دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۴
همراه با استان‌ها؛ شماره ۳۱

بسته استانی جهان نیوز// مداوای چشم یک دختر توسط وزیر بهداشت/ یخ زدن نجاتگران هلال احمر/ یک نقطه از تهران، سردترین منطقه کشور شد/ خط تندرو کلانشهر کرج به‌ بهره‌برداری می‌رسد/ مرگ کودک ۹ ساله در بازی با کلت کمری

جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب: 868637
سی و یکمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// مداوای چشم یک دختر توسط وزیر بهداشت/ یخ زدن نجاتگران هلال احمر/ یک نقطه از تهران، سردترین منطقه کشور شد/ خط تندرو کلانشهر کرج به‌ بهره‌برداری می‌رسد/ مرگ کودک ۹ ساله در بازی با کلت کمری
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

البرز - خط تندرو کلانشهر کرج در بلوار شهید بهشتی به‌ بهره‌برداری می‌رسد
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ -  رئیس شورای اسلامی شهر کرج، گفت: با همراهی و پیگیری مدیریت شهری عملیات اجرایی خط تندروی کرج به سرعت در حال انجام است و به زودی در بلوار شهید بهشتی به‌بهره‌برداری می‌رسد.

مسعود محمدی، رئیس شورای اسلامی شهر کرج در گفت‌وگو با فارس ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، در خصوص پروژه‌های در دست احداث سطح شهر، گفت: تعدادی از تقاطع‌ها و پروژ‌ه‌های مهم در سطح شهر همزمان با فاصله زمانی ۴۰ روز آغاز شد.

وی ضمن عذر‌خواهی از شهروندان بابت مزاحمت و ترافیک بابت شروع عملیات اجرایی پروژه‌ها، افزود: عملیات اجرایی چند تقاطع از جمله میدان جمهوری، زیرگذر فلکه اول و تقاطع غیرهمسطح بلوار موذن باعث ترافیک و مزاحمت شده است که امیدواریم طبق زمان پروژه‌ها به اتمام برسد.

محمدی اشاره‌ای به برنامه‌های دو ماه پایانی سال کرد و گفت: باتوجه به اینکه تعدادی از پروژه‌ها آغاز شده، سعی می‌کنیم به بهترین نحوه در سطح شهر به استقبال از بهار برویم.

این عضو شورای شهر گفت: فضا را از بحث عمرانی خارج کرده و اهتمام ویژه‌ای نسبت به فضا آرایی شهری، محتوای المان‌ها و پاک‌سازی محیطی انجام می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه احداث خط تندرو در بلوار شهیدی بهشتی باعث ترافیک شده و جز معدود کلانشهر‌هایی هستیم که مسیر خط تندرو نداریم، ادامه داد: با همراهی و پیگیری مدیریت شهری عملیات اجرایی به سرعت درحال انجام است و به زودی خط تندرو کلانشهر کرج در بلوار شهید بهشتی به‌بهره‌برداری می‌رسد.

 وی با بیان اینکه کرج اولین شهری بود که با شرکت ایران‌خودرو دیزل برای خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی قراردادی منعقد کرد، گفت: مدیریت شهری به تمام تعهدات خود عمل کرده است، به محض ورود اتوبوس‌های برقی اطلاع رسانی می‌شود.

 
بوشهر - خبر خوش معاون استاندار برای گوجه کاران بوشهری
دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: با توجه به افزایش نسبی تولید گوجه فرنگی و برای تعادل بخشی تولید، مصرف و قیمت بازار و پایداری محصول صادراتی، حذف عوارض صادراتی این محصول از ۱۵ بهمن عملیاتی خواهد شد.

علی باستین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر، روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: برای حمایت از تولیدکنندگان گوجه فرنگی با پیگیری لازم حذف عوارض صادراتی از سوی معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغ شده است.

وی با اشاره به تولید ۶۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر افزود: برداشت این محصول از آذر ماه آغاز شده و تا پایان فروردین سال آینده ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر تصریح کرد: اکنون اوج برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر است که حمایت ویژه از تولیدکنندگان این محصول ضرورت دارد.

باستین ادامه داد: استان بوشهر قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور است و محصول تولیدی گوجه کاران این استان علاوه بر تامین نیاز داخلی بخشی هم صادر می‌شود.

وی یادآور شد: شهرستان‌های دشتی، دیر و دشتستان عمده تولیدکننده گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر هستند که در این عرصه بیش از ۱۲ هزار نفر امرار معاش می‌کنند.
 
 
تهران - یک نقطه از تهران، سردترین منطقه کشور شد
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش همشهری آنلاین، ایستگاه توچال در استان تهران با دمای ۱۴ درجه زیر صفر سردترین منطقه کشور شد.

گزارش‌های هواشناسی نشان می‌دهد بعد از ایستگاه توچال دیزین بالا و پایین در استان البرز با ۱۳ درجه زیر صفر و ورزقان با ۱۲ درجه زیر صفر سردترین مناطق کشور شدند.

