پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
همراه با استان‌ها؛ شماره ۱۶

بسته استانی جهان نیوز// دستگیری کلاهبردار ۶۰ میلیاردی در بروجرد/ تشییع پیکر پیرترین رزمنده و جانباز دفاع مقدس/ برخورد رعد و برق به ۳ زن جوان در هرمزگان/ سارقان مدارس در یزد دستگیر شدند +فیلم و تصاویر

جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب: 855320
شانزدهمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// دستگیری کلاهبردار ۶۰ میلیاردی در بروجرد/ تشییع پیکر پیرترین رزمنده و جانباز دفاع مقدس/ برخورد رعد و برق به ۳ زن جوان در هرمزگان/ سارقان مدارس در یزد دستگیر شدند +فیلم و تصاویر
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

آذربایجان شرقی - کندوان جزء بهترین دهکده‌های جهانی گردشگری
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) کندوان به عنوان نخستین روستای ایران در فهرست بهترین روستاهای جهانی گردشگری ثبت شد. کندوان از بین روستاهای اعلام شده از سوی بیش از ۱۲۰ کشور به عنوان یکی از بهترین روستاهای جهانی گردشگری انتخاب شد.
ایلام - پلمب کباب سراهای ذغالی ایلام به دستور دادستان
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - دادستان ایلام از پلمب همه کبابی‌های ذغالی سراسر استان در راستای صیانت از محیط زیست و طبیعت خبر داد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دادستانی مرکز استان ایلام، با دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز ایلام تمامی کبابی‌های سطح این شهر که دستور قضایی مبنی بر گاز سوز کردن واحد صنفی خود را اجرا نکرده بودند، امروز پلمب شدند.

دادستان ایلام در این زمینه توضیح داد: این واحدهای صنفی باتوجه به استفاده از هیزم و تخریب محیط زیست و اراضی جنگلی فرصت داشتند که کبابی خود را گازسوز کنند

وی افزود: پیرو اعلام دستور قضایی در خصوص استفاده از گاز طبیعی بجای هیزم، این واحدهای کبابی با تمرد از دستورات صادره به فعالیت همیشگی خود و استفاده از فرآورده‌های جنگلی ادامه دادند که این اقدام منجر به پلمب تمامی کباب سراهای متخلف در مرکز استان شد.

دادستان ایلام یادآور شد: پیش از این اقدام چندین بار از طریق رسانه‌های جمعی استان و دستگاه‌های ذیربط به کبابی‌های ایلام بصورت شفاهی و کتبی اعلام شده بود که باید نسبت به جایگزینی گاز طبیعی در کباب سراهای خود اقدام کنند.

چهارمحال و بختیاری - تشییع پیکر پیرترین رزمنده و جانباز دفاع مقدس
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - رزمنده جانباز حاج علیقلی علی بیگی بنی روز جمعه ۲۱ مهر ماه در سن ۱۰۱ سالگی درگذشت و پیکر مطهرش در بن تشییع و به خاک سپرده شد.

بر اساس گزارش تسنیم، مرحوم علیقلی علی‌بیگی جانباز 25 درصد بود که طی سه دوره سال 1361 در عملیات فتح‌المبین، سال 1362 در عملیات خیبر و سال 1365 در عملیات کربلای پنج در دفاع مقدس حضور داشت.

زنده‌ یاد علیقلی علی‌بیگی سال 62 در عملیات خیبر با محاسن سفیدش سوژه عکاسان شد و عکس معروف او توسط عکاس جنگ "سعید صادقی" در اروندرود به ثبت رسید.
 
 
تصادف رانندگی باعث جان‌باختن سه نفر در چهارمحال و بختیاری شد
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: تصادف خودروی سواری پژو و سمند در محور سامان به تیران ۳ فوتی و یک مصدوم برجای گذاشت.


کرمان - هفت نفر در تصادف رانندگی شهرستان کهنوج کشته شدند
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - بر اثر برخورد دو دستگاه خودرو سواری در محور کهنوج- قلعه‌گنج هفت نفر کشته و ۶ نفر مصدوم شدند.

بر اساس گزارش ایسنا، این حادثه مجموعا هفت فوتی و  شش مصدوم برجای گذاشت که درمیان فوتی‌ها نوزادی بود که به تازگی از بیمارستان ترخیص شده بود.

کرمانشاه - قتل عام ۵ عضو خانواده کرمانشاهی
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش تسنیم، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: فردی که با استفاده از سلاح گرم ۵ نفر از جمله چهار نفر از اعضای خانواده خود و یکی از دوستانش را در شهر هرسین به قتل رسانده بود، در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد.

