دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
همراه با استان‌ها؛ شماره ۳۰

بسته استانی جهان نیوز// بیهوشی زنان و دختران با نوشیدنی جادویی/ اختلاف ۴۳ درجه‌ای دما بین ۲ شهر ایران/ ماهیان خاویاری چند نفر را سر کار گذاشت؟/ فوت نوجوان خوزستانی پس از نجات خانواده‌اش/ دانش آموزان کاشانی ۲ زندانی را آزاد کردند/ دستگیری مسافرکش شیطان صفت در کرج

جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب: 867740
سی امین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// بیهوشی زنان و دختران با نوشیدنی جادویی/ ماهیان خاویاری چند نفر را سر کار گذاشت؟/ فوت نوجوان خوزستانی پس از نجات خانواده‌اش/ دانش آموزان کاشانی ۲ زندانی را آزاد کردند/ دستگیری مسافرکش شیطان صفت در کرج
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

آذربایجان شرقی - عذرخواهی از شهروندان تبریزی برای تحمل ترافیک برفی
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، گفت: من از طرف تمام دستگاه‌های مسئول که نتوانستند وظایف خود را انجام دهند، از شهروندان تبریزی به دلیل شرایط نامناسب معابر و خیابان‌های این شهر عذرخواهی می‌کنم.

بر اساس گزارش ایسنا، جبارعلی ذاکری معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، چهارشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: استاندار آذربایجان شرقی دستور بررسی و کارشناسی حوادث امروز را صادر کرده و با جدیت تمام پیگیر نتایج این بررسی است.

وی ادامه‌ داد: هفته‌ی آتی نیز بارش‌های سنگینی در پیش رو داریم، شهروندان مطمئن باشند تمام تلاش ما برای جلوگیری از تکرار این اتفاق در شرایط مشابه است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: متأسفانه عدم تدابیر کافی و اقدامات ناقص موجب ایجاد مشکل ترافیک در سطح شهر شد که جهت حل آن ستاد مدیریت بحران استانداری جلسه‌ای تشکیل داد که طی آن استاندار آذربایجان شرقی، دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان بازدید میدانی کرده و مسائل را مورد بررسی و رصد قرار دادند.

ذاکری عنوان کرد: یخ زدن تعداد زیادی از رمپ‌ها به خصوص در زیرگذرها و نبود محلول پاشی در خیابان‌ها موجب ایجاد ترافیک سنگین و چندین ساعته در تبریز شد.
 
 
ماهیان خاویاری چند نفر را سر کار گذاشت؟
دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - استحصال خاویار برای نخستین بار در آذربایجان شرقی، اشتغالزایی مستقیم برای ۳۰ نفر را به دنبال داشته‌ است.

جواد گوزلی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اعلام این خبر به همشهری گفت: «پیش از این ماهیان خاویاری در استان‌های شمالی پرورش پیدا می‌کرد، اما در حال حاضر با راه‌اندازی ۱۰ مجموعه‌ پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان‌های سراب، جلفا، میانه، شبستر، مرند و خدا آفرین در آب‌وهوای سردسیر، برداشت خاویار از ۲ گونه ماهیان خاویاری با نام‌های سیبری و فیل ماهی، در استان انجام شد. هر یک از این مجموعه‌ها برای ۳ نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی کرده‌اند.»

وی افزود: «مرحله بعدی بسته‌بندی و خالص سازی خاویار است که با انجام این برنامه نیز اشتغال‌زایی به طور غیر مستقیم برای شهروندان استان ایجاد می‌شود.»

پرورش ماهیان خاویاری در آذربایجان شرقی شامل ۲ مزرعه در جلفا، ۴ مزرعه در سراب و در میانه، شبستر، مرند و خدا آفرین هر کدام یک مزرعه است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی پایلوتی برای پرورش ماهیان خاویاری شده است، ادامه داد: «پرورش ماهیان خاویاری با داشتن ارزش افزوده برای تولیدکننده سود دارد و این موضوع عاملی برای رغبت تولیدکنندگان است.»

به گفته گوزلی، ۶۹ قطعه فیل ماهی ماده با میانگین وزنی هر یک حدود ۹۰ کیلوگرم در مزارع پرورش ماهیان خاویاری استان نگهداری می‌شود. مزارع ماهیان خاویاری به وسعت حدود ۳۵۰۰ مترمربع برای اهداف تولید گوشت و خاویار دایر شده‌است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: «مهر امسال ۶ کیلوگرم خاویار خالص از یک ماهی خاویاری ۹۰ کیلوگرمی که کل دوره پرورش و رشد آن در داخل استان سپری شده بود به‌دست آمد.»

شروع پرورش ماهیان خاویاری در مزارع آذربایجان شرقی به‌صورت پایلوت و همچنین به صورت پرورش در قفس در سد ارسباران از سال ۱۳۹۰ در قالب طرح تحقیقی با همکاری مشترک مرکز تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر آغاز شده است.

 
حمله گرگ جان کودک هشت ساله را در تبریز گرفت
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایلنا، سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی گفت: شامگاه چهارشنبه کودک هشت ساله‌ای بر اثر حمله گرگ در بخش باسمنج تبریز جان خود را از دست داد.

وی افزود: در این حادثه تلخ گرگ گرسنه از ناحیه گلو به کودک حمله کرد و گلوی وی را درید.
 

اصفهان - در روز پدر، دو زندانی در کاشان به خانه بازگشتند
پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - به همت دانش آموزان کاشانی، دو نفر از زندانیان جرایم غیر عمد مالی در کاشان آزاد شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری صداوسیما، همزمان با میلاد خجسته مولای متقیان حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام دانش‌آموزان کلاس دوم یکی از مراکز آموزشی در کاشان زمینه‌ی آزادی دو پدر زندانی را فراهم کردند.

دانش‌آموزان این مرکز آموزشی با جمع آوری پول تو جیبی‌های خود در روز پدر دل دختران چشم انتظار را شاد کردند.

    
پلیس راهور آرزوی ۲ کودک بیمار را برآورده کرد
سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از برآورده کردن آرزوی پلیس شدن ۲ کودک پروانه‌ای در شهر اصفهان خبر داد.

علی اصغر زارع، رئیس پلیس راهور اصفهان در گفت‌وگو با فارس در اصفهان اظهار کرد: چندی پیش از طریق مسئولان کانون حمایت و مراقبت از بیماران صعب العلاج مطلع شدیم ۲ کودک پروانه‌ای که تحت پوشش این کانون قرار دارند یکی از آرزوهای خود را پلیس شدن اعلام کردند.

وی افزود: بلافاصله موضوع به اطلاع فرمانده انتظامی استان رسیده و با تدبیر وی قرار بر این شد تا برنامه‌ای برای برآورده کردن آرزوی این کودکان توسط پلیس راهور استان ترتیب داده شود.


زارع گفت: در نهایت کارشناسان این پلیس در محل کانون حضور یافته و ضمن دیدار و گفت‌وگو با مسئولان کانون و خانواده کودکان پروانه‌ای لباس همیار پلیس را بر تن آنان کرده و سپس این کودکان در خودروی پلیس راهور سوار شده و به گشت‌زنی در سطح شهر و تذکر به خودروها و موتورسواران متخلف پرداختند.


رئیس پلیس راهور اصفهان خاطرنشان کرد: این اقدام پلیس راهور باعث خرسندی و ایجاد شور و شعف در کودکان پروانه‌ای شده و روحیه‌ای مضاعف برای مبارزه با بیماری را به آنان داد و ما نیز به خود می‌بالیم و افتخار می‌کنیم که به عنوان  پلیس و حافظ امنیت مردم و جامعه توانسته‌ایم قدمی هر چند کوچک برای خوشحال کردن این عزیزان برداریم.
 

وی با بیان اینکه پیش از این نیز پلیس راهور استان توفیق داشت تا آرزوی یکی از کودکان سرطانی را برآورده کند که این اقدام قدردانی پزشکان، پرستاران و خانواده آن کودک بیمار را به همراه داشت، عنوان کرد: خداوند بزرگ را شاکریم که به ما توفیق عنایت کرده تا با امکاناتی که در اختیارمان است آرزوی این عزیزان را برآورده کنیم و به آنان روحیه و انرژی مضاعف در ادامه مسیر زندگیشان بدهیم.


زارع با آرزوی سلامتی و شفای کامل برای همه بیماران به ویژه کودکانی که به بیماری سرطان و بیماری‌های صعب العلاج دچار هستند، گفت: پلیس در کنار انجام وظایف و مسئولیت‌های سنگین خود به کودکان بیمار نیز نگاه ویژه‌ای داشته و آمادگی خود را برای برآورده کردن آرزوی این عزیزان با کمک خیران و خانواده‌های آنان اعلام می‌کند.

البرز - خفه شدن مرد جوان با لقمه غذا
یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ از فوت یک مرد ۴۲ ساله به دلیل پریدن غذا در گلویش خبر داد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی سلیمانی فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره فوت مشکوک در بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ، ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در محل حادثه، مشخص شد که یک شهروند ۴۲ ساله حین خوردن غذا به دلیل پریدن لقمه در گلویش دچار خفگی شده و علی‌رغم انتقال به بیمارستان و تلاش کادر درمان فوت کرده است.


مسافرکش شیطان صفت در دام پلیس البرز
سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری مرد شیطان صفت که در پوشش مسافرکش اقدام به سوار کردن خانم‌های جوان در ماهدشت می‌کرد و آنها را مورد اذیت و آزار قرار می‌داد، خبر داد.

بر اساس گزارش مهر، سردار حمید هداوند فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در پی تماس تعدادی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و بیان این موضوع که راننده یک دستگاه خودروی پراید در پوشش مسافرکش اقدام به سوار کردن بانوان جوان منطقه ماهدشت می‌کند و این افراد را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد، رسیدگی به پرونده به صورت ویژه در دستور کار مشترک مأموران کلانتری ۲۶ ماهدشت و پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان کرج قرار گرفت‌.

وی افزود: در ادامه مأموران با بررسی دقیق‌تر پرونده متوجه شدند که یکی از سوژه‌های متهم به دلیل استرس‌های ناشی از اقدام این مرد شیطان صفت در حین فرار به روی زمین افتاده و پس از انتقال به بیمارستان جان باخته است. پس از پایان تحقیقات مقدماتی مأموران، با انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهم را در منطقه مهرشهر کرج شناسایی و در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند.


تهران - پیکر بی‌جان جوان ۱۹ ساله در ارتفاعات دربند پس از ۷ روز پیدا شد
سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: پیکر جوان ۱۹ ساله که از ۲۶ دی ماه در جست‌وجوی آن بودیم، در محدوده تله‌سیژ ارتفاعات دربند و پس از ۷ روز تلاش عوامل عملیاتی کادر و داوطلب این جمعیت پیدا شد.

بر اساس گزارش تسنیم، شاهین فتحی؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به پایان عملیات جست‌وجوی پیکر جوان 19 ساله در محدوده تله‌سیژ دربند اظهار کرد: ساعت 15:28 دقیقه سه‌شنبه 26 دی ماه سال جاری طی اعلام گزارشی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌ احمر استان تهران مبنی‌ بر مفقودی یک جوان 19 ساله در حوالی دربند، یک تیم امداد و نجات از پایگاه دربند هلال‌ احمر شمیرانات وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه تیم‌های جست‌وجو و نجات هلال احمر استان تهران پس از رسیدن به منطقه با تاریکی هوا مواجه شده بودند و موفق نشدند به پیکر این جوان 19 ساله دست پیدا کنند، عملیات جست‌وجو موقتاً متوقف و به رو‌ز بعد موکول شد.

فتحی گفت: در روزهای بعد نیز عملیات با دقت بیشتری انجام شد که در مجموع این چند روز بالغ بر 58 نیروی عملیاتی در قالب 11 تیم کوهستان مشغول جست‌وجو بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران اضافه کرد: پس از 7 روز تلاش نیروهای عملیاتی هلال احمر استان تهران، در ساعت 16:30 روز سه شنبه سوم بهمن ماه 1402 که در اوج بارش ارتفاعات تهران بودیم، پیکر بی‌جان این جوان در محدوده ایستگاه پایانی تله‌سیژ دربند پیدا و پس از انتقال به پایین ارتفاعات تحویل عوامل انتظامی شد.


بیهوشی زنان و دختران با نوشیدنی جادویی؛ رمال شیطان صفت دستگیر شد +عکس
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - فرمانده انتظامی شهرستان ری با اعلام خبر دستگیری رمال شیطان صفت از افرادی که در دام این فرد گرفتار شده‌اند، درخواست کرد برای تشکیل پرونده به پلیس مراجعه کنند.

بر اساس گزارش فارس، روز چهارشنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۲ سرهنگ محمد قاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری رمال فریبکاری خبر داد که با بی هوش کردن طعمه‌هایش اقدام به سرقت و آزار و اذیت زنان می‌کرد.

سرهنگ طرهانی در این خصوص گفت: اوایل آذر ماه سال جاری بررسی موضوع پرونده‌ای مبنی بر سرقت به شیوه بیهوشی از زن جوان توسط یک مرد رمال در اختیار تیمی از ماموران سازمان اطلاعات این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت، این فرد رمال مردی 45 ساله با جلب اعتماد طعمه‌اش به بهانه رمالی برای بخت گشایی و رفع مشکلات، در منزل شاکی حاضر شده و مدعی بوده که برای رمالی در زمانی که وی حاضر می‌شود فردی در منزل حاضر نباشد.

سرهنگ طرهانی ادامه داد: متهم پس از حضور در خانه و اطمینان از تنها بودن زنان جوان با دادن یک نوشیدنی که مدعی بوده این نوشیدنی را جادو کرده است زنان جوان را بیهوش و بلافاصله با سرقت اموال با ارزش از محل متواری شده است.


فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار داشت: در بررسی‌های اولیه، اطلاعاتی از این مرد جوان به دست نیامد تا اینکه با روش‌های کشف جرم و تجمیع پرونده‌های مشابه مشخص شد که متهم به دفعات مرتکب سرقت به همین شیوه شده است و تعدادی از زنان جوان را نیز مورد آزار و اذیت قرار داده است.

این مقام انتظامی گفت: با به دست آمدن این سرنخ‌ها تحقیقات پلیسی تکمیل و ماموران موفق شدند با انجام چندین عملیات پلیسی هویت و مخفیگاه متهم را در شهرستان ری شناسایی کنند و پس از هماهنگی‌های قضائی، این شیاد در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ طرهانی ادامه داد: متهم در همان ابتدا به سرقت و آزار و اذیت زنان در نقش یک رمال اعتراف کرده است و با دستور قضائی انتشار تصویر بدون پوشش متهم برای شناسایی سایر مال باختگان در دستور کار قرار دارد.

وی از شهروندان خواست: در صورتی که بدین شیوه در دام سرقت یا آزار و اذیت و دیگر جرایم احتمالی این مرد فریبکار قرار گرفته باشند متهم را شناسایی کنند و برای تشکیل پرونده و پیگیری شکایتشان به پلیس اطلاعات شهرستان ری واقع در خیابان فدائیان اسلام جنوب نرسیده به میدان حرم حضرت عبدالعظیم(ع) مراجعه کنند.
 

چهارمحال و بختیاری - اختلاف ۴۳ درجه‌ای دما بین ۲ شهر ایران
دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - سردترین منطقه کشور در روز دوشنبه (۲بهمن) دشت نمدان در استان فارس گزارش ‌شده بود که دمای ۱۴ درجه زیر صفر را تجربه کرد.

طبق گفته کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور به همشهری رکورددار بعدی سردترین شهر در این روز شهرکرد با دمای هوای ۱۰ درجه زیرصفر بوده‌ که البته شهرکرد در آن روز سردترین مرکز استان هم گزارش شده‌است.

این در حالی بود که زرآباد در سیستان و بلوچستان در آن روز با داشتن دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین منطقه کشور بود. میناب هم در استان هرمزگان دمای ۲۸ درجه را داشت.

 
فوت ۳ معلم در حادثه تصادف و آتش‌سوزی خودروی سواری
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - رئیس پلیس‌ راه چهارمحال و بختیاری از فوت سه نفر و مصدومیت یک نفر طی حادثه تصادف سواری پژو با کامیون در محور صالحات به لردگان خبر داد.

بر اساس گزارش فارس، غلامعلی نوربخش رئیس پلیس‌ راه چهارمحال و بختیاری از وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت و جرح در محور صالحات به لردگان خبر داد و گفت: متاسفانه راننده و ۲ نفر از سرنشینان سواری پژو فوت و راننده کامیون ایسوزو مجروح و بلافاصله توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

رئیس پلیس‌ راه چهارمحال و بختیاری افزود: بنا بر نظر کارشناسی علت این تصادف انحراف به چپ از خط وسط راه تشخیص داده شده است.

وی بیان کرد: با توجه به ۲ طرفه بودن اکثر جاده‌های استان و عدم وجود جدا‌ کننده در میانه راه، برخورد رخ به رخ در اثر ورود به مسیر مقابل مهم‌ترین عامل تصادفات منجر به فوت و جرح در این محورهاست.

نوربخش اضافه کرد: به رانندگان توصیه می‌شود ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از هر گونه شتابزدگی و سرعت غیرمجاز در رانندگی خودداری و همواره با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

به گزارش فارس، داود مهری امام‌قیسی و هادی حسینی از مربیان پرورشی و کوهی کمالی آموزگار ابتدایی از فرهنگیان شهرستان خانمیرزا در این تصادف جان باختند.

گفتنی است ۴۰ روز پیش سه تن از معلمان جوان شهرستان اردل هنگام برگشت از مدرسه طی یک حادثه تصادف در محور اردل به جونقان جان خود را از دست دادند.


 
خوزستان - نوجوانی که برای نجات مادر و خواهرانش به دل آتش زد
سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - نوجوان فداکار امیدیه‌ای که برای نجات جان مادر و خواهرانش به دل آتش زد، جانش را از دست داد.

بر اساس گزارش فارس، ماجرای ققنوس فداکار را شاید خیلی‌ها شنیده باشند اما این بار این ماجرا توسط یک نوجوان امیدیه‌ای در شهر اولین‌ها تکرار شد تا نامش در بین مردم شهرش بدرخشد.

امیر محمد انصاری، نوجوان ۱۶ ساله امیدیه‌ای که سن کم او مانع از نشان دادن غیرت و اصالتش نشد و پس از اینکه می‌بیند مادر و خواهرانش گرفتار آتش در خانه شده‌اند به دل آتش میزند تا جان مادر و خواهرانش را نجات دهد اما او هم گرفتار آتش می‌شود و جانش را از دست میدهد.

از این جنس نوجوانان و جوانان فداکار در خوزستان کم نیست و ماجرای مشابه آن در شهریور ماه دو سال گذشته توسط علی لندی نوجوان ایذه‌ای رقم خورد و برای نجات زنان همسایه از شعله‌های آتش به دل حریق زد و به دلیل شدت جراحت ناشی از سوختگی پر کشید.
 

هرمزگان - ماجرای آتش سوزی در پل رسالت بندرعباس چه بود؟
پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - آتش نشانی بندرعباس اعلام کرد که به دنبال حادثه آتش سوزی پنجشنبه شب در پل رسالت بندرعباس، سه نفر دچار سوختگی شدند.

بر اساس گزارش فارس، محمد امین لیاقت رئیس سازمان آتش نشانی بندرعباس در توضیح حادثه آتش سوزی در پل رسالت این شهر اعلام کرد: حادثه حوالی ساعت 20:33 پنجشنبه شب میان دو دستگاه خودرو پژو 405 و پژو پارس و بدلیل بی احتیاطی و سرعت بیش از حد رخ داده که منجر به تصادف و حریق دو خودرو بر روی پل رسالت شد.

به گفته وی، خودرو ۴۰۵ که از مسیر میدان پرستاری مسیر جنوب به شمال پل رسالت به سمت میدان صادقیه در حرکت بوده و به علت سرعت زیاد و عدم توانایی در کنترل خودرو پس از برخورد با پایه تیر و گارد پل به لاین مقابل منحرف، و با گذر از موانع وسط پل رسالت، با خودرو پارس در مسیر مخالف شمال به جنوب برخورد و منجر به حریق می‌شود.

بنابر اعلام آتش نشانی بندرعباس، در این حادثه ۲ سرنشین خودرو ۴۰۵ و یک سرنشین خودرو پارس دچار سوختگی می‌شوند که به دنبال اطفای آتش سوزی، توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شوند.
 
همدان - رای جالب قاضی همدانی در محکومیت مدیرعامل یک کارخانه
پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، یک قاضی در همدان مدیرعامل کارخانه‌ای که با آلودگی هوا موجب به خطر انداختن سلامت مردم منطقه شده است را به عیادت و ابراز همدردی با بیماران ریوی به مدت سه سال و مستندسازی و ارائه به دادگاه محکوم کرد.

مریم محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با اعلام این خبر افزود: یک شرکت آلاینده هوا با وجود دریافت اخطاریه‌های متعدد از این اداره کل نسبت به رفع آلایندگی اقدامی نکرد بنابراین به دلیل آلودگی شدید و مستمر هوا پرونده‌ای برای مدیر این واحد آلاینده تشکیل و تحویل مرجع قضایی شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از رسیدگی به اتهام ایجاد آلودگی هوا ناشی از فعالیت کارخانه و اثرات مخرب آن بر انسان و محیط زیست، دادگاه رای بر محکومیت مدیرعامل این واحد صادر کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اضافه کرد: بر اساس رای دادگاه مدیرعامل این واحد به قرار تعلیق مراقبتی، اجرای مجازات حبس وی به مدت سه سال با قید اینکه هر ماه با حضور در یکی از بیمارستان‌های تخصصی همدان، در بخش بیماران ریوی حاضر و با عیادت، مراتب ابراز همدردی خود را به بیماران ریوی مستندسازی به تصاویر اعلام و مراتب را به قاضی اجرای احکام در پایان هر ماه گزارش دهد، تعیین کرد.

محمدی گفت: هدف قاضی از صدور این رای آگاه ساختن فرد به تبعات آلودگی هوا بر سلامت افراد جامعه است.

https://jahannews.com/vdcjxaeoyuqemaz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjxaeoyuqemaz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *