شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۳۷
درباره عدم حضور روحانی در مجلس بزرگداشت آیت الله هاشمی

از دل برود هر آن‌كه از ديده رود...

آقای روحانی، این حق آیت‌ا... هاشمی نبود
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 580966
دكتر روحاني در پيام پيروزي‌اش هم يادي از آقاي هاشمي نكرد، شخصيتي كه حمايت او به باور همه تحليلگران باعث و باني پيروزي آقاي روحاني هم در دور اول و هم در دوره دوم شد، در دور اول كه آقاي هاشمي در قيد حيات بود لابد به خاطر چشم در چشم افتادن از ايشان يادي شد اما در دور دوم لابد به اعتبار... از دل برود هر آن‌كه از ديده رود.
از دل برود هر آن‌كه از ديده رود...
گروه سیاسی جهان نيوز: نعمت احمدی حقوقدان و وکیل دادگستری و از نزدیکان سابق آیت الله هاشمی طی یادداشتی به عدم شرکت حسن روحانی در مراسم بزرگداشت هاشمی پرداخته است.

به گزارش جهان نيوز، در بخشی از این یادداشت آمده است: " بعد از رد صلاحيت كه دوباره خدمت‌شان رسيدم، گفتم حالا كه رد صلاحيت شديد برنامه‌هاي شما را چه كسي پياده خواهد كرد با صراحت گفت از كسي حمايت خواهم كرد كه مي‌دانم برنامه‌هاي من را پياده خواهد كرد و نگاه‌ها به سوي آيت‌الله بود تا روشن شود از چه كسي حمايت خواهد كرد و حمايت از دكتر حسن روحاني يعني حمايت از ايده و روش‌هاي آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و همين مطلب بود كه آن شور را به پا كرد و در دور اول آقاي روحاني انتخاب شد و برنامه برجام پيش آمد و لغو قطعنامه‌ها كه خواسته آقاي هاشمي بود در يك سخنراني ايشان گفتند مردم هنوز به اهميت راي خود پي نبردند، با اين انتخابات كاري شد كارستان و دست كساني از سياست و اقتصاد كشور كوتاه شد كه به اين سادگي امكان‌پذير نبود. در طول ٤ سال دولت اول آقاي دكتر روحاني، هميشه و همه جا از اين دولت حمايت كردند و زماني كه فضا انتخاباتي شد بازهم از كانديداتوري آقاي روحاني دفاع كردند و سنگ بناي دور دوم رياست‌جمهوري ايشان را با تاكيدات موكد خود بنا گذاشتند. افسوس كه اين فرصت را پيدا نكردند در حيات خود پيروزي آقاي روحاني را در دوره دوم به عينه ببينند"

این یادداشت در ادامه می افزاید: "اما آنچه نگارنده را وادار به نوشتن اين مطلب كرد مظلوميت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني است، شيوه و رفتار دكتر حسن روحاني نسبت به آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني كه نگارنده برخلاف گفته آقاي محسن هاشمي، فرزند ارشد ايشان كه مي‌گويند... جاي گلايه نيست... و نوشته موشكافانه آقاي ميرفتاح كه... مساله‌اي به نام نرفتن... را نوشته‌اند و دلايلي آوردند كه آقاي دكتر روحاني لابد به آن علت و علل به مراسم سالگشت آيت‌الله نيامد. دكتر روحاني در پيام پيروزي‌اش هم يادي از آقاي هاشمي نكرد، شخصيتي كه حمايت او به باور همه تحليلگران باعث و باني پيروزي آقاي روحاني هم در دور اول و هم در دوره دوم شد، در دور اول كه آقاي هاشمي در قيد حيات بود لابد به خاطر چشم در چشم افتادن از ايشان يادي شد اما در دور دوم لابد به اعتبار... از دل برود هر آن‌كه از ديده رود. نگارنده برخلاف نظر آقاي محسن