدند/ پزشک متخلف یک میلیارد جریمه شد

جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب: 869542
سی و دومین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// هنرنمایی یک استاندار با «نانچیکو»/ سلاخی اسب و قاطر در رباط کریم برای استفاده مردم؟!/ خط ۲ مترو اصفهان ریزش کرد/ حمله دلهره آور سگ‌ها به یک زن در زعفرانیه/ بازیکن تیم ملی فوتبال ۵ زندانی را آزاد کرد
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

آذربایجان شرقی - لحظه حمله سگ‌ها به یک زن در زعفرانیه تبریز
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش همشهری آنلاین، فیلمی در فضای مجازی از لحظه حمله سگ‌های ولگرد به یک زن در منطقه زعفرانیه تبریز منتشر شده است.
 

آذربایجان غربی - هنرنمایی یک استاندار با "نانچیکو"
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش فارس، استاندار آذربایجان غربی در جشن تقدیر از مدال آوران بازی‌های آسیایی در سالن ۶ هزار نفری ارومیه، آمادگی جسمانی خود را با نانچیکو به نمایش گذاشت و مورد تشویق حضار قرار گرفت.
اصفهان - معدوم‌سازی بیش از ۸ تن گوشت تاریخ‌ گذشته
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خمینی شهر گفت: با نظارت و بازرسی از یک واحد بسته‌بندی گوشت قرمز، مقدار 8 تن و 500 کیلوگرم گوشت قرمز تاریخ گذشته به یکی از واحدهای تبدیل ضایعات استان برای تبدیل به پودر گوشت منتقل و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

فضل‌الله صالحی، سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خمینی‌شهر در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: با نظارت و بازرسی از یک واحد بسته بندی گوشت قرمز توسط بازرسان شبکه، مقدار ۸ تن و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز تاریخ گذشته پس از اخذ نمونه و حصول نتیجه مبنی بر عدم قابلیت مصرف انسانی و انجام مکاتبه و اخذ دستورات لازم از مقامات قضائی، محموله مذکور به یکی از واحدهای تبدیل ضایعات استان برای تبدیل به پودر گوشت منتقل و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی گفت: نظارت بهداشتی بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی از وظایف حاکمیتی و نظارتی سازمان دامپزشکی بوده و واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این شبکه کلیه واحدهای عرضه گوشت قرمز، سفید، طباخی و رستوران‌ها را در همه ایام سال رصد و مورد بازرسی قرار می‌دهد.

صالحی از مردم خواست فرآورده‌های خام دامی را تنها از مراکز معتبر و از واحدهایی که لاشه‌های فروش آنها دارای مهر و لیبل کشتارگاه هستند تهیه و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در تولید و توزیع فرآورده‌های خام دامی غیرمجاز، با شماره سراسری ۱۵۱۲ سازمان دامپزشکی تماس بگیرند.


دیواره سازه خط ۲ مترو اصفهان ریزش کرد
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ -  مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عصر روز سه شنبه بخشی از دیواره سازه نگهبان در کارگاه اجرای سازه‌های ایستگاه خط ۲ مترو در عمق ۲۲ متری زمین واقع در شمال خیابان ابن سینا ریزش کرد.

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: عصر روز سه شنبه بخشی از دیواره سازه نگهبان در کارگاه اجرای سازه‌های ایستگاه خط ۲ مترو در عمق ۲۲ متری زمین واقع در شمال خیابان ابن سینا ریزش کرد.

وی با بیان اینکه این حادثه مصدوم نداشت، افزود: عملیات پرسازی و پایدارسازی دیواره در حال انجام است.

شیشه‌فروش گفت: با همکاری پلیس راهور محدودیت‌های ترافیکی برای پیشگیری از بروز اثرات حادثه در سطح زمین تا پایداری و ایمن‌سازی محل اجرا شد.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان تصریح کرد: خط ۲ مترو به طول ۲۲ کیلومتر از شهرک امام حسین آغاز و تا خیابان شهید حجازی و کهندژ ادامه خواهد یافت و تاکنون بیش از ۸ کیلومتر از طول خط حفاری شده است.


