دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱
همراه با استان‌ها؛ شماره ۲۹

بسته استانی جهان نیوز// فوت تلخ دانشمند ایرانی در آتش سوزی/ نهنگ ۱۰ متری در ساحل استان بوشهر/ نوجوان ۱۵ ساله حساب بانکی ۵۰۰ نفر را هک کرد/ دستگیری عاملان تیراندازی به مقر نظامی در سراوان/ تصادف با شتر ۴ کشته و زخمی برجای گذاشت

جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب: 866867
بیست و نهمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// فوت تلخ دانشمند ایرانی در آتش سوزی/ نهنگ ۱۰ متری در ساحل استان بوشهر/ نوجوان ۱۵ ساله حساب بانکی ۵۰۰ نفر را هک کرد/ دستگیری عاملان تیراندازی به مقر نظامی در سراوان/ تصادف با شتر ۴ کشته و زخمی برجای گذاشت
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

اصفهان - قتل مادرزن به دست داماد عصبانی
سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - یک مرد که مادرزن خود را به قتل رسانده بود، دخالت خود را در فوت او پنهان کرد تا اینکه پزشکی قانونی علت مرگ را اعلام کرد.

بر اساس گزارش مهر، سرهنگ حسین تُرکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهارداشت: اواخر تیر ماه امسال یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و از درگیری خانوادگی در منزلی خبر می‌دهد که بلافاصله مأموران کلانتری ۱۲ در محل حضور یافته و متوجه می‌شوند خانمی ۶۱ ساله بر اثر درگیری با داماد خود بیهوش شده و فوری به وسیله نیروهای امدادی به بیمارستان انتقال و تحت مداوا قرار گرفته و همان روز با دستور مقام قضائی داماد خانواده دستگیر و به بازداشتگاه منتقل می‌شود.

وی افزود: مادر زن متهم چند روز بعد از اینکه به هوش آمده و سلامتی خود را به دست می‌آورد از بیمارستان مرخص شده و چون مدرکی علیه داماد خانواده وجود نداشت وی نیز با حکم دستگاه قضائی آزاد می‌شود تا اینکه ۴۰ روز بعد این خانم به علت سر درد شدید به بیمارستان مراجعه و بعد از چند روز بستری فوت می‌کند و تقریباً دو ماه و اندی بعد نتیجه بررسی‌های پزشکی قانونی واصل و مشخص می‌شود علت فوت این زن ضربه‌ای بوده که در روز درگیری به سر او وارد شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اضافه کرد: با اعلام گزارش علت فوت از سوی پزشکی قانونی پرونده قتل این زن در اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان اصفهان تشکیل و کارآگاهان پس از اخذ دستور مرجع قضائی مجدد به سراغ داماد خانواده رفته و او را دستگیر می‌کنند.

سرهنگ تُرکیان با بیان اینکه متهم این بار وقتی با مدارک و مستندات پلیس مواجه می‌شود به جرم خود اقرار و عنوان کرد: روز درگیری پس از اینکه جر و بحث بین ما بالا گرفت من سر مادر همسرم را به زمین زدم که بعد از آن بیهوش شد و من هم از ترس اینکه برایم دردسر درست شود این موضوع را پنهان کرده و گفتم به خاطر بالا رفتن فشار خونش سکته کرده است اما بعداً متوجه شدم مادر زنم بر اثر ضربه‌ای که توسط من به سرش وارد شده فوت شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: با تکمیل شدن تحقیقات و اعتراف صریح متهم به قتل مادر زن خود وی به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شده و با حکم قاضی روانه زندان شد.


البرز - نوجوان ۱۵ ساله حساب بانکی ۵۰۰ نفر را هک کرد +جزئیات
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - سردار حمید هداوند از شناسایی و دستگیری متهم ۱۵ساله کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی ۵۰۰ نفر از شهروندان خبر داد.

بر اساس گزارش همشهری آنلاین، فرمانده انتظامی استان البرز، در جمع اصحاب رسانه، گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای استان البرز و طرح شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش به ارزش ۵۰ میلیون ریال، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات از مال باخته مشخص شد، فرد یا افرادی با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی مالباخته از طریق ارسال لینک آلوده مشاهده سهام عدالت اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی کرده و مبالغ سرقتی را صرف خرید به صورت شارژ کیف پول و انتقال در چندین تله‌پرداز و خط همراه صورت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان البرز از شناسایی متهم به هک حساب و برداشت غیرمجاز که نوجوانی ۱۵ساله است، خبر داد و افزود: متهم با انجام اقدامات اطلاعاتی شناسایی و به همراه همدست ۱۹ساله‌اش با هماهنگی قضائی در مخفیگاه‌شان در استان همدان دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت از مدتی قبل با ایجاد آیدی در گروه‌های تلگرامی اقدام به تبلیغ مشاهده سهام عدالت به صورت گسترده کرده و برای برقراری ارتباط و مشاهده پروفایل، طعمه‌های خود را به درگاه‌های جعلی بانک هدایت و اقدام به هک اطلاعات حساب بانکی آنان می‌کرد.

هداوند اظهار کرد: تاکنون اطلاعات حساب بانکی ۵۰۰ نفر از مالباختگان پرونده در تلفن همراه متهم شناسایی شده است.

وی در پایان به شهروندان هشدار داد: در انجام خرید اینترنتی مراقب درگاه‌های جعلی بانک باشید تا در دام این افراد شیاد گرفتار نشوید.


بوشهر -  لاشه نهنگ ۱۰ متری در ساحل بندر عامری
شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش فارس، لاشه یک نهنگ ۱۰ متری در ساحل بندر عامری استان بوشهر مشاهده شد؛ بندر عامری، روستایی بندری در شهرستان تنگستان و در ۷۰ کیلومتری مرکز بوشهر قرار دارد و شغل بیشتر اهالی آن صیادی و تجاری است.
 
خراسان رضوی - خودکشی جوان ۳۰ ساله در متروی مشهد
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش همشهری آنلاین، مرتضی مهاجر، مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد گفت: در ساعت ۱۴:۵۰ روز پنجشنبه، یک فقره اقدام به پرت کردن خود در ایستگاه شریعتی خط ۲ مترو مشهد اتفاق افتاد.
 
وی ادامه داد: این شهروند آقا که ۳۰ ساله است در هنگام ورود قطار به ایستگاه، خود را به داخل ریل پرتاب کرده و متاسفانه با قطار برخورد می‌کند.

مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد گفت: خوشبختانه این اقدام، ناموفق بوده است و این شهروند با علائم حیاتی توسط تکنسین‌های اورژانس راهی یکی از مراکز درمانی می‌شود و شرایط عمومی وی هم پایدار گزارش شده است.


 
سمنان - مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - انفجار و آتش‌سوزی در کارخانه تولید چسب در ایوانکی شهرستان گرمسار به مرگ ۲ نفر منجر شد.

این حادثه آتش‌سوزی که در یکی از شهرک‌های صنعتی ایوانکی گرمسار رخ داد، علاوه بر مرگ ۲ نفر، به مصدومیت یک نفر انجامید.

حادثه یادشده بامداد روز يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ رخ داد و با حضور نیروهای آتش‌نشانی گرمسار، آتش بعد از چند ساعت مهار شد.

گفته می‌شود یکی از جانباختگان این حادثه از اعضای هیأت علمی دانشگاه سمنان و از دانشمندان یک درصد برتر و پراستناد دنیا بوده است.

دکتر فرامرز هرمزی

بر اساس گزارش فارس، دکتر فرامرز هرمزی استاد گروه مهندسی شیمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان و دانشمند مطرح جهان در سانحه انفجار بامداد روز يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ در این کارخانه جان باخته است.

سیستان و بلوچستان - ۱۲ واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان به چرخه تولید بازگشت
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ واحد صنفی و صنعتی در گستره شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان در ۶ ماه اول سالجاری دوباره راه اندازی شد.

علیرضا راشکی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: این واحدهای راه اندازی شده مجدد، واحدهایی هستند که در سال‌های گذشته به دلایل مختلف دچار رکود و تعطیل شدند و با کمک شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان بار دیگر به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: این ۱۲ واحد صنفی و صنعتی در زمینه‌هایی همچون غذایی، سلولزی، فلزی، غیر فلزی، شیمیایی، برق و الکترونیک فعالیت می‌کنند.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر شرکت شهرک‌های صنعتی استان، ارائه تسهیلات توسط شبکه بانکی در راه اندازی مجدد این واحدهای تولیدی نیز موثر بوده است.

وی گفت: این ۱۲ واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۲۲۳ هزار و ۶۹۸ میلیون ریال، زمینه اشتغال ۱۰۲ نفر را فراهم کرده است.

راشکی خاطر نشان کرد: قرار است با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تعداد ۴۶ واحد تولیدی دیگر در سالجاری راه‌اندازی مجدد شوند.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال گذشته نیز تعداد پنج واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۳۶۷ هزار و ۶۰۷ میلیون ریال و ظرفیت اشتغال ۱۲۵ نفر راه‌اندازی مجدد و به چرخه تولید و اشتغال سیستان و بلوچستان پیوستند.


تصادف با شتر در مسیر دلگان به ایرانشهر ۲ کشته و ۲ زخمی برجا گذاشت
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - مسئول امداد و نجات هلال احمر ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان از کشته و زخمی شدن چهار نفر از سرنشینان خودرو پژو پارس بر اثر برخورد با شتر در مسیر دلگان به ایرانشهر خبر داد.

مرتضی بامری مسئول امداد و نجات هلال احمر ایرانشهر روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این حادثه شامگاه دیشب بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو با شتر در مسیر دلگان به ایرانشهر حد فاصله سانگان رخ داد.

وی بیان کرد: زخمی‌ها پس از رها سازی جهت درمان توسط یک دستگاه آمبولانس به ایرانشهر اعزام شدند.

مسئول امداد و نجات هلال احمر ایرانشهر با بیان اینکه مسیر دلگان به ایرانشهر یکی از پرحادثه ترین محور جنوب استان در بحث تصادف با شتر است، افزود: با توجه به وجود شترهای سرگردان در این محور نیاز است تردد در شب با احتیاط بیشتری صورت گیرد.


عاملان تیراندازی به مقر نظامی در سراوان دستگیر شدند
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از اقدام به موقع ماموران و دستگیری عاملان تیراندازی به مقر نظامی و کشف سلاح‌های جنگی در شهرستان سراوان خبر داد.

سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در پی اعلام چند فقره تیراندازی در شهرستان سراوان و به مقر نظامی و متواری شدن عامل یا عاملان آن از صحنه، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا با انجام تحقیقات میدانی، هویت عاملان این تیراندازی شناسایی و در عملیات برنامه ریزی شده و ضربتی در مخفیگاهشان چهار نفر دستگیر شدند و در بازرسی اولیه از آنان ۲ قبضه سلاح کلت کمری و یک قبضه سلاح کلاش به همراه مهمات مربوطه کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اعتراف متهمان به بزه ارتکابی، تاکید کرد: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم و امنیت، ارتقا احساس امنیت شهروندان با هر نوع بی نظمی و سلب آسایش عمومی برابر قانون با مجرمان و اراذل و اوباش مقابله می‌کند.


فارس - ۵ نفر بر اثر گازگرفتگی در باغشهری در شیراز فوت کردند
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از مرگ پنج نفر بر اثر گاز گرفتگی در باغ شهری اطراف روستای کوهمره سرخی شیراز خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شهرستان شیراز روز یکشنبه در این باره به ایرنا گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد گازگرفتگی در باغ شهری اطراف روستای "کوهمره سرخی" شیراز، بلافاصله اکیپی از ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه، مشخص شد پنج نفر در رده سنی ۳۰ الی ۴۰ ساله که در یک اتاقک در حال استراحت بوده‌اند بنا به نظریه کارشناسان اورژانس به دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست داده‌اند.


کرمانشاه - ۲ کشته در برخورد قطار کرمانشاه - ملایر با خودروی سمند
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - برخورد قطار کرمانشاه به ملایر با خودروی سمند دو کشته به همراه داشت.

بر اساس گزارش ایسنا، محمدباقر حیدری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در خصوص این حادثه گفت: ساعت ۱۵:۴۵ روز پنجشنبه (۲۸ دی) بر اثر برخورد قطار مسیر کرمانشاه-ملایر در منطقه بیستون (روستای سرماج) با خودروی سمند، دو نفر از هموطنان جان باختند.

وی گفت: به علت شدت حادثه، سرنشینان خودروی سمند در دم فوت کرده که عملیات رهاسازی توسط تیم‌ عملیاتی جمعیت هلال احمر بیستون صورت گرفت.