هاشمي و هم نظريه جناب ميرفتاح نمي‌توانم اين ناديده گرفتن آيت‌الله هاشمي را تاب بياورم، من بچه كويرم و اگر كسي قطره‌اي باران بر كوير تفتيده‌ام بباراند تا عمر دارم فراموش نمي‌كنم، چگونه مي‌شود باور كرد، در نطق پيروزي دور دوم آقاي حسن روحاني يادي از مسبب اين پيروزي درخشان و نگاه حمايتگرانه مردي كه حتي بعد از مرگ هم نگران سرنوشت كشورش بود نشود – ممكن است همانند جناب ميرفتاح بر اين باور بود – رفتارهاي رجال سياسي حامل معناهايي خارج از متن‌اند  اما بايد به اين مهم توجه كرد كه ما با فرهنگي بزرگ شديم كه به ذره و مثقالي از لطف و محبت بها مي‌دهيم چه رسد به حمايتي آنچناني ما را از فرش به عرش برساند هرچه بگويند و هر بهانه‌اي كه آورده شود؛ خبر مظلوميت آيت‌الله هاشمي كه همانند ابر بر همگان بي‌محابا مي‌باريد و با همه توان از راه و رسم درست حمايت مي‌كرد چيزي نيست، اين راه و رسم درستي نيست، مروت در سياست هم معنا پيدا مي‌كند آيا مظلوميت آيت‌الله ادامه پيدا خواهد كرد؟ يا تاريخ آنگونه كه بايد و شايد جايگاه رفيع او را در ذهن و زبان ايرانيان پايدار خواهد ساخت اما آناني كه به فراموشي تاريخي گرفتار مي‌شوند چه جوابي به تاريخ خواهند داد؟!"

*این حق آیت‌ا... هاشمی نبود!
از سوی دیگر، محمد محمودی، دبیر پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌ا... هاشمی نیز طی یادداشتی در اینباره نوشته است: "قل قول موثقی دارم که آقای روحانی وقتی در زمستان سال 91 برای مشورت حضور در انتخابات 92 خدمت یکی از مقامات عالی نظام رسیده بود ضمن اینکه با جواب «عدم مخالفت» روبه‌رو شد، نکته جالبی هم شنید که تلویحا اشاره به احتمال بالای عدم رای‌آوری وی داشت، آن نکته این بود: شما برای مردم چهره شناخته شده‌ای نیستید و برای این کار باید خیلی هزینه کنید! اینکه آقای روحانی چگونه در چنین فضایی رئیس‌جمهور شد و رئیس‌جمهور ماند را خود ایشان بهتر از هر کسی می‌دانند و نگارنده هرگز خود را در مقام قضاوت و یادآوری نمی‌داند چون اصولا رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام شخصیتی قائم به ذات داشتند و هرگز از هزاران کاری که برای دیگران -از جمله بسیاری از سیاستمداران اصولگرا و اصلاح‌طلب- انجام می‌دادند هیچ نمی‌گفتند و از هیچ احدی -حتی فرزندان خود- کاری یا چیزی نمی‌خواستند ولی واقعا آقای روحانی، این حق آیت‌ا... هاشمی نبود. یکسال است که دست ایشان از دنیا کوتاه شده و سوالی که از دولت اعتدال دارم این است که برای بزرگداشت پدر معنوی خود که از همه چیزش حتی آبرویش برای به قدرت رسیدن شما گذشت، چه کرده‌اید؟ آیا نامگذاری «روز ملی اعتدال» در تقویم ملی کشور برای سالروز ارتحال آیت‌ا... هاشمی انتظاری زیادی بود؟ آیا نمی‌شد در طول این یکسال گذشته ترتیبی اتخاذ می‌کردید که دیپلمات‌های خارجی یا روسای جمهور سفر کرده به ایران، ادای احترامی هم به معمار دیپلماسی اعتدال می‌کردند؟ آیا واقعا این امکان برای دولت اعتدال مهیا نبود که شرایطی را ایجاد می‌کردند که میلیون‌ها دوستدار آیت‌ا... هاشمی از سراسر کشور در سالگرد ارتحال ایشان گردهم بیایند؟ آیا آقای روحانی نمی‌دانند که تعداد حضور آیت‌ا... هاشمی در انتخابات‌ها، رکوردی غیرقابل‌تکرار است که هم زمینه ثبت جهانی دارد و هم این امکان را به دولت اعتدال می‌دهد که بالاترین نشان دمکراسی را به نام جمهوری اسلامی در دنیا ارائه نماید؟ واقعا چرا هیچ نشانی از سخنان آیت‌ا... هاشمی در حمایت از دولت روحانی در هیچکدام از مراکز دولتی در سراسر کشور پیدا نمی‌شود؟ آیا تعبیر «مظلوم‌ترین دولت بعد از انقلاب» ارزش انعکاس وسیع برای شما نداشت؟ و... آقای روحانی این وجیزه گلایه آلود برای این نیست که چرا برای سخنرانی در مراسم چهلم سال گذشته و کنگره امسال بزرگداشت ایشان برای سخنرانی نیامدید که اینها فقط فرصتی برای شما بود نه امتیازی برای آیت‌ا... هاشمی، که از کف دادید، گلایه از بابت این است فراموش کرده‌اید بزرگداشت نام هاشمی، بزرگترین پشتوانه شماست و اگر کسانی به هر دلیلی در کنارتان سعی در کمرنگ کردن نام بزرگمرد سیاست ایران را دارند مطمئن باشید ارمغانی جز حسرت برایتان باقی نخواهند گذاشت. تاریخ انقلاب را حتما خوب می‌دانید، نگاهی دوباره به آن بیندازید به خوبی ردپای این ادعا را در گوشه گوشه آن پیدا خواهید کرد."

در همین حال، فاطمه هاشمی نیز چند روز به عدم حضور رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت پدرش انتقاد کرد و آن را نشانه مظلومیت آیت الله هاشمی دانست.

روزنامه آرمان نیز که به روزنامه خانوادگی آیت الله هاشمی معروف است طی گزارشی با عنوان"غیبت روحانی نماد مظلومیت آیت‌ا... هاشمی " نوشت: «او معیار و عیار سیاست‌ورزی و سیاست‌مداری بود؛ به کشورش عشق می‌ورزید و آرزویش تبیین اسلام واقعی و سربلندی ایران بود. نامش بلند و یادش گرامی.» این موضوع را دیروز حسن روحانی با انتشار تصویری از آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در توییتر نوشت اما خودش به مراسم سالگرد نیامد.روز گذشته بار دیگر مظلومیت آیت‌ا... هاشمی نمایان شد. همگان به این موضوع واقف هستند که در انتخابات ریاست جمهوری 92 آیت‌ا... هاشمی با حمایت از حجت‌الاسلام حسن روحانی راه ورود او به پاستور را هموار کرد و تا زمان رحلت هم مانند کوه به پشتیبانی از روحانی و دولت او پرداختند. اما روز گذشته به رغم اینکه اعلام شده بود سخنران مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت‌ا... هاشمی، رئیس جمهور است اما خبری از روحانی نشد. همین غیبت سوالات زیادی را در اذهان پدید آورد و البته سرهای زیادی به نشانه تاسف تکان خورد. خانواده آیت‌ا... هاشمی هم از عدم حضور روحانی در این مراسم گلایه کردند.»
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عاقبت دلخوشی به دنیا ؟باید درس عبرتی برای مرحوم شدگان وصدالبته برای اهل دنیا باشد که تا هستند از پیش برای یوم تبلی السرایر توشه ای بفرستند وگرنه از اعمال وحمایتهای مادی کاری ساخته نیست اعمال ماتاخر مان همچنان پرونده اخروی را الی یوم القیامه مفتوح نگه میدارد
Iran, Islamic Republic of
و البته اون دنیا بابت این کار داره جواب پس میده
Iran, Islamic Republic of
صد البته هتاکان تهمت زنندگان ،دروغ گویان ،سوءاستفاده از دین در راستای اهداف حزبی وگروهی و.... باید پاسخگوی اعمال خود در قیامت باشند.