اما عنوان سردترین مرکز استان در روز پنجشنبه، ۱۲ بهمن‏ به بجنورد در خراسان شمالی با دمای ۶ درجه زیر صفر رسید.

همچنین رکورد گرما در زرآباد سیستان و بلوچستان شکست به طوری که دمای هوا در این منقطه از کشور ۳۲ درجه بالای صفر بود.

گرمترین مرکز استان هم اهواز بود که دمای ۲۴ درجه بالای صفر را تجربه کرد.


چهارمحال و بختیاری - یخ زدن نجاتگران و آمبولانس جمعیت هلال احمر کوهرنگ هنگام امداد
يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به دنبال فعالیت سامانه بارشی به شکل برف و کولاک در چهارمحال و بختیاری، ۵ تیم عملیاتی از پایگاه‌های بازفت، صمصامی، دشت زرین، دیمه و یک تیم عملیاتی از شعبه کوهرنگ با ۲۰ نیروی امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

نیرو‌های امدادی در این حوادث، عملیات رهاسازی را برای ۸۵ دستگاه خودرو انجام دادند و با به کارگیری شش دستگاه خودروی امدادی به ۲۵۵ نفر هم امداد رسانی کردند.

تصاویر یخ زده نجاتگران و آمبولانس جمعیت هلال احمر شهرستان کوهرنگ در امداد رسانی در گردنه چری استان چهارمحال و بختیاری را ببینید.



فارس - سقوط یک فرد به داخل حریم مترو شیراز
شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - به گفته مسئولان اورژانس فارس، سقوط فردی به داخل حریم مترو شیراز موجب برخورد او با قطار و مصدومیتش شد.

بر اساس گزارش مهر، محمدرضا وکیل زاده گفت: عصر روز هفتم بهمن ماه خبر سقوط فردی در حریم ریلی ایستگاه متروی شریعتی شیراز و برخورد با قطار به مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ فارس مخابره شد که بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: اقدامات درمانی مورد نیاز توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ در محل حادثه به مصدوم که آقایی ۴۱ ساله بود ارائه شد و با توجه به شدت آسیب و احتمال قطع شدن یکی از اندام‌ها، مصدوم جهت دریافت خدمات تخصصی به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شد.


کرمان - شوخی مرگبار دو کودک منجر به قتل کودک ۹ ساله شد
دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - رئیس دادگاه عمومی شهرستان فهرج گفت: شوخی مرگبار ۲ کودک با اسلحه کلت کمری منجر به فوت یک پسر بچه ۹ ساله در بخش نگین کویر فهرج شد.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین بهجتی رئیس دادگاه عمومی شهرستان فهرج با اشاره به اینکه وجود سلاح‌های غیرمجاز در منطقه تهدیدی برای امنیت شهروندان و جان انسان‌هاست، گفت: متاسفانه دو پسر بچه ۹ ساله در روستای الله آباد از توابع این شهرستان با یک قبضه سلاح کلت کمری مسلح که در منزل در دسترس دو کودک بوده، به قصد بازی و شوخی به طرف دوست هم سن خود نشانه می‌گیرند که متاسفانه تیراندازی صورت گرفته و کودک ۹ ساله دیگر مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد.

وی اعلام کرد: بلافاصله این کودک به بیمارستان شهرستان همجوار (ریگان) اعزام می‌شود که در اثر اصابت گلوله به سر و صورت و شدت جراحات و خون ریزی، متاسفانه فوت می‌کند.

بهجتی عنوان کرد: در این رابطه پرونده قضایی تشکیل شده است و موضوع درحال بررسی است و تحقیقات تکمیلی در این رابطه از سوی دستگاه قضایی و پلیس همچنان ادامه دارد.

این مقام قضایی در پایان هشدار داد: نگهداری سلاح غیر مجاز جرم محسوب می‌شود و متاسفانه بی احتیاطی پدر خانواده در دسترس قرار دادن اسلحه غیرمجاز منتهی به این حادثه دلخراش و غیرقابل جبران شده است.


لرستان - شرور و سارق مسلح در درگیری مسلحانه با پلیس به هلاکت رسید
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - فرمانده انتظامی لرستان از زمین‌گیر شدن یک شرور و سارق مسلح سابقه‌دار طی درگیری مسلحانه با پلیس در شهرستان بروجرد خبر داد.

بر اساس گزارش مهر، سردار یحیی الهی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره سرقت در یکی از محله‌های شهرستان بروجرد توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵، بلافاصله عوامل انتظامی در محل حاضر شدند.

وی افزود: سارقان به‌محض رؤیت پلیس، ضمن تیراندازی به سمت حافظان امنیت، اقدام به فرار می‌کنند که پس از تعقیب و گریز توسط مأموران خودرو از ناحیه لاستیک مورد هدف قرار گرفته و متوقف می‌شود.

فرمانده انتظامی لرستان، بیان داشت: در ادامه اشرار و سارقان مسلح اقدام به تداومِ تیراندازی به سمت عوامل انتظامی کرده که یک نفر از آنها به هلاکت می‌رسد.

سردار الهی، تصریح کرد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد پلاک خودرو توقیف شده جعلی بوده و در بازرسی یک قبضه سلاح کمری به همراه ۲۲ عدد فشنگ، دو دستگاه بی‌سیم، تعداد دو کلاه جهت پوشاندن صورت، دستکش و دیلم و سایر اقلام موردنیاز برای سرقت کشف شده است.

وی با بیان اینکه شرور و سارق مسلح به هلاکت رسیده دارای سوابق متعددی از جمله سرقتِ مسلحانه، سرقت‌هایِ متعددِ منزل، سرقت به عنف و حمل و نگهداری مواد مخدر بوده است، گفت: خودرو مورداستفاده سارقان جهت بررسی به مقر انتظامی دلالت داده شد.

 
هرمزگان - بزرگ‌ترین کاکتوس ایران را ببینید
سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش همشهری آنلاین، فیلمی از یک کاکتوس حدود ۳ و نیم متری واقع در جزیره کیش در فضای مجازی منتشر شده که ادعا می‌شود بلندترین کاکتوس ایران است.
 
مداوای چشم دختر هرمزگانی توسط وزیر بهداشت
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش برنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور سرزده در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، چشم یک دختر بستری در اورژانس این مرکز درمانی را مداوا کرد.

دکتر بهرام عین اللهی، ضمن بررسی روند ارائه خدمات در این بیمارستان و گفت‌وگو با کارکنان و دلجویی از بیماران، یک بیمار دختر را که به دلیل ریخته شدن چسب در داخل چشم به اورژانس بیمارستان شهید محمدی بندرعباس مراجعه کرده بود، تحت عمل سرپایی، مداوا کرد.

وی بعد از پایان طرح‌های بهداشتی در هرمزگان، در نیمه شب چهارشنبه به صورت سرزده از داروخانه‌ها و بیمارستان‌های این استان، بازدید کرد.

وزیر بهداشت به صورت سرزده داروخانه شبانه‌روزی رسالت بندرعباس را مورد بازدید قرار داد و روند خدمت رسانی، رضایتمندی و مشکلات آن را ارزیابی کرد.

دکتر عین اللهی در ادامه در بیمارستان کودکان بندرعباس حضور یافت و ضمن بازدید از ساختمان جدید و بررسی روند ارائه خدمات با حضور بر بالین کودکان بیمار و اهدای اسباب بازی از آن‌ها دلجویی کرد.

وی در ادامه در داروخانه بیماران خاص بندرعباس حضور یافت و مسائل، مشکلات و روند ارائه خدمات را در این داروخانه بررسی کرد.


 
یزد - نامادری کودک ۹ ساله در یزد راهی زندان شد
شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب یزد از فوت مشکوک یک دختر ۹ ساله در یزد و دستگیری نامادری وی خبر داد.

بر اساس گزارش مهر، به دنبال اعلام فوت مشکوک یک دختر ۹ ساله در منزل، با توجه به وجود سوء ظن اولیه به پدر و نامادری طفل، پرونده قضایی برای آنها در دادسرای یزد تشکیل و هر دو به اتهام مسامحه و سهل انگاری در مراقبت از طفل منتهی به فوت وی، تفهیم اتهام و با صدور قرار تامین روانه زندان شدند.

پس از انجام تحقیقات تکمیلی و اقدامات حمایتی و مراقبتی مسئولان بهزیستی و با مشخص شدن علت تامه فوت از سوی پزشکی قانونی که حکایت از وجود آثار زیاد شکستگی و جراحات قدیمی در بدن کودک داشت و همچنین با توجه به وجود تعارضات بسیار در اظهارات نامادری که به هنگام فوت طفل در منزل بوده است، همه ادله و قرائن اتهام قتل را متوجه نامادری ساخت.

پس از طرح شکایت توسط پدرِ طفل، نامادری به اتهام قتل عمدی احضار و با تشدید تأمین کیفری، در خصوص وی قرار بازداشت موقت صادر شد و پرونده وی برای ادامه تحقیقات در شعبه ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب یزد در حال رسیدگی است.
 
https://jahannews.com/vdcfmcdcew6dvva.igiw.html
jahannews.com/vdcfmcdcew6dvva.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جواد
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر این امدادگران مهربان هلال احمر دستشان را می‌بوسم
مسامحه صحیح است
در این راستا پدر و نامادری طفل ۹ ساله به اتهام مثامحه و سهل انگاری در مراقبت، از فرزند تحت تکفل دستگیر و بعد از تفهیم اتهام با صدور قرار تأمین روانه زندان شدند.

مسامحه صحیح است لطفا اصلاح کنید.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
مسامحه
نه مثامحه !!!!!
Iran, Islamic Republic of
در هیچ کجای دنیا وزیر بهداشت پزشک نیست!