دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۳
۴
همراه با استان‌ها؛ شماره ۲۵

بسته استانی جهان نیوز// مرگ تلخ ملی‌پوش نوجوان کشتی در خواب/ شناسایی و توقیف تویوتا لندکروزر ۴۰ میلیاردی/ آتش‌سوزی هتل آپارتمان ۵ طبقه در مشهد/ ماجرای صف اعدام زندانیان دلفانی/ کشف میمون از پرنده فروشی‌های کرج/ پلمب مطب دندانپزشک قلابی بعد از ۲۰ سال

جمعه ۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب: 863103
بیست و پنجمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// مرگ تلخ ملی‌پوش نوجوان کشتی در خواب/ شناسایی و توقیف تویوتا لندکروزر ۴۰ میلیاردی/ آتش‌سوزی هتل آپارتمان ۵ طبقه در مشهد/ ماجرای صف اعدام زندانیان دلفانی/ کشف میمون از پرنده فروشی‌های کرج/ پلمب مطب دندانپزشک قلابی بعد از ۲۰ سال
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

آذربایجان شرقی - سقوط دختر دانشجو از پنجره کلاس
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایسنا، روز چهارشنبه حوالی ساعت ۱۳:۳۰ ظهر یکی از دانشجویان جدید الورود دختر رشته مشاوره در پی نشستن در لبه پنجره کلاس درس ساختمان علامه جعفری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، بر اثر بی‌احتیاطی دچار حادثه ناگوار سقوط شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، همکاران دانشگاه در کنار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد تبریز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تبریز در محل حادثه حضور یافته و پیگیر وضعیت جسمانی و حال عمومی حادثه دیده شدند.

دانشجوی حادثه دیده پس از اقدامات درمانی اولیه به موقع توسط عوامل اورژانس، جهت انجام مراحل درمان تکمیلی به بیمارستان امام‌رضا(ع) تبریز منتقل شد و رئیس دانشگاه، معاون توسعه مدیریت و معاون فرهنگی دانشجویی واحد تبریز در معیت خانواده حادثه دیده در محل اورژانس بیمارستان امام‌رضا(ع) حضور یافته و پس از پیگیری‌های انجام شده حال عمومی وی را مساعد اعلام کردند.


البرز - آب سد کرج به گرمدره رسید
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش فارس، در مراسمی با حضور استاندار البرز، طرح آبرسانی به شهر گرمدره از سد کرج، بطور رسمی افتتاح شد.

استاندار البرز با حضور در محل مخزن ذخیره آب ۵۰۰۰ مترمکعبی گرمدره، گفت: یکی از شهرهایی که دچار تنش آبی در ایام مختلف سال به ویژه در تابستان امسال بود، شهر گرمدره است که مردم عزیز این شهر از این بابت گله‌مند بودند.

وی ادامه داد: با همکاری شهرداری و آبفای استان، در کوتاه ترین زمان ممکن خط انتقال آب از کرج تا مخزن گرمدره اجرا شد و این شهر، دارای آب مستقیم به مخازن ورودی از سد امیرکبیر کرج شد.

گفتنی است؛ خط انتقال آب از کرج به گرمدره با قطر ۳۰۰ و ۴۰۰ میلی متر بطول ۶۴۰۰ متر و با ظرفیت انتقال آب به میزان ۷۰ لیتر بر ثانیه، مردم شهر گرمدره را از آب سد کرج برخوردار کرده است.

کشف یک میمون از پرنده فروشی‌های کرج
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست البرز از کشف و ضبط تعدادی پرنده غیرمجاز و یک قلاده میمون در کرج خبر داد.

بر اساس گزارش ایسنا، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست البرز گفت: با توجه به گزارش مردمی مبنی بر نگهداری یک قلاده میمون و تعدادی پرنده غیر مجاز در پرنده فروشی‌های میدان کرج  بلافاصله مامورین یگان اداره کل به همراه مدیر حراست و معاونت اداره کرج به محل مراجعه کردند.

وی گفت: در این بازرسی، یک قلاده میمون، چهار قطعه مرغ مینا، هفت قطعه بلبل خرما، چهار قطعه سهره و دو قطعه طوطی کشف و ضبط و صورتجلسه تخلف در محل تنظیم و به مراجع قضایی معرفی شد.


خراسان رضوی - آتش‌سوزی یک هتل آپارتمان ۵ طبقه در مشهد
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - سرپرست سازمان آتش‌نشانی مشهد جزئیات آتش‌سوزی یک هتل آپارتمان ۵ طبقه در این شهر را تشریح کرد.
 
