جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱
۴
همراه با استان‌ها؛ شماره ۲۰

بسته استانی جهان نیوز// ماجرای مشاهده خرس قطبی در جنگل‌های مازندران/ عمل جداسازی دوقلوی به‌ هم چسبیده در شیراز/ پلمب ۱۱ استخر شنا در خوزستان/ قاتل مجنون قبل از کشتن ۳ کودک دستگیر شد/ دانش آموز لارستان فارس ناسا را شگفت زده کرد +فیلم و تصاویر

جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب: 858993
بیستمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// ماجرای مشاهده خرس قطبی در جنگل‌های مازندران/ عمل جداسازی دوقلوی به‌ هم چسبیده در شیراز/ پلمب ۱۱ استخر شنا در خوزستان/ قاتل مجنون قبل از کشتن ۳ کودک دستگیر شد/ دانش آموز لارستان فارس ناسا را شگفت زده کرد +فیلم و تصاویر
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

آذربایجان شرقی - قتل خانوادگی در یک نزاع زن و شوهری در تبریز
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش فارس، رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی از قتل خانوادگی در یک نزاع زن و شوهری در تبریز خبر داد.

یدالله جهان آرا در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع یک مورد درگیری خانوادگی در یکی از محلات تبریز ماموران کلانتری ۱۲ تبریز فوراً به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: ماموران پس از حضور در محل  مشاهده می‌کنند که یک نفر آقا با همسرش در منزل یکی از بستگان خود به‌علت اختلافات خانوادگی باهم درگیر و با چاقو همدیگر را به قتل رسانده‌اند.

این مقام انتظامی گفت: ماموران پس از بررسی موضوع فورا با هماهنگی مقام قضایی و پزشکی قانونی پرونده را جهت تحقیقات تخصصی و تکمیلی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار دادند.


مامور قلابی در تبریز دستگیر شد
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری یک نفر که خود را به عنوان مامور یکی از ارگان‌های دولتی معرفی و از یک مغازه در تبریز اخاذی کرده بود، خبر داد.

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی با معرفی خود به عنوان مامور یکی از ارگان‌های دولتی اقدام به اخاذی از یک مغازه کرده بود، موضوع به‌صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام تحقیقات فنی و پلیسی و اشراف اطلاعاتی متهم شناسایی و طی یک عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: متهم که از یک مغازه با رسید جعلی دوربین مدار بسته به ارزش ۱۶ میلیون ریال خرید کرده بود در تحقیقات به عمل آمده به جرم ارتکابی اعتراف و سپس پرونده جهت رسیدگی تحویل مرجع قضایی شد.
 
 
واکنش معاون کار آذربایجان‌شرقی به اخراج کارگر نمونه تبریزی
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی نسبت به خبر اخراج کارگر نمونه تبریزی (فارغ التحصیل رشته شیمی از دانشگاه صنعتی شریف) 2 هفته بعد از دریافت جایزه از دست رئیس جمهور واکنش نشان داد.

امیرحسین اسدی، مدیرکل خدمات کسب ‌و کار وزارت صمت  بیست و یکم آبان ۱۴۰۲ در نشست خبری  جایزه ملی فناوری ایران که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، از پیامکی سخن گفته که از تبریز کارگر نخبه‌ای شاغل در یکی از کارخانه‌های تبریز به وی زده و در آن عنوان کرده بود که 2 هفته بعد از گرفتن نشان کارگر نمونه از رئیس جمهور اخراج شده است.

با پیگیری‌های خبرنگار فارس در تبریز درباره کم و کیف این موضوع، معاون اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی در این باره گفت: این شخص در سال ۱۴۰۰ به عنوان کارگر نمونه انتخاب و از رئیس جمهور لوح دریافت کرده است.

مجید فصیحی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر موقعیت کنونی این فرد نیز اظهار کرد: این فرد هم اکنون مدیر واحد تحقیق و توسعه یا همان R&D  یکی از شرکت‌های مهم در شهر تبریز می‌باشد که حدودا یک سال بعد از انتخاب شدن به عنوان کارگر نمونه به این سمت انتخاب شده است.

وی افزود: محل کار و حوزه کار این شخص با رشته تحصیلی ایشان مرتبط بوده و حتی در طول هفته ۲ روز در پارک علم و فناوری مشغول به کار تحقیقاتی بوده و در حال فعالیت است.
 
 
اصفهان - قاتل مجنون قبل از کشتن ۳ کودک دستگیر شد
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - حسین بساطی، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: ساعت حدود یک و ۳۰ دقیقه بامداد روز سه‌شنبه ماموران کلانتری ۲۰ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع قتل مسلحانه در یکی از منازل محله ملک شهر اصفهان مطلع و بلافاصله در محل حادثه حضور می‌یابند.

وی افزود: ماموران پس از حضور در محل قاتل که مسلح بود را مشاهده می‌کنند و قصد دستگیری او را داشتند که متهم هنگامی که خود را در محاصره ماموران می‌بیند با شلیک به سینه اش، خود را مجروح که بلافاصله ماموران وی را دستگیر و به وسیله آمبولانس به بیمارستان منتقل می‌کنند اما با وجود تلاش پزشکان جان خود را از دست می‌دهد.

بساطی در تشریح جزئیات این حادثه گفت: قاتل ۴۴ ساله معتاد به هروئین و شیشه بود که بر اثر توهمات ناشی از مصرف مواد به صورت جنون آمیز ابتدا مقتولان این حادثه شامل داماد برادر، دختر برادر و خواهر داماد برادرش را در حالی که در خواب بودند با آجر مجروح و سپس با استفاده از اسلحه‌ای که در منزل بود دست به این جنایت می‌زند و قصد کشتن ۳ کودک این خانواده را نیز داشت که با اقدام به موقع و محاصره وی توسط پلیس امکان این کار را پیدا نکرده و این ۳ کودک از مرگ حتمی نجات یافتند.


ایلام - انفجار یک شیء نامعلوم در مهران ۲ کشته برجا گذاشت
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش مهر، فرماندار مهران ظهر چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: انفجار یک شیء نامعلوم در داخل منزلی در شهرک اسلامیه شهرستان مهران، ۲ فوتی و یک مجروح به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: این حادثه ساعت ۱۳ روز چهارشنبه رخ داده، فرد مجروح کودکی خردسال بوده که از ناحیه سر و صورت دچار جراحت‌های شدید شده که در اسرع وقت به اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) مهران انتقال یافته است.

فرماندار مهران افزود: همچنین هویت افراد فوت شده در این حادثه معلوم است که اجساد آنها برای بررسی‌های بیشتر به بیمارستان مهران انتقال یافته است.

خراسان رضوی - زن کلاهبردار صندوق وام خانگی با ۳۶۴ شاکی در مشهد دستگیر شد
یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - فرمانده انتظامی مشهد گفت: زن متهم به کلاهبرداری ۴۵ میلیارد ریالی از ۳۶۴ نفر در قالب صندوق وام خانگی در این کلانشهر دستگیر شد.
 
سرهنگ احمد نگهبان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با دریافت پرونده نیابت قضایی از یکی از شهرستان های همجوار مشهد مبنی بر متواری شدن فردی کلاهبردار در شهرک «گلشهر» مشهد موضوع در دستور کار تیمی از ماموران فرماندهی انتظامی این شهر قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در تحقیقات از مالباختگان مشخص شد که این افراد در قالب یک صندوق قرض‌الحسنه وام خانگی که توسط زنی جوان مدیریت می‌شد، به صورت اقساط مبلغ وام را پرداخت کرده بودند که پس از رسیدن نوبت دریافت وام، این زن متواری شده بود.


