جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

حاشا به غیرت‌مان اگر قهرمان نشویم

يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب: 247385
سرمربی تیم نوجوانان ایران پس از صعود این به جام‌جهانی گفت: لایق قهرمانی هستیم و حاشا به غیرت‌مان اگر قهرمان مسابقات آسیایی نشویم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی دوستی پس از پیروزی 5 بر یک ایران برابر استرالیا و صعود به جام جهانی در کنفرانس مطبوعاتی گفت: جا دارد از مردم و تمام مربیان فوتبال که زحمت کشیدند تشکر کنم. مدیران باشگاه و اهالی قلم و تمام مسئولان ما را حمایت کردند. این نتیجه حاصل کار جمعی بود. همه دست به دست هم دادند تا به جام جهانی برسیم.

وی ادامه داد: قبلا هم گفته بودم به جام جهانی نمی‌رویم مگر اینکه نفس مردم پشت ما باشد. امروز دیدیم مردم چقدر از ما حمایت کردند و از همه تشکر می‌کنم. بدون کمک آنها نمی‌توانستیم این کار را انجام دهیم. خوشحالم و این برد را به همه ایرانی‌ها که خوشحال هستند تقدیم می‌‌کنم.

دوستی تصریح کرد: قبلا هم قهرمان شده بودیم اما دور از مردم ولی این بار نفس هواداران و مردم ایران پشت تیم ما است. حاشا به غیرت بازیکنان ما اگر نتوانند قهرمان شوند و مردم را دلشکسته کنند. مطمئنم در بازی برابر ازبکستان نیز با غیرت و غرور، یاد شهید فهمیده‌ها را زنده می‌کنیم. ایران پر از فهمیده‌هاست. کار ما سخت است ازبکستان تیم محکم و تکنیکی است که توان فنی بالایی دارد اما جوان ایرانی نمونه‌اش در دنیا پیدا نمی‌شود و با غیرت سعی می‌کنیم این بازی را ببریم.

سرمربی تیم نوجوانان در مورد اینکه گفته بود امیدوار است با موفقیت تیم نوجوانان را با مردم را با فوتبال آشتی دهد اظهار داشت: مردم ما عاشق فوتبال هستند و فوتبال در خونشان است. مطمئنم در آینده نزدیک و در بازی تیم بزرگسالان با کره جنوبی این حرکت ادامه پیدا می‌کند. قطعا مردم مشکلات را کنار می‌گذارند و باز هم در استادیوم‌ها حضور پیدا می‌کنند تا همگی با هم تیم ملی بزرگسالان را به جام جهانی ببریم. از این اتفاق خوشحال می‌شوند و دوباره به سطح اول آسیا می‌رسیم.

دوستی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد اینکه تیم‌های ملی ایران معمولا بعد از پیروزی‌های پرگل در بازی‌های بعدی کمی با غرور وارد میدان می‌شوند و چه تدبیری برای این مسئله دارد گفت: در کنفرانس قبلی هم گفتم مردم ایران مرد روزهای سخت هستند و هرجا احساس خطر کنند جان خود را برای کشور فدا می‌کنند. مقابل یمن و تیم‌های دیگر گروه نتوانستیم در شأن تیم ملی بازی کنیم اما مقابل استرالیا خیلی خوب بازی کردیم. قول می‌دهم بازیکنان ما مغرور نمی‌شوند و از الان آماده هستند تا مقابل ازبکستان بازی خوبی ارائه دهند.

وی در مورد اینکه چه تدبیری برای بازی با ازبکستان در نظر دارد، تاکید کرد. چند بازی ازبکستان را دیدیم و مورد بررسی قرار دادیم. همکاران من بازی این تیم برابر کره جنوبی را هم در نظر گرفتند و از آنها شناخت کافی داریم. ازبکستان تیمی سخت‌کوش است و مطمئنا بازی مشکلی در پیش داریم. خودمان را آماده می‌کنیم تا در بازی مقابل این تیم نمایش خوبی ارائه کنیم. در کشورمان می‌خواهیم قهرمانی را بدست بیاوریم. بچه‌هایمان لیاقت دارند تا از ایران در کشورمان دفاع کنند.

دوستی در مورد اینکه ایران در 3 بازی اول همواره گل‌های اول را دریافت کرده و گفته بود تیم را از لحاظ روحی آماده می‌کنم و در این مدت 3 روزه تعطیلی چه کرده که تیم سرحال و شاداب در میدان حاضر شد، خاطرنشان کرد:‌ اگر بخواهم پاسخ شما را صادقانه بدهم باید بگویم که در این 3 روز فقط گریه کردیم. به خاطر غیرت ایرانی و به خاطر شرف ایرانی با بچه‌ها گریه کردیم. ایرانی مظهر غیرت، عزت و شرف است. با بازیکنان دست گردن یکدیگر می‌انداختیم و با هم گریه می‌کردیم که باید به جام جهانی برویم. بحث عزت ما بود.

دوسیتی ادامه داد: با بچه‌ها صحبت می‌کردم و می‌گفتم اگر ببرید مردم می‌آیند از شما حمایت می‌کنند و فدراسیون برای شما پاداش در نظر می‌گیرد. خدا شاهد است بازیکنانم گریه می‌کردند و همه آنها مثل عرفان وجدانی می‌گفتند ما بخاطر غیرت و کشورمان بازی می‌کنیم، پول را برای چه می‌خواهیم، به امام حسین (ع) قسم تمام بازیکنانم گریه می‌کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *