جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۵
۱
همراه با استان‌ها؛ شماره ۲۱

بسته استانی جهان نیوز// بانوی سنندجی رکورد گینس را شکست/ تحقق آرزوی پیرمرد معلول شهرکردی/ درگیری مسلحانه نوپو در برج معروف چالوس/ زنده‌گیری مار پیتون در سطل زباله‌/ سقوط هایلوکس با ۶ سرنشین به رودخانه

جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب: 859961
بیست و یکمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// بانوی سنندجی رکورد گینس را شکست/ تحقق آرزوی پیرمرد معلول شهرکردی/ درگیری مسلحانه نوپو در برج معروف چالوس/ زنده‌گیری مار پیتون در سطل زباله‌/ سقوط هایلوکس با ۶ سرنشین به رودخانه
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

آذربایجان غربی - تصادف سه خودرو در پیرانشهر جان مادر و سه فرزند خردسالش را گرفت
چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش فارس، سرهنگ رضا پناهی مقدم رئیس پلیس راه انتظامی آذربایجان‌غربی از برخورد یک دستگاه خودروی پیکان وانت با پژو ۴۰۵ و سمند در محور" پیرانشهر- سردشت " خبر داد که این سانحه ۴ کشته و ۶ نفر مصدوم بر جای گذاشت. 

وی اظهار داشت: در پی تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در محور "پیرانشهر– سردشت"، عوامل امدادی و پلیس راه برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

پناهی مقدم افزود: پس از حضور کارشناسان پلیس راه در محل حادثه مشخص شد به علت برخورد یک دستگاه خودروی پیکان وانت با پژو ۴۰۵ و سمند، متاسفانه ۴ نفر سرنشین آن در دم فوت و ۶ نفر مصدوم که مجروحین سریعا توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی اعزام شدند.

رئیس پلیس راه انتظامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: کارشناسان پلیس راه علت اصلی این حادثه را سبقت غیر مجاز از سوی راننده پیکان وانت و بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی اعلام کردند.

اردبیل - بزرگترین مجموعه ورزشی آموزش و پرورش کشور در اردبیل افتتاح شد
چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - بزرگترین مجموعه ورزشی آموزش و پرورش کشور شامل هفت فضای روباز ورزشی روز چهارشنبه طی آیینی با حضور جمعی از مسئولان استانی در شهر اردبیل افتتاح شد.

بر اساس گزارش ایرنا، بزرگترین مجموعه ورزشی آموزش و پرورش کشور شامل هفت فضای روباز ورزشی با صرف ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرک شهید رجایی اردبیل احداث شده است.

یک باب زمین فوتبال به متراژ ۹ هزار مترمربع، دو باب زمین مینی فوتبال به مساحت ۲ هزار متر مربع، یک باب زمین کف پوش روباز برای گل کوچک به مساحت ۳۵۰ متر مربع، یک باب زمین والیبال ساحلی به مساحت ۳۰۰ متر مربع، تعمیر و بازسازی پیست دو و میدانی به مساحت سه هزار متر مربع و نیز بازسازی، رنگ آمیزی و زیباسازی محوطه داخلی و بیرونی از جمله امکانات ایجاد شده در این مجموعه ورزشی محسوب می‌شود.

احداث سالن ورزشی ۲ هزار نفری، احداث خوابگاه ۵۰۰ نفری، احداث هنرستان تربیت بدنی، آسفالت محوطه به متراژ چهار هزار متر مربع، احداث تالار و غذاخوری با متراژ ۱۵۰۰ متر مربع و احداث ۱۴ باب مغازه در محدوده کنار خیابان از جمله اقدامات پیش بینی شده برای فاز دوم این طرح ورزشی است.
 
 
بوشهر - بانوی سنندجی رکورد گینس را شکست/ ۱۲ کیلومتر شنا در خلیج فارس با دستان بسته!
چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «فاطمه ظاهری» بانوی سنندجی توانست با شنا کردن مسافتی ۱۲ کیلومتری در آب‌های خلیج فارس با دستانی بسته، رکورد جدیدی را در گینس به ثبت برساند.

این شناگر ۶۰ بار مسافت ۲۰۰ متری را شنا و در طی مسیر فقط در مدت زمان کوتاهی فرصت آب خوردن داشت.

فاطمه ظاهری می‌گوید ۲۰ سال است شنا می‌کند و در مسابقات داخلی کشور چندین مقام دارد.

بوشهر مرکز ثبت رکورد‌های گینس در کشور است و به این دلیل خانم ظاهری به بوشهر آمده بود.

رکورد قبلی شنا با دست بسته از آنِ شهاب علام شناگر مصری بود که مسافت ۱۱ کیلومتر و ۶۴۹ متری را شنا کرده بود.

 
تهران - تخمه فروش دوره گرد کلاهبردار از آب درآمد!
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایسنا، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از انهدام باند سه نفره‌ای که اعضای آن در پوشش فروشنده دوره‌گرد تخمه اقدام به کپی کارت بانکی شهروندان کرده و از این طریق ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبرداد.
 
سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و اعلام کردند که مبالغی به‌صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است. در همین راستا نیز ماموران اقدام به اخذ اظهارات مالباختگان کرده و رسیدگی به این پرونده در دستورکار قرار گرفت.
 
 وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی ماموران پلیس فتای تهران بزرگ گفت: در جریان تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا پایتخت مشخص شد که عمده قربانیان این پرونده بعد خرید تخمه از یک تخمه فروش دوره گرد در تهران حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند. در ادامه افسران پلیس فتای تهران بزرگ در مرحله تحقیقات پرونده متوجه شدند مجرم تحت پوشش تخمه فروش دوره گرد در بازارهای روز تهران مشغول کار شده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ درباره روش کلاهبرداری نیز گفت:‌ متهمان پس از کپی برداری کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده بودند. در این روش اعلام رمز کارت از سوی خریدار سبب شده بود تا امکان برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مالباختگان فراهم شود.

معظمی گودرزی ادامه داد:‌ در جریان بررسی‌های تکمیلی و همه‌جانبه و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی سه نفری که اقدام به تشکیل این باند کرده بودند، شناسایی شده و پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتای تهران بزرگ منتقل شدند.
 

چهارمحال و بختیاری - تحقق آرزوی پیرمرد معلول شهرکردی
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایرنا، «کهزاد نجفی» پیرمرد معلول ساکن شهرکرد که با شرایط سخت جسمانی خود را به مراسم استقبال از رئیس‌جمهور رساند تا درخواست خود برای داشتن یک ویلچر برقی را به وی بدهد، در کمتر از ۲۴ ساعت به آرزویش رسید.

این پیرمرد همچون بی بی گل پیرزن روستایی که در سفر اول رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری صاحبخانه شد روایتی عینی بر تحقق وعده‌های صادق و شیرینی کام مردم از سفرهای استانی دولت هستند.
 
خراسان رضوی - کشف و ضبط ۲۷۶ بسته مواد مخدر از یک سوپر مارکت در مشهد
سه شنبه ۳۰ آبان - بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرمانده انتظامی مشهد گفت: با کسب خبری مبنی بر تهیه و توزیع گسترده مواد مخدر توسط فردی سابقه دار در پوشش سوپر مارکت در محدوده «بلوار بهمن» این شهر، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از ماموران انتظامی قرار گرفت.

سرهنگ احمد نگهبان گفت: ماموران کلانتری «خلق آباد» پس از چند روز تحقیقات نامحسوس با اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی قضایی وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: در این عملیات ضربتی یک نفر دستگیر شد و در بازرسی از سوپر مارکت ۲۷۶ بسته مواد مخدر آماده فروش شامل ۴۷۲ گرم تریاک و ۱۱۳ گرم شیره تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف مغازه مخفی شده بود، به همراه یک دستگاه ترازوی دیجیتال کوچک کشف شد.

به گفته وی، متهم به مقام قضایی معرفی شد.

 
خراسان شمالی - کشف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در بجنورد
پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کشف ۹۴۶ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش سه میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال در بجنورد خبر داد. 

سردار سعید مطهری زاده اظهار کرد: به دنبال دریافت اخباری مبنی بر اینکه یک زوج بجنوردی اقدام به نگهداری و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیر مجاز می‌کنند، بلافاصله کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه وجود اینگونه موضوعات سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد، افزود: بر همین اساس کارآگاهان با انجام تحقیقات لازم و تکمیلی محل دقیق نگهداری کالای مورد نظر را شناسایی کردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان با بیان اینکه کارآگاهان بعد از حضور در محل و بازرسی از این مکان تعداد ۹۴۶ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و قاچاق را کشف کردند، تصریح کرد: ارزش این مقدار لوازم آرایشی سه میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال برآورد شده است.


فارس - مدال طلای المپیاد ستاره‌ شناسی جهان به دانش‌آموز شیرازی رسید
پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش فارس، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: دومین المپیاد جهانی ستاره‌ شناسی OWAO ۲۰۲۳ در کشور روسیه برگزار شد و یک دانش اموز شیرازی توانست به بالاترین جایگاه دنیا در المپیاد ستاره شناسی دست پیدا کند.

فرشید قاسمی در خصوص این خبر بیان کرد: محمد مهدی کشاورزی؛ دانش آموز کلاس دهم متوسطه رشته ریاضی دبیرستان شهید دستغیب ناحیه دو شیراز و عضو تیم ملی المپیاد ستاره شناسی جمهوری اسلامی ایران است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: کشاورزی به همراه پنج عضو دیگر تیم ملی المپیاد ستاره شناسی ایران شامل: حنانه خرم دشتی، آریا فاتح کرداری، اشکان فرخ زادی، یاسمن فرخی و علی نادری لردجانی موفق شدند شش مدال طلای این دوره از المپیاد را کسب کنند‌.

