کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روزنامه اصلاح طلب آرمان:

روحانی در انديشه بازگشت به قدرت است/ به هر نحوی تلاش دارد تا در عرصه سياست بماند

28 دی 1401 ساعت 10:29

بايد توجه داشت روحاني در هيچ برهه‌اي خانه‌نشين نبوده و همواره در سمتي تاثيرگذار به ايفاي نقش پرداخته است.


گروه سیاسی جهان نیوز: روزنامه اصلاح طلب آرمان در واکنش به خبر آغاز به کار وب سایت حسن روحانی، یکی از دلایل رونمایی از سایت روحانی را نوعی تلاش او برای بازگشت به قدرت و کرسی مدیریت دانسته است.

آرمان نوشته است: «فعاليت روحاني پس از دوران رياست‌جمهوري‌اش به برگزاري جلساتي با اعضاي هيات دولتش خلاصه مي‌شود. او در دوران رياست‌جمهوري‌اش چندان نيازي به طرح ديدگاه‌ها و مواضعش در سايتي جز سايت رياست‌جمهوري احساس نمي‌کرد، اما چرا اکنون که يکسال و نيم از دوران رياست‌جمهوري او گذشته، اقدام به راه‌اندازي سايت کرده است؟ نخستين گمانه را بايد تصميم او براي بازگشت به قدرت دانست. حسن روحاني پيش از حضور در پاستور داراي جايگاه‌هاي تاثيرگذاري در کشور بود از جمله: سال 1368 تا 1384 دبير شوراي‌عالي امنيت ملي و رئيس تيم هسته‌اي و مذاکره‌کننده ارشد ايران با سه کشور اروپايي آلمان، فرانسه و بريتانيا درباره برنامه هسته‌اي ايران، از سال 1368 تا 1392 عضو شوراي‌عالي امنيت ملي و از سال 1371 تا 1392 رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت بود، اما با پايان دوران رياست‌جمهوري در هيچ نهادي حضور نداشت. تصور مي‌شد حسن روحاني همانند قبل دوران رياست‌جمهوري‌اش عضو مجمع تشخيص مصلحت شود اما نشاني از نام او در ميان اعضاي اين مجمع نبود. بايد توجه داشت روحاني در هيچ برهه‌اي خانه‌نشين نبوده و همواره در سمتي تاثيرگذار به ايفاي نقش پرداخته است، بنابراين پربيراه نيست که در انديشه بازگشت به قدرت يا جلوس بر کرسي مديريتي باشد. البته برخي معتقدند که روحاني در فکر بازگشت به پاستور نيست چرا که پس از پايان دولت دوازدهم پرونده‌هايي عليه مردان رئيس‌جمهور وقت تشکيل شد که البته تا به امروز هيچکدام از آنها محکوم نشده‌اند، اما همين موضوع مانعي براي رياست‌جمهوري دوباره روحاني است البته بايد در نظر داشت آينده قابل پيش‌بيني نيست و روحاني در صورت تمايل براي بازگشت به پاستور، قدرت کافي براي مذاکره‌ دارد».



روز گذشته هم آرمان در گزارش دیگری نوشته بود: «به‌نظر مي‏‌رسد که حسن روحاني به هر نحوي تلاش دارد تا در عرصه سياست بماند. چه اينکه از همان ماه‏‌هاي اوليه پس از اتمام رياست‌ جمهوري نيز روحاني با وزراي خود جلسه داشت و در حوزه‏‌هاي مختلف به اظهارنظر و بحث و گفت‏‌وگو مي‏‌پرداخت. البته طي چند وقت اخير که هجمه‏‌هاي دولت سيزدهم نسبت به دولت پيشين افزايش يافته و از تحويل خزانه خالي به اين دولت تا انداختن تقصير بحران گازي به گردن دولت دوازدهم همه‌جوره دولت روحاني را مورد عنايت قرار داده، روحاني و مردانش نيز درصدد پاسخگويي برآمده‏‌اند. چه اينکه محمدباقر نوبخت در پاسخ به هجمه‏‌ها در خصوص خزانه خالي گفته: «خزانه در پايان دولت دوازدهم خالي نبوده، ورودي مستمر دارد و هر روز در آن مبالغي تجميع مي‏‌شود.» خود حسن روحاني نيز در آخرين کنش سياسي خود در جمع استانداران دولتش در خصوص کسري بودجه در سال 1400 و انداختن آن به گردن دولت گفته: بودجه 800 هزار ميليارد تومان بود، مجلس کرد 1200 ميليارد تومان. ما گفتيم 400 هزار ميليارد تومان کسري بودجه است. بعد گفتند اين دولت 400 هزار ميليارد تومان کسري بودجه براي ما گذاشته است. دولت نگذاشته، مجلس براي شما گذاشته است.»

بیشتر بخوانید:
دورخیز اصلاحات و اعتدال به سمت انتخابات مجلس
واعظی: در حال فراهم کردن مقدمات انتخابات مجلس هستیم

روحانی برای برگشت به قدرت دنبال مجلس نیست
از اغتشاشات به فکر انتخابات مجلس
مردم سال آینده جواب سختی به نمایندگان مجلس می‌دهند
احتمال دارد رئیسی تک دوره‌ای شود!

دورخیز اصلاحات و اعتدال به سمت انتخابات مجلس
بهتر است آش دولت سابق را هم نزنید!
بازگشت روحانی به عرصه سیاست شبیه قمار است
ابراز وجود جهانگیری بعد از روحانی


کد مطلب: 826265

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/826265/روحانی-انديشه-بازگشت-قدرت-نحوی-تلاش-عرصه-سياست-بماند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com