دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۴
۳
همراه با استان‌ها؛ شماره ۳۳

بسته استانی جهان نیوز// عصبانیت یک امام جمعه در مراسم افتتاحیه/ روپایی زدن یک زن مسن گیلانی/ پدر ۸۰ ساله‌ با قانون جوانی جمعیت صاحب زمین شد/ افتتاح طرح پرورش الاغ/ نوه‌ای که پول مادربزرگش را خرج بازی اینترنتی کرد/ بیرون زدن کف از وسط خیابان در تبریز

جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب: 870373
سی و سومین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// عصبانیت یک امام جمعه در مراسم افتتاحیه/ روپایی زدن یک زن مسن گیلانی/ پدر ۸۰ ساله‌ با قانون جوانی جمعیت صاحب زمین شد/ افتتاح طرح پرورش الاغ/ نوه‌ای که پول مادربزرگش را خرج بازی اینترنتی کرد/ بیرون زدن کف از وسط خیابان در تبریز
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

آذربایجان شرقی - ماجرای بیرون زدن کف از وسط خیابان در تبریز چه بود؟
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش فارس، سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز درباره بیرون زدن فوم مترو در خیابان عباسی توضیحاتی ارائه کرد.

در این توضیحات آمده است: با توجه به اجرای تونل خط دو به صورت مکانیزه، در دستگاه‌های حفار EPB برای حفاری و پایدارسازی جبهه کار تونل از فوم‌های ویژه حفاری استفاده می‌شود که در صورت وجود راه فرار (از قبیل وجود چاه‌های جذبی، منهول فاضلاب، قنات‌های قدیمی، خاک درشت‌دانه) امکان رسیدن فوم به سطح زمین وجود دارد.

در خیابان عباسی نیز به دلیل وجود قنات‌های متروکه قدیمی و همچنین نوع خاک منطقه، به صورت موضعی بیرون زدگی فوم روی داده است.
 
با توجه به خاصیت فوم، کف حاصل خود به خود از بین رفته و هیچگونه آثار سوئی در سطح ایجاد نخواهد کرد.
 
خراسان رضوی - عصبانیت یک امام جمعه در مراسم افتتاحیه
سه‌ شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - حجت‌الاسلام دستجردی امام‌جمعه خلیل‌آباد خراسان رضوی که برای افتتاح روکش آسفالت دعوت شده بود از افتتاح و بریدن روبان این پروژه امتناع کرد.
 
بر اساس گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمد علی دستجردی که به روستای جعفرآباد رفته بود در این خصوص گفت: برای روکش آسفالت که نباید مراسم افتتاحیه گذاشت، حق مردم است که این خدمات به آن‌ها ارائه شود.
 
وی خطاب به رئیس اداره مربوطه گفت: روکش آسفالت و تأمین نور مورد نیاز جاده وظیفه شما است، اینکه ما را بیاورید روکش آسفالت را افتتاح کنیم اقدام خوبی نبود.

امام‌جمعه خلیل‌آباد با اعلام اینکه این خدمات حق مردم و ارائه آن وظیفه شما است، اظهار کرد: من فکر می‌کردم کار خاصی مانند احداث پل یا چندین کیلومتر آسفالت انجام داده‌اید.

وی با بیان اینکه من روبان این پروژه را قیچی نمی‌کنم، عنوان کرد: برای یک روکش آسفالت نباید مردم را بیاورید و جمع کنید، اینکه روکش آسفالت کردیم و روشنایی تأمین نمودیم به افتتاحیه نیاز ندارد این باشد برای مردم.

دستجردی در پاسخ به صحبت رئیس اداره مربوطه که این جزو یکی از پروژه‌های بزرگ شهرستان است، افزود: این‌که پروژه نیست این‌ها جزو وظایف روزمره شما است و نباید به عنوان پروژه مطرح کرد.

وی خاطرنشان کرد: تعریف پروژه در مسائل دولتی این است که شما چیزی را بنا کنید، اینکه آسفالتی که از قبل بوده را مجدد روکش کنید پروژه نیست.
 