قاسمی گفت: دومین المپیاد جهانی ستاره‌ شناسی OWAO ۲۰۲۳ با میزبانی روسیه به صورت حضوری و آنلاین از تاریخ ۲۲ تا ۳۰ آبان سال جاری در شهر سوچی روسیه برگزار شد.

کهگیلویه و بویراحمد - قتل ۴ جوان در یکی از روستاهای گچساران
جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایسنا، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران جزئیات نزاع منجر به فوت ۴ نفر و زخمی شدن یک نفر در یکی از روستاهای این شهرستان را تشریح کرد.

حجت الاسلام محمد صدرا ادیبان در خصوص جزئیات این خبر گفت: جوانی مسلح به دلایل شخصی، با اسلحه کلاشینکف ۴ مرد جوان را کشته و یک مرد جوان دیگر را هم مجروح و راهی بیمارستان کرد.

وی اظهار کرد: این حادثه پنجشنبه شب دوم آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳ و ۱۳ در روستای «قلعه قدیم آرو» از توابع شهرستان گچساران به‌ وقوع پیوست و مرد جوان قاتل دارای سوابق کیفری متعدد است.


گیلان - مرگ ۲ دختر جوان در ماسال/ سقوط هایلوکس با ۶ سرنشین به داخل رودخانه
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایلنا، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ماسال گفت: سقوط یک دستگاه خودرو به رودخانه در ارتفاعات ماسال، مرگ ۲ دختر جوان و مصدومیت ۴ نفر دیگر را در پی داشت.

مقداد حسین زاده گفت: شب گذشته، یک دستگاه خودروی هایلوکس با ۶ سرنشین در منطقه اسب ریسه ماسال، پس از انحراف از جاده به داخل رودخانه سقوط کرد و منجر به مرگ ۲ نفر و جراحت ۴ نفر دیگر شد.

حسین‌زاده از انتقال مصدومان این سانحه به بیمارستان خبر داد و افزود: از ۶ سرنشینان این خودرو، ۴ نفر دختر و دو نفر آقا بودند.

مازندران - درگیری مسلحانه نوپو در برج معروف چالوس
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش فارس، در عملیات منسجم پلیس در طبقه ۱۸ یک برج مسکونی در یکی از مجتمع‌های معروف شهرستان چالوس، یک سارق مشهور و مسلح که سردسته اصلی باند سرقت بود شناسایی و دستگیر شد.

این مجرم فراری چندی پیش یکی از متهمان را از یکی از بیمارستان‌های تهران فراری داده بود.

سه قبضه کلت کمری، مقادیر زیادی مهمات، مشروبات الکلی، موادمخدر، سلاح سرد و دو دستگاه خودرو از جمله کشفیات مأموران «نوپو» یگان ویژه در این عملیات دستگیری بوده است.

 
زنده‌گیری مار پیتون در سطل زباله‌ای در آمل +فیلم
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - مار پیتون خوش خط و خال در یکی از سطل‌های زباله منطقه شهری آمل زنده‌گیری و به پارک حیات وحش چمستان تحویل داده شد.

انتشار فیلم مشاهده مار پیتون در سطل زباله منطقه کوچه بنفشه این شهر با بازخورد فراوان روبرو شد.

این مار خوش خط و خال با حضور مأموران سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل زنده‌گیری و تحویل اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان شد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آمل در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس، با تأیید این خبر، اظهار کرد: این گونه از گروه بزرگ‌ترین خانواده مارها هستند که در سطل زباله یکی از مناطق شهری توسط مأموران آتش نشانی زنده‌گیری شده است.

وی اعلام کرد: احتمالا این مار توسط یکی از همشهریان نگهداری می‌شده که با توجه به عدم مهیا بودن شرایط نگهداری و حفاظت از آن، در سطل زباله رهاسازی شده است.
 
 
هرمزگان - یک قصابی متخلف در بندرعباس پلمب شد
پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - مدیرکل تعزیرات هرمزگان از پلمب یک قصابی در بندرعباس بعد از توزیع بیش از یک تُن گوشت فاسد خبر داد.

بر اساس گزارش روابط عمومی تعزیرات حکومتی هرمزگان، مدیرکل تعزیرات هرمزگان گفت: این قصابی به علت عرضه هزار و ۱۱۵ کیلوگرم گوشت فاسد پلمب شد.

وی ادامه داد: این واحد متخلف به پرداخت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات هرمزگان اضافه کرد: گزارش‌های مردمی نقش مهمی در نظارت بر بازار دارد و عامل مهمی در پیشگیری و برخورد با تخلفات صنوف مختلف دارد.
https://jahannews.com/vdcfv1dcyw6dt1a.igiw.html
jahannews.com/vdcfv1dcyw6dt1a.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
حالا تكليف اومشترياني كه از اين گوشت فاسد خردياري كرده اند و احيانا"‌ مصرف هم كرده اند چي ميشه ؟؟!!