دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲
۵
همراه با استان‌ها؛ شماره ۲۸

بسته استانی جهان نیوز// حرکت جالب رئیس پلیس راه استان کردستان/ گوشی در حال شارژ انگشت یک نفر را قطع کرد/ شهردار اسبق ارومیه به ۲۰ سال حبس محکوم شد/ شیوه جدید طلاق برای دور زدن دادگاه! +فیلم و تصاویر

جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۶
کد مطلب: 866010
بیست و هشتمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// حرکت جالب رئیس پلیس راه استان کردستان/ گوشی در حال شارژ انگشت یک نفر را قطع کرد/ شهردار اسبق ارومیه به ۲۰ سال حبس محکوم شد/ شیوه جدید طلاق برای دور زدن دادگاه! +فیلم و تصاویر
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

آذربایجان غربی - شهردار اسبق ارومیه به ۲۰ سال حبس محکوم شد
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: حکم قطعی پرونده فساد در شهرداری اسبق ارومیه صادر شد که در این حکم شهردار اسبق به ۲۰ سال حبس محکوم شده است.

بر اساس گزارش فارس، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار داشت: حکم قطعی پرونده فساد در شهرداری سابق ارومیه صادر شد.

وی افزود: در این حکم شهردار وقت علاوه بر ۲۰ سال حبس قطعی به انفصال دائم از خدمات دولتی، جزای نقدی و ردمال محکوم شد.

عتباتی گفت: جرایم ارتکابی شهردار سابق ارومیه ارتشاء، اختلاس، تضییع اموال شهرداری و سوءاستفاده از مقام و موقعیت شغلی برای جلوگیری از اجرای قوانین مملکتی است.

وی عنوان کرد: شهرداران وقت مناطق، مدیران حوزه‌های پیشگیری از تخلفات ساختمانی و سایر متهمان نیز به تناسب رفتار‌های مجرمانه به مجازات‌های حبس، انفصال از خدمات دولتی، جزای نقدی و ردمال محکوم شده‌اند.

 
البرز - قتل پيرمرد کرجی توسط پرستارش
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش برنا، قاتل‌های يک پيرمرد ساکن مهرشهر کرج که با انگيزه سرقت نامبرده را به قتل رسانده بودند، توسط پليس آگاهی استان در يکی از استان‌های همجوار دستگير شدند.

سرهنگ حکمت‌اله شجاعی رئيس پليس آگاهی استان البرز با اعلام اين خبر اظهار کرد: اواسط آذر ماه سال جاری خبری مبنی بر کشف جسد يک پيرمرد 79 ساله در منزلش در منطقه مهرشهر به مرکز فوريت‌های پليسی 110 اعلام و بلافاصله عوامل کلانتری 22 مهرشهر و پليس آگاهی استان برای بررسی موضوع اعزام شدند.

وی افزود: کارآگاهان در بررسی‌های اوليه خود متوجه شدند که مقتول يک پيرمرد 79 ساله بوده که بستگانش در خارج از کشور ساکن بوده و به صورت تنها در منزلش زندگی می‌کرده است.

رئيس پليس آگاهی استان البرز اضافه کرد: در ادامه با بررسی‌های کارآگاهی و به کارگيری اقدامات پليسی ماموران موفق به شناسايی 2 زن که به عنوان پرستار به منزل مقتول رفت و آمد می‌کردند شده و با بررسی دقيق‌تر انجام قتل از سوی اين افراد با انگيزه سرقت ارز و طلا محرز شد.

اين مقام انتظامی تصريح کرد: در ادامه با انجام اقدامات فنی و پليسی مخفيگاه متهمان در يکی از استان‌های همجوار شناسايی و با هماهنگی مقام قضائی اين افراد دستگير شدند.

سرهنگ شجاعی گفت: متهمان در تحقيقات تکميلی پليس عنوان داشتند که در گذشته به عنوان پرستار به منزل مقتول رفت و آمد کرده و در جريان نگهداری ميزان قابل توجهی ارز در منزل نامبرده قرار گرفتند و همين موضوع باعث شد تا نقشه شوم قتل اين فرد را در ذهن خود پرورش داده و عملی کنند.

رئيس پليس آگاهی استان البرز در پايان خاطرنشان کرد: متهمان با تشکيل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.