تهران - ماجرای سلاخی اسب و قاطر در رباط‌کریم چیست؟
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش فارس، حمید عزیزی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رباط‌کریم در مورد فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی در خصوص سلاخی قاطر و اسب در شهرستان رباط‌کریم اظهار کرد: فیلم‌های منتشر شده مربوط به حدود ۲ ماه پیش است که به تازگی در رسانه‌ها منتشر شده و مربوط به یک دامداری در روستای انجم‌آباد شهرستان رباط‌کریم است که تعدادی اسب و قاطر در آن نگه‌داری می‌شدند.

وی در ادامه گفت: در مراجعه به دامداری با در بسته و پلمب شده روبرو شدیم و با حضور ماموران نیروی انتظامی وارد دامداری شدیم که در آن آثار کشتار و سلاخی این حیوانات مشهود بود اما کسی در محل نبود تا بتوان سوال کرد که چه کاری انجام می‌شده و چطور کشتار می‌کردند و گوشت‌ها را در کجا مصرف و یا توزیع می‌کردند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رباط‌کریم ادامه داد: ظاهرا به دستور دادستان و با حکم قضایی تعداد ۳ نفر متهم پرونده دستگیر شده‌اند که رسیدگی به اتهام آن‌ها در مسیر قانونی خودش در حال انجام است.

وی افزود: اداره دامپزشکی شهرستان رباط‌کریم، ۲۲ اسب و قاطری که در محل دامداری بودند را طبق یک روند اداری، حقوقی و قضایی به یک باشگاه ورزشی منتقل کرد تا موضوع تعیین تکلیف شود، البته لازم به ذکر است که متاسفانه سه رأس از آن‌ها به دلیل شرایط نامساعد نگهداری در همان روزهای اول تلف شدند.

عزیزی در ادامه از پایش و رصد رستوران‌ها و کترینگ‌ها در سطح شهرستان خبر داد و بیان کرد: اداره دامپزشکی بعد از مواجهه با موضوع اقدام به تشدید نظارت و کنترل بر رستوران‌ها و کترینگ‌های سطح شهرستان کرد و اگر با مورد مشکوکی هم برخورد می‌کرد با آزمایش پی سی آر نسبت به تعیین گونه گوشت اقدام کردیم که خوشبختانه در این پایش و کنترل به مورد خاصی بر نخوردیم.

وی در ادامه گفت: یک بیماری مشترک بین انسان و اسب و قاطر به نام مش مش وجود دارد که خوشبختانه تمام ۲۲ راس قاطر و اسب را بررسی کردیم و به موردی در خصوص این بیماری برخورد نکردیم.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رباط‌کریم در خصوص احتمال ارتباط این دامداری با پیدا شدن لاشه‌های قاطر و اسب که در شهرک آبشناسان و نزدیک فرودگاه امام خمینی(ره) در ماه‌های قبل رسانه‌ای شده بود ابراز کرد: شاید ارتباطی باشد، البته در دامداری چاهی وجود داشت که ظاهرا ظایعات گوشتی را در آن می‌ریختند، ولی اینکه ممکن باشد که برای رد گم کردن و دور کردن ذهن از انجم‌آباد چنین اتفاقی هم افتاده باشد.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو به شهروندان توصیه کرد: مردم باید گوشت، مرغ و فرآورده‌های دامی را از مراکز معتبر و تحت نظارت سازمان دامپزشکی تهیه کنند و از خریدن گوشت‌های بی هویت و گوشت‌هایی که مطمئن به سلامت آنها نیستند خودداری کنند.