۱۵ هزار عدد قرص مسکن غیرمجاز در گناباد کشف شد
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی رجبی فرمانده انتظامی گناباد، گفت: بدنبال کسب اطلاع در خصوص فروش قرص ترامادول توسط افراد سودجو در سطح شهرستان گناباد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی بخش کاخک از توابع شهرستان گناباد پس از بررسی دقیق و اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مراجع قضایی در بازرسی از محل نگهداری آن، تعداد ۱۴ هزار و ۶۵۰ عدد قرص ترامادول کشف کردند.

فرمانده انتظامی گناباد ادامه داد:‌ ماموران انتظامی در این زمینه سه متهم را دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کردند.

قرص ترامادول به عنوان یک مسکن قوی برای کاهش دردهای متوسط تا شدید کاربرد دارد، این دارو معمولا برای بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال یا بیشتر استفاده می‌شود.

به دلیل عوارض بالای ترامادول، این دارو فقط با نسخه پزشکان و به صورت قرص و کپسول در داروخانه‌ها ارائه می‌شود. شکل تزریقی ترامادول فقط در بیمارستان ها قابل استفاده است.
 

خوزستان - نجات مادر و نوزادان دو قلو توسط اورژانس دزفول
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رضا معمارزاده رئیس اورژانس ۱۱۵ دزفول در تشریح عملیات امدادی نجات جان مادر باردار و نوزادان دوقلو توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ دزفول، گفت: این مادر در مسیر مراجعه به یکی از پایگاه‌های جاده‌ای اورژانس، نوزاد اول را به دنیا می‌آورد.

وی افزود: پس از مراجعه مادر باردار به پایگاه جاده‌ای اورژانس، همکاران ما ضمن تلاش برای به دنیا آوردن نوزاد دوم متوجه فقدان علائم حیاتی در نوزاد اول می‌شوند.

معمارزاده به اعزام آمبولانس کمکی اشاره کرد و ادامه داد: عملیات احیای قلبی ریوی برای نوزاد اول آغاز و همزمان کار‌های لازم درمانی برای به دنیا آوردن نوزاد دوم توسط عوامل اورژانس انجام شد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ دزفول می‌گوید: با تلاش پرسنل اورژانس، نوزاد اول جانی دوباره یافت و نوزاد دوم نیز به دنیا آمد.

وی ضمن تقدیر از تلاش موثر عوامل اورژانس حاضر در عملیات، اضافه کرد: مادر باردار و نوزادان دوقلو به کمک ۲ آمبولانس به مجتمع زنان و زایمان حضرت زینب (س) دزفول منتقل شدند.

 
پلمب ۱۱ استخر شنا در خوزستان
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - رئیس هیات نجات غریق خوزستان از پلمب و جلوگیری از فعالیت ۱۱ استخر شنا در سطح استان خبر داد.
 
امید جشان زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: اساس فعالیت ایمن یک استخر بکارگیری منجی غریق است اما علی رغم تلاش فراوان در جهت ساماندهی استخرها هنوز تعدادی از استخرها تاییدیه ایمنی و فنی را از نظر این هیات ندارند.

وی ادامه داد: هیات نجات غریق خوزستان در راستای وظایف و مسئولیت های قانونی خود اسامی ۱۱ استخر را که علی رغم فرصت و کمک در جهت رفع مشکلات تا کنون نتوانسته اند تاییدیه فنی لازم را دریافت کنند به اداره کل ورزش و جوانان استان جهت جلوگیری از فعالیت ارسال کرد و طی نامه‌ای از سوی مدیرکل ورزش خوزستان به اداره اماکن نیز مقرر شد، این ۱۱ استخر در سطح استان پلمب شده و از فعالیت آن‌ها جلوگیری شود.

رئیس هیات نجات غریق خوزستان گفت: متاسفانه برخی از استخرها در برابر اعمال موارد قانونی از جمله داشتن تجهیزات ایمنی، قرارداد و بیمه نجات غریق و بکارگیری مدیر استخر مجرب مقاومت می‌کنند.