وی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ساعت ۱۴:۲۱ دقیقه روز چهارشنبه با مرکز فرماندهی ما تماس گرفته شد و اعلام حریق یک هتل آپارتمان ۵ طبقه در خیابان امام رضای یک را داشتیم.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی مشهد ادامه داد: همکاران ما ظرف سه دقیقه از ۱۰ ایستگاه با ۲۵ دستگاه خودرو به محل مراجعه و آتش را اطفا کردند.
 
وی افزود: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشته و فقط خسارت مالی در پی داشته است.
 
خوزستان - مرگ تلخ ملی‌پوش نوجوان کشتی ایران و پدرش در خواب پس از کارگری
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایسنا، امید پایدار سنگین‌وزن تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ در بوداپست مجارستان، چهارشنبه شب به علت گازگرفتگی درگذشت.

پایدار از کشتی گیران با آتیه و اخلاق مدار خوزستان بود که چندی پیش در مسابقات جوانان خوزستان به عنوان نخست رسید اما به دلیل شرایط بد اقتصادی به همراه پدر خود کارگری می‌کرد. این کشتی‌گیر چهارشنبه شب در منطقه‌ای نزدیک اندیمشک پس از پایان کار به همراه پدر خود در یک چادر در حال استراحت بودند که متاسفانه هر دو به علت گازگرفتگی جان به جان آفرین تسلیم کردند.


سمنان - مشاهده یوزپلنگ مادر با ۲ توله‌اش در توران
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش فارس، مشاهده و تصویربرداری از سه قلاده یوزپلنگ آسیایی در مجموعه تحت حفاظت توران در شرق استان سمنان انجام شد.

مأموران اجرایی پارک ملی توران در حوزه محیط‌بانی زمان‌آباد موفق به مشاهده و تصویربرداری از ۳ قلاده یوزپلنگ آسیایی (مادر و ۲ توله‌اش) شدند.

محیط‌بانی زمان‌آباد در جنوب شرق مجموعه تحت حفاظت توران واقع شده است.


قم -  عملیات شبانه پلیس قم برای دستگیری سوداگران مرگ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم با انجام عملیاتی شبانه، پس از تعقیب، گریز و تیراندازی پلیس برای توقیف خودروی قاچاقچیان، ۲۱۶ کیلوگرم حشیش را کشف و ضبط کرد.
 
کرمان - نجات نوجوان ۱۴ ساله بمی از دست آدم‌ربایان
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش فارس، دادستان عمومی و انقلاب بم از نجات یک نوجوان چهارده ساله از دست آدم‌ربایان پس از گذشت پنج روز خبر داد.

وی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: پس از کسب گزارشی در روز شنبه این هفته مبنی بر یک فقره آدم‌ربایی مسلحانه در شهرستان بم که همراه با تیراندازی همراه بود، بلافاصله با توجه به اهمیت این اقدام ضد امنیتی رسیدگی به موضوع در دستور کار دادستانی و نیروهای انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی قرار گرفت.

این مقام قضایی اعلام کرد: در تحقیقات اولیه صورت گرفته از سوی کارآگاهان زبده پلیس، هویت آدم‌ربایان مشخص گردید و سه نفر از عوامل دخیل در ربایش پسربچه 14 ساله بمی شناسایی و دستگیر شدند.

دادستان بم گفت: پس از انجام اقدامات فنی مشخص شد آدم‌ربایان این نوجوان را به استان سیستان وبلوچستان و شهرهای مرزی منتقل کرده‌اند و قصد خروج از کشور را دارند که خوشبختانه با ورود دستگاه قضایی و پلیس و انجام اقدامات مناسب این پسربچه از چنگال آدم‌ربایان نجات یافت‌.

گیلان - نجات ۹ فرد گمشده در ارتفاعات آستارا
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - مدیرعامل هلال احمر گیلان از نجات ۹ فرد گمشده در ارتفاعات منطقه بهارستان آستارا توسط نجاتگران‌ جمعیت هلال احمر خبر داد.

بر اساس گزارش ایسنا، مدیرعامل هلال احمر گیلان روز يکشنبه ۲۶ آذرماه در گفت وگو با خبرنگاران، از نجات ۹ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات منطقه بهارستان هولستون شهرستان آستارا توسط نجاتگران‌ جمعیت هلال احمر استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: در ساعت ۱۹:۳۵ جمعه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۲، گزارش مردمی مبنی بر مفقودی ۹ نفر در منطقه بهارستان آستارا به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان گیلان اعلام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان کرد: بلافاصله پس از دریافت گزارش، عوامل امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان به منطقه مذکور اعزام شدند.

