جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۱
همراه با استان‌ها؛ شماره ۲۲

بسته استانی جهان نیوز// پلنگ میدان ورزش شاهرود گربه بود!/ سنگین‌ترین نوزاد ایرانی در مشهد به دنیا آمد/ ۲ افسر پلیس قربانی جاده مرگ شدند/ تصادف پراید با گراز در ملایر/ حادثه برای اتوبوس هواداران تراکتور +فیلم و تصاویر

جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب: 860756
بیست و دومین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// پلنگ میدان ورزش شاهرود گربه بود!/ سنگین‌ترین نوزاد ایرانی در مشهد به دنیا آمد/ ۲ افسر پلیس قربانی جاده مرگ شدند/ تصادف پراید با گراز در ملایر/ حادثه برای اتوبوس هواداران تراکتور  +فیلم و تصاویر
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

آذربایجان شرقی - حادثه برای اتوبوس هواداران تراکتور
شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش فارس، اتوبوس حامل هواداران تراکتور در خروجی اتوبان کسایی ترمز برید و دچار حادثه شد.

روابط عمومی اتوبوسرانی تبریز در واکنش به این حادثه اعلام کرد: اتوبوس ۲۳۵۴ مسیر ۱۵۴ متعلق به بخش خصوصی تحت نظارت که جهت سرویس دهی به تماشاگران بازی تراکتور_فولاد به ورزشگاه یادگار امام (ره) اعزام شده بود پس از اتمام مسابقه، حوالی ساعت ۱۸ و هنگام بازگشت از ورزشگاه بدلیل بروز نقص فنی در چرخ عقب و مشکل در ترمزگیری با هوشیاری و عکس العمل مناسب و بموقع راننده، اتوبوس به سمت کم خطر معبر هدایت و با برخورد به جدول متوقف شد.

بر اساس این گزارش، خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیب نرسید و تنها خسارت جزئی به اتوبوس وارد شد.

نوزاد عجول بستان آبادی در داخل آمبولانس به دنیا آمد
چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: نوزاد عجول بستان آبادی به کمک کارشناسان فوریت‌های پزشکی پایگاه شیبلی در داخل آمبولانس چشم به جهان گشود.

بر اساس گزارش مهر، وحید شادی‌نیا سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صبح امروز تماس تلفنی مبنی بر درخواست کمک برای مادر باردار ۱۹ ساله در روستای "نوجه ده کوه" دریافت شد و بلافاصله توصیه‌های لازم توسط کارشناسان و پزشک مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ به همراهان بیمار ارائه و همزمان نزدیک‌ترین پایگاه اورژانس یعنی پایگاه اورژانس شیبلی به محل فوریت اعزام شد.
 
وی گفت: کارشناسان اورژانس شیبلی در کمترین زمان ممکن خود را به محل رساندند و پس از حضور بر بالین مادر باردار و انجام معاینات و اقدامات اولیه توسط کارشناسان اورژانس، به دلیل نزدیکی زایمان تصمیم به انتقال به بیمارستان گرفته شد.

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی افزود: در مسیر انتقال، فرایند زایمان آغاز شد که بلافاصله آمبولانس در مکانی امن پارک و مدیریت فرایند زایمان انجام شد و بند ناف که دور گردن نوزاد پیچیده شده بود، آزاد شد.

شادی‌نیا ادامه داد: نوزاد متولد شده پس از دریافت خدمات اولیه درمانی و حمایتی از سوی کارشناسان فوریت‌های پزشکی، برای تکمیل روند مراقبت‌های درمانی به بیمارستان استاد شهریار بستان‌آباد منتقل و مادر و نوزاد با حال عمومی مطلوب تحویل زایشگاه شدند.


تهران - بازداشت عامل انتشار تصاویر خصوصی در پردیس
پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - فرمانده نیروی انتظامی شهرستان پردیس از شناسایی و بازداشت عامل انتشار تصاویر خصوصی افراد در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

بر اساس گزارش ایسنا، سرهنگ مراد صارمی در جمع خبرنگاران بیان کرد: درپی رصد و پایش فضای مجازی، شناسایی گرداننده صفحات شبکه‌های اجتماعی و سایت‌هایی که اقدام به انتشار تصاویر غیراخلاقی و خصوصی می‌کرد، در دستور کار پلیس قرار گرفت.
 