عزیزی در خصوص قیمت‌های بسیار پایین چلوکباب در یک سری از رستوران‌ها و کترینگ‌های سطح شهرستان رباط‌کریم تصریح کرد: رستوران‌هایی در شهرستان داریم که با قیمت‌های بسیار پایین اقدام به فروش چلوکباب می‌کنند، ما این رستوران‌ها را هم در تشدید پایش‌ها و نظارت‌های خودمان داریم، اینکه قیمت غذای این رستوران‌ها پایین است در حقیقت موضوع تقلب در میان است با این معنی که از مقدار و حجم گوشت و یا برنج کم می‌کنند و یا ترکیبات کباب و مقدار گوشت آن را کم و زیاد می‌کنند که در خصوص این تقلب هم می‌بایستی سازمان تعزیرات حکومتی شهرستان به موضوع ورود کند.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه در پایش‌های به عمل آمده به تخلفی بهداشتی در خصوص این رستوران‌ها و کترینگ‌ها برخورد نکردیم که اگر برخورد کنیم به شدت برخورد کرده و به پلمب آن واحد خواهد انجامید.

وی در خصوص اینکه در بین مردم گفته می‌شود این اسب‌ها و قاطرها سلاخی شده و گوشت آن در چنین رستوران‌هایی مورد مصرف قرار می‌گیرد عنوان کرد: این تصور نادرستی است که در بین مردم ممکن است رایج باشد که برای تهیه غذای ارزان از گوشت اسب یا قاطر استفاده می‌شود زیرا گوشت اسب و قاطر پرورشی از قیمت بالایی برخوردار است.
 

خراسان رضوی - سارق مامورنما حین سرقت دستگیر شد
جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - فرمانده انتظامی مشهد گفت: با هوشیاری ماموران انتظامی متهم به ۱۴ فقره سرقت کابل های برق در پوشش مامور به دام افتاد.

سرهنگ احمد نگهبان در تشریح جزئیات این پرونده در گفت‌وگو با تسنیم اظهارداشت: ماموران گشت کلانتری شهید فیاض بخش هنگام گشت زنی در محدوده خیابان امام خمینی(ره) به راکب یک دستگاه موتورسیکلت که لباس مامور یکی از ادارات را بر تن داشت مشکوک شده و او را تحت نظر می‌گیرد.

وی افزود: دقایقی از این ماجرا می گذرد که مرد جوان موتورش را کنار ستون برق پارک می کند و در حال بالا رفتن از ستون برق مامور گشت برای بررسی بیشتر وارد عمل می شود و با توجه به پاسخ های ضد و نقیض و همراه نداشتن کارت شناسایی او را به مقر انتظامی منتقل می‌کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با استعلام از اداره موردنظر و سامانه های پلیسی مشخص شد این فرد مامورنما بوده و دارای چند فقره سابقه سرقت است.

سرهنگ نگهبان بیان کرد: متهم که دستش رو شده بود در ادامه تحقیقات و مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به 14 فقره سرقت در پوشش مامور در سطح شهر مشهد اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

 
خوزستان - جریمه ۱۰ میلیارد ریالی برای پزشک متخلف
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: یک پزشک متخلف در اهواز به پرداخت ۱۰ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی تعزیرات حکومتی خوزستان، مهدی طیبی روز چهارشنبه در خصوص این پرونده بیان کرد: پرونده تخلف دریافت وجه اضافه بر تعرفه یک پزشک متخصص در شعبه هفتم تعزیرات حکومتی اهواز رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه بررسی کننده با توجه به مدارک موجود در پرونده و استعلام از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، علاوه بر توبیخ کتبی و درج در پرونده، متخلف را به پرداخت ۱۰ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

طیبی گفت: بنا به درخواست متهم، پرونده در شعبه سوم تجدیدنظر تعزیرات حکومتی خوزستان مجدد رسیدگی و شعبه برای دریافت وجه اضافه بر تعرفه، توبیخ کتبی و درج در پرونده را به ۳۰ میلیون ریال جریمه نقدی تبدیل و در مجموع به پرداخت ۱۰ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان ادامه داد: با شکایت یکی از شهروندان این گزارش پس از بررسی در معاونت درمان دانشگاه جندی شاپور اهواز به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

بر اساس گزارش ایرنا، بر اساس گفته مدیر کل صمت خوزستان گرانفروشی و نصب نکردن نرخنامه بیشترین تخلف شناسایی شده در استان است.
 

