چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۲
۳
همراه با استان‌ها؛ شماره ۱۳

بسته استانی جهان نیوز// توقیف ۲ دستگاه موتور میلیاردی در شهریار/ وعده آبگرفتگی شهرداری اهواز به مردم!/ دزدی از طلا فروشی در قم به مرگ سارقان ختم شد/ وزیر ارشاد در یک جشن تولد/ سارق دکترنما در سنندج دستگیر شد +فیلم و عکس

جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۵
کد مطلب: 852657
سیزدهمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// توقیف ۲ دستگاه موتور میلیاردی در شهریار/ وعده آبگرفتگی شهرداری اهواز به مردم!/ وزیر ارشاد در یک جشن تولد/ مرگ سارقان طلافروشی در قم/ سارق دکترنما در سنندج دستگیر شد +فیلم و عکس
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته پس از وقفه به ایجاد آمده به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

آذربایجان شرقی - سوختن دو کودک در آتش تانکر سوخت در تبریز
بر اساس گزارش مهر، واژگونی یک دستگاه تانکر سوخت از نوع گازوئیل در اتوبان شهید کسایی تبریز منجر به آتش سوزی شد و ۲ کشته و سه مصدوم به جا گذاشت.

این حادثه حدود ساعت ۹ صبح روز جمعه (۷ مهر ۱۴۰۲) در بخش ابتدایی بخش شرقی اتوبان شهید کسایی به دلیل برخورد تانکر سوخت با یک دستگاه خودرو سواری پراید روی داد که منجر به آتش سوزی وسیعی شد.


 
بر اساس گزارش همشهری آنلاین، این دستگاه تانکر سوخت به هنگام حرکت، از مسیر منحرف و با برخورد به یک دستگاه خودرو پراید در لاین دیگر واژگون و دچار آتش‌سوزی شد. بر اثر این حادثه دو کودک در داخل خودرو به شدت دچار آسیب و جان باختند.
 
ایلام - ۱۲۸ روستا تحت پوشش آبرسانی
مدیرعامل آبفای ایلام گفت: فاز اول جهاد آبرسانی به 128 روستای استان با پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصد در حال اجرا است.

روز چهارشنبه (۵ مهر ۱۴۰۲) پرویز ناصری مدیر عامل آبفا استان ایلام در گفت‌وگو با فارس گفت: فاز اول جهاد آبرسانی با پیشرفت فیزیکی 72 درصد در حال اجرا است که در فاز دوم، آبرسانی به 210 روستای دیگر با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتظار می رود با استفاده از توان نیروهای جهادی، طرح آبرسانی به روستاهای محروم در موعد مقرر به بهره برداری برسد، اظهار داشت: واضح است که در اجرای این طرح، مشکلات و چالش هایی وجود دارد، اما می توان‌ امیدوار بود با ایجاد یک هم‌افزایی مؤثر بین همه متولیان و فعالان عرصه آبرسانی، تحولی نو در محرومیت زدایی و دسترسی پایدار روستاییان به آب شرب پدید آید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، احداث 37 باب مخزن با ظرفیت 16750 مترمکعب، حفر 2 حلقه چاه، اجرای 249 کیلومتر خط انتقال آب، اصلاح و شبکه توزیع آب 438 کیلومتر، تجهیز 5 باب ایستگاه پمپاژ را از مهمترین اقدامات اجرایی در فاز اول این پروژه برشمرد.


تهران - توقیف ۲ دستگاه موتور میلیاردی در شهریار
بر اساس گزارش فارس، سرهنگ سید هاشم حسینی خواه رئیس پلیس امنیت اقتصادی غرب استان تهران اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی غرب استان تهران حین گشت زنی فعال و هدفمند خود در سطح حوزه استحفاظی به 2 دستگاه موتورسیکلت سنگین مشکوک شده و جهت بررسی دقیق تر وارد عمل شدند.