سمنان - تعطیلی پارتی شبانه با دستگیری ۳۰۰ مرد و زن
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش فارس، جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان به خبرنگاران گفت: مأموران اطلاعات و امنیت عمومی شاهرود با اشراف اطلاعاتی و طی گشت زنی نامحسوس، متوجه برگزاری پارتی شبانه مختلط و بی‌بندوبار در یک تالار واقع در حومه این شهرستان شدند.

وی ادامه داد: مأموران با هماهنگی‌های لازم و رعایت موازین شرعی و قانونی، نسبت به دستگیری ۳۰۰ نفر مرد و زن هنجارشکن در این پارتی شبانه اقدام کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان تصریح کرد: تالار موردنظر به دلیل تخلف صنفی پلمب شد.

سیستان و بلوچستان - عامل تیراندازی به مقر نظامی در سراوان دستگیر شد
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - فرمانده انتظامی سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان از اقدام به موقع ماموران انتظامی در دستگیری عامل تیراندازی به مقر نظامی و کشف یک قبضه سلاح کلت کمری در این شهرستان خبر داد.
 
سرهنگ محمد خبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پی اعلام یک فقره تیراندازی به مقر نظامی در سراوان و متواری شدن عامل یا عاملان آن از صحنه، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا با انجام تحقیقات میدانی، هویت عامل این تیراندازی شناسایی و در یک عملیات برنامه ریزی شده و ضربتی در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی اولیه از وی یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه مهمات مربوطه کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی سراوان گفت: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم و امنیت، ارتقاء احساس امنیت شهروندان با هر نوع بی نظمی و سلب آسایش عمومی برابر قانون با مجرمان و اراذل و اوباش مقابله می‌کند.


فارس - قاتل مسلح متواری توسط پلیس فارس به هلاکت رسید
یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - فرمانده انتظامی استان فارس از شناسایی قاتل و گروگانگیر مسلح متواری در شهرستان کوهچنار خبرداد و گفت: این فرد مسلح در تیراندازی متقابل با مأموران انتظامی به هلاکت رسید.

بر اساس گزارش فارس، سردار رهام بخش حبیبی در خصوص این خبر بیان کرد: در پی تیراندازی منجر به کشته شدن دو تن از شهروندان و همچنین گروگان گرفتن یک شهروند دیگر توسط متهم در چهارم آبان ماه سال جاری در بلوار شهید چمران شیراز، موضوع شناسایی و دستگیری قاتل و گروگانگیر مسلح متواری به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، ساعتی بعد از این حادثه، متهم گروگان را به صورت صحیح و سالم آزاد کرد، ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده و شبانه روزی، در نهایت با تلاش های کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس و مأموران انتظامی شهرستان کوه چنار، مخفیگاه این قاتل در یکی از روستاهای این شهرستان شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه مأموران انتظامی با هماهنگی مرجع قضائی برای دستگیری این قاتل مسلح اقدام کردند، گفت: فرد قاتل در مواجهه با مأموران انتظامی بدون توجه به هشدارهای آنان مبنی بر تسلیم شدن، اقدام به تیراندازی به سمت پلیس کرد که در نهایت طی یک تیراندازی متقابل، این قاتل مسلح به هلاکت رسید.

سردار حبیبی گفت: در این راستا یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه خشاب و 8 تیر جنگی که از آن ها در به قتل رساندن دو تن از شهروندان و همچنین تیراندازی به سمت مأموران انتظامی استفاده کرده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس هشدار داد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و مخلان نظم وامنیت عمومی بدانند که با برخورد قاطع و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.


عمل جداسازی دوقلوی به‌ هم چسبیده در شیراز
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش مهر، تیم پزشکی بیمارستان نمازی شیراز عصر دوشنبه، بعد از ۱۰ ساعت عمل جراحی نفس‌گیر، عمل جداسازی دوقلوی اهوازی در مرحله اول را با جداسازی کبد به پایان رساندند.