سمنان - آزادی ۵ زندانی توسط بازیکن تیم ملی فوتبال
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش فارس، امید کهربایی مدیرکل زندان‌های استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران از آزادی پنج زندانی استان سمنان در آستانه بازی ایران و قطر به همت یکی از بازیکنان تیم ملی خبر داد.

وی گفت: ایران بر جوانان متدین و متعهد و عاشق وطن می‌بالد؛ جوانانی که برای شادی مردم خود دست به اقدامات خیرخواهانه می‌زنند.

 
فارس - دستگیری عاملان شهادت فرمانده یگان امداد شیراز
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - قاچاقچیان کالا که در جریان فرار از دست پلیس شیراز، سرتیپ دوم کوروش بازیار، فرمانده یگان امداد شیراز را به شهادت رسانده بودند دستگیر شدند.

بر اساس گزارش همشهری آنلاین، ساعت 4 صبح روز 17 بهمن‌ماه ماموران گشت پلیس شیراز به یک خودروی نیسان که محموله مشکوکی را حمل می‌کرد، مظنون شدند و به راننده دستور ایست دادند. راننده اما اقدام به فرار کرد و ماموران هنگام تعقیب خودرو، ماجرا را از طریق بی‌سیم به دیگر یگان‌ها اطلاع دادند. در این میان سرتیپ دوم کوروش بازیار که همزمان و از طریق بی‌سیم در جریان ماجرا قرار گرفته بود، به همراه تیمی از ماموران راهی مسیری شد که خودروی نیسان در حال فرار بود. دقایقی بعد آنها با مشاهده خودرو، دستور ایست دادند اما راننده همچنان به فرار ادامه داد. در این هنگام ماموران پلیس پس از شلیک چند تیر اخطار، لاستیک نیسان را هدف گرفته و با شلیک به آن، باعث توقف خودرو شدند.

پس از آن راننده دستگیر شد و ماموران در حال بازرسی نیسان بودند که یک خودروی پژو پرشیا با 3 سرنشین که اسکورت نیسان حامل کالای قاچاق بود از راه رسید و با سرعت به سرتیپ دوم بازیار برخورد کرده و فرار کرد. به دنبال این حادثه فرمانده یگان امداد شیراز به بیمارستان منتقل شد اما بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید. در ادامه نیز ماموران به تعقیب عاملان شهادت او پرداختند و در نهایت حوالی ساعت 11:30 موفق شدند قاتل اصلی را به همراه 2 همدستش که در حال فرار به سمت نقطه صفر مرزی بودند محاصره و دستگیر کنند.

https://jahannews.com/vdcba9bw5rhb0sp.uiur.html
jahannews.com/vdcba9bw5rhb0sp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Bulgaria
چرا دولت مصوبه ای برای عدم سگ گردانی و عدم نگهداری حیوانات درآپارتمان تصویب نمی کند هرجا می رویم چه پارک وخیابان و..نماد غربی سگ گردانی به جای بچه داری می بینیم وکسی هم برخورد نمی کند متاسفانه
تو آپارتمان ما حیوانات کل ساختمانو به گند و کثافت کشیده اند. هر چی دعوا کردیم فایده نداشته
Denmark
جالب طرف فیلم میگیره ولی یک قدم برا کمک به اون خانم برنمیداره فکر نمیکنه که ممکنه خودش یا خانوادش یه روزی تو همچنین وضعیتی قرار بگیرند