وی افزود: در اقدام به موقع مأموران، 2 دستگاه موتورسیکلت قاچاق توقیف و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی جهت بررسی به مقر پلیس منتقل شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی غرب استان تهران با بیان این که در بررسی های انجام شده مشخص شد موتورسیکلت های توقیفی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی می باشند، تصریح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش این موتورسیکلت‌ها را ۲۷ میلیارد ریال برآورد کردند.


۲ عضو شورای شهر ملارد دستگیر شدند
روز سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲، پلیس امنیت غرب استان تهران از دستگیری ۲ عضو شورای شهر ملارد با حکم مقام قضایی به اتهام تخلفات اداری و دیگر موارد خبر داد.

بر اساس گزارش فارس، در شهریورماه هم یک عضو دیگر شورای شهر ملارد با حکم مقام قضایی به اتهام ارتشاء توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد.

خراسان رضوی - کاشت نهال در مسیر زائران امام رضا(ع)
بر اساس گزارش فارس، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در استان خراسان رضوی با اولویت مسیر زائران امام رضا(ع) کاشته خواهد شد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان و وجود بارگاه منور رضوی در آن افزود: همه ساله میلیون‌ها زائر در مناسبت‌های گوناگون برای عرض ارادت به ولی نعمتمان حضرت‌ رضا(ع) راهی مشهد مقدس می‌شوند و بسیار زیبنده است که راه‌های استان جلوه‌ای زیبا به خود بگیرد.


خوزستان - وعده آبگرفتگی شهرداری اهواز به مردم!
بر اساس گزارش فارس، چند روز پیش سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز در خصوص دفع آبهای سطحی توضیحاتی داده بود از جمله گفته بود نمی‌دانیم در اهواز از کی و چه میزان بارش خواهیم داشت و نمی‌توان قول داد که هیچ آبگرفتگی نخواهیم داشت زیرا ممکن است در بازه زمانی کم مقدار زیادی باران ببارد و در این شرایط برای دفع آب به کمی زمان نیاز است.

صحبت‌های سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز تکرار مواضع دو هفته پیش شهردار اهواز است که گفته بود: نمی‌توان قول داد که در بارندگی‌های پیش رو هیچ نقطه‌ای دچار آبگرفتگی نمی‌شود. در طول تاریخ، اهواز به دلیل مسطح بودن دچار آبگرفتگی بوده است و نمی‌توانیم از این مساله گریزی داشته باشیم.

اظهارات شهردار و معاون او که ظاهرا در حال آماده کردن افکار عمومی برای آبگرفتگی در بارندگی‌های پیش رو هستند در حالی مطرح می‌شود که بر اساس پیش‌بینی‌ها از بارندگی ماه‌های آتی، ایران طی فصل پاییز پذیرای بارش فراتر از نرمال با احتمال بالای ۷۰ درصد است. البته مناطق جنوب و جنوب‌شرق با احتمال ۵۰ درصد شانس رخداد بارش زیر مقدار نرمال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد.

سالهاست باران در اهواز موجب آبگرفتگی شدید برخی مناطق و معابر می‌شود و زندگی مردم را مختل می‌کند هر چند اقداماتی در این خصوص انجام شده ولی هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد آبگرفتگی اهواز در حالی هرسال رخ می‌دهد که سال‌هاست مسئولین و مدیران متولی قول رفع این مشکل را می‌دهند.


قم - دزدی از طلا فروشی در قم به فوت سارقان ختم شد
بر اساس گزارش پایگاه‌ اطلاع‌رسانی پلیس، امیر مختاری فرمانده انتظامی شهرستان قم در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: ساعت ۳:۳۰ بامداد ششم مهرماه مالک طلا فروشی از طریق سیستم‌های هشداری واحد صنفی خود متوجه حضور افرادی در داخل مغازه می‌شود و بلافاصله با خودروی شخصی به محل مراجعه و مشاهده می‌کند که چندین نفر ماسک به‌صورت از مغازه در حال خروج بوده و با موتورسیکلت فاقد پلاک از محل متواری می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان قم ادامه داد: مالک طلا فروشی بلافاصله اقدام به تعقیب راکبین موتور سیکلت نموده و در یکی از خیابان‌ها با موتور سیکلت تصادف می‌کند که منجر به فوت دو نفر از آنان می‌شود.


