دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱
همراه با استان‌ها؛ شماره ۲۷

بسته استانی جهان نیوز// تمامی اعضاء خانواده اصفهانی سایه عزرائیل را دیدند/ اعدام سارقان مسلح گوش‌بُر/ پلنگ ایرانی در قزوین هم رویت شد/ توقیف خودروی بدون پلاک با راننده ۱۲ ساله/ تریاک پستی به مقصد نرسید +فیلم

جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۸
کد مطلب: 865018
بیست و هفتمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// تمامی اعضاء خانواده اصفهانی سایه عزرائیل را دیدند/ اعدام سارقان مسلح گوش‌بُر/ پلنگ ایرانی در قزوین هم رویت شد/ توقیف خودروی بدون پلاک با راننده ۱۲ ساله/ تریاک پستی به مقصد نرسید +فیلم
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

آذربایجان غربی - مصرف مشروبات الکلی تقلبی جان سه نفر را در ماکو گرفت
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - دادستان ماکو گفت: مصرف مشروبات الکلی تقلبی جان سه نفر را در ماکو گرفت.

بر اساس گزارش مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، صابر جعفری دادستان ماکو روز چهارشنبه در این خصوص اظهار کرد: در پی این اتفاق ناگوار با صدور دستور قاطع و فوری، چهار نفر دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین به محض وصول گزارش و به دلیل حساسیت بالای این ضایعه، دادستان ماکو در بیمارستان حضور یافت و دستورات لازم برای تحقیقات در رابطه با مسمومیت الکلی، فروش مشروبات الکلی و دستگیری سایر عاملان صادر شد.


اصفهان - تمامی اعضاء خانواده اصفهانی سایه عزرائیل را دیدند
سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - چهار عضور یک خانواده اصفهانی که پس از تماس با اورژانس ۱۱۵ بر اثر مسمومیت با گاز منواُکسید کربن(CO) بیهوش شده‌ بودند، بر اثر پیگیری و جُستار هوشیارانه ماموران اورژانس برای یافتن محل ناشناس آنها، از مرگ حتمی نجات یافتند.

بر اساس گزارش ایرنا به نقل از روابط‌ عمومی اورژانس اصفهان، رئیس اورژانس پیش‌ بیمارستانی استان اصفهان روز سه‌شنبه گفت: پس از برقراری تماس پدر یک خانواده با شماره امدادی ۱۱۵ و ارائه شرح حال مبنی بر وقوع حالت تشنج در فرزند و ناخوشی همسرش، بلافاصله نزدیکترین واحد امدادی به آدرس تماس‌گیرنده اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه آدرس اعلام شده به اورژانس کُلی بود و مکان دقیق فرد تماس‌گیرنده در اختیار نبود، افزود: پس از رسیدن واحد امداد به محدوده آدرس، برای یافتن موقعیت دقیق بیمار بیش از ۳۰ مرتبه از سوی اورژانس با فرد امدادخواه تماس گرفته شد ولی هیچکس پاسخگو نبود.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: نبود فرد راهنما برای هدایت آمبولانس به محل، کامل نبودن آدرس و پاسخگو نبودن به تماسِ‌های اورژانس از مواردی است که با احتمال انتقال بیمار بصورت شخصی به مرکز درمانی، تصمیم بر لغو ماموریت اورژانس را بدنبال دارد.

وی افزود: با این حال، یکی از کارشناسان واحد اعزام و راهبری مرکز فرماندهی عملیات اورژانس پیش‌ بیمارستانی اصفهان، با پیگیری‌ بسیار خود توانست فامیل فرد تماس‌گیرنده را بیابد و در اختیار نیروهای عملیاتی قرار دهد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: پس از آن، نیروهای عملیاتی اورژانس با پُرس و جوی نام خانوادگی بیمار از اهالی محل، سرانجام توسط یکی از همسایگان به دربِ منزل فردِ امدادخواه هدایت و بر بالین یک خانواده چهار نفره که همگی بر اثر مسمومیت با گاز منواُکسید کربن بیهوش شده بودند، حاضر شدند.

وی با ذکر اینکه کارشناسان عملیاتی اورژانس ضمن انجام اقدامات فوری و درخواست نیروی‌کمکی، هر چهار مصدوم را به مرکز درمانی منتقل‌ کردند، گفت: تمام اعضای این خانواده که دچار کاهش سطح هوشیاری شده بودند با پیگیری فراوان اورژانس پیش‌بیمارستانی، جان سالم بدر بردند.
 

البرز - ۵ سارق مسلح گوش‌بُر اعدام شدند
دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - اعضای یک شبکه مخوف که با پرسه در شهر‌های مختلف کشور دست به جرائم مسلحانه می‌زدند و گوش قربانیان خود را با قمه می‌بریدند، در کرج به دار مجازات آویخته شدند.

بر اساس گزارش روزنامه جوان، رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: چندی قبل به مأموران پلیس شهرستان نظرآباد خبر رسید سارقان مسلح به یک دامداری در این شهر دستبرد زده‌اند. با حضور پلیس در محل مشخص شد سارقان پنج مرد مسلح بودند که شبانه به محل دستبرد زده و بعد از سرقت احشام گریخته‌اند. در حالی که بررسی‌ها جریان داشت، مشخص شد سرقت‌های مسلحانه دیگری در شهر‌های دیگر رقم خورده‌است. از آنجا که مشخصات اعضای باند با سرقت‌های مشابه مطابقت داشت، معلوم شد همه سرقت‌ها از همه اعضای همین باند در حال رقم خوردن است. تحقیقات همچنین حکایت از این داشت که اعضای باند در برخی سرقت‌های خود با راهزنی در جاده‌ها تریلی‌های حامل بار از جمله تیرآهن و میلگرد را متوقف و بعد از شکنجه کردن راننده محموله بار را سرقت کرده‌اند.

با کامل شدن تحقیقات و از آنجا که اعضای باند مرتکب سرقت‌های خشن در استان‌های البرز، قم، همدان، مرکزی، لرستان و خوزستان شده‌بودند پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام سرقت‌های باندی و مسلحانه که منجر به ناامن کردن راه‌ها و ایجاد وحشت میان مردم شده‌بودند، در دادگاه انقلاب کرج بررسی شد. دادگاه بعد ا‌ز شنیدن اظهارات شاکیان و دفاعیات اعضای باند آن‌ها را مجرم شناخت و رأی به اعدام هر پنج عضو باند داد. با اعتراض اعضای باند به رأی دادگاه پرونده در دیوان عالی کشور بررسی شد و رأی صادر شده مورد تأیید قرار گرفت. با تأیید رأی و انجام تشریفات قانونی اجرای حکم، سرانجام هر پنج عضو باند به دار مجازات آویخته شدند.


بوشهر - پایان جولان موتورسیکلت‌های سنگین در بوشهر
يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - فرمانده انتظامی استان بوشهر از توقیف سه دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲۴ میلیارد ریال در عملیات مأموران انتظامی یگان امداد شهرستان بوشهر خبر داد.

سردار حیدر سوسنی فرمانده انتظامی استان بوشهر روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران گشت انتظامی یگان امداد شهرستان بوشهر حین کنترل محور ورودی شهر بوشهر به سه دستگاه موتورسیکلت سنگین مشکوک شده و جهت بررسی دقیق تر با شگردهای خاص پلیسی در یک عملیات منسجم توقیف و به مقر انتظامی دلالت دادند.

وی افزود: با بررسی های انجام شده مشخص شد موتورسیکلت‌های توقیفی، قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: کارشناسان ارزش این موتورسیکلت‌های قاچاق را ۲۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سوسنی ادامه داد: در این رابطه پرونده‌ای تشکیل و به همراه افراد متخلف برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

وی بر نقش مخرب قاچاق کالا و ارز در اقتصاد و تولیدات داخلی کشور تأکید و بیان کرد: پلیس با قاطعیت با هرگونه فعالیت مجرمانه در زمینه قاچاق برخورد خواهد کرد و از شهروندان نیز انتظار داریم هرگونه اخبار و اطلاعات در این خصوص را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 

خوزستان - قتل عام اعضای خانواده یک رستوران‌دار در روز مادر
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش برنا، فرمانده نیروی انتظامی آبادان دستور ویژه دستگیری قاتل چند عضو یک خانواده در این شهرستان را صادر کرد.

کیومرث کشوری فرمانده نیروی انتظامی آبادان روز پنج شنبه 14 دی ماه ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: به‌دنبال وقوع قتل چهار نفر از اعضای یک خانواده طی شامگاه ۱۳ دی ماه در آبادان، با صدور دستور ویژه، بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی در صحنه قتل حاضر و تحقیق‌ها را آغاز کردند.

رئیس پلیس آبادان افزود: در این خصوص پرونده در پلیس آگاهی تشکیل و رسیدگی لازم تا حصول نتیجه در دستور کار قرار دارد و نتیجه اقدام ها در ادامه اطلاع رسانی می‌شود.

پیگیری‌های میدانی خبرنگار برنا حاکی از این است که صاحب رستوران از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته و تحت مراقبت ویژه پزشکی است، در این جنایت تلخ پسر، پدر، مادر زن و خواهر زن‌اش را از دست داده و برادر زن و دو بچه خواهر زن‌اش در اتاق‌های خانه پنهان شدند و زنده ماندند.

وضعیت همسر صاحب رستوران نیز که از ناحیه صورت مورد اصابت گلوله قرار گرفته، وخیم گزارش شده است.


سمنان - توقیف خودروی بدون پلاک با راننده ۱۲ ساله
يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - رئیس پلیس راه استان سمنان از توقیف یک خودرو با رانندگی نوجوانی ۱۲ ساله در محورهای این استان خبر داد.

بر اساس گزارش ایسنا، سرهنگ موسی بزرگی رئیس پلیس راه استان سمنان اظهار کرد: هنگام گشت‌زنی مأموران پلیس راه در محور شاهرود - آزادشهر یک دستگاه خودروی پراید بدون پلاک با رانندگی شخصی ۱۲ ساله شناسایی، متوقف و روانه پارکینگ شد.

وی ادامه داد: قانونگذار رانندگی بدون گواهینامه را جرم تلقی و مجازات حبس نیز برای متخلف تعیین کرده است.

او بیان کرد: در صورت وقوع تصادف و حادثه برای خودرویی که راننده آن گواهینامه ندارد، شرکت‌های بیمه هیچ تعهد و پرداختی نخواهند داشت.

براساس ماده ۲ قوانین راهنمایی‌ و رانندگی، تردد هر وسیله نقلیه بدون پلاک در معابر غیرقانونی است و تخلف محسوب می‌شود.


سیستان و بلوچستان - تریاک پستی به مقصد نرسید
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایسنا، فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از کشف بیش از دو کیلوگرم تریاک از یک مرسوله پستی در فرودگاه زاهدان خبر داد.

سردار محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور درباره جزئیات این خبر گفت: مقابله با قاچاقچیان موادمخدر از اولویت‌های ماموریتی پلیس فرودگاه‌های کشور است.

در همین راستا نیز پلیس فرودگاه با استقرار در تمامی مبادی ورودی و خروجی مرزهای هوایی کشور و با استفاده از امکانات و تجهیزات برای برخورد با سوداگران این بلای خانمان‌سوز از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

وی با اشاره به کشف تریاک از یک مرسوله پستی در فرودگاه زاهدان گفت:‌ ماموران پلیس مستقر در پایانه خدمات بار فرودگاه زاهدان، حین کنترل و بازرسی مرسولات پستی، به یک مرسوله ارسالی با احتمال حمل مواد مخدر مظنون شده و اقدام به بازرسی تخصصی از آن کردند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه ماموران با حضور نماینده شرکت پستی، اقدام به بازگشایی مرسوله مذکور کردند، گفت: ماموران پس از بررسی و بازرسی دقیق، مقدار دو کیلو و ۱۰۳ گرم تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای در بین البسه، جاسازی شده بود کشف و ضبط کردند.

عقیلی از شناسایی ارسال کننده مرسوله پستی خبر داد و گفت: اقدامات قانونی لازم در خصوص این فرد انجام شد.


قزوین - پلنگ ایرانی در الموت قزوین رویت شد
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: یک قلاده پلنگ ایرانی در سرشماری زمستانه حیات وحش این استان و در منطقه رودبار الموت شرقی رویت شده است.

سعیده خضیر مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این خبر اظهار کرد: این پلنگ در سرشماری منطقه شکار ممنوع رودبار الموت شرقی و در ارتفاعات روستای بالاروچ توسط سیاوش رضازاده و مهران زارعی از محیط بانان این استان مشاهده شد.

وی اضافه کرد: سرشماری زمستانه حیات وحش مناطق مختلف استان قزوین آغاز شده و کارکنان و محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست به ترتیب از تمامی گونه‌های حیات وحش موجود در استان بازدید کرده و آن‌ها را سرشماری می‌کنند.

خضیر تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست کشور، پلنگ در گروه گونه‌های در معرض خطر انقراض قرار دارد که حفاظت از آن بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

گفتنی است، بخش رودبار الموت شرقی با بیش از ۱۳ هزار نفر جمعیت از بخش‌های شهرستان قزوین بوده که فاصله آن تا مرکز شهر قزوین حدود ۶۵ کیلومتر است.


کهگیلویه و بویراحمد - خرافات و دعانویسان بلای جان گرازها
يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: شکارچیان یک قلاده گراز از سوی محیط بانان محیط زیست استان دستگیر شدند.

بر اساس گزارش ایرنا، شکار و خوردن گوشت گراز یا خوک به دلیل همه چیز خوار بودن این حیوان ضررهای زیادی مانند انگل برای بدن انسان دارد که به همین دلیل در دین اسلام مصرف گوشت آن حرام اعلام شده مصرف گوشت این جانور در دین یهود هم حرام است اما خرافات و دعانویسی بلای جان گرازها شده و عده‌ای سودجو با تبلیغات دروغین از فرقه‌های مختلف اقدام به کشتار گرازها و دعانویسی بر پوست، سُم و خون آنان می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ۶ نفر متخلف شکار در ضلع شمالی پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا شناسایی و دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: از متخلفان ۶ قبضه سلاح، لاشه یک قلاده گراز و پنج قطعه کبک کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: متخلفان با تشکیل پرونده و به همراه آلات مکشوفه برای اعمال قانون به دستگاه قضا در بخش پادنا معرفی شدند.


یزد - نظر پژوهشگران خارجی درباره بادگیرهای یزد
سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - نحوهٔ کار بادگیرهای یزد به گونه‌ای است که پژوهشگران جهان را شگفت‌زده کرده است. در این ویدئو تیمی از این پژوهشگران نحوهٔ کار این خنک‌کننده‌های طبیعی را بررسی کرده‌اند.
 
https://jahannews.com/vdcfytdccw6dvxa.igiw.html
jahannews.com/vdcfytdccw6dvxa.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شهین
Iran, Islamic Republic of
این گاز گرفتگی خیلی خطرناکه