وی با اشاره به نجات هر ۹ فرد مورد نظر گم شده، افزود: پس از چندین ساعت عملیات جستجو، افراد مورد نظر توسط نیروی‌های امدادی هلال احمر پیدا و به منطقه امن منتقل شدند.


لرستان - اطلاعیه روابط عمومی دادگستری استان لرستان در رد اظهارات نماینده شهرستان دلفان
بر اساس گزارش خبرگزاری دانشجو، در پی اظهارات و ادعا‌های یکی از نماینده‌های استان لرستان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با صدور احکام اعدام برای محکومان پرونده‌های مرتبط با مواد مخدر در شهرستان دلفان، روابط عمومی دادگستری استان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

در پی اظهارات یکی از نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تعداد بالای احکام اعدام صادر شده برای محکومان پرونده‌های مواد مخدر در شهرستان دلفان، اعلام می‌شود که این موضوع به صورت دقیق و سریع از طریق دادستان شهرستان دلفان و دادستان مرکز استان پیگیری گردید و مشخص شد آمار اعلامی از سوی این نماینده مجلس نه تنها به هیچ وجه صحت ندارد بلکه حتی نزدیک به واقع هم نیست.

نکته مهم اینکه چنین آماری نه تنها در شهرستان دلفان بلکه در سطح استان نیز وجود ندارد و مشخص نیست نماینده محترم مذکور چگونه و از چه طریقی چنین اطلاعات و آمار‌های غیر واقعی را دریافت و بیان نموده است!

دادگستری استان لرستان از همه شخصیت‌ها و رسانه‌های سطح استان درخواست می‌کند، به منظور رعایت حریم امنیت روانی جامعه و مردم بزرگوار، از ارائه آمار غیر دقیق و به دور از واقعیت پرونده‌های قضایی اجتناب کرده و در این زمینه دقت بیشتری مبذول دارند.


پلمب مطب دندانپزشک قلابی بعد از ۲۰ سال
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: مطب دندانپزشک قلابی بعد از ۲۰ سال فعالیت در یکی از روستاهای بروجرد پلمب و فرد متخلف دستگیر شد.

بر اساس گزارش ایسنا، معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی شکایات متعدد شهروندان از فعالیت فردی فاقد مدرک تحصیلی و صلاحیت حرفه‌ای که سال‌هاست در یکی از روستاهای بروجرد اقدام به تأسیس مطب دندانپزشکی کرده و باعث بروز مشکلات و عوارض در مراجعان شده بود، مطب این دندانپزشک قلابی پلمب و فرد متخلف دستگیر شد.

وی تصریح کرد: مورد فوق برای چندمین بار در دستور کار معاونت درمان شبکه بهداشت قرار گرفت و با توجه به تعدد جرم‌ها علیه نامبرده در مراجع قضایی پرونده تشکیل، مطب پلمب و به جرایم مالی محکوم شده است.

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد خاطرنشان کرد: اما دوباره بعد از مدتی فعالیت خود را ادامه داده و همچنان مداومت به معاینه و درمان بیماران می‌کرد.

وی اضافه کرد: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با دادستان بروجرد و پاسگاه انتظامی والانجرد شهرستان و امور حقوقی شبکه بهداشت شهرستان محل کار فرد متخلف پلمب و تجهیزات دندانپزشکی متعلق به متهم توقیف و پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

 
هرمزگان - شناسایی و توقیف تویوتا لندکروزر ۴۰ میلیاردی قاچاق
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش فارس، با هوشیاری مأموران انتظامی شهرستان سیریک یک دستگاه خودروی وانت تویوتا لندکروزر قاچاق شناسایی و کشف شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان سیریک در ادامه طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز حین گشت زنی و تعقیب و مراقبت های لازم در محور "سیریک - میناب" به یک دستگاه خودروی وانت تویوتا لندکروزر فاقد پلاک مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: راننده خودرو بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار کرد که پس از تعقیب و گریز و اجرای طرح مهار، راننده عرصه را به خود تنگ دیده و با رها کردن خودرو با توجه به تاریکی هوا و پوشش گیاهی منطقه از محل متواری شد که ضمن توقیف خودرو مورد نظر در بررسی و استعلام صورت گرفته مشخص شد که خودرو فاقد مجوز بوده و قاچاق است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ارزش خودرو قاچاق کشف شده را بنا به نظر کارشناسان اقتصادی 40 میلیارد ریال عنوان کرد.
 