کردستان - سارق دکترنما در سنندج دستگیر شد
فرامرز شاکری رئیس پلیس آگاهی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج از دستگیری سارق دکترنما در سنندج خبر داد و اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از خانم‌های مسن در سنندج، بررسی موضوع  به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با اشراف اطلاعاتی و اقدامات پلیسی سارق دکترنما را شناسایی کردند که پس از هماهنگی با مراجع قضایی در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان با بیان اینکه سارق از افراد غیربومی استان بود، گفت: متهم با انتخاب افراد سالخورده و بیمار در نزدیکی مراکز پزشکی، خودش را به عنوان پزشک معرفی و با معاینه آنها و خوراندن دارو، طلاجات آنها را سرقت می‌کرد.


کهگیلویه و بویراحمد - وزیر ارشاد در یک جشن تولد
بر اساس گزارش فارس، محمد مهدی اسماعیلی در سفر به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در محل تالار مرکزی این شهر که یادگاری از ۱۶ سال گذشته است حضور یافت تالاری که کلنگ آن در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد به زمین زده شد و در ۸ سال دولت روحانی اتفاقی در آن نیفتاد.

با حضور وزیر ارشاد در این پروژه نیمه کاره، زحمتکش پیمانکار پروژه اینگونه عنوان کرد که تا ۲۲ بهمن امسال یک برنامه قطعاً در سالن اصلی این پروژه برگزار خواهد شد.

پیمانکار پروژه بزرگ تالار فرهنگی هنری شهر یاسوج با بیان اینکه در روز ۲۲ بهمن به مناسبت تولد خودم و همچنین روز پیروزی انقلاب اسلامی این نوید را به شما می‌دهم، گفت در آن روز ۵۷ ساله می‌شوم که وزیر ارشاد هم قول داد برای افتتاح این فاز از پروژه و همچنین جشن تولد این پیمانکار در آن روز بتواند به یاسوج سفر کند.


یزد - قطار پارک شادی یزد جان گرفت
سخنگوی سازمان اورژانس یزد از فوت یک نوجوان بر اثر برخورد با قطار پارک شادی خبر داد.
 
بر اساس گزارش ایسنا، «سید حسین طباطبایی» درباره جزئیات این خبر گفت: ساعت ۲۲:۴۲ دقیقه شامگاه روز سه‌شنبه چهارم مهرماه در پی تماس‌های مردمی با سامانه ۱۱۵ اورژانس، مبنی بر برخورد فردی با قطار پارک شادی یک کد اورژانس به محل حادثه اعزام می‌شود.
 
وی افزود: پس از رسیدن عوامل اورژانس به محل حادثه مشاهده می‌شود که پسری نوجوان، تقریبا ۱۲ ساله بر اثر برخورد با قطار شادی، دچار تروما شدید در ناحیه پشت سر شده است.
 
سخنگوی اورژانس یزد گفت: فرد مذکور در محل حادثه فاقد علائم حیاطی بوده است که پس از انجام عملیات احیا توسط عوامل اورژانس، به بیمارستان شهید رهنمون منتقل و در بیمارستان فوت وی تایید می‌شود.
https://jahannews.com/vdcamuna049nmi1.k5k4.html
jahannews.com/vdcamuna049nmi1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Moldova, Republic of
صد سال سیاه میخوام بعد از وقفه، هفته ای یک بار این بسته خبری رو کار نکنید.
اکثرش اش اخبار زرد حوادثی
Iran, Islamic Republic of
واقعا به نظرم استان ها مهجور هستن
ایشالا پرقدرت تر پیش برین
اخبار موفقیت ها و نبوغ جوانان شهرستانی رو پوشش بدین به نظرم براشون خوب جذاب میشه..
Iran, Islamic Republic of
واقعا هیچچچچ اخبار خوبی تو استان ها اتفاق نمی افته؟