سیستان و بلوچستان - برخورد پژو پارس با قطار در زاهدان یک مصدوم بر جا گذاشت
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان از برخورد پژو پارس با لوکوموتیو قطار خبر داد و گفت: در این حادثه یک نفر مصدوم شد.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی عبدالرزاق رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهار کرد: عدم رعایت نکات ایمنی و حریم ریل راه آهن منجر به مصدومیت یک نفر در اثر برخورد قطار با خودروی پژو پارس در زاهدان شد.

وی ادامه داد: مصدوم این حادثه توسط آمبولانس به بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان منتقل شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: این حادثه روز دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰ رخ داد.
 

فارس - برداشت غیرمجاز ۱۵۰ میلیون ریال از حساب مادر بزرگ
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز ۱۵۰ میلیون ریال از حساب مادر بزرگ توسط نوه خبر داد و گفت: عدم دقت در حفظ اطلاعات حساب‌های بانکی، زمینه‌ساز جرایم اینترنتی می‌شود.

بر اساس گزارش فارس، سرهنگ امیرحسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: با مراجعه خانمی 68 ساله به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز 150 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش در روزهای متوالی، موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در اقدامات اولیه کارشناسان این پلیس مشخص شد که متهم 18 تراکنش مالی با استفاده از کارت شاکیه جهت بالا بردن سطح و رتبه بازی‌های رایانه‌ای خود انجام داده است.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: در بررسی‌های بیشتر معلوم شد که متهم پسری 15 ساله و نوه شاکی است که پس از حضور در این پلیس لب به اعتراف گشود و به پذیرش بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

این مقام مسئول افزود: این نوجوان در اعترافات خود بیان داشت که همیشه می‌دانستم که مبالغ زیادی پول در کارت بانکی مادر بزرگم موجود است و همچنین از رمز کارت بانکی او نیز با خبر بودم و این موضوع باعث وسوسه من شد تا اینکه بدون اجازه با کارت بانکی وی اقدام به خرید جم (الماس) به منظور بالا بردن رتبه خودم در بازی‌های آنلاین کردم.

رئیس پلیس فتا استان فارس به شهروندان توصیه کرد: کارت‌ها و اطلاعات بانکی خود را در محل‌‎های امن و دور از دسترس دیگران نگهداری نمایند و هنگام انجام هرگونه تراکنش بانکی دقت نمایند که اطلاعات بانکی آنها در اختیار افراد دیگر قرار نگیرد.


افتتاح طرح پرورش الاغ در فارس
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش همشهری آنلاین، نخستین واحد دامی پرورش الاغ شیری در خرامه به بهره برداری رسید.

واحد دامی با ظرفیت ۱۰۰ راس الاغ شیری نخستین طرح نوین مجوزدار در کشور است که در خرامه راه اندازی شد.

این واحد دامی با سرمایه گذاری بیش از ۷۱ میلیارد ریال و ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات راه اندازی شده و زمینه اشتغال مستقیم پنج نفر را فراهم کرده است.

شهرستان خرامه در شرق فارس و در فاصله 75 کیلومتری شیراز قرار دارد.


کرمان - دعوای مهمانان عروسی، جشن را به عزا تبدیل کرد
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - دادستان زرند گفت: در پی درگیری میان میهمانان مراسم عروسی در یکی از تالارهای شهرستان، متاسفانه یک نفر به قتل رسیده و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند.

بر اساس گزارش همشهری آنلاین، رضا یعقوبی دادستان زرند در این رابطه اظهار کرد: در این راستا پرونده قضایی در شعبه بازپرسی شهرستان تشکیل و دستورات قانونی برای برخورد قاطع با متهمان صادر شده است.

وی با بیان آنکه دستگاه قضا با جدیت و بدون اغماض با تمامی عواملی که کوچکترین نقشی در این نزاع داشته‌اند و موجب اخلال در نظم عمومی شده‌اند، برخورد خواهد کرد، افزود: وقوع چنین اتفاقاتی همگان و به ویژه جوانان را به این نکته رهنمون می‌کند که آستانه صبر و تحمل خود را در اتفاقات روزمره بالا ببرند.

دادستان زرند گفت: پلیس برای برقراری نظم و امنیت جامعه، از آمادگی لازم برخوردار بوده و با جرائم خشن در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بر اساس قانون برخورد می‌کند و انتظار می‌رود شهروندان همکاری لازم را با خادمان خود در نیروی انتظامی شهرستان داشته باشند.