Iran, Islamic Republic of
روحانی امروز تو مراسم سالگرد آیت الله هاشمی در مدرسه عالی شهید مطهری شرکت کرد
Iran, Islamic Republic of
بازهم توهم وصل به غیب بودن بس کن برادر تو مگه از اون دنیا خبر داری که میگی داره جواب پس میده
Iran, Islamic Republic of
از قوم های شما اون دنیا کسی مسئول بازجویی از ایشون هست که اینجوری می فرمائید که داره جواب میده ؟؟؟
قضاوت کار اوستا کریمه ببینیم خودت اون دنیا چند مرده حلاجی
هر کی بوده کارای خوبی هم کرده و خداوند ارحم الراحمین
انشالله خداوند ههمونو بیامرزه
کی میدونه شاید من از اون خدا بیامرز گناهم بیشتر باشه
Iran, Islamic Republic of
یکی از مشکلات این قوم خود حق پنداریه و با این توهم خودشونو معیار حق و باطل میدونن
Iran, Islamic Republic of
آنانکه که با
United Kingdom
احمدی نژاد دوستان زنبیلی کجان ؟ هر روز یک فیلم میومد بیرون ازشون از بعد اعتراضات پیداشون نیست . فکر کنم‌اونها هم به جمع بدهای مملکت اضافه شدند ؟
United Kingdom
این چه خدمتی بود که با دوز و کلک روحانی را به ملت تحمیل کرد.
حالا یعنی این افتخار است. نه باعث بد بختی ملت تو این پنج سال شد.
Iran, Islamic Republic of
شورای نگهبانتون تایید نمی کرد اگه ایشون ناصالح بود.
پس وظیفشون چیه قبل انتخابات؟
سعید
حالا خیلی زمان مونده که شما حسن روحانی رو بشناسید
Iran, Islamic Republic of
ما برا چی بشناسیمش شما تاییدش نمی کردین که ما بهش رای بدیم می گفتین صلاحیت نداره که حالا غر غر نکنین
خیلی هم به رایمون افتخار می کنیم
۱۴۰۰ تکرار خواهیم کرد
آقای محمودی زیاد جوش نزن رای دادی ساکت باش وگرنه دسیسه گری تکرار میکنم دسیسه گر
علي
Iran, Islamic Republic of
نآن به نرخ روز خورتر إز... نديدم
ساق اولاسن
على
United Kingdom
اى آقا ! تا بوده چنين بوده ! شما ميگيد حسن ، من ميگم محموت هم از اون بدتر ! كدومشون حرمت ولى نعمت خود را نگه داشتند ؟! شرافتاً بگيد اگر نبود حمايتهاى همه جانبه مقام معظم رهبرى اوس محموت رنگ پاستور را به چشم مى ديد ؟!
Iran, Islamic Republic of
این حرکات اوج سیاسی کاری آقای روحانی را نشان می دهد.
ایشان هم مثل برخی مسئولین از هر وسیله ای برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرده و این (متاسفانه) در شرایط فعلی مملکت ما امری طبیعی است.
Iran, Islamic Republic of
قدر این انقلاب و ملت شجاع ایران را بدانید.
Iran, Islamic Republic of
ای اهل دنیا تا زنده هستید
خوب بخورید
خوب بیاشامید
خوب به استخر بروید
که بعدش نه نامی هست و نه یادی
Iran, Islamic Republic of
وقتی دوستیها ومحبتها به خاطر دنیا و زرو زور دنیوی باشد ، نتیجه اش میشود این! اگر شیخ اکبر هاشمی ، همه فکر و ذکرش ، حفظ موقعیت و جایگاه خود و نزدیکان و دست پرورده هایش در قدرت و مناصب بالای مملکتی نبودو به دنبال راضی نمودن مرفهین بی درد و غارتگران بیت المال از خودش نبود و هدف واقعی و قلبیش خدمت به خلق الله وکیب رضای خدا و عزت بخشیدن به اسلام و نظام اسلامی بود ، خداوند هم بواسطه همان نیت و اعمالش ، محبت اورا در دل مؤمنان واقعی قرار میدادبگونه ای که تا قرن‌ها بعد هم از یاد آنها نمیرفت. ولی می‌بینیم که خانواده و نزدیکان او چگونه دست و پا می زنند تا به همگان ثابت کنند شیخ اکبر هاشمی در دل مردم جای دارد.در حالی که دست پرورده خودش هم از حضور در اولین مراسم سالگردش خودداری می‌کنه!!!