 وی با اشاره به شناسایی و احضار عامل انتشار تصاویر نامتعارف در فضای مجازی با انجام عملیاتی توسط پلیس فتای شهرستان پردیس، گفت: محل مورد نظر که آرایشگاه زنانه بود، پلمب شد. متهمه دستگیر و همراه پرونده، برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.


خراسان رضوی -  تولد نوزاد پسر در آسمان نیشابور
پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - فرمانده پایگاه هوانیروز مشهد از تولد نوزاد نیشابوری در بالگرد هوانیروز ارتش خبر داد.
 
بر اساس گزارش ایسنا، سرهنگ خلبان محمدرضا زارعی فرمانده پایگاه هوانیروز مشهد گفت: عملیات امدادرسانی به موقع خلبانان غیور هوانیروز مشهد منجر به تولد موفقیت‌آمیز نوزاد نیشابوری شد.

وی توضیح داد: ظهر روز چهارشنبه در پی اعلام نیاز مادر باردار 40 ساله در منطقه صعب العبور روستای برزنون از توابع شهرستان نیشابور  به خدمات اورژانسی، بلافاصله بالگرد اورژانس هوایی برای انتقال مادر باردار به بیمارستان «حکیم» نیشابور به منطقه برزنون اعزام شد. دقایقی پس از پرواز و انتقال مادر باردار به بیمارستان، نوزاد پسر در آسمان به دنیا آمد.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات امدادرسانی با تلاش خلبانان غیور هوانیروز و کارشناسان عملیاتی اورژانس هوایی و مامای فداکار با موفقیت انجام شد.


سنگین‌ترین نوزاد ایرانی به دنیا آمد
شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - متخصص زنان و زایمان بیمارستان رضوی گفت: نوزادی با وزن حدود ۷ کیلوگرم از مادری ۳۷ ساله در پرتوی عنایت حضرت رضا(ع) در بیمارستان فوق تخصصی رضوی در مشهد متولد شد.

نگار رمضان‌پور متخصص زنان و زایمان بیمارستان رضوی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: مادری در بارداری پنجم خود، با سابقه دیابت بارداری کنترل نشده و وزن حدود ۱۰۰ کیلوگرم که زمان زایمانش فرا رسیده بود، در ساعت ۲ بامداد در اوایل آذرماه به بخش زایمان بیمارستان رضوی منتقل شد.

وی ادامه داد: با توجه به وزن بالا و بزرگی شکم مادر، او تحت عمل سزارین قرار گرفت و عمل با وجود سختی‌هایی که داشت با موفقیت انجام و شرایط جسمی مادر نیز بلافاصله کنترل شد. پس از تولد، وزن نوزاد ۶ کیلو و ۹۰۰ گرم نشان داده شد.

زنجان - ۲ افسر پلیس قربانی جاده مرگ ابهر به قیدار شدند
پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - در تصادف شاخ به شاخ پژو و نیسان در جاده ابهر - قیدار، دو افسر پلیس جان خود را از دست دادند.

بر اساس گزارش ایسنا، پیش از ظهر روز پنجشنبه، نهم آذر ماه درپی برخورد دو خودروی نیسان و پژو، دو نفر از افسران پلیس راه شهرستان ابهر جان خود را از دست دادند. در این حادثه، راننده نیسان نیز به دلیل جراحت‌هایش به بیمارستان منتقل شد.
 
در روزهای اخیر، شاهد تصادف‌های متعددی در این جاده بوده‌ایم؛ هفته پیش، یکی از فرهنگیان جوان این استان و پنجشنبه این هفته هم دو افسر پلیس ابهری به نام‌های «سهراب جعفری» و «وحید کردبچه» در این جاده جان خود را از دست دادند.

سمنان - پلنگ میدان ورزش شاهرود گربه بود!
سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - اخباری مبنی بر حضور پلنگ در شهر شاهرود منتشر شده بود که پس از بررسی دقیق مشخص شد که این اخبار کذب بوده است.

بر اساس گزارش فارس، در چند روز گذشته اخباری مبنی بر حضور پلنگ در شهر شاهرود شنیده شد. گفته شده بود که چند قلاده پلنگ از منطقه تپال در شمال غربی شهر شاهرود به سمت مناطق مسکونی سرازیر شده‌اند و در روزهای اخیر این پلنگ‌ها در مسیر تندرستی و حتی میدان ورزش واقع در بلوار شاهرود دیده شده‌اند.

اما پس از آن تصاویری پخش شد مبنی بر این که این پلنگ سیاه شاهرود در واقع گربه سیاه بوده است!
 
گلستان - خروج قطار باری از ریل در بندر ترکمن
شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - نورمحمد جعفری فرماندار شهرستان بندر ترکمن در گفت‌وگو با فارس اظهارکرد: صبح روز شنبه چهارم آذرماه قطار باری در مسیر بندرگز به بندرترکمن در‌ محدوده "باغو" از ریل خارج شد.

وی تصریح کرد: خارج شدن این قطار از ریل هیچ خسارت جانی و مالی نداشت و با تلاش و همت عوامل مربوطه و هلال احمر این قطار به ریل منتقل شد.

فرماندار شهرستان بندر ترکمن گفت: خارج شدن این قطار از ریل باعث شد تا قطار گرگان به تهران با دو ساعت تاخیر حرکت کند.
گیلان - تصادف محور فومن-رشت ۴ کشته و  ۳ مصدوم برجای گذاشت
دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - در پی برخورد 3 خودرو سواری در محور فومن-رشت، چهار تن از سرنشینان این خودروها کشته و سه تن نیز مصدوم شدند.

بر اساس گزارش فارس، در پی تصادفی در محور فومن-رشت چهار تن کشته و سه تن دیگر نیز مصدوم شدند.

سانحه مرگبار رانندگی در محور فومن-رشت در پی برخورد سه خودروی پراید، زانتیا و تالیسما رخ داد.

در اثر این سانحه، اورژانس پیش بیمارستانی گیلان به سه مصدوم این حادثه امدادرسانی و آن‌ها را به مراکز درمانی منتقل کرد. 

لرستان - واژگونی مینی بوس حامل دانش آموزان در دلفان ۱۶ مصدوم برجا گذاشت
پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایرنا، اصغر قهرمانی فرماندار دلفان گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه مینی بوس حامل دانش‌آموزان منطقه چواری ۱۶ دانش آموز مصدوم شدند.

وی افزود: این مینی بوس حامل دانش آموزان دختر مقطع متوسطه در منطقه چواری بوده که در مسیر برگشت از شهر نورآباد در هشت کیلومتری جاده نورآباد به چواری نزدیک روستای ده فیروزوند واژگون می‌شود.

فرماندار دلفان گفت: این حادثه خوشبختانه فوتی نداشت، اما ۱۶ نفر مصدوم شده‌اند که توسط نیروهای اوژانس و جمعیت هلال احمر دلفان به بیمارستان ابن سینا دلفان اعزام شدند.
 
همدان - تصادف پراید با گراز در ملایر
يکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با یک گراز در ملایر دو سرنشین خودرو مجروح و یک کودک فوت کرد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، بر اثر سانحه جاده‌ای در پیچ الفاوت ملایر و برخورد یک دستگاه پراید با یک گراز دو سرنشین خودرو مجروح و یک کودک پنج ساله جان خود را از دست داد.

مقصر این سانحه راننده پراید بوده که عدم‌ توجه به مسیر پیش رو منجر به بروز این اتفاق و واژگونی خودرو شد.
https://jahannews.com/vdcjiyeomuqemaz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjiyeomuqemaz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
United Kingdom
وقتی که گربه را پلنگ میبینی