چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

وزرای اسرائیلی خواستار برکناری وزیر جنگ شدند

چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب: 880609
ایتمار بن گویر و بتزلال اسموتریچ وزرای راستگرای رژیم صهیونیستی خواستار برکناری وزیر جنگ این رژیم شدند.
وزرای اسرائیلی خواستار برکناری وزیر جنگ شدند
به گزارش جهان نيوز، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات یواو گالانت وزیر جنگ این رژیم که گفته مخالف حکومت نظامی اسرائیل بر غزه است، خواستار برکناری او شد.
 
بن گویر امروز چهارشنبه گفت برای تحقق اهداف جنگ، گالانت باید کنار گذاشته شود.
 
در همین راستا اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خواست گالانت را بین اجرای سیاست‌های دولت یا استعفا مخیر کند.
 
اسموتریچ اظهار داشت که گالانت قصد دارد در چارچوب آشتی بین سازمان آزادی‌بخش و حماس، تشکیلات خودگردان را وارد نوار غزه کند.
 
وی گفت: گالانت با اظهارات خود (مخالفت با حاکمیت نظامی اسرائیل بر غزه) عملا حمایت از تشکیل کشور فلسطین را به عنوان پاداشی به حماس اعلام کرد.
 
نتانیاهو نیز در واکنش به اظهارات گالانت بیان کرد که وی آماده جایگزینی «حماستان» با «فتحستان» را نمی‌دهد.
 
نتانیاهو با اشاره به کرانه باختری گفت: تا زمانی که حماس صحیح و سالم باشد، هیچ طرف دیگری به ویژه تشکیلات خودگردان فلسطین برای مدیریت امور غیرنظامی در غزه وارد عمل نخواهد شد. 80 درصد فلسطینیان در یهودیه و سامره (کرانه باختری) از کشتار وحشتناک 7 اکتبر حمایت می کنند.
 
نتانیاهو همچنین ادعا کرد: حکومت خودگردان فلسطین از ترور حمایت می‌کند، ترور را آموزش می دهد، ترور را تأمین مالی می‌کند. بنابراین اولین شرط برای آماده‌سازی زمینه برای یک حزب دیگر، حذف حماس و انجام این کار بدون بهانه است.
https://jahannews.com/vdciuuav3t1avq2.cbct.html
jahannews.com/vdciuuav3t1avq2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *