شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۶

واكنش‌دولتي‌ها واصلاح‌طلبان به‌شرط‌هاي‌صفار

يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 237815
حضور محمدحسین صفارهرندی، در برنامه «دیروز، امروز، فردا» و شرط‌هاي او براي شرکت اصلاح طلبان در انتخابات با واکنش‌های مختلفی مواجه شده است.
به گزارش جهان، تهران امروز نوشت: در این راستا روزنامه دولتی «ایران» از «تطهیر» اصلاح طلبان و تعیین «شروط آسان» برای بازگشت آنها به قدرت توسط صفار، سخن گفته و در مقابل، روزنامه اصلاح طلب «اعتماد» در یادداشتی سخنان صفار را «متناقض» و فاقد «ارتباط معنایی» دانست.

ارگان روزنامه دولت درباره سخنان صفار نوشت: مطلع شديم كه در راستاي پروژه تطهير فتنه‌گران كه چندي است از طرف برخي مدعيان اصولگرايي پيگيري مي‌شود و در حالي كه چهره‌هاي شاخص اصولگرايي هر كدام سعي مي‌كنند از جايگاه نظام شرايطي را براي ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات بگذارند، اين بار محمدحسين صفار هرندي سردبير سابق كيهان وارد ميدان شده و شروط آساني را براي اصلاح‌طلبان گذاشته تا ورود آنها به انتخابات يازدهم رياست‌جمهوري تسهيل شود.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفته: در اين طيف سياسي افراد سالمي وجود دارند اما مشكل اين گروه اين است كه پرونده خود را با چهره‌هاي ناسالم مشخص نمي‌كنند و نمي‌توانند از دام رفقاي ناسالم خود خارج شوند.

وي تنها ضمانت اجرايي اين جريان براي بازگشت را اعلام صريح مواضع آنها نسبت به فتنه 88 عنوان كرد.

از سوی دیگر روزنامه اصلاح طلب اعتماد با حمله به صفار هرندي نوشت: وزير ارشاد سابق، كه به قول خودش در پايان كار در كابينه «تنها به قدر يك عدد» براي احمدي‌نژاد مهم بود و صرفا به دليل از رسميت نيفتادن كابينه عزل نشد، در برنامه تلويزيوني «ديروز، امروز، فردا» به اظهارنظر درباره جريان اصلاحات پرداخت.

او همانند بسياري از اصولگرايان شرط بازگشت اصلاح‌طلبان به ميدان قدرت را توبه و اعلام ندامت آنها عنوان كرد و براي رسيدن به اين نتيجه طبيعي است كه شرح مفصلي از گناهان آنها را برشمرد تا نهايتا خواست توبه براي آنها معني پيدا كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


از این کارها کرد که رییس جمهور از دولت انداختش بیرون . چرا اینها بعد اخراج منتقد میشوند ؟
Germany
امثال اقای صفار وقتی داخل مجموعه هستن جلوی انحراف می ایستن برای همینم بود که بیرونش کردن چون جلوشون می ایستاد و نیاز نبود حرفهارو رسانه ای کنه چون خودش دستش برای مقابله باز بود اما وقتی بیرونش کردن که دیگه قدرتی برای مقابله نداشت مجبور شد افشاگری کنه بلکه فشار افکار عمومی یه کم منحرفین رو کند کنه
بابا این صفار حرف خیلی خیلی درستی زده دیگه!
چرا؟ چون اگه اعلام برائت کنن که البته هیچوقت نمی کنن، اون نفاق و دوروییشون بیشتر معلوم میشه و عملا خودشون دست خودشونو اینبار خیلی تابلوتر رو میکنن که برای قدرت از هیچ کاری دریغ نمی کنن و قبلا که اون همه شعار میدادن همش کشک بوده.
و اگر اعلام برائت نکنن، نشون میدن که با اون اراذل و اوباشی که عکس امام رو پاره کردن و تو عاشورا به مقدسات توهین کردن هیچ مشکلی ندارن!!

نتیجه ی اخلاقی اینکه با وجود این حرف خیلی هوشمندانه ی آقای صفار که البته حرف خودش تنها هم نیست و حرف خیلی از بزرگان هم همینه، روزنامه ی ایران به طور خیلی آماتور و بچگانه به این حرف حمله کرده و انگار قصد عوام فریبی داره!!!
Iran, Islamic Republic of
آزموده را آزمودن خطاست
عاقل از یک سوراخ 2 بار گزیده نمی شود
United States
نباید با فشار بیش از حد به اصلاح طلبان، آنها را تبدیل به آتش زیر خاکستر کرد. فتنه 88 که شعله ور شدن همین آتش بود، خسارات مادی و معنوی زیادی به کشور و نظام وارد کرد و تکرار آن در شرایط کنونی به هیچ وجه به صلاح نظام و کشور نیست.
آقایان در بیان دیدگاه هایشان دقت بیشتری نمایند تا خدای ناکرده گفته های آنها هزینه های جدیدی برای انقلاب به وجود نیاورد.
Germany
اصلاح طلبان وقتی مجلس و دولت دستشون بود که تا تونستن همه رقبا رو حتی تا سطح آبدارچی از گردونه مدیریت بیرون کردن و اونطور آتیش علیه نظام سوزوندن وقتی هم که مردم با خفت از مدیریت کشور حذفشون کردن به زور خواستن برگردن وملت نذاشتن بعد باز اون فتنه رو بپا کردن. این جماعت چه باهاشون خوب باشی چه بد منافقانه درصدد ریشه زدن نظام اسلامی هستن بیخود توجیهشون نکنید.