چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۱
همراه با استان‌ها؛ شماره ۱۵

بسته استانی جهان نیوز// ماجرای زیرگرفتن دانشجوی پزشکی در بیمارستان بندرعباس/ اتوبان موج‌های آبی!/ جوان بوشهری بدون آب، نخلستان را آبیاری می‌کند/ صدا از این روستا، به جایی نمی‌رسد/ ماجرای فوت ۶ نوزاد در بیمارستان شهرکرد +فیلم و عکس

جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب: 854388
پانزدهمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// ماجرای زیرگرفتن دانشجوی پزشکی در بیمارستان بندرعباس/ اتوبان موج‌های آبی!/ جوان بوشهری بدون آب، نخلستان را آبیاری می‌کند/ صدا از این روستا، به جایی نمی‌رسد/ ماجرای فوت ۶ نوزاد در بیمارستان شهرکرد +فیلم و عکس
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

آذربایجان شرقی - اتوبان موج‌های آبی!
آزادراه تبریز - زنجان که بعدها به نام آزادراه پیامبر اکرم(ص) نام‌گذاری شد یکی از مهم‌ترین و پرترددترین آزادراه‌های مواصلاتی کشور است ولی با گذشت 12 سال از افتتاح همچنان نواقص فراوانی دارد و پر از چاله است.

بر اساس گزارش فارس، آزادراه تبریز - زنجان در مردادماه سال ۱۳۹۰، در قالب اولین آزادراه کوهستانی کشور به بهره‌برداری رسید.

این آزادراه که طولانی‌ترین تونل‌های دوقلوی کشور، تونل‌های دوقلوی شبلی، با طول هرکدام ۲ هزار و ۵۲۲ متر و عرض  ۱۱ متر را در خود جای‌داده است؛ بخش عمده‌ای از حمل‌ونقل و ارتباطات جاده‌ای کشور را عهده‌دار است.

با اینکه افتتاح آزادراه تبریز-زنجان تا حد زیادی از تعداد تصادفات و تلفات جاده قدیم این مسیر کاسته است اما آنچه سال‌های متوالی است مسافران این مسیر را آزار می‌دهد، وضعیت نامطلوب آسفالت این آزادراه است، به‌طوری‌که در بسیاری از نقاط  آن کیفیت آسفالت، به‌مراتب پایین‌تر از کیفیت آسفالت در بعضی مناطق روستایی کشور است.

این وضعیت برای سرنشینان خودروهایی که با سرعت مجاز ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند، وضعیتی خطرناک و مهلک را به ارمغان می‌آورد.
 
اصفهان - دوچرخه‌سواری سرمربی سپاهان در اصفهان
بر اساس گزارش ایمنا، ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان پنجشنبه بیستم مهرماه به همراه محمدرضا ساکت سرمربی این باشگاه از اماکن تاریخی استان اصفهان بازدید کردند و سرمربی طلایی پوشان نیز در یکی از اماکن تاربخی اصفهان به دوچرخه سواری پرداخت.
 
البرز - شناسایی یک شبکه ارتشا و دستگیری یکی از مدیران ارشد شهرداری کرج
با اقدامات اطلاعاتی پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان البرز و دستور مقام قضایی در راستای سالم‌سازی و مبارزه با فساد در دستگاه‌های اجرایی، شبکه ارتشاء در سازمان میادین شهرداری کرج مورد شناسایی و متلاشی شد.
 
بر اساس گزارش ایسنا، برهمین اساس یکی از مدیران ارشد سازمان میادین شهرداری کرج که با دریافت مبالغ سنگین در امور قراردادهای کرج نفوذ کرده بود دستگیر شد.
 
تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

بوشهر - جوان بوشهری که بدون آب، نخلستان را آبیاری می‌کند +عکس
جوان بوشهری توانسته دستگاهی اختراع کند که در تابستان با رطوبت هوا و زمستان با ذخیره آب باران، نخلستان‌ها را به صورت خودکار آبیاری کند.

بر اساس گزارش فارس، سید محمد موسوی جوان بوشهری با دغدغه رفع موانع بهره‌وری از نخلستان‌ها به دلیل آبیاری اشتباه، توانسته است دستگاهی اختراع کند که با قرارگیری در کنار ریشه درخت، علاوه‌بر اتصال به مخازن آب، قابلیت تبدیل بخار هوا به آب را دارد‌.


چهارمحال و بختیاری - جزئیات ماجرای فوت ۶ نوزاد در بیمارستان شهرکرد
در روزهای اخیر خبری در مورد فوت ۶ نوزاد در بیمارستان شهرکرد پخش شده بود. پزشک فوق‌تخصص بخش مراقبت‌های ویژه نوزادانِ بیمارستان هاجر در این مورد می‌گوید: هر ۶ نوزاد نارس به‌دنیا آمده بودند. از این تعداد ۴ نوزاد بیماری‌های زمینه‌ای ریوی و نقص سیستم ایمنی داشتند. ۲ نوزاد نارس دیگر هم احیا شدند اما در بخش، دچار عفونت عمومی خون شدند.
خراسان رضوی - تصادف سرویس مدرسه در مشهد هشت دانش‌آموز را روانه بیمارستان کرد
روز شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ رئیس پلیس راهور مشهد در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: برخورد یک دستگاه «ون»، سرویس مدرسه با یک دستگاه خودروی سواری در یکی از مناطق مشهد منجر به مصدومیت هشت دانش‌آموز شد و آنان توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان انتقال یافتند.

 
خوزستان - ماجرای مرگ کودک ایذه‌ای بر اثر زنبور گزیدگی چه بود؟
چند روز پیش یک دانش‌آموز به نام مستانه شاهپری از عشایر ایذه به دلیل زنبور گزیدگی درگذشت. پس از این حادثه، رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان در یک پیام تسلیت، فوت این دانش‌آموز را به خانواده‌اش تسلیت گفت.

با توجه به اینکه در اکثر موارد، نیش زنبور خطر زیادی ندارد و پس از احساس کمی درد و سوزش، با درمان خانگی می‌توان زنبورزدگی را درمان کرد، اعلام خبر فوت این کودک به دلیل زنبور گزیدگی واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.

رضا فرامرزی، رئیس آموزش و پرورش عشایری خوزستان، در گفتگو با فارس اظهار کرد که طبق گفته‌های معلم و عموی دانش‌آموز، مستانه به دلیل زنبور گزیدگی درگذشته است.

وی افزود: مستانه در منطقه‌ای کوهستانی و دور از دسترس زندگی می‌کرد. روز حادثه، ساعت ۴ بعد از ظهر، او همراه عمه و بستگانش برای جمع‌آوری هیزم به کوه می‌رفتند و در این مسیر تحت حمله زنبورها قرار گرفتند.

رئیس آموزش و پرورش عشایری خوزستان گفت: پس از زنبورزدگی، خانواده مستانه فوراً او را به درمانگاه منتقل کردند، اما متأسفانه قبل از رسیدن به درمانگاه، وی فوت کرد.

فرامرزی بیان کرد: پس از وقوع حادثه، مسئولان درمانگاه به خانواده پیشنهاد کردند که جسد مستانه را به پزشکی قانونی ارسال کنند و عملیات کالبدشکافی انجام شود، اما خانواده در پاسخ خود عنوان کردند: «ما می‌دانیم که او به دلیل زنبور گزیدگی درگذشته است و نیازی به کالبدشکافی نیست.»


هرمزگان - ماجرای زیرگرفتن دانشجوی پزشکی در بیمارستان بندرعباس چه بود +فیلم
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، حادثه تصادف نیسان آبی با دانشجوی پزشکی در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس را تشریح کرد.

در روزهای گذشته ویدئویی از یک خودروی نیسان سواری آبی رنگ منتشر شده که با سرعت زیاد با یکی از دانشجویان پزشکی در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس  برخورد کرده است که خوشبختانه در این حادثه به این دختر دانشجو آسیب جدی وارد نشد.

بر اساس گزارش فارس، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در تشریح موضوع این ویدئو بیان داشت: این ویدیو کوتاه مربوط به دو هفته قبل بوده است که دختران دانشجوی پزشکی درحال تردد در محوطه بیمارستان بوده‌اند.

دکتر رویا جهانگیری با اشاره به اینکه راننده نیسان پس از این حادثه از صحنه متواری شد، گفت: بر اساس گفته‌های شاهدان عینی، راننده نیسان یکی از همراهان بیمار بوده که در پارکینگ بیمارستان درگیری و اختلاف بین همراهان خود داشته سپس این راننده با عصبانیت سوار خودرو شده که از آنجا خارج شود ولی یکی از همراهان بیمار به سمت خودرو سنگ پرتاب می‌کند و او که با سرعت قصد دور زدن میدان را داشته است به سمت دانشجویان منحرف و به یک دانشجو برخورد می‌کند.
صدا از این روستا، به جایی نمی‌رسد
نبود اینترنت و اختلال ارتباطی در آنتن دهی و حتی ارسال پیامک در برخی از روستاهای بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد، باعث گلایه بسیاری از مردم شده است.

بر اساس گزارش فارس، چند هفته‌ای است که مطالبه‌گران و عموم مردم منطقه گافر و پارامون در شهرستان بشاگرد از وضعیت ارتباطی این منطقه گلایه مند هستند.

آنان می‌گویند: نبود اینترنت و اختلال ارتباطی در آنتن‌دهی و حتی ارسال پیامک در برخی از روستاهای بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد، آنان را کلافه کرده است.

همدان - قتل مادر همدانی به دست پسرش
بر اساس گزارش ایسنا و به نقل از دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، دادستان همدان درباره جزئیات نزاع خانوادگی روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه که منجر به فوت یک نفر شد، گفت: پسر خانواده که فردی ۳۹ ساله و متاهل است، پس از ورود به خانه پدری با والدین خود درگیر می‌شود.

وی بیان کرد: متأسفانه در این درگیری پسر با سلاح سرد والدین خود را مجروح می‌کند که مادر در محل فوت کرده و پدر به بیمارستان انتقال داده می‌شود.

https://jahannews.com/vdcdjo0jjyt0ks6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdjo0jjyt0ks6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پناه بر خدا