گیلان - دستگیری شرور رجز خوان در آستارا
شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - فرمانده انتظامی شهرستان آستارا از دستگیری شروری خبر داد که با انتشار کلیپ و تصاویر رجزخوانی در فضای مجازی قدرت نمایی می‌کرد.

سرهنگ عبدالعلی شعبانی فرمانده انتظامی شهرستان آستارا عصر شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهارکرد: در پی رجزخوانی و تهدید در فضای مجازی از سوی یکی از اراذل و اوباش که با گذاشتن استوری و انتشار فایل‌های صوتی و کلیپ‌های تصویری در صدد کری‌خوانی و قدرت نمایی بود بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات اولیه نشان از این داشت تعدادی از هواخواهان این فرد با ذوق زدگی به حمایت از این فرد پرداخته به نحوی که سبب ایجاد نا امنی و رعب و وحشت در بین مردم شده‌اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در رصدهای اطلاعاتی ماموران این پلیس مخفیگاه عامل اصلی این کری خوانی مجازی در شهرستان بندر مرزی آستارا را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی خاطرنشان کرد: پلیس اجازه قدرت‌نمایی و اخلال در نظم عمومی به هیچ فردی نخواهد داد و با هماهنگی با مراجع قضائی با اخلالگران و افراد خاطی برابر قانون برخورد خواهد کرد.

سرهنگ شعبانی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده این نوع فعالیت و بر هم زدن نظم عمومی و آرامش مردم در شهر و ایجاد رعب و وحشت در سطح جامعه پلیس را در جریان قرار دهند.


مرکزی -راه‌اندازی خط تولید اتوبوس برقی در استان مرکزی
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - مدیرعامل شرکت صنایع قائم آلوم‌نور شهر مامونیه شهرستان زرندیه گفت: خط تولید ماشین‌های برقی در این واحد صنعتی راه‌اندازی شده و اولین شرکت تولید کننده اتوبوس برقی با تایید استاندارد در کشور است.

«محمد یگانه» مدیرعامل شرکت صنایع قائم آلوم‌نور شهر مامونیه شهرستان زرندیه روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: در ابتدا این واحد صنعتی به تولید آلومینیوم اختصاص داشت و با سیاست‌های اتخاذ شده این ظرفیت با تغییر تولید به مونتاژ و تولید ماشین‌های برقی تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع سه کارخانه در کشور ماشین‌برقی تولید می‌کنند، عنوان کرد: برای تامین قطعات این ماشین‌ها با یک شرکت چینی با صادرات ماشین برقی به ۶۰ کشور، همکاری می‌شود که مورد تایید استاندارد اروپا است.

مدیرعامل شرکت صنایع قائم آلوم‌نور شهر مامونیه شهرستان زرندیه اظهار کرد: طبق قرارداد با شهرداری تهران ۵۵۰ دستگاه اتوبوس برقی باید به این مرکز تحویل داده شود که البته تمایل به واردات نیز در این شهرداری وجود دارد.

یگانه خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری راه‌اندازی این خط تولید، پنج هزار میلیارد ریال است و در کنار تولید اتوبوس‌های برقی برنامه تولید موتورسیکلت نیز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تفاوت اتوبوس برقی که در این واحد تولید می‌شود با دیگر نمونه‌های مشابه در جنس بدنه است، به دلیل استفاده از آلومینیوم به جای فولاد در بدنه، عمر این اتوبوس‌ها ۲ برابر دیگر تولیدات مشابه است.

مدیرعامل شرکت صنایع قائم آلوم‌نور شهر مامونیه شهرستان زرندیه تاکید کرد: جایگزین شدن اتوبوس‌های برقی باتوجه به مشکل آلودگی هوا یک نقطه عطف محسوب می‌شود که البته برای تحقق این مهم نیاز است سازمان استاندارد جهت صدور تاییدیه و پلیس راهور جهت شماره‌گذاری پلاک همکاری داشته باشند.

بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در مناطق مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند، این استان دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین مرکز صنعت کشور است.

https://jahannews.com/vdciqqavyt1aqv2.cbct.html
jahannews.com/vdciqqavyt1aqv2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حمایت شدید لطفا حمایت بفرمایید ........ برای ایران قوی درعرصه های مختلف امیرکبیرها و سمیعی ها کاظمی ها وسلیمانیها وباکریها و ومصدق ها ....نیاز داریم مثل عرصه اقتصاد ؛ صنعت وبویژه آب