همدان - ۷ نفر در برخورد دو دستگاه خودرو جان باختند
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - رئیس پلیس راه استان همدان از هفت کشته در تصادف دلخراش محور نهاوند-فیروزان در صبح روز پنجشنبه خبر داد.
 
سرهنگ علی فکری رئیس پلیس راه استان همدان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ساعت شش صبح روز پنجشنبه در محور جاده نهاوند-فیروزان کیلومتر ۲۸، بر اثر برخورد رخ به رخ دو دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵، هفت نفر کشته شدند که از این تعداد، دو نفر تبعه عراقی بودند.

وی تصریح کرد: در این سانحه تأسف‌بار یکی از خودروهای پژو ۴۰۵ از سمت نهاوند به سمت فیروزان دارای چهار نفر سرنشین و خودروی دیگر از سمت فیروزان به سمت نهاوند نیز دارای سه سرنشین بوده که از سه سرنشین، دو نفر تبعه عراقی بوده‌اند.

فکری بیان‌ کرد: متأسفانه در این سانحه تمامی سرنشینان دو خودرو کشته شده‌اند و این سانحه تصادف هیچ مصدومی در پی نداشته است.


یزد - هشدار کلاهبرداری با جعل عنوان پزشک در یزد، مردم هوشیار باشند
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش فارس، چندی است کلاهبرداران از طریق تماس با اتاق‌‌های برخی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان یزد، عناوین پزشکان و منشی آنها را جعل کرده و از بیماران بستری و یا همراهان مریض درخواست واریز وجه به شماره حساب اعلامی را می‌کنند‌.

کلاهبرداران طی تماس مستقیم با تلفن اتاق‌های بیماران، پس از گرفتن اطلاعات آنها از طریق معرفی خود به عنوان دکتر یا منشی دکتر، به بیماران بستری شده می‌گویند مبالغی بین پنج تا ۱۰ میلیون تومان برای تأمین برخی اقلام دارویی باید فورا به شماره کارت اعلامی واریز شود.

بیماران گرفتار درد بویژه بیماران غریب که از جنوب کشور برای درمان به یزد آمده‌اند نیز اغلب به راحتی در دام این کلاهبرداران افتاده و وجه مورد درخواست آنها را واریز می‌کنند.

با وجود این‌که پس از افشای این شیوه توسط برخی بیماران کلاهبرداری شده؛ بارها کادر بیمارستان به بیماران و همراهان توضیح می‌دهند که به سوالات تلفنی شخصی که نمی‌شناسند پاسخ ندهند ولی باز هم بسیاری از بیماران در دام می‌افتند و به خاطر بهبودی حال و تامین داروها وجه واریز می‌کنند.

با توجه به بررسی‌های میدانی انجام شده این نوع کلاهبرداری تاکنون فقط در بیمارستان خصوصی استان یزد انجام شده و ضمن این که بیماران باید هوشیار باشند تا در دام فریبکاران نیافتند، در صورت بروز  هرگونه مشکلی در این خصوص باید شکایت خود را از طریق ارتباط با نهادهای نظارتی و قضایی پیگیری کنند.

با توجه به حجم روزانه بیماران در مراکز درمانی و البته با اشاره به اهمیت خوشنامی پزشکان یزدی لازم است که هرچه سریعتر این مهم توسط دستگاه های نظارتی و ضابطین قضایی در اولویت اجرایی قرار گیرد تا با شناسایی سودجویان بیماران کمتری در دام این کلاهبردارن بیافتند.
https://jahannews.com/vdciupavpt1aqz2.cbct.html
jahannews.com/vdciupavpt1aqz2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خنده داره !! توی خیر نوشته خوروی تویوتا ؛ اونوقت لگوی تویوتا رو توی عکسش حذف کردین!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ایول ؛ خیلی خوب دارین آدرس پلنگا رو به برادران شکارچی میدین ؛ حالا که زحمت راپورتش رو می کشین ؛ موقعیت دقیق مکانی (ماهواره ای) رو هم بفرمایید که برادرا زیاد اذیت نشن
دمتون گرم
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
برخورد جدي و مجازات بازدارنده اي در پي ندارد
Iran, Islamic Republic of
خدایا تاکی ورزشکاران ما درفقر باشند