خوزستان - قاتل چهار عضو یک خانواده آبادانی در تهران خودکشی کرد
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیروس دریکوند رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان خوزستان گفت: عامل تیراندازی مرگبار و قتل چهار نفر از اعضای یک خانواده در شهرستان آبادان، پس از قرار گرفتن در محاصره پلیس با شلیک گلوله به زندگی خود پایان داد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان خوزستان با اعلام این خبر اظهار کرد: به دنبال وقوع قتل چهار نفر از اعضای یک خانواده در ۱۳ دی ماه سال جاری در یکی از مناطق شهرستان آبادان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی خبره از پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تلاش های شبانه روزی و به کارگیری روش‌های نوین کشف جرم، قاتل و ۲ نفر شرور همدست قاتل را در غرب استان تهران شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان تصریح کرد: کارآگاهان پلیس، پس از اخذ نیابت قضائی، به محل اعزام شدند و طی عملیاتی هدفمند، ۲ شرور همدست قاتل را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: در این عملیات‌، قاتل که هیچ راهی برای فرار نداشت، در اقدامی جنون آمیز، با اسلحه در اختیار، به زندگی خود پایان داد.


سیستان و بلوچستان - شرور معروف ‌شهرستان «دلگان» به هلاکت ‌رسید/ "خیروک" که بود؟
جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - شرور معروف منطقه دلگان در جنوب استان سیستان و بلوچستان و همدستش به هلاکت رسیدند.

عبدالغفور حسینی فرماندار دلگان در گفت‌وگو با تسنیم از هلاکت یکی از شرورهای باسابقه شهرستان دلگان و همدستش طی یک عملیات غافلگیرانه توسط ماموران انتظامی خبر داد.

وی افزود: صبح امروز(جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲) طی یک عملیات پیچیده یکی از شرورهای معروف و با سابقه منطقه و همدستش به هلاکت رسیدند.

فرماندار دلگان گفت: این شرور معروف به «خیروک» سابقه 20 سال شرارت، سرقت مسلحانه و ناامنی در منطقه را در کارنامه خود داشته که با دلاورمردی‌های جان برکفان سبزپوش انتظامی به درک واصل شد.

رئیس شورای تامین دلگان افزود: پس از پایان درگیری و هلاکت این شرور و همدستش مقادیری سلاح جنگی نیز کشف و ضبط شد.


کردستان - حرکت جالب رئیس پلیس راه استان کردستان
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - رئیس پلیس راه استان کردستان در بازدید از گردنه تیتور مریوان، کاپشن خود را به افسر تیم گشتی که فاقد کاپشن بود، اهدا کرد.

بر اساس گزارش تسنیم، در پی سامانه بارشی که از بامداد روز چهارشنبه در کردستان آغاز شد، محورهای مواصلاتی استان برف‌گیر و بارش سنگین برف در برخی گردنه‌ها، تردد خودروها را دچار اختلال کرد.

اگر چه بسیاری از رانندگان در این روزهای برفی در محورهای مواصلاتی گرفتار شدند، اما حضور نیروهای پلیس راه در جاده‌ها، خود نقطه قوت و امیدی برای جلوگیری از ایجاد هر گونه نگرانی در ترددها است.

اگر چه اقدام رئیس پلیس راه کردستان، حرکتی قابل تقدیر است، اما در کنار استقرار نیروی پلیس بدون تجهیزات پوششی مناسب در چنین شرایط جوی نیز نکته‌‌ای است که باید مورد دقت قرار گیرد.

محور سنندج - مریوان گردنه تیتور یکی از محورهای استان است که هر ساله با بارش برف، مشکلاتی در تردد خودروها ایجاد می‌شود که نمونه اخیر آن را در پی سامانه بارشی اخیر مشاهده کردیم، در همین زمینه رئیس پلیس راه استان کردستان در بازدید از گردنه تیتور مریوان کاپشن خود را به افسر تیم گشتی که فاقد کاپشن بود، اهدا کرد تا دغدغه‌ای نداشته باشد.

طرح ترافیکی زمستانی پلیس از 21 آذرماه شروع و تا 20 اسفندماه به مدت سه ماه در جاده‌ها و گردنه‌های برف‌گیر استان در حال اجرا است.
کهگیلویه و بویراحمد - رسم غلط تیراندازی؛ عروسی در کهگیلویه و بویراحمد به عزا تبدیل شد
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - مرد ۴۲ ساله ساکن شهر لنده از توابع کهگیلویه و بویراحمد بر اثر رسم غلط تیراندازی در عروسی جان خود را از دست داد.

بر اساس گزارش ایسنا، محمدامین نیکویی‌نژاد سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد از تبدیل به عزا شدن عروسی در پی تیراندازی در شهرستان لنده خبر داد.
 
وی پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران گفت: در پی اطلاع مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ در ساعت ۱۵و ۵۲ دقیقه روز پنجشنبه مبنی بر تیرخوردگی فردی در جشن عروسی در شهر لنده فوراً آمبولانس پایگاه اورژانس شهری به محل حادثه اعزام شد.

سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این فرد ۴۲ ساله که بر اثر تیراندازی یکی از حاضرین در جشن مورد اصابت گلوله از ناحیه شکم قرار گرفته بود با وجود اقدامات درمانی بر اثر شدت آسیب در بیمارستان جان خود را از دست داد.

نیکویی‌نژاد با ابراز تأسف شدید از بروز این حادثه تصریح کرد: متأسفانه طی سال‌های اخیر چندین نفر در مراسمات عروسی و عزای این استان بر اثر شلیک گلوله و خودنمایی افراد اسلحه به دست جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه تنها راه موثر جهت پیشگیری از وقوع چنین حوادث خون‌بار و فاجعه‌آمیز همکاری همه‌ جانبه مردم و صاحبان عروسی در استفاده نکردن از سلاح است، بیان کرد: ضربات و لطمات روحی و روانی، ترس و وحشت زنان و کودکانی که شاهد چنین حوادثی هستند جبران‌ناپذیر و به سختی قابل درمان خواهد بود.

 
شیوه جدید طلاق برای دور زدن دادگاه!
سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - رسانه‌ها از شیوه جدید طلاق بین زوجین برای دور زدن دادگاه خبر می‌دهند.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته رئیس اداره ثبت احوال کهگیلویه افراد اقدام به ثبت طلاق عادی می‌کنند که هزینه و جریمه‌ای برای آن‌ها نداشته باشد و بعد از یکی دو سال به دادگاه مراجعه می‌کنند و با هزینه کم طلاق خود را ثبت می‌کنند.
 
طلاق عادی در دفترخانه‌ها باب شده و باید جلوی این کار گرفته شود که افراد از فیلتر قانونی رد شوند، و دادگاه باید جریمه سنگینی برای این افراد لحاظ کند.
 
 
مرکزی - گوشی در حال شارژ انگشت شهروند محلاتی را قطع کرد
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - استفاده از گوشی در حال شارژ موجب قطع انگشتان دست شهروند محلاتی شد.

بر اساس گزارش فارس، استفاده از گوشی در حال شارژ موجب قطع انگشتان دست شهروند محلاتی و آسیب به پای وی شد.

با مراجعه حضوری شخص آسیب دیده به پایگاه شهید محلاتی محلات، اقدامات پیش بیمارستانی بر روی وی انجام و برای ادامه درمان به بیمارستان امام خمینی منتقل شد.


همدان - همدان پایتخت گردشگری آسیا شد
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - همدان از سوی «مجمع شهرداران آسیایی» به عنوان پایتخت گردشگری انتخاب شد.

بر اساس گزارش فارس به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، مجمع شهرداران آسیایی، پایتخت‌های محیط زیستی، فرهنگی و گردشگری خود را برای سال ۲۰۲۴ به صورت رسمی معرفی کرد.

شهرهای شیراز به عنوان پایتخت محیط زیست، همدان به عنوان پایتخت گردشگری و شهر غبیری (لبنان) به عنوان پایتخت فرهنگی مجمع شهرداران آسیایی در سال جاری میلادی انتخاب شدند.

 انتخاب این سه شهر پس از انتشار فراخوان و بررسی درخواست های دریافت شده از میان شهرهای عضو صورت گرفت.

حکم انتخاب این پایتخت‌ها نیز به صورت رسمی به شهرداران این سه شهر ابلاغ شد.

https://jahannews.com/vdcizqavut1aqu2.cbct.html
jahannews.com/vdcizqavut1aqu2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سالومه
Iran, Islamic Republic of
آفرین به این پلیس راه
علی
Iran, Islamic Republic of
دادن کاپشن ...نیازی به تبلیغ و دیده شدن نداره....
Iran, Islamic Republic of
احتمالا کاپشن دیگه کهنه شده بود !!!
Iran, Islamic Republic of
در مورد طلاق ، اتفاقا" راهکار خوبیه . طرفین از بگیر و ببندهای دادگاه ، هزینه های دادرسی ، هزینه وکیل و از همه مهمتر از اتلاف وقت و بهم خوردن اعصاب و روان طرفین بعلت اطاله بی دلیل دادرسی جلوگیری بعمل میاد.
Iran, Islamic Republic of
لطفا قوانین مهریه را اصلاح کنید