لرستان - دستگیری کلاهبردار ۶۰ میلیاردی در بروجرد
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - فرمانده انتظامی لرستان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار و کشف ۶۰ میلیارد ریال کلاهبرداری در شهرستان بروجرد خبر داد.
 
بر اساس گزارش مهر، سردار یحیی الهی فرمانده انتظامی لرستان در سخنانی، اظهار داشت: در پی مراجعه چهار شهروند به پلیس آگاهی بروجرد مبنی بر اینکه یک نفر با ترفندهای متقلبانه برای سرمایه‌گذاری در بورس با اخذ سفته و تحویل سکه و جواهرات با جعل امضا مبلغ ۶۰ میلیارد ریال از آنها کلاهبرداری کرده است، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با رصدهای اطلاعاتی و انجام اقدامات پلیسی کلاهبردار را در شهرستان بروجرد شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

هرمزگان - برخورد رعد و برق به ۳ زن جوان در هرمزگان
جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲- برخورد رعد و برق به ۳ زن جوان در هرمزگان سبب فوت یکی و مصدومیت دو تن دیگر شد.

بر اساس گزارش فارس، زن حدود ۴۰ ساله از اهالی تخت از توابع شهرستان بندرعباس بر اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داد.

این زن به همراه دو نفر دیگر که مشغول کار بر روی زمین کشاورزی بودند، پس از وقوع رعد و برق و اصابت صاعقه، جان خود را قبل از رسیدن به بیمارستان از دست داد.


 
مرگ فوتبالیست هرمزگانی براثر ایست قلبی
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - فوتبالیست رویدری از توابع بندرخمیر هرمزگان در جریان یکی از بازی‌های دوستانه دچار نارسایی قلبی و تنفسی شد و درگذشت.

بر اساس گزارش فارس، محمد سجلی 43 ساله اهل روستای دشت جیحون و ساکن شهر رویدر که در پست مهاجم بازی می‌کرد، در جریان یک دیدار دوستانه فوتبال دچار ایست قلبی شد.

وی پیش از رسیدن اورژانس و با وجود انجام عمل احیای قلبی توسط دوستانش، فوت می‌کند.

نجات سه صیاد چارکی بعد از ۱۲ ساعت سرگردانی بر روی دریا
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲- معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات جان سه صیاد مضطر پس از چهار ساعت تلاش مداوم در ۳۵ مایلی جنوب جزیره کیش خبر داد.

بر اساس گزارش برنا، "اسماعیل مکی زاده" با اشاره به نجات جان سه صیاد مضطر در آب‌های کیش افزود: این صیادان که به علت نقص فنی موتور به مدت ۱۲ ساعت بر روی دریا سرگردان شده بودند با تلاش ناجی ۱۶ (مرکز جستجو و نجات دریایی) استان نجات و به آغوش خانواده بازگشتند.

هجوم خرس‌ سیاه‌ آسیایی به بانوی ۷۰ ساله رودانی
دوشنبه ۲۴مهر ۱۴۰۲ - رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست رودان گفت: یک قلاده خرس‌سیاه آسیایی به بانوی ۷۰ ساله در مراتع روستای بشکاردان بخش رودخانه این شهرستان حمله و آن را مصدوم کرد.

بر اساس گزارش فارس، ناظر دهقانی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست رودان اظهار کرد: یک قلاده خرس‌سیاه آسیایی به بانوی ۷۰ ساله در مراتع روستای بشکاردان بخش رودخانه این شهرستان حمله و آن را مصدوم کرد.

این بانو در حال چراندن دام خود در نزدیکی منزل مسکونی‌اش بود که با حمله خرس روبرو شد.
 
 
یزد - سارقان مدارس در یزد دستگیر شدند
روز شنبه ۲۲ مهر فرمانده انتظامی شهرستان یزد از دستگیری ۲ سارق اموال مدارس با ۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ سعید زینلی فرمانده انتظامی شهرستان یزد گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اموال مدارس شهرستان یزد، موضوع شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این سرقت‌ها در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: تلاش پلیس برای دستگیری عاملان این سرقت‌ها ادامه داشت تا اینکه ماموران پلیس شهرستان یزد با انجام اقدامات تخصصی ۲ سارق را شناسایی ودر یک عملیات ضربتی آنان را دستگیر کردند.

https://jahannews.com/vdcaumnaw49nme1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaumnaw49nme1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *