دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲
۲
همراه با استان‌ها؛ شماره ۱۴

بسته استانی جهان نیوز// نوزادان جابه‌جا شده در قم به آغوش خانواده بازگشتند/ کشف دومین شهر زیرزمینی استان اصفهان/ آمار عجیب از صندلی‌های خالی در ادارات کهگیلویه و بویراحمد/ ماجرای جراحت یک پرستار توسط مراجعه‌ کننده +فیلم و عکس

جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب: 853501
چهاردهمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// نوزادان جابه‌جا شده در قم به آغوش خانواده بازگشتند/ کشف دومین شهر زیرزمینی استان اصفهان/ آمار عجیب از صندلی‌های خالی در ادارات کهگیلویه و بویراحمد/ ماجرای جراحت یک پرستار توسط مراجعه‌ کننده +فیلم و عکس
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

اصفهان - کشف دومین شهر زیرزمینی استان اصفهان در تیران و کرون
محسن مظاهری رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تیران و کرون در گفت‌وگو با فارس ضمن اعلام خبر کشف دومین شهر زیرزمینی استان اصفهان در روستای دولت‌آباد این شهرستان اظهار کرد: محوطه‌ای با مساحت بالغ‌بر ۱۰ هزار مترمربع در روستای "دولت‌آباد" به‌عنوان دومین شهرِ زیرزمینی دوره اشکانی در این شهرستان شناسایی شد.


ایلام - هنری که باعث مهاجرت معکوس از شهر به روستا می‌شود
خراطی هنری که باعث ایجاد اشتغال تعدادی از جوانان شهرستان آبدانان شده است، به نحوی که این جوانان عدم مهاجرت به دیگر شهرها را به لطف این شغل می‌دانند.
 

کهگیلویه و بویراحمد - آماری عجیب از صندلی‌های خالی در ادارات کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد به آماری در خصوص جایگاه های شغلی خالی استان اشاره کرد که در نوع خود قابل توجه است.

بر اساس گزارش فارس، جهانگیر شاهینی رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد به وجود ۷ هزار جایگاه‌ شغلی خالی در استان اشاره و عنوان کرد: تلاش می‌شود با همکاری استانداری برای پوشش صندلی های خالی برنامه‌ریزی و کار استخدام آنها انجام شود.

این مسئول بیان کرد: سال گذشته ۶ آزمون استخدام برگزار شد و چند آزمون دیگر امسال‌ برگزار می‌شود، ضمن اینکه تعدادی از پست‌های خالی از طریق افرادی که کار معین هستند و از آزمون استخدامی جذب می‌شوند‌.
 

گیلان - ماجرای جراحت یک پرستار در تالش توسط یک مراجعه‌ کننده!
در پی درگیری منجر به جرح با یکی از پرستاران مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی حویق شهرستان تالش، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی گیلان ضمن محکوم کردن این اتفاق دردناک با صدور اطلاعیه‌ای واکنش نشان داد.

سعید رستمی مدیر مرکز بهداشت تالش در گفت‌وگو با فارس درباره جزئیات این حادثه اینگونه گفت که «روز پنجشنبه یک مراجعه کننده برای دریافت خدمات دندان پزشکی برای فرزندش به بیمارستان حویق تالش مراجعه می‌کند که پزشک درمانگاه به او می‌گوید به علت عفونت نباید دندان نوجوان کشیده شود که این مخالفت با واکنش و اصرار پدر نوجوان مواجه می‌شود.»

مدیر مرکز بهداشت تالش همچنین گفت که در پی مخالفت پزشک و ارجاع وی و خوردن داروهای ضدعفونت پیش از کشیدن دندان و متعاقب آن مراجعه برای گرفتن عکس از دندان، این مراجعه کننده با حضور در پذیرش با زدن مشت به روی پیشخوان، شیشه شکسته شده و یک تکه شیشه به صورت پرستار حاضر در پذیرش برخورد و منجر به جراحت از ناحیه صورت برای وی می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پی بروز این اتفاق با صدور اطلاعیه‌ای واکنش نشان داد و ضمن محکومیت این اتفاق گفت که «تصاویر این حادثه تلخ و غم‌انگیز آنقدر دردناک است که حتی تاب و توان مشاهده و بازنشر آن نیز وجود ندارد؛ به گونه‌ای که مدافع سلامت دیروز، اکنون به نحوی مورد حمله و آسیب قرار می‌گیرد که جراحت در ناحیه چشم و صورت وی کاملاً مشهود است.»

همچنین دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد که دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن محکومیت این اتفاق، مصرانه پیگیری‌های حقوقی و قضایی در خصوص این حادثه تلخ را انجام خواهد داد.


سیستان و بلوچستان - دلجویی از فردی که توسط یک سرباز مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود +فیلم
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از فردی(متهم به سرقت) که توسط یک سرباز مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود، دلجویی کرد.  
گلستان - تسهیلات ویژه برای خانه‌دار شدن بیماران پروانه‌ای در گلستان
مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان از کمک این بنیاد برای خانه‌دار شدن خانواده‌های دارای بیماری پروانه‌ای در روستاها خبر داد.

بر اساس گزارش فارس، سیدمحمد حسینی صبح روز شنبه هشتم مهر ماه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در ادامه کمک بنیاد برای حمایت از خانه‌دار شدن اقشار آسیب پذیر، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت مسکن این خانواده های محترم، ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد پنچ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله درنظر گرفته است.

وی افزود: همچنین به خانواده های این بیماران ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان، از خانواده های دارای این بیماری خواست تا با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان‌های خود از این خدمت بهره‌مند شوند.


قم - نوزادان جابه‌جا شده در قم به آغوش خانواده بازگشتند
بر اساس گزارش فارس، حسین تقی زاده مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت‌وگویی خبری با اشاره به اتفاق جابجایی دو نوزاد دختر در یکی از بیمارستان‌های قم گفت: این موضوع در هنگام ترخیص نوزادان از بیمارستان به خانواده‌ها رخ داده است.

وی با بیان اینکه در زمان تحویل مشخصات مادر هر دو نوزاد به صورت مشخص بر روی مچ بند آن‌ها ثبت و بر روی دستان نوزادان قرار داشته است افزود: با سهل انگاری بوجود آمده در زمان ترخیص و عدم دقت بر روی مشخصات مچ بند نوزادان این اتفاق بوجود آمده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه جواب آزمایش تشخیصی دی ان‌ای طولانی است افزود: با توجه به اهمیت موضوع با پیگیری‌های انجام شده این فرآیند در مدت ۲۴ ساعت و به صورت رایگان برای خانواده‌ها انجام و نوزادان تحویل خانواده‌ها شد.

تقی زاده با تأکید بر اینکه با توجه به انجام اقدامات ثبتی حین زایمان و ثبت مشخصات مادر به صورت مچ بند و پابند برای نوزادان چنین اتفاقی نادر است افزود: این موضوع از مواردی است که نظام بهداشتی و درمانی کشور اهمیت ویژه‌ای برای آن قائل است لذا برخورد قانونی با عواملی که به هر نحوی در این خصوص سهل انگاری داشتند در دستور کار قرار گرفته و در مرحله نخست پرستار مربوطه و مسئول بخش نگهداری نوزادان برکنار شده‌اند.


خراسان رضوی - نیسان آبی، ناجی افراد گرفتار در آتش! +فیلم
راننده‌ای در آتش سوزی روز گذشته در جاده کلات، قبل از رسیدن نیروهای آتش نشانی با نیسان خود، دیوار کارگاه مبل سازی را تخریب می‌کند و باعث نجات افراد محبوس در آتش می‌شود. فیلم این نیسان ناجی را ببینید.
سمندر امپراطور خوزستان در معرض انقراض؛ وضعیت نگران‌کننده یک گونه زیبا
سمندر امپراطور خوزستان، یک گونه با ارزش و منحصر به فرد است که در معرض خطرات جدی انقراض قرار دارد.

بر اساس گزارش فارس، سمندر امپراطور خوزستان (Neurergus crocatus)، یک گونه‌ی زیبا و منحصر به فرد از سمندرها است که در مناطق آبی و رودخانه‌های جنوب غربی ایران، به ویژه در استان خوزستان، زندگی می‌کند.

این گونه از سمندرها به دلیل شکل بدن منحصر به فرد، رنگارنگی و الگوهای خاصی که بر روی بدن دارد، بسیار جذاب است. با این حال، سمندر امپراطور خوزستان در معرض خطر انقراض قرار دارد و وضعیت آن نگران‌کننده است.

برخی افراد به بهانه‌های مختلف سمندر را عضو سفره هفت سین می‌کنند که پذیرفتنی نیست و نمی‌توان از این گونه با ارزش در سفره هفت سین استفاده کرد هنوز برخی افراد به صورت قاچاق اقدام به خرید و فروش سمندر می‌کنند که باید با همکاری جوامع محلی و نیروهای انتظامی از قاچاق این گونه جلوگیری کرد.

 
مازندران - روند سرطان نسبت به گذشته در مازندران افزایشی است
بر اساس گزارش فارس، دبیر اجرایی نخستین همایش بین‌المللی رویکردهای نوین سبک زندگی، پیشگیری و درمان سرطان با اشاره به برگزاری نخستین کنگره بین المللی رویکردهای نوین سبک زندگی، پیشگیری و درمان سرطان در آمل گفت: روند بیماری سرطان نسبت به گذشته در مازندران افزایشی است.

سقوط تلویزیون موجب مرگ کودک ۵ ماهه میاندورودی شد
مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: سقوط تلویزیون موجب مرگ کودک ۵ ماهه میاندورودی شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با اشاره به حادثه سقوط یک دستگاه تلویزیون بر سر یک کودک در شهرستان میاندورود اظهار کرد: بازی مرگبار خواهر چهار ساله منجر به سقوط تلویزیون بر سر برادر پنج ماهه در شهرستان میاندورود و موجب مرگ وی شد.

وی با اشاره به حادثه غم انگیزی که در هفتم مهرماه در منزل مسکونی در شهرستان میاندورود رخ داد، افزود: خواهر ۴ ساله این خانواده که در حال بازی و دویدن در اتاق بود با برخورد به میز تلویزیون باعث افتادن آن بر روی برادر ۵ ماهه شد و والدین خود را در سوگ برادر نشاند.

نخستین برف پاییزی در ارتفاعات دودانگه
نخستین برف پاییزی، ارتفاعات دودانگه در شهرستان ساری را سفیدپوش کرد.

 
همدان - کاشف غارعلیصدر درگذشت
مصطفی سلاحی از کوهنوردان و غارنوردان با سابقه کشور و یکی از کاشفان غار علیصدر و همچنین یکی از مدرسین فعال دوره طبیعت‌گردی سازمان میراث فرهنگی درگذشت.

بر اساس گزارش فارس، این کوهنورد پیشکسوت متولد سال ۱۳۱۹ در دهه ۳۰ و۴۰ از بانیان اصلی ساخت پناهگاه میدان میشان بود و در سال ۱۳۳۹ در قالب تیمی به سرپرستی حسن ابریشمی موفق به کشف غارعلیصدر شدند و در سال ۱۳۴۲ تحقیق روی آب غار علیصدر را به سرانجام رساندند.


کرمانشاه - شعله گاز در ۸۰ روستای سرپل‌ذهاب روشن شد
در آئینی با حضور امام جمعه و استاندار کرمانشاه و شماری از مسئولان، شعله گاز ۸۰ روستای شهرستان سرپل‌ذهاب روشن شد.

بر اساس گزارش فارس، آئین بهره‌برداری‌ از گازرسانی به ۸۰ روستای سرپل‌ذهاب با اعتبار ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال با حضور استاندار کرمانشاه، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان در روستای دشت ذهاب شهرستان برگزار شد.
 
https://jahannews.com/vdcjyteovuqeiiz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjyteovuqeiiz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شاید برای ایجاد یک سیستم کارآمد بهتر است صندلی ها رو بردارند
علی
Iran, Islamic Republic of
دل آدم به حال نیروی انتظامی می‌سوزد .