چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۱
آیت‌الله خاتمی:

‌ایران ‌ذلت نمی‌پذیر‌د

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 334502
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت مسلمان ایران با تأسی از فرهنگ غنی عاشورا هیچ‌گاه ذلت را نمی‌پذیرند و از اعتقادات اسلامی خود کوتاه نمی‌آیند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در مراسم عزاداری و سوگواری رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در جمع مردم روستای ده‌زیار کرمان با اشاره به اینکه جامعه دینی یک جامعه مستقل است، اظهار داشت: استقلال از ویژگی‌های مهم یک جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه در این جامعه سیاست، اقتصاد و فرهنگ از آن خود جامعه است و کسی حق تصمیم‌گیری درباره آنها را ندارد، افزود:‌ در قرآن کریم آمده است که هیچ قدرتی حق ندارد، استقلال جامعه اسلامی را زیر سئوال ببرد و یا به ناحق بر آنها چیره شود.

خاتمی با اعلام اینکه بارها از طرف مقامات جمهوری اسلامی ایران گفته شده است که داشتن بمب هسته‌ای با دین ما که اسلام است، سازگاری ندارد، خاطرنشان کرد:‌ باز می‌گویند که اعتمادسازی کنید، اما ملت ما آگاه است که این حرف‌ها همه بهانه است.

وی تصریح کرد: آمریکا به دنبال منافع خودش که از سال ۱۳۳۲ تا ۱۳۵۷ که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید، است و اصرار دارد که شما راه را باز کنید تا من دوباره غارت‌گری و دزدی را مانند همان سال‌ها از کشورتان آغاز کنم.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا می‌خواهد این استقلالی را که شما مردم به واسطه مجاهدت‌ها، فداکاری‌ها، سختی‌ها و خون شهیدان به دست آورده‌اید را به غارت ببرد و بگوید این هم از اسلامی که از آن دم می‌زدید.

وی تنها راه پاسداری از انقلاب اسلامی را فرهنگ مقاومت عنوان کرد و افزود: مقاومت هزینه دارد، اما میوه شیرین آن عزت و سرافرازی است.

خاتمی با بیان اینکه به فضل الهی ملت ایران با رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در برابر توطئه‌های شوم دشمنان اسلام چه خارجی و چه داخلی پیروز می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ این تحریم‌ها برای ملت ما اثری ندارد و خودشان می‌دانند که اگر اثر داشت در طول این ۳۵ سال انقلاب اثر می‌گذاشت.

وی ادامه داد: تحریم‌های علیه کشور ما در وهله اول برای خودشان فلج کننده است و اقتصاد کشورهای خودشان را ضعیف کرده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه ملت مسلمان ایران با تاسی از فرهنگ غنی عاشورا هیچ‌گاه ذلت را نمی‌پذیرد، گفت: آمریکا بهانه‌های مختلفی دارد که مسلمانان را متفرق کند آنها می‌خواهند که از سوریه و حزب‌الله لبنان حمایت نشود.

وی با بیان دشمنی‌های آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اظهار داشت: بمب هسته‌ای بهانه است و هدف اصلی آنها سقوط نظام اسلامی ایران است، اما ملت مسلمان ایران از اسلام و اعتقادات اسلامی خود کوتاه نمی‌آیند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *