دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۹
همراه با استان‌ها؛ شماره ۲۶

بسته استانی جهان نیوز// کشف محموله بزرگ زبان گُراز در هرمزگان/ شهردار سابق گرگان حین فرار دستگیر شد/ ۷۲ قبضه وینچستر شورشی در مریوان کشف شد/ بازداشت ۵۰ فراری در گیلان در یک روز/ درگذشت فوتبالیست ملی پوش در سانحه رانندگی/ کم‌‌ طلاق‌ترین استان ایران کجاست؟

جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب: 863755
بیست و ششمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// کشف محموله بزرگ زبان گُراز در هرمزگان/ شهردار سابق گرگان حین فرار دستگیر شد/ ۷۲ قبضه وینچستر شورشی در مریوان کشف شد/ بازداشت ۵۰ فراری در گیلان/ درگذشت فوتبالیست ملی پوش در سانحه رانندگی/ کم‌‌ طلاق‌ترین استان ایران کجاست؟
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

آذربایجان شرقی - جان باختن شهردار سابق و عضو شورای شهر بستان آباد
جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ - سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: بر اثر سانحه رانندگی در جاده نیر به سراب، ممی‌زاده شهردار سابق و زارعی عضو شورای شهر بستان آباد جان باختند.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: برخورد دو خودروی ام وی ام و پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۶ جاده نیر به سراب ۵ فوتی و یک مصدوم برجای گذاشت.

وی افزود: طی تماس مرکز اورژانس با ندای امداد ۱۱۲ معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل مبنی بر سانحه رانندگی در جاده نیر به سراب ۲ تیم جاده ای متشکل از ۴ نفر نجاتگر با بکارگیری ۲ دستگاه خودروی امدادی به منطقه اعزام شدند.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: این حادثه ۵ فوتی و یک مصدوم داشت که تیم اعزامی جمعیت هلال احمر بعد از عملیات رهاسازی فوتی‌ها را به عوامل شهرداری و یک نفر مصدوم حادثه را جهت تکمیل مراحل درمانی به عوامل اورژانس حاضر در صحنه تحویل دادند.

وی افزود: در این حادثه مجید ممی‌زاده شهردار سابق و بهنام زارعی عضو شورای شهر بستان آباد جان باختند.

 
آذربایجان غربی - مرگ دلخراش کودک ۴ ساله با شکنجه نامادری
دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - دختر ۴ ساله که نامادری‌اش او را از پله‌ها پرت کرده بود در بیمارستان جان باخت.

بر اساس گزارش روزنامه ایران، رئیس بیمارستان شهید مطهری ارومیه گفت: آوا کودک چهارساله ارومیه‌ای با وجود تلاش پزشکان، جان خود را از دست داد.

این دختر بچه حدود ۱۰ روز در بیمارستان بستری بود و علت این بستری نیز ضایعه مغزی و شدت جراحات ناشی از شکنجه‌های نامادری عنوان شده بود.

نامادری وی نیز با دستور مقام قضایی در زندان به سر می‌برد. پدر این دختر بچه ضمن شکایت از همسر دومش اظهار داشت که بعد از طلاق همسر اولش حدود ۴ ماه قبل با این زن ازدواج کرده بود اما تازه فهمیده که این زن در زمان نبود او در خانه دو فرزندش را کتک می‌زده و شکنجه می‌کرده است که هفته گذشته نیز در اقدامی هولناک آوا را از پله‌های حیاط به پایین پرت کرد که همین موضوع باعث مرگ مغزی کودک و سپس مرگ وی شد.

البرز - کبابی متخلف در کرج پلمب شد
دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایرنا، سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کرج گفت: یک واحد صنفی کبابی به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی و  استفاده از سنگدان مرغ در تولید کباب کوبیده پلمب شد.

وی افزود: این واحد صنفی، به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی و محیط، شرایط نگهداری نامناسب مواد پروتئینی و تقلب با استفاده از سنگدان مرغ با اخذ حکم قضایی پلمب شد.


خراسان رضوی - پنج واحد عطاری در مشهد پلمب شد
دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایرنا، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: پنج واحد عطاری یا فروش گیاهان دارویی به دلیل توزیع مواد مخدر و فروش قرص‌های غیرمجاز و تخلفات دیگر پلمب شدند.
 
وی افزود: پلمب این واحدهای صنفی در گشت مشترک بازرسان اتاق اصناف و اداره نظارت بر اماکن عمومی مشهد انجام شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد بیان کرد: این واحدهای عطاری واقع در خیابان «رسالت» مشهد، علاوه بر فروش مواد مخدر و قرص های غیرمجاز، تخلفات دیگری مانند گران فروشی و عدم درج قیمت بر روی کالاها نیز داشتند.

