دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۳
همراه با استان‌ها؛ شماره ۳۴

بسته استانی جهان نیوز// شکل عجیب پژو پس از تصادف/ حال شیر نر باغ وحش مشهد چطور است؟/ دستگیری رئیس فراری شورای شهر با وجود تغییر چهره/ دوچرخه سازی در زندان/ فروشگاه هنجارشکن مهر و موم شد/ باند بزرگ سارقان سیم برق منهدم شد/ پرسه گرگ‌ها در خرم آباد

جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب: 871144
سی و چهارمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// شکل عجیب پژو پس از تصادف/ حال شیر نر باغ وحش مشهد چطور است؟/ دستگیری رئیس فراری شورای شهر با وجود تغییر چهره/ دوچرخه سازی در زندان/ فروشگاه هنجارشکن مهر و موم شد/ باند بزرگ سارقان سیم برق منهدم شد/ پرسه گرگ‌ها در خرم آباد
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

آذربایجان غربی - تصادف ۴۰۵ با کامیون ۲ کشته برجا گذاشت/ شکل عجیب پژو پس از تصادف
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - تصادف شدید مابین دو خودروی پژو و کامیون در جاده مهاباد به طرف ارومیه، نزدیک سد حسنلو دو کـشته برجای گذاشت.
 
 
اصفهان - فردی که همسرش را در کاشان به قتل رسانده بود تسلیم پلیس شد
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت: قاتل ۵۰ ساله‌ای که حوالی ظهر روز یکشنبه ۲۹ بهمن اقدام به قتل همسرش در کاشان کرده و متواری شده بود در کمتر از نیم ساعت از وقوع جنایت تسلیم پلیس شد.
 
سرهنگ ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی شهرستان کاشان روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: حوالی ظهر امروز پس از اطلاع پلیس از وقوع یک مورد درگیری خانوادگی منجر به قتل در خیابان خاندایی کاشان، تیم های تخصصی پلیس به سرعت در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: با حضور ماموران و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد قاتل به دنبال اختلافات خانوادگی با استفاده از اسلحه گرم اقدام به قتل همسر سابقش کرده و بلافاصله متواری شده است.

سرهنگ کاکاوند تصریح کرد: به دنبال این حادثه و با توجه به اهمیت موضوع، اقدامات همه جانبه ماموران پلیس برای دستگیری قاتل متواری آغاز و فرد قاتل را در چهارراه سلمان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان ادامه داد: قاتل متواری که متوجه حضور مأموران شده و عرصه را بر خود تنگ می‌دید به ناچار و در اثر اقدام ضربتی پلیس خود را تسلیم کرد و انگیزه اش را از این کار اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

کاکاوند همچنین با اشاره به تشکیل پرونده‌ای در این خصوص و اینکه قاتل برای تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس قرار دارد، گفت: از محل حادثه یک قبضه کلت کمری کشف شد.

وی با ابراز تأسف از وقوع این حادثه تلخ، گفت: مراکز مشاوره پلیس در همه کلانتری‌های درون شهری و پاسگاه های کاشان فعال هستند و افراد می توانند از خدمات مشاوره ای رایگان استفاده کنند.

فرمانده انتظامی کاشان با بیان اینکه استفاده از اسلحه یک جرم آشکار و مسلم است، گفت: پلیس با اشراف اطلاعاتی خود اجازه نمی‌دهد عده‌ای با هر نیت و انگیزه‌ای امنیت منطقه را به چالش کشیده و باعث نگرانی مردم شوند.

کاکاوند اضافه کرد: امروز پلیس کاشان مصمم‌تر از هر زمان دیگری برای امنیت و ارتقاء آن در شهرستان تلاش کرده و حتماً مجرمان و قانون شکنان به سزای عمل خود خواهند رسید.
 

البرز - دوچرخه سازی در زندان/ قزلحصار کارگاه دوچرخه سازی شد
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - کارخانه دوچرخه سازی زندان قزلحصار با ظرفیت ۵۰۰ نیروی کار با حضور معاون اول قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان‌ها افتتاح شد.

بر اساس گزارش ایسنا، کارخانه دوچرخه سازی زندان قزلحصار با ظرفیت ۵۰۰ نیروی کار به محیطی به وسعت حدود ۷۰۰۰ متر مربع با حضور حجت‌الاسلام مصدق معاون اول قوه قضائیه، غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندانها، مطهرنژاد مدیرعامل بنیاد تعاون کشور، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز و حشمت الله حیات الغیب مدیرکل سازمان زندان‌های استان تهران افتتاح شد.

کارخانه دوچرخه‌سازی زندانیان قزلحصار حدود ۷۰۰۰ متر مربع و با ظرفیت اشتغال ۵۰۰ نفر از مددجویان زندان قزلحصار است.

 
تهران - رئیس شورای نسیم‌شهر دستگیر شد/ متهم ‌فراری تغییر چهره داده بود
سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان از دستگیری رئیس شورای نسیم‌شهر که متواری شده بود خبر داد و گفت: متهم با تغییر چهره متواری شده بود.

سید امیر احمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان در گفت‌وگو با تسنیم، پیرو تشکیل پرونده قضایی در خصوص رئیس شورای نسیم شهر و تحت تعقیب قرار گرفتن وی، اظهار داشت: پس از صدور حکم جلب، رئیس شورای شهر نسیم شهر که با تغییر چهره متواری شده بود، توسط مأمورین پلیس امنیت عمومی غرب استان تهران دستگیر شد.

وی در ادامه افزود: رئیس شورای نسیم‌شهر در حال حاضر جهت رسیدگی به پرونده در اختیار مقامات قضایی قرار دارد.