Iran, Islamic Republic of
برادر محترم :
خانواده ی هاشمی نیازی به این ندارند که ثابت کنند که آقای هاشمی در دل مردم جای دارد یا ندارد . اما جهت اطلاع شما عرض می کنم که در انتخابات 94 خبرگان هاشمی نفر اول تهران شد و پسرش در شورای شهر 96 تهران ، نفر اول شد. دیگر آنکه این
گله ی به حقی است در حق مسوولانی که از صدقه سر هاشمی در این مملکت به جایگاه و نون و نوایی رسیده اند ، امروز زحمات و تدبیر اون بزرگمرد رو فراموش کرده اند و حتی دریغ از یاد و ذکری .
Iran, Islamic Republic of
برادر محترم خوششبختانه روحانی در مراسم سالگرد هاشمی شرکت کرد و همیشه به یاد هاشمی هستند
Iran, Islamic Republic of
وقتی رییس جمهور از آقای هاشمی میگفت واز خدمات او تجلیل میکرد بشدت مورد انتقاد سایت جهان قرار می گرفت ودولت را زیر سایه هاشمی معرفی میکرد حالا هم که رییس جمهور در مراسم هاشمی شرکت نکرده او را نمک نشناس معرفی میکنید وبه او انتقاد می کنید لطفا بفر مایید با کدام ساز شما برقصیم؟ بیخود از قدیم نگفته اند سیاست پدر ومادر نداره، خدا نیامرزه کسانیکه از دین ودیانت برای متاع دنیوی خود استفاده میکنند.
Iran, Islamic Republic of
سایت جهان ، خودت به ریش خودت بخند
Iran, Islamic Republic of
روحانی امروز در مدرسه عالی شهید مطهری در مراسم سالروز رحلت آیت الله هاشمی شرکت کرد
علی
Iran, Islamic Republic of
این افراد تا زمانیکه بهم احتیاج داشته باشند با هم هستند وگرنه کسی که دستش از دنیا کوتاه شده چه منفعتی برای انها دارد
Iran, Islamic Republic of
هاشمی مرد و تمام شد اما مشکلات عدیده ای که برای کشور و مردم به ارث گذاشت ادامه دارند.
Iran, Islamic Republic of
اکبر هاشمی ازادی واستقلال را با زجر کشی در زندانهای طاغوت بدست آورد وبرای ما به ارث گذاشت.
Iran, Islamic Republic of
هاشمی زنده است چون نهضت زنده است
United States
اکبر هاشمی را که انقلاب را برای پولدارها می خواست
Iran, Islamic Republic of
کل نفس ذایقه الموت .خوب این ادم هم مثل بقیه مردورفت دیگه ولش کنید
Iran, Islamic Republic of
همه میمیریم من و شما هم رفتنی هستیم مهم این است که عمر پر برکت داشته باشیم
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کند آیت الله هاشمی را که بعد از جنگ کشور را به خوبی اداره کرد و در دوران سازندگی باعث رشد و شکوفایی شد
Iran, Islamic Republic of
دستاورد 8 سال ریاست جمهوری مرحوم هاشمی در سالهای 68 تا 76 تورم 50 درصدی و چندین برابر شدن نرخ دلار و بنزین و مسکن و افزایش فاصله طبقاتی و فقر بود و هیچ خبری از سازندگی و آبادانی نبود.
Iran, Islamic Republic of
برگرداندن کشور روی ریل توسعه و سازندگی بعد از هشت سال جنگ تمام عیار با شرق و غرب عالم با خزانه خالی و نفت 12 دلاری از برکات هاشمی است و ممکن است بعضی جاها معایبی هم وجود داشته باشد که کاملا طبیعی بود
عبد الله
Iran, Islamic Republic of
تو شعر دست بردید از دل نرود هر آن که از دیده رود.
انسان های صادق چون هاشمی عزیز در دل ها ماندگارند. بله در باره بعضی از هم فکری های شما باید گفت از دل برود هر آن که از دیده رود.