وی گفت: تخلفات در حوزه واحدهای صنفی فروشنده گیاهان دارویی با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

۷۶۰ واحد صنفی از اتحادیه صنف فروشندگان گیاهان دارویی مشهد پروانه کسب دارند.


سیستان و بلوچستان - سیستان و بلوچستان کم‌ طلاق‌ترین استان کشور است
شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش فارس، علی رحمتی مدیرکل ثبت احول سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: بر اساس آمارهای جمع آوری شده از ادارات ثبت احوال استان در نه ماهه سال 1402 تعداد کل ولادت ثبت شده در استان 67624 واقعه است که با تفکیک جنسی 34792 واقعه ولادت پسران و  32832 واقعه ولادت دختران بوده است.

وی افزود: تعداد واقعه ولادت شهری 37286  و واقعه روستایی 30338 ثبت شده است و همچنین بر این اساس در هر شبانه روز حدود 243 و در هر ساعت حدود 10 نوزاد متولد شده‌اند.

این مسئول ادامه داد: همچنین در این مدت نسبت جنسی ولادت برابر با 106  بوده یعنی در ازای تولد حدود 106 پسر 100 دختر متولد شده است، در این مدت 831  واقعه ولادت دوقلو و 11 سه قلو  و 1 چهار قلو در استان متولد شده‌اند.

رحمتی بیان کرد: بیشترین ولادت های ثبت شده مربوط به گروه پدران 34-25 سال است، بیشترین ولادت های ثبت شده مربوط به گروه مادران 29-20 سال است.

مدیرکل ثبت احول سیستان و بلوچستان افزود: در نه ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد کل وفات ثبت شده در استان ۱۱۳۴۶ واقعه است، با تفکیک جنسی ۶۴۶۲ واقعه وفات مردان و  ۴۸۶۴ واقعه وفات زنان بوده است، تعداد ۶۰۲۶ واقعه شهری و تعداد ۴۳۰۰ واقعه روستایی ثبت شده است.
 
رحمتی بیان کرد: در نه ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۱۱۵۵ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است  بر اساس آمارهای موجود بیشترین ازدواج ثبت شده مردان استان در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال  است و زنان استان در گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال بوده است.

وی گفت: ضمنا نسبت ازدواج به طلاق ثبت شده در استان ۷ است. بر اساس این شاخص در استان به ازای هر ۷ ازدواج یک واقعه طلاق ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احول سیستان و بلوچستان ادامه داد: در نه ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۹۷۴ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده است، میانگین سن طلاق در این مدت در استان برای مردان ۳۳ و برای زنان ۲۸ سال بوده است‌، بیشترین طلاق ثبت شده  برای گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ مردان است و بیشترین طلاق ثبت شده  برای گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ زنان است.

رحمتی بیان کرد: سیستان و بلوچستان کم طلاق ترین استان، جوان ترین استان، دارای بالاترین تعداد ثبت ازدواج و کم سالمندترین استان کشور نیز است.


کردستان - ۷۲ قبضه سلاح وینچستر شورشی و شکاری در مریوان کشف شد
شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش تسنیم، رئیس‌کل دادگستری استان کردستان اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات در نقاط مرزی استان و با دستورات قضایی صادر شده، مأموران انتظامی شهرستان مریوان با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی موفق به کشف و ضبط 72 قبضه سلاح وینچستر شورشی و شکاری شدند و دو خودرو نیز توقیف شد.
 
وی افزود: در این راستا و با دستور دادستان عمومی و انقلاب مریوان، پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان تشکیل و دستور جلب متهمان مربوطه صادر شد.
 

کرمان - درگذشت فوتبالیست ملی پوش در سانحه رانندگی
يکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایسنا، ملیکا محمدی هافبک تیم ملی فوتبال بانوان و خاتون بم، بامداد سوم دی ماه در سانحه رانندگی جان باخت و دو نفر از هم تیمی‌هایش به نام‌های بهناز طاهرخانی و زهرا خواجویی مجروح و راهی بیمارستان شدند.


گلستان - اقدام به موقع پلیس مانع خودکشی پسر جوان گرگانی شد
شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - فرمانده انتظامی شهرستان گرگان گفت: تلاش‌های یک پسر جوان برای خودکشی در این شهر، با اقدام به موقع ماموران انتظامی نافرجام ماند.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فرمانده انتظامی شهرستان گرگان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد اقدام به خودکشی در سطح شهرستان، بلافاصله رئیس کلانتری ۱۱ امام رضا (ع) به محل مورد نظر اعزام شد.

او بیان کرد: با حضور در محل مشخص شد پسر جوانی تلاش داشت خود را از ساختمان نیمه کاره ۸ طبقه به پایین پرتاب کند.

این مقام انتظامی گفت: در بررسی‌های اولیه، اختلافات خانوادگی به عنوان عامل اصلی این اقدام از سوی این فرد اعلام شد.

وی افزود: پسر جوان که در کمتر از ثانیه‌ای تلاش داشت به زندگی خود پایان دهد، با دعوت به آرامش و با راهنمایی و مشاوره پلیس از خودکشی منصرف شد و بدون هیچگونه مشکلی به پایین ساختمان هدایت شد.

شهردار سابق گرگان حین فرار دستگیر و روانه زندان شد
چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، دادستان مرکز استان گلستان گفت: شهردار سابق گرگان که با حکم دادگاه به تحمل ۹ سال حبس محکوم شده بود، روز چهارشنبه حین فرار در یکی از استان‌های همجوار دستگیر و روانه زندان شد.

وی اظهار کرد: رای محکومیت شهردار پیشین گرگان در دادگاه تجدیدنظر استان قطعی شده بود.

شهردار سابق گرگان به علت ارتکاب جرم ارتشا (دریافت رشوه) به پنج سال حبس و بابت اختلاس به چهار سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

سال گذشته در پرونده معروف به فساد شهرداری، شهردار، ۲ عضو شورای شهر و چند تن از کارمندان شهرداری گرگان همراه با تعدادی کارچاق کن و پیمانکار بازداشت شدند.


گیلان - بازداشت ۵۰ فراری در گیلان در یک روز
شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایسنا، جانشین فرمانده انتظامی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگاران، هدف از اجرای طرح‌های انتظامی را افزایش احساس امنیت و همچنین کاهش جرائم در سطح جامعه عنوان و اظهار کرد: مجموعه انتظامی با برخورد قاطع با مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به صورت شبانه‌روزی برای تأمین امنیت تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه با هدف شناسایی و دستگیری محکومان متواری، طرح عملیاتی یک روزه به صورت متمرکز در سطح استان اجرا شد، از شناسایی و دستگیری ۵۰ محکوم متواری طی عملیات‌های جداگانه توسط پلیس آگاهی در اجرای این طرح خبر داد و افزود: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با تاکید بر جدیت و قاطعیت پلیس در اجرای مستمر طرح‌های مقابله‌ای و پیشگیرانه، گفت: اجرای طرح‌های مشابه با هدف ارتقاء امنیت با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد.

مازندران - بازداشت اوباش قمه به دست تنکابن
يکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - فرمانده انتظامی تنکابن از دستگیری اراذل و اوباش از عوامل نزاع و درگیری خیابانی در عملیات ضربتی پلیس در این شهرستان خبر داد.
هرمزگان - یک محموله بزرگ زبان گُراز در هرمزگان کشف شد
سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: ماموران نیروی انتظامی استان یک محموله بزرگ زبان حیوانات وحشی که به‌نظر می‌رسد زبان گُراز باشد، در میناب کشف کردند.

وی افزود: این محموله که زیرِ بار ماهی در یک خودروی یخچال‌دار جاسازی شده بود، از مسیر چابهار به سمت استان فارس بارگیری و در حال حرکت بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان ادامه داد: بررسی دقیق موضوع برای مشخص شدن تعداد و نوع حیوان وحشی ادامه دارد.

وی کشف چنین محموله‌ای در کشور را بی‌سابقه و برای نخستین بار اعلام کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان یادآور شد: هیچ گزارشی از کشتار یا تلفات وسیع گراز یا دیگر حیوانات وحشی در استان هرمزگان نداشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به مبدا این محموله که از چابهار بوده؛ ممکن است محل بارگیری آن پاکستان یا دیگر کشورهای همسایه باشد که تحقیق در این مورد نیز ادامه دارد.

https://jahannews.com/vdcbsfbwsrhb0zp.uiur.html
jahannews.com/vdcbsfbwsrhb0zp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوشم میاد که نوع" گرانی" برایتان متفاوت است، "گرانی" دولت روحانی و"گرانی" دولت رئیسی. !
Iran, Islamic Republic of
دوران روحانی را فقط با دوران حمله مغول به ایران میتوان مقایسه کرد و هیچ دولتی را نمیتوان کنار دولت روحانی گذاشت
Iran, Islamic Republic of
گرانی همیشه بوده و هست و خواهد بود ولی اینکه گرانی بر اساس تورم موجود باشد کاملا متفاوت است
Iran, Islamic Republic of
در زمان روحانی کاملا غیر منطقی و هیجانی همه چیز گران میشد مثل بنزین
Iran, Islamic Republic of
وای خدا یعنی هنوز کسی توی این مملکت انسانی پیدا میشه که روش بشه از دوران روحانی حمایت کنه؟ مگه داریم ؟ مگه میشه؟
Iran, Islamic Republic of
خود روحانی دوران خودش رو قبول نداره که تو داری
Iran, Islamic Republic of
...
پایداری
Iran, Islamic Republic of
روحانی بهترین رئیس جمهور است.
Iran, Islamic Republic of
چون خیلی از طلاق ها در این استان ثبت نمی شه