دادستان بهارستان در پایان با اشاره به برخورد قاطع دستگاه‌های امنیتی و قضایی با فساد خاطرنشان کرد: این عضو شورا به اتهام فساد مالی، ارتشا، سوءاستفاده از مقام و موقعیت شغلی و اعمال نفوذ دستگیر شده است.

گفتنی است پیش از این 2 عضو شورا به همراه 5 کارمند و دلال دستگیر شده بودند.
 

خراسان رضوی - تصاویر جدید از وضعیت «ریشا»، شیر باغ‌ وحش مشهد
پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - روز پنج‌شنبه سوم اسفند، تصاویر جدیدی از وضعیت «ریشا»، شیر باغ‌ وحش مشهد منتشر شد. با انجام درمان موثر در پی تشخیص صحیح تیم متخصص دامپزشکان حال این شیر رو به بهبودی است. طی روزهای گذشته انتشار عکس‌هایی از شیر نر ۹ ساله در باغ‌ وحش مشهد که به شدت لاغر شده بود واکنش‌های بسیاری در پی داشت.
 
 
فروشگاه هنجارشکن در مشهد مقدس مهر و موم شد
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: فروشگاهی در این کلانشهر مذهبی که خارج از عرف اقدام هنجارشکنانه‌ای داشت، شناسایی و مهر و موم شد.
 
محسن صیادی دوشنبه شب در گفتگو با ایرنا افزود: این فروشگاه که اقدام به فروش لباس زنانه می کرد، در تبلیغات خود در فضای مجازی رفتار هنجارشکنانه‌ای داشت.

وی بیان کرد: این فروشگاه علاوه بر تبلیغ هنجارشکنانه برای فروش لباس، برخلاف مصوبه ضوابط الزام آور کمیسیون نظارت نیز عمل کرده بود.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: منطبق با قوانین نظام صنفی برخورد قاطع با این فروشگاه هنجارشکن انجام و ضمن تشکیل پرونده تخلف، واحد وی مهر و موم شد.


کرمان - باند بزرگ سارقان سیم برق در سیرجان منهدم شد
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - فرمانده انتظامی سیرجان از انهدام باند چهار نفره سارقان سیم برق با کشف ۱۰۶ فقره سرقت سیم و کابل در این شهرستان خبر داد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس کرمان، سرهنگ جواد خواجه‌پور فرمانده انتظامی سیرجان، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق با شیوه و شگردهایی مشابه در مناطقی از شهرستان سیرجان، ماموران پلیس آگاهی با پیگیری، چهار متهم دخیل در این سرقت ها را شناسایی و آنان را حین سرقت طی یک عملیات تعقیب و مراقبت دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: متهمان در مواجهه با شواهد و مدارک موجود به ۱۰۶ فقره سرقت سیم برق از نقاط مختلف شهرستان سیرجان به متراژ ۱۰ هزار متر که ارزش آنها از سوی کارشناسان افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده، اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی سیرجان با بیان اینکه این متهمان در سایر نقاط استان نیز اقدام به سرقت کرده‌اند و هماهنگی‌های لازم در این زمینه با سایر شهرستان‌ها به عمل آمده است خاطرنشان کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده و بازجویی‌های بعدی به مراجع قضایی معرفی شدند.


لرستان - دستگیری زوج فروشنده داروهای سقط جنین در بروجرد
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایرنا، معاون درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد از شناسایی و دستگیری زن و شوهرِ فروشنده داروهای سقط جنین در بروجرد خبر داد.

دکتر مهدی زارعی در این خصوص در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با توجه به گزارشات واصله در خصوص انجام "سقط غیرمجاز جنین" توسط یکی از کارشناسان مامایی دارای پروانه فعالیت بروجرد، نامبرده تحت رصد کارشناسان معاونت درمان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد مامای متخلف با همکاری همسر خود اقدام به فروش داروهای سقط جنین به متقاضیان در خارج از دفترکار مامایی و انجام سقط در دفترکار می‌کند.

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد، ادامه داد: پس از محرز شدن عوامل انجام سقط و فروش داروهای مربوطه ، با دستور دادستان محترم و همکاری پلیسِ اطلاعاتِ نیروی انتظامی، همسرِ خانم ماما در حین فروش داروهای سقط به یکی از مراجعین دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

زارعی با بیان اینکه روند شناسایی افراد و مراکز غیر مجاز و غیرقانونی در ارتباط با سقط جنین ادامه دارد بیان کرد: مطابق ماده ۶۲۴ قانون مجازات اسلامی ، فراهم ساختن وسایل سقط جنین و یا مباشرت به انجام آن توسط طبیب، ماما و دارو فروش به محکومیت حبس از ۲ تا پنج سال و پرداخت دیه منجر خواهد شد .علاوه بر آن پروانه فعالیت ایشان نیز ابطال می شود و تحقق این جرم نیازمند تکرار نیست.


پرسه گرگ‌ها در شهر خرم آباد
شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - سه قلاده گرگ شامگاه شنبه ۲۸ بهمن در حوالی محدوده مسکونی بلوار حج واقع در شمال خرم آباد مشاهده شدند.
https://jahannews.com/vdcc0sq402bqms8.ala2.html
jahannews.com/vdcc0sq402bqms8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید
Iran, Islamic Republic of
برخی استان ها کشورخیلی زیبا هستند که هنوز بین مردم شناخته نشده اند
Bulgaria
وقتی مراجع نظارتی هرکسی را برای شورای اسلامی شهروروستا تایید می کند این می شود
Iran, Islamic Republic of
با همین مقدار نظارت هم که برخی‌ها میگن نباید باشه