شرایط فیزیولوژیک اعضای به هم چسبیده شامل کبد، قسمت تحتانی روده و روده کوچک، اثنی‌عشر و پانکراس شرایط فیزیولوژیکی پیچیده‌ای را رقم زده بود که با تصمیم تیم پزشکی مبنی بر نیاز یکی از نوزادان به عمل جراحی مجدد، جداسازی کامل این دوقلو به زمان بعد موکول شد تا به سبب بالا رفتن سن آنها ریسک عمل نیز کاهش یابد و شانس زنده ماندن بالا برود.

این جراحی نادر سومین بار است که در شیراز انجام می‌شود و هر دو مورد عمل جراحی که در سال‌های ۹۱ و ۹۳ در شیراز انجام شده بود موفقیت‌آمیز بودند که در آن موارد دوقلوها از ناحیه کبد به یکدیگر متصل بودند اما نوزادان اهوازی علاوه بر کبد از چند ناحیه دیگر نیز به هم چسبیده‌اند که کار را دشوار می‌کند.

 
 
دانش آموز لارستان فارس ناسا را شگفت زده کرد
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - دانش آموز لارستان فارس با به تصویرکشیدن پدیده ابر حباب سبب شگفتی در ناسا شد.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران، رضا کاکایی دانش آموز پایه دوازدهم دبیرستان شهید بهشتی (تیزهوشان) لار و از فعالان رصدخانه بزرگ لارستان با پردازش علمی و خلاقانه عکس‌های خام کهکشان فانتوم که توسط تلسکوپ‌های هابل و جیمز وب گرفته شده بود، در این دوره از مسابقات در زمره برگزیدگان قرار گرفت.

جوزف دی پاسکوال توسعه دهنده ارشد تصویربرداری داده در دفتر اطلاع رسانی عمومی در موسسه علمی تلسکوپ فضایی ناسا در این مورد از ترکیب خلاقانه طول موج‌های مختلف نور جهت نشان دادن هر چه کامل‌تر ویژگی‌های تشکیل ستاره‌ها تقدیر کرده و از اینکه رضا کاکایی با تسلط بر تحقیقات انجام شده پیرامون شکل گیری ستاره‌ها در کهکشان، این چنین توانسته پدیده ابر حباب (Superbubble) را به تصویر بکشد ابراز شگفتی کرد.

خالق ۷ فونت فارسی درگذشت
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایسنا، «صابر راستی کردار» خالق ۷ فونت فارسی از جمله وزیری روز سه‌شنبه، ۲۳ آبان‌ماه درگذشت.
 
این برنامه‌نویس، طراح فونت و مخترع از اهالی شهرستان فسا استان فارس بود که در سن ۳۶ سالگی بر اثر ابتلا به بیماری سرطان ریه و تومور لگن درگذشت.

فونت‌های گندم، شبنم، متن، صمیم، ساحل، تنها و پرستو از جمله آثار این مخترع و برنامه‌نویس بود که فونت فارسی وزیری از همه این‌ها مشهورتر بوده است که در بسیاری از نرم‌افزارها و پلت‌فرم‌ها استفاده می‌شود و به فونت‌های زیر مجموعه گوگل نیز اضافه شده است.

کرمان - اهدای عضو مرد ۴۹ ساله رفسنجانی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش فارس، حسین سیاهکوهی پدر ۴۹ ساله رفسنجانی با اهدای سه عضو حیات‌بخش خود به سه بیمار نیازمند عضو جانی دوباره بخشید.

مسئول هماهنگ‌کننده اهدا عضو دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با اعلام این خبر توضیح داد: پدر ۴۹ ساله رفسنجانی به نام حسین سیاهکوهی شامگاه ۲۱ آبان ماه در اثر سانحه تصادف توسط اورژانس ۱۱۵ به اورژانس بیمارستان انتقال داده شد.

وی ادامه داد: علیرغم تلاش‌های کادر درمان به علت وخامت حال او در تاریخ ۲۴ آبان توسط پزشکان متخصص و پزشک قانونی مرگ مغزی وی تایید شد و در تاریخ ۲۵ آبان با رضایت خانواده ایثارگرش دو کلیه و کبدش در اتاق عمل بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) برداشته و برای اهدا به  بیماران نیازمند عضو به شیراز فرستاده شد.


کرمانشاه - اهدا گواهینامه بین‌المللی شاهنامه خوانی به ٨٠ کودک کرمانشاهی
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش فارس، مهدی عبدالمالکی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در جشن پایان دوره اول شاهنامه‌خوانی و اهدای اولین مدرک بین‌المللی که با حضور بزرگان فرهنگ و ادب در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: طی ۶ ماه گذشته فعالیتی به نام دپارتمان ادب و سخنوری در معاونت آموزشی شروع شد که امروز با برگزاری جشنی برای فارغ‌التحصیلان شاهنامه‌خوانی، خروجی آن را شاهد هستیم.
 
وی فعالیت حوزه آموزشی جهاد دانشگاهی را در قالب ۶ حوزه شاهنامه‌خوانی، شاهنامه‌پژوهی، آموزش فن بیان و سخنوری، داستان‌نویسی، آموزش شعر و خوانش خلاقانه شعر و داستان کودک ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان بیان کرد و گفت: همه دوره‌ها در جهاد دانشگاهی در حال برگزاری است.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با اشاره به آموزش ۲۰۰ نفر در زمینه شاهنامه‌خوانی، افزود: در مراسم امروز ۸۰ نفر از این تعداد فارغ‌التحصیل و به آن‌ها گواهینامه بین‌المللی اهدا شد.

مازندران - ماجرای مشاهده خرس قطبی در جنگل‌های مازندران
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - انتشار فیلم کوتاهی با عنوان «پرسه ۲ خرس قطبی و سفید رنگ در منطقه آب پری در جنگل های غرب مازندران» سوژه داغ و جدید این روزهای فضای مجازی استان و کشور است که در شبکه‌های اجتماعی با شگفتی و اظهارنظرهای کاربران دست به دست می‌شود، اما واقعیت ماجرا چیست؟

بر اساس گزارش ایرنا، رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران در این‌باره گفت که در ایران ۲ نوع خرس قهوه‌ای و سیاه زیست می‌کنند که از این ۲ نوع، خرس قهوه‌ای از غرب تا شرق جنگل‌های استان در مناطق جنگلی و ارتفاعات حضور دارند.

به جز خرس قهوه‌ای گونه دیگری از خرس در مازندران وجود ندارد. خرس های سفیدی که برخی از مردم در جنگل های مازندران دیدند به احتمال سفیدی موی آن براثر کهنسالی شان است.

با توجه به اینکه تاکنون خرس مبتلا به بیماری پوستی در جنگل‌های مازندران دیده نشده است، شاید خرس‌های سفید دیده شده در جنگل‌ها موارد نادر مبتلا به این وضعیت باشند.

به گفته وی تنها خرس سفید، خرس‌های قطبی هستند که محل سکونت و زندگی آنها مناطق سردسیر قطب است.
https://jahannews.com/vdcjhoeotuqeihz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjhoeotuqeihz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این بسته رو واقعا دوست دارم
در بین اخبار سیاسی و تهرانزده قشنگه واقعا
Netherlands
یه فکری به حال استان مازندران و وضع اسفبار اخلاقیش کنید
Iran, Islamic Republic of
دوسال دیگه سراغ آن دانش آموز ، نه دانشمند لارستانی را بگیرید حتما به یکی از کشور هایی که برای نخبه ها ارزش قائل هستند مهاجرت کرده ! متأسفم .
Ireland
چرا خبر درخواست علینژاد از حمله به تاسیسات هسته ای ایران و منتشر نمیکنید ؟