وی به جوانان در خصوص حمل سلاح سرد که می‌تواند زمینه ساز جرائم متعدد باشد، هشدار داد و گفت: متاسفانه دیده شده که برخی از جوانان و نوجوانان اقدام به حمل سلاح سرد می‌کنند و با توجه به اینکه صرف حمل سلاح سرد نیز جرم است، از والدین انتظار می‌رود ضمن ایفای نقش نظارتی، فرزندان خود را کنترل کنند.

یعقوبی بیان کرد: در این راستا لازم است میهمانان مراسم مسائل عرفی و شرعی را در مجالس رعایت نموده و مدیران و مسئولان تالارهای برگزاری مجالس عروسی نیز دستورالعمل و بخشنامه ساماندهی مراسم جشن عروسی را به طور کامل رعایت کنند.


کرمانشاه - خودروی ۸۰ میلیارد ریالی قاچاق در سرپل ذهاب توقیف شد
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از شناسایی و توقیف یک دستگاه خودرو تویوتا لندکروز ۸۰ میلیارد ریالی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بود، خبر داد.
 
بر اساس گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اعلام این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی سرپل ذهاب پس از کسب اطلاع از وجود یک دستگاه خودرو تویوتا لندکروز قاچاق در حیاط یک واحد مسکونی، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی اظهار کرد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضایی، در بازرسی‌ از این واحد مسکونی موفق به کشف و توقیف یک دستگاه خودرو تویوتا لندکروز قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در این راستا یک فقره پرونده تشکیل و برای بررسی‌های بیشتر به مراجع قضایی ارسال شد.


گیلان - روپایی زدن یک زن مسن گیلانی در کنار خیابان
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ویدئویی از روپایی زدن یک خانم سن بالا گیلانی که در فضای مجازی پربازدید شده است را مشاهده می‌نمایید.
مرکزی - پدر ۸۰ ساله‌ با قانون جوانی جمعیت صاحب زمین شد
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - استاندار مرکزی گفت: پدر ۸۰ ساله‌ که صاحب ۱۰ فرزند است به واسطه قانون جوانی جمعیت صاحب زمین رایگان شد.

بر اساس گزارش مهر، فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی اظهار کرد: به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آئین واگذاری ۲۲ قطعه زمین در راستای اجرای ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهر خنداب، برگزار و به صورت نمادین سند واگذاری سه قطعه، به واجدین شرایط اهدا شد.

وی افزود: در این آئین یک قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت به خانواده‌ای واگذار شد که پدر ۸۰ ساله این خانواده صاحب ۱۰ فرزند است و چهار فرزند وی زیر ۱۰ سال دارند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی، دریافت‌کنندگان زمین در این طرح علاوه بر اینکه زمین را به صورت آماده‌سازی شده تحویل می‌گیرند، از تسهیلات ۵۵۰ میلیونی نهضت ملی مسکن برای ساخت نیز برخوردار خواهند شد.


هرمزگان - یک فروند شناور مسافربری در دریا غرق شد
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایرنا، اسماعیل مکی‌زاده معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک فروند شناور غیرمجاز بدون توجه به هشدارهای هواشناسی، جزیره هرمز را به مقصد بندرعباس ترک کرده بود که به دلیل اتمام سوخت با یک فروند لندینگ‌کرافت در مسیر برخورد کرد و پس از واژگونی غرق شد.
 
وی افزود: همه ۱۱ سرنشین این شناور غیرمجاز با اقدام به موقع مرکز جستجو و نجات دریایی استان نجات یافتند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: با اعزام ۲ فروند شناور ناجی از بندرعباس و قشم تمامی ۱۱ نفر از سرنشینان این شناور غیرمجاز نجات یافته و در سلامت کامل به محل امن منتقل شدند.

https://jahannews.com/vdcfexdcmw6dema.igiw.html
jahannews.com/vdcfexdcmw6dema.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خودمون رو گم نکنیم
Netherlands

ان شاءالله این طرح از مرغ و خروس گرفته تا گاو و گوسفند بسط یابد.
ععغننغغاانتدااا
Iran, Islamic Republic of
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنی
سعید
Iran, Islamic Republic of
باید همیشه به همدیگر امید دهیم تا در